• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De racende Lamborghini Urus is definitief

Auteur: willeme, gepost 28 oktober 2019 om 18:58 – 24 Reacties

Afbeelding De racende Lamborghini Urus is definitiefAfbeelding De racende Lamborghini Urus is definitiefAfbeelding De racende Lamborghini Urus is definitiefAfbeelding De racende Lamborghini Urus is definitiefAfbeelding De racende Lamborghini Urus is definitiefAfbeelding De racende Lamborghini Urus is definitiefAfbeelding De racende Lamborghini Urus is definitiefAfbeelding De racende Lamborghini Urus is definitief

Lamborghini Squadra Corse Urus ST-X '20
Beetje race-ervaring opdoen kan geen kwaad.

De Lamborghini Urus is een auto die de meningen een beetje verdeelt. Aan de ene kant is het best een gaaf apparaat. Van alle SUV’s ziet ‘ie er het meest sportief uit en dankzij die 650 pk sterke V8 is er ook niets mis met de prestaties. De auto heeft alleen een beetje een hoog Audi Q8-gehalte, wat de Urus in technische zin natuurlijk ook gewoon is.

Wat kan je doen om jouw product méér pedigree en heritage mee te geven? Precies, je gaat ermee racen. Lamborghini Squadra Corse (dat de raceactiviteiten van Lamborghini doet) had vorig jaar al een glimp van de toekomst losgelaten. Dat deden ze met de Urus ST-X Concept. Toen was het nog een concept, maar de auto gaat er nu definitief komen. Gisteren liet Lamborghini Squadra Corse al informatie los over de nieuwe V12 trackday auto, we weten nu iets meer over de Urus ST-X.

Lamborghini Squadra Corse Urus ST-X '20

De auto krijgt zijn eigen raceserie. Het belangrijkste is natuurlijk dat de immens populaire Urus geschikt gemaakt gaat worden voor competitieve doeleinden. De Urus moet namelijk behoorlijk afvallen, het streefgewicht is 1.650 kilogram. Voor de context, de straat-Urus weegt precies 2.200 kilogram (kentekengewicht). Dat gaat Lamborghini Squadra Corse voor elkaar krijgen door alle luxe eruit te halen en het gehele interieur te strippen. Tevens wordt er uitgebreid gebruik gemaakt van koolstofvezel, uiteraard.

Lamborghini Squadra Corse Urus ST-X '20

Omwille van de betrouwbaarheid gebeurt er niet veel aan de motor, die blijft 650 pk leveren. Wel wordt de beademing verbeterd, zowel in het inlaat- als uitlaattraject. Alle Urus ST-X race-‘auto’s’ zullen voorzien worden van 21″ velgen met ‘centerlock’ velgen en Pirelli banden. In het interieur zul je nu alleen nog een racestoel, brandblusser en rolkooi aantreffen. De Lamborghini Urus ST-X zal zijn debuut maken bij het Super Trofeo evenement in 2020 in Misano.

Ook interessant!

  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: misschien toch beter een Urus kunnen kopen

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, Racing, squadra-corse, urus

Vorig bericht: « Is dit de nieuwe Golf GTI?
Volgend bericht: Defender met serieus drankprobleem is briljant »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    28 oktober 2019 om 19:02

    Waarom een eigen raceserie? Er zijn immers al genoeg series voor (semi)vrachtwagens…

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      28 oktober 2019 om 19:04

      @rollingstoned: mss is ’t een raceserie waarmee men zo traag mogelijk over een boulevard moet rollen

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        28 oktober 2019 om 22:03

        @drdre1: dat zo e.e.a. wel verklaren ;-)

        Login om te reageren
    • tagooo zegt

      28 oktober 2019 om 19:06

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
    • lacker zegt

      28 oktober 2019 om 19:30

      @rollingstoned: Hij zal het goed doen op het Truckstar Festival ;-)

      Login om te reageren
  2. 114i210pk zegt

    28 oktober 2019 om 19:10

    Als het in- en uitlaattraject verbetert wordt, waardoor de Urus beter in- en uitademt, zal hij hoogstwaarschijnlijk ook iets meer pk’s gaan leveren.

    Login om te reageren
  3. Estate_of_mind zegt

    28 oktober 2019 om 19:14

    Waarom niet off-road racen met dat ding?

    Login om te reageren
    • DCG zegt

      28 oktober 2019 om 21:14

      @italdesign: daarom: https://www.regiaodeleiria.pt/wp-content/uploads/2019/02/52541589_591308444613992_2214581327905161216_n-1.jpg

      Login om te reageren
  4. right zegt

    28 oktober 2019 om 19:23

    Op naar Paris Dakar

    Login om te reageren
  5. pindakoning zegt

    28 oktober 2019 om 19:23

    Had iemand niet recent zo’n ding gespot en op autojunk gezet?

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      28 oktober 2019 om 20:50

      @pindakoning: https://www.autojunk.nl/2019/10/urus-247184

      Login om te reageren
  6. emping zegt

    28 oktober 2019 om 19:26

    Dit was toch al lang bekend?

    Login om te reageren
  7. dutch zegt

    28 oktober 2019 om 19:30

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • dutch zegt

      28 oktober 2019 om 20:41

      @dutch: sorry maar ik vind het nogal respectloos om mijn reactie te verwijderen onder de noemer -edit is inmiddels gefixt. Ik deed mijn beklag over het taalgebruik niet alleen over dit artikel maar over de artikelen die de laatste tijd verschijnen. Ik heb het bewust niet geschreven bij één van de ‘haast’ artikelen rond de Formule 1 (daar kan ik nog begrip voor opbrengen) maar bij een artikel waar de tijd voor genomen had kunnen worden.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        28 oktober 2019 om 20:51

        @dutch: Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar zie in dit artikel toch weinig rare dingen.

        Login om te reageren
        • dutch zegt

          28 oktober 2019 om 21:01

          @fmgarcia: omdat het inmiddels is ‘gefixt’…

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            28 oktober 2019 om 21:51

            @dutch: O t zal wel dan. Lijkt me niet dat Willem de boel loopt te fokke

            Login om te reageren
            • dutch zegt

              28 oktober 2019 om 22:43

              @fmgarcia: geen idee wie (ik vermoed ook niet Willem) maar iemand is duidelijk de gang van zaken ‘onder het tapijt’ aan te vegen’..

              Login om te reageren
  8. iphonistvongates zegt

    28 oktober 2019 om 19:50

    Lambo zou Kimi Raikkonen een whatsuppie moeten sturen om ‘m een shakedown te geven. Als deze Urus versie Kimi-proof is dan wordt het een groot succes.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    28 oktober 2019 om 20:51

    In de Junkyardrace is een SUV wel humor. Maar als je het serieus doet….

    Login om te reageren
  10. harrie zegt

    28 oktober 2019 om 21:08

    Dit wordt dus een 2e Formule W, maar dan voor type volgespoten lippen+voorgevel en de winnares krijgt een hele grote Gucci zonnebril?

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    28 oktober 2019 om 21:17

    Wedstrijd hardlopen op de piste voor dikkerds…
    Boeiend.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      28 oktober 2019 om 21:23

      @tjorque:
      Het is meer een soort Paralympics van de autosport.

      Login om te reageren
  12. karaya zegt

    28 oktober 2019 om 23:07

    Als iets niet past bij de heritage van Lamborghini is het racen.

    Zielig voor Pirelli, er zijn steekwagens met een betere balans.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North