
Skoda: “ma-ma-ma-maaaaaaaayyyy Arona.”
Škoda heeft twee plaatjes vrijgegeven van hun Vision X, een compacte SUV die het kleine broertje moet worden van de Karoq en de Kodiaq. Škoda doet goede zaken met deze twee SUV’s/CUV’s en wil daar ongetwijfeld graag op voortborduren. In eerste instantie lijkt het wellicht wat vreemd dat de Tsjechische VAG-dochter nóg een compacte SUV op de markt brengt onder de Karoq, maar eigenlijk is het logisch.
Seat heeft immers ook al zo’n auto in het gamma. Ietwat ander koetswerk erop, ander dashboardje erin en hoppa, je zwemt in het geld dat baby-boomers massaal op dit soort auto’s stukslaan. Voor het concept heeft Škoda de auto in hun inmiddels bekende groene tint gehuld. Daardoor lijkt het best een hip ding, maar naar verluidt verkeert collega @casperh in diepe mineur bij de gedachte aan het zien van ettelijke grijze exemplaren op ’s heeren wegen.






Lieve Autoblog, jullie hoeven niet alles te plaatsen he..
@marklevinson: lieve Mark, je hoeft niet alles te lezen hè
@lekkerlinksrijden: ik lees wel alles.
@marklevinson: dan wordt het wel erg saai met alleen BMW en Alfa Romeo nieuws…
@maxidyne: Alfa Romeo mag ook achterwege blijven
@alcantara: hahaha. Verander je naam..
@marklevinson: stel je voor dat ze autonieuws zouden plaatsen
@marklevinson: je zit hier op autoblog, niet op hifiblog…
Sowieso dikke bak omdat dikke uitlaten en sportvelgen.
@alcantara: En kekke dakrails! Hier wordt de Tenalady van Ingrid wel een beetje vochtig van!
@alcantara: en Tesla deurgrepen, dit is echt zo ongelooflijk hip.
De introtekst is zowaar spannender dan de hele auto
Als ze de auto nu verplicht in het groen laten leveren dan wordt het nog wat. Ten eerste is het nog een soort van spannende kleur. Ten tweede is dat veel te spannend voor de doorsnee koper waardoor niemand de crossoover meer koopt. Een win-win situatie.
@daihatsucuore: Skoda heeft toch wel wat leuke groene tinten in het palet. Deze is ook niet verkeerd.
Vind het best wel geslaagd voor een kleine SUV.
Als crossover rijder ben ik de crossovers nu wel een beetje zat… kunnen we weer mooie coupés maken? En dan gewoon wat hoger op de poten…oh wait
Skoda de betere en mooiere seat
Hoe zit het eigenlijk met de ‘designers’ van VAG? Werken zij nu voor de groep of is hier nu echt een takenverdeling per merk? Elk beetje zelf respecterende koper / leaser verdiept zich toch in een product van dergelijke prijzen en weet toch dat die met Spaande en Tsjechische auto’s eigenlijk een Duitsert koopt, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.
Denk er de (normale maat) velgen en spiegels van bestaande modellen op.
Laat de diffuser weg en een standaard ronde uitlaat.
Denk de opgeklopte render-reflecties weg, en laat de kleur weg. Plus wat chroom van het front.
Vervang tenslotte de dakrails door de standaard paaltjes van alle andere modellen.
Nu weet je hoe hij er in productietrim uitziet.
Precies hetzelfde als de andere hoge Polo’s van het concern.