• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De veiligste Mercedes van dit moment is een GLE

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 10 september 2019 om 10:47 – 5 Reacties

Afbeelding De veiligste Mercedes van dit moment is een GLEAfbeelding De veiligste Mercedes van dit moment is een GLEAfbeelding De veiligste Mercedes van dit moment is een GLEAfbeelding De veiligste Mercedes van dit moment is een GLEAfbeelding De veiligste Mercedes van dit moment is een GLEAfbeelding De veiligste Mercedes van dit moment is een GLEAfbeelding De veiligste Mercedes van dit moment is een GLEAfbeelding De veiligste Mercedes van dit moment is een GLE

Mercedes ESF
Het nieuwe Experimental Safety Vehicle is hier!

Op de IAA in Frankfurt stelt Mercedes een bijzonder voertuig tentoon. Het gaat om de nieuwste editie van zijn experimentele veiligheidsauto’s. De ESF 2019 zit bomvol de nieuwste technische snufjes van het merk op het gebied van veiligheid. De hevig aangepaste GLE is in die zin een rijdende voorbode van de toekomst: het overgrote deel van de systemen dat op deze auto is te zien, zal in de komende jaren debuteren op productieauto’s van Mercedes.

De nieuwe systemen die op deze nog te onthullen, benzine-elektrische Mercedes GLE te vinden zijn, kunnen worden onderverdeeld in twee categorieën: bijna klaar voor productie of toekomstig droombeeld. Zo heeft deze auto bijvoorbeeld al een stuur dat in het dashboard kan verdwijnen, een idee dat is voortgekomen uit de groeiende interesse naar autonome auto’s.

Daarnaast zijn er een aantal nieuwe Pre-Safe functies bedacht. Zo laat de auto de bestuurder weten dat hij/zij te hard een bocht in gaat door de gordel te spannen en is de auto in staat zelf een stuk naar voren te rijden wanneer hij een ongeluk van achteren verwacht. Een autonome robot met een waarschuwingsdriehoek kan bij gevaarlijke stilstaande situaties vanuit de achterbumper worden losgelaten. Extra verlichting aan de zijkant moet eveneens helpen een ongeval te vermijden.

Over licht gesproken: het interieur van de ESF 2019 is zo ontwikkeld dat het de bestuurder alerter moet houden op de weg. De techniek is afgekeken van sfeerverlichting. De koplampen van de omgebouwde GLE beschikken over Mercedes’ Digital Light, een lichtsysteem waardoor andere weggebruikers niet worden verblind – dit moet volgend jaar al op de nieuwe S-Klasse terechtkomen.

Ook interessant!

  • Ga wanstaltig je weekend in met de Wald GLE
    Ga wanstaltig je weekend in met de Wald GLE
  • Mercedes aangeklaagd om deuren die vingers afhakken
  • Aston Martin zescilinder
    Video - wint de DBX het tegen motorgenoot Mercedes-AMG GLE?
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, gle, iaa-2019, Mercedes, veiligheid

Vorig bericht: « Dít is de bloedmooie Mercedes EQS
Volgend bericht: De ultieme Alpina B3 Bi-Turbo Touring is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    10 september 2019 om 10:59

    Dat kleine stuur lijkt mij serieus beroerd sturen. De overige veiligheids-features zien we over 5 jaar op een S klasse, over 10 jaar op iedere Mercedes, en over 15 jaar ook leverbaar in een A-segment gebakje.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      11 september 2019 om 07:28

      @dutchdriftking: het afneembare stuur op mijn Caterham is slechts 260mm in diameter. Stuurt superfijn en direct. Als je dan weer in een normale auto zit lijkt het alsof je een vrachtwagen aan het besturen bent. Met de huidige elektrische stuurbekrachtiging, kleine airbags en lcd displays heb je een groot stuurwiel niet meer nodig. Bijkomend voordeel is dat hij bij autonoom rijden makkelijk kan worden weggekaapt.
      De Franse merken hebben de trend van een kleiner stuur al een tijdje geleden ingezet.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 september 2019 om 12:32

        @janjansen: Een klein stuur reageert inderdaad erg direct. Dat is fijn wanneer je met je Caterham over een dijkweggetje blaast, maat het lijkt mij knap vervelend bij lange afstanden op de snelweg.

        Login om te reageren
  2. jessev zegt

    10 september 2019 om 11:48

    Een gevarendriehoek robot – I love it..

    Login om te reageren
  3. marinepower zegt

    10 september 2019 om 14:56

    Dacht bij die gevarendriehoek in eerste instantie aan een aangepaste auto voor landbouwverkeer. Wellicht iets voor eigenaar/geveltoerist van de beschadigde ML.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North