• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De traagste Brabus G-Klasse is hier

Auteur: willeme, gepost 29 oktober 2019 om 14:59 – 22 Reacties

Afbeelding De traagste Brabus G-Klasse is hierAfbeelding De traagste Brabus G-Klasse is hierAfbeelding De traagste Brabus G-Klasse is hierAfbeelding De traagste Brabus G-Klasse is hierAfbeelding De traagste Brabus G-Klasse is hierAfbeelding De traagste Brabus G-Klasse is hierAfbeelding De traagste Brabus G-Klasse is hierAfbeelding De traagste Brabus G-Klasse is hier

Brabus Adventure (W463) '19
Alles is relatief natuurlijk.

Op de redactie van Autoblog is het weleens een discussie. Kan een ‘mindere’ auto ook beter zijn? De consensus is vaak dat de sterkste benzinemotor de beste, leukste en fijnste optie is.

Nu is ondergetekende behept met het dieselvirus en blij met het nieuws dat nu net binnendruppelde. Brabus heeft eindelijk de goede G-Klasse onder handen genomen. Kijk, natuurlijk is de G63 AMG het snelst en meest spectaculair. Maar gevoelsmatig is het ook een beetje zonde. Die motor moet een enorm hoge, niet aerodymische en zware terreinauto aandrijven. In een E63 of AMG-GT kun je de ware potentie van de motor veel beter ervaren.

Brabus Adventure (W463) '19

Daarom is deze G-Klasse met dieselmotor zo briljant. Ja, de kleur is zwart, zoals Brabus dat wel vaker doet. Niet alleen was het de lievelingskleur van Bodo Buschmann, het is ook een courante kleur. Die auto’s moeten uiteindelijk wel verkocht worden. Het resultaat is de Brabus Adventure en de auto is voor de verandering meer afgestemd op offroad rijden dan rondetijden op de Nordschleife of snelheidsrecords op de Autobahn.

Brabus Adventure (W463) '19

De Brabus Adventure is voorzien van de betere offroad items zoals een set offroad banden met in de maat 295/55 R20 met 20″ grote Brabus Monoblock R velgen. Ook is de G-Klasse nu eens niet verlaagd, maar verhoogd. Om je verder te helpen in het terrein is de Brabus Adventure voorzien van LED-lampen en een lier.

Brabus G350d Adventure (W463) '19

In technisch opzicht is de Brabus Adventure gebaseerd op de enige juiste G-Klasse, de G350d. Deze versie heeft een 3.0 liter grote zes-in-lijn onder de kap. Deze is door Brbaus voorzen van een zogenaamde ‘PowerXtra’ performance upgrade, waardoor het vermogen stijgt van 286 pk naar 330 pk. Het koppel stijgt van 600 naar 660 Nm. Brabus denkt dat het heel gaat blijven, want ze geven er 100.000 km of drie jaar garantie op. De motor is ook niet afgestemd op topvermogen, maar juist om onderin soepel en adequaat te reageren.

Brabus Adventure (W463) '19

De prestaties zijn meer dan adequaat, overigens. Zo snel als een G63 AMG is deze Babrus Adventure niet, maar met een 0-100 km/u sprint van 7.2 seconden heb je weinig reden tot klagen. De topsnelheid is nu 202 km/u. Daarmee is het de traagste Brabus G-Klasse die je nieuw kunt kopen. Alle Brabus Adventure onderdelen zijn per direct leverbaar op alle Mercedes G-Klasses, dus er is ook goed nieuws voor de ware petrolheads.

Ook interessant!

  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • Deze Mercedes G-klasse heeft een vanafprijs van €738k
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, brabus, Diesel, g-klasse, Mercedes, tuning, W463

Vorig bericht: « Alfa Romeo Tonale belooft een succes te worden
Volgend bericht: Peperdure Italiaanse exoot krijgt motor van eenvoudige komaf »

Lees Interacties

Reacties

  1. emping zegt

    29 oktober 2019 om 15:08

    Bruut ding en mag best in het zwart. Maakt hem wat meer sinister. In ieder geval beter dan wit of grijs imo. En een chique kleur staat hier nu ook niet echt goed op. Niks mis mee. Alleen die grote B uit de grille graag.

    Login om te reageren
  2. kenner zegt

    29 oktober 2019 om 16:10

    Zoals de G-klasse dus bedoeld is. En de Range Rover. De rest telt niet mee off-road

    Login om te reageren
    • wardtmar zegt

      29 oktober 2019 om 16:55

      @kenner: oh, doet mijn Landcruiser niet mee? Ik geef het toe, die.is nóg een stukje beter.

      Login om te reageren
      • p3r0x zegt

        29 oktober 2019 om 17:16

        @wardtmar: True, maar niet primijum

        Login om te reageren
        • bullgod76 zegt

          29 oktober 2019 om 17:31

          @p3r0x: plimium is ook alleen maar een leuke marketing term om dezelfde auto voor een veel hoger bedrag jou aan te smeren

          Login om te reageren
        • carlover12 zegt

          29 oktober 2019 om 18:49

          @p3r0x: Premium? Een Landcruiser rijdt stukken beter dan een G-Klasse, duizend keer meer premium dan een Defender.

          Login om te reageren
          • monaco zegt

            31 oktober 2019 om 15:51

            @carlover12: Je bent een liefhebber blijkbaar, maar een landcruiser is echt een goedkoop stuk vuilnis vergeleken met een een Range Rover van bijna 300K…

            Login om te reageren
        • b088y zegt

          29 oktober 2019 om 20:34

          @p3r0x: Lexus qx dan, LC met premium sausje

          Login om te reageren
      • monaco zegt

        29 oktober 2019 om 19:45

        @wardtmar: Beter? Dat ding is in de verste verste niet te vergelijken met een G Klasse of Land Rover in terrein configuratie, ik denk dat iedereen met verstand van terreinwagens het daar wel mee eens is.

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          29 oktober 2019 om 21:40

          @monaco: Ik ben erg benieuwd waar je die onzin vandaan haalt.

          Login om te reageren
          • wardtmar zegt

            30 oktober 2019 om 01:16

            @robert110: hij heeft vast een AutoVAZ, de kenner

            Login om te reageren
          • monaco zegt

            31 oktober 2019 om 15:55

            @robert110: Uit de praktijk, ik heb alle genoemde auto’s in mijn bezit. De LC is een een goedkoop hok, nota bene zelfs het rode kruis gaat met de nieuwe Defenders op pad straks. Elke Safari auto in Afrika, Defender en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je kan talloze reviews en testen vinden van experts die het allemaal over hetzelfde eens zijn. De G klasse is iets smaller en daardoor handiger maar Land Rover wint eigenlijk altijd.

            Login om te reageren
    • superhans zegt

      29 oktober 2019 om 17:56

      295/55r20 heeft onvoldoende sidewall voor offroad. Dan is tenminste 35 inch nodig. Eigenlijk is de velg gewoon te groot. Ter vergelijking: een 4×42 heeft 18 inch velgen met een 37 inch band. Een 33 inch band zet je normaal op 16 inch.

      Login om te reageren
  3. 1audi1 zegt

    29 oktober 2019 om 16:50

    Weer eens een mooie brabus creatie!

    Login om te reageren
  4. F1Tim zegt

    29 oktober 2019 om 16:59

    Een ‘Babrus’ Adventure… Klinkt als een goedkope rip-Off!

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    29 oktober 2019 om 17:25

    Tja, dit zal niet de meest verkopende G-klasse zijn, maar wel degene welke daadwerkelijk ergens goed in is. En hij is sowieso gaaf. Maare @willeme , wat betreft de consensus “dat vaak de sterkste benzinemotor de beste, leukste en fijnste optie is” hier wellicht eens een artikel aan wijden om aan te geven bij welke auto’s dit niet zo is? De Golf 5 GTI is namelijk (op geluid na natuurlijk) beter en leuker dan de R32, De Audi S4 B8 welke leuker is, en zeker beter dan de RS4, en zo kan jij er vast nog wel tien toevoegen.

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    29 oktober 2019 om 17:39

    Hier voor hadden ze de oude 420CDI V8 voor af moeten stoffen!??

    Login om te reageren
  7. superhans zegt

    29 oktober 2019 om 18:01

    Het hele “adventure” pakket heeft Brabus overigens ingekocht bij LeTech, met eenndikke mark- up waarschijnlijk. En LeTech is al niet goedkoop. Alleen het logootje op de reservewielhouder is van Brabus zelf.

    Login om te reageren
  8. flashevan zegt

    29 oktober 2019 om 18:38

    Met standaard motorkap aub. Doet me een beetje denken aan een G klasse die Icon ooit bouwde

    Login om te reageren
  9. harleytijn zegt

    29 oktober 2019 om 22:04

    Zet maar naast de oprit… gewoon in het zand…

    Login om te reageren
  10. mustang750supersnake zegt

    29 oktober 2019 om 22:18

    dus t is nne turbodiesel….haal dan ook aub die sidepods weg…..

    Login om te reageren
  11. steelfighter zegt

    30 oktober 2019 om 07:35

    Die kan linea recta naar het Malieveld

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North