• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Rimac Concept_One heeft speciaal rubber

Auteur: robbie, gepost 19 april 2012 om 13:50 – 26 Reacties

Rimac Conept_One @ Top Marques 2012
Een elektrische supercar met 1.088 pk & 1.600 Nm heeft natuurlijk wel goede banden nodig om al dat vermogen fatsoenlijk op de weg te brengen. En dus is deze Kroatische supercar voorzien van speciaal rubber van Vredestein.

Eind vorig jaar dook de Rimac Concept_One voor het eerst op en voor Top Marques 2012 hebben ze hun auto voorzien van een nieuw setje velgen (van HRE) en banden van Vredestein. Het gaat om precies te zijn om Ultract Vorti banden die ontworpen zijn door Giugiaro en lekker groot zijn, namelijk 245/35 R 20 (voor) en 295/30 R 20 (achter).

Deze supercar heeft 4 elektromotoren die in de wielen zitten verwerkt en dankzij het vermogen van 1.088 pk kan je in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid zou op 305 km/u moeten liggen en met een vol accupakket moet je 600 kilometer ver komen.

In totaal wil het Kroatische Rimac 88 exemplaren bouwen.

Ook interessant!

  • Rimac bijna failliet door Hammond
    Rimac bijna failliet door Richard Hammond
  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig
  • BREEK: Rimac neemt Bugatti over
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, Elektrisch, giugiaro, hre, rimac, rimac-one, rood, top-marques, top-marques-2012, vredestein

Vorig bericht: « Savage Rivale GTR: Wereldprimeur in Monaco
Volgend bericht: Delavilla SpeedRoad: Porsche 911 met een dikke reet »

Lees Interacties

Reacties

  1. DennisS65B40 zegt

    19 april 2012 om 13:55

    Goed zicht naar achteren denk ik zo… Een Countach is er niets bij.

    Login om te reageren
    • knalfa zegt

      19 april 2012 om 14:34

      @audir8v10: Heb je toch niet nodig met zo’n snelle wagen ;)

      Zouden ze geen camera’s in die spleet onder het dak hebben geplaatst?

      Login om te reageren
    • 454ssV8 zegt

      19 april 2012 om 16:45

      @audir8v10: Er zitten toch twee buitenspiegels op?? Naja, twee uitsteeksels waarin je misschien toch een heel klein beetje naar achter kunt kijken :-/

      Login om te reageren
  2. atakan zegt

    19 april 2012 om 13:55

    Jaguar gekruist met een Koenigsegg?

    Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    19 april 2012 om 14:07

    88 lijkt mij wat veel:P

    Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    19 april 2012 om 14:08

    Vette bak, en dan koop je wat unieks want de ze verkopen er waarschijnlijk toch maar 2. Maar waar is de achteruit??

    Login om te reageren
    • 3rNsT zegt

      19 april 2012 om 14:14

      @ferrari94tr:

      Sinds wanneer heb je een achterruit nodig wanneer je met 300km/h vooruit gaat?

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      19 april 2012 om 14:14

      @ferrari94tr: waar heb je die voor nodig dan? Een bestelbusje heeft ook geen achterruit ;)

      Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      19 april 2012 om 14:28

      @ferrari94tr:

      Denk bij de “R” van reverse :)

      Login om te reageren
  5. dotternetta zegt

    19 april 2012 om 14:18

    Geweldig! Wat een specs! Wanneer komt ie in produktie?

    Login om te reageren
  6. Vanquish zegt

    19 april 2012 om 14:21

    Waarom lukt het een of ander onbekend Kroatisch merk om een elektrische auto te bouwen die én hard kan én 600km kan rijden en geavanceerde en bekende merken niet? Ik geloof er niet zo in.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      19 april 2012 om 14:58

      @Vanquish: heb ook zo mijn twijfels, klinkt weer een beetje te mooi om waar te zijn. We zullen het wel zien…

      Login om te reageren
    • testpiloot zegt

      19 april 2012 om 18:15

      @Vanquish: Je scepticisme is begrijpelijk, maar wellicht ongegrond.

      Een auto afrekenen puur op basis van het land waar hij geproduceerd wordt is kortzichtig.

      Er komen veel goede technische ontwikkelingen voort uit Oost-Europese landen, waaronder elektrische auto’s. Vergeet niet dat Thomas Alva Edison lange tijd werd gezien als de uitvinder van de gloeilamp en vader van de elektriciteit, terwijl het eigenlijk Nikola Tesla was die de uitvindingen had gedaan, maar ze niet op tijd patenteerde.

      Er wordt in Kroatië veel waarde gehecht aan educatie en technologische ontwikkeling. Universiteiten en de bedrijfswereld werken goed samen en jong talent heeft soms de mogelijkheid om tot bloei te komen.

      Waarom zouden zij niet iets kunnen bereiken wat een Tesla of een GM wél kan? Scale of economy? Mankracht? Gebrek aan innovatie?

      Amerika is zeker ook helemaal zelf naar de maan gekomen?

      http://www.youtube.com/watch?v=EfJiNPZ38kY

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        22 april 2012 om 21:40

        @testpiloot: Ik snap je punt. Ik reken de auto ook niet persé af op het land waar deze geproduceerd wordt. Maar als je alle feiten op een rij zet kun je niet ontkennen dat er een grote kans is dat dit pure bluf is.

        – We hebben het hier over een land zonder auto-verleden (voor zover ik weet). Niet dat dit echt veel hoeft uit te maken, maar het is toch iets om mee te nemen.

        – Arme landen zullen ongetwijfeld innoveren, maar economisch sterkere landen hebben hier veel meer geld voor over. Je ziet dat arme landen vaak vervuilende industrieën hebben, als ze zoveel innoveren, waarom pakken ze die dingen dan niet aan? Waarom ineens wel een elektrische auto die alles heeft wat men nu nog niet voor mogelijk houdt?

        – Accu’s vormen voor iedereen de bottleneck. Vaak is het kiezen tussen actieradius of prestaties, deze heeft op beide vlakken ongekende claims.

        – Er worden in deze tijd heel veel automerkjes opgericht met het bericht dat er een auto wordt gemaakt. Sommigen komen niet verder dan tekeningen, anderen weten een prototype te maken. Cijfertjes bij de auto’s verzinnen is natuurlijk eenvoudig, ze waarmaken blijkt voor bijna niemand mogelijk. Ik zie die cijfers eerder als een soort promotie middel: kijk mijn auto is beter dan de rest!

        Login om te reageren
  7. wimmm zegt

    19 april 2012 om 14:26

    Ziet r strak uit! Chic interieur! Wil ik wel een rondje in rijden :)

    Login om te reageren
  8. W115 zegt

    19 april 2012 om 15:24

    Stelletje dromerts bij rimac. Specs zijn niet van deze planeet

    Login om te reageren
  9. midasracer zegt

    19 april 2012 om 16:25

    Interessant dashboard. Gewoon een flatscreen met eigen programmatuur. Wil ik ook! Als het ding ook nog aan een CAN bus kan hangen, hoef ik alleen maar de ECU erop aan te sluiten en klaar!.

    Login om te reageren
  10. bungabungastig zegt

    19 april 2012 om 17:01

    “Deze supercar heeft 4 elektromotoren die in de wielen zitten verwerkt…”
    Ojajoh?

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      19 april 2012 om 17:11

      @bungabungastig: Wat zit er dan nog eigenlijk onder die motorkap of rare kont?

      Login om te reageren
      • dotternetta zegt

        19 april 2012 om 18:27

        @stanny: accu’s natuurlijk!

        Login om te reageren
  11. stanny zegt

    19 april 2012 om 17:10

    Achterruit verwerken in het design was te duur, dus geen raam… Ik vond hem mooi tot ik de achterkant zag

    Login om te reageren
  12. kickass zegt

    19 april 2012 om 17:50

    Met zo’n design en dat vermogen moeten ze wel klanten krijgen!

    Login om te reageren
  13. eklasse zegt

    19 april 2012 om 18:02

    Kan deze ontwerper geen baan bij Ferrari krijgen? Wat een mooi design!

    Login om te reageren
  14. potjak zegt

    19 april 2012 om 19:20

    Wow wat ziet dit er lekker uit.

    Login om te reageren
  15. ytrewq zegt

    19 april 2012 om 19:44

    Banden zijn inderdaad lastig voor deze auto’s. Een audi r8 e-tron heeft toch 4500nm (concept)?

    Mooie auto en knap van de kracht die ze uit de motoren halen.

    Login om te reageren
  16. stropdas zegt

    20 april 2012 om 11:01

    Als ik zoek op deze bandenmaten zie ik genoeg keus in A-merken zoals Pirelli/Dunlop/Michelin/Continental die ook hoge snelheid aan kunnen. Vredestein staat nou niet bekend om hun kwalitatief goede sportieve banden dus lijkt meer vanuit Vredestein promotie te zijn en ze gratis banden leveren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North