• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Volvo XC40 met T5 Twin Engine is hier!

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 28 maart 2019 om 12:46 – 44 Reacties

De Volvo XC40 met T5 Twin Engine is hier!


Opvullen die handel.

Het moge duidelijk zijn dat Volvo met de XC40 (rijtest) een fatsoenlijke auto in handen heeft, die door de consument ten zeerste wordt gewaardeerd. De auto is een belachelijk succes. Vandaag laat het Zweedse merk weten het gamma voor zijn kleinste SUV verder uit te breiden, en wel met de T5 Twin Engine.

Bij een persbijeenkomst waar Autoblog aanwezig was, werd het nieuws door de importeur gedeeld. De importeur kon alvast mededelen dat de auto een 180 pk sterke anderhalveliter driecilinder krijgt, die op zijn beurt ondersteund wordt door een elektromotor met 82 pk en een batterij van 11 kWh. De hybride XC40 moet een volledig elektrisch rijbereik hebben van 54 kilometer. Schakelen geschiedt middels een zeventrapsautomaat.

Helemaal interessant aan deze nieuwe XC40 is zijn prijs. In Nederland kost het instapmodel 46.995 euro. Hiermee is de crossover goedkoper dan de T4-versie met een automatische versnellingsbak. Het Inscription-model van de T5 Twin Engine is 3.000 euro duurder. Voor het R-Designpakket betaal je nóg eens 500 euro meer.

Morgen maakt Volvo de informatie over de XC40 T5 Twin Engine officieel bekend. Wel weten we dat de auto in week 46 van dit jaar in productie zal gaan.

Ook interessant!

  • Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5
    Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5: elektrisch vs PHEV
  • Volvo C40 niet veel duurder dan een XC40 Recharge
    Volvo C40 niet veel duurder dan een XC40 Recharge
  • Zo stoer zag je de Volvo XC40 nog niet eerder
  • Volvo C40 Recharge vs. XC40 Recharge: de verschillen

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, Hybride, Volvo, xc40

Vorig bericht: « Overheid loopt miljoenen mis door “Tesla-subsidie”
Volgend bericht: Deze Nederlandse dames rijden officieel in de W Series »

Lees Interacties

Reacties

  1. autodrome zegt

    28 maart 2019 om 12:51

    Zag er laatst een rijden, auto klopt qua verhoudingen voor geen meter, daar waar de xc90 een mooie auto is, is de xc60 op de verkeerde manier gekrompen … Jammer en gemiste kans …

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      28 maart 2019 om 13:05

      @autodrome: Je hebt een XC90, een XC60 en dit gaat over de XC40.

      Persoonlijk vind ik de XC90 erg mooi, maar ook erg groot.
      De XC60 vind ik ook erg mooi en heeft wel een prima maat.

      De XC40 is een gedrocht. Lijkt op een soort Lego model. En dan is die ook nog behoorlijk zwaar.

      Login om te reageren
      • lscorkscrew zegt

        28 maart 2019 om 13:14

        @reactief: Meningen verschillen, ik vind het juist een erg goed design met goede elementen voor een kleine suv. Het toepassen van een heel volwassen statig design vind ik dan juist niet passen.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 maart 2019 om 13:30

          @lscorkscrew: mee eens. Op foto’s lijkt deze wagen wat vreemd maar als je deze ziet rijden klopt het wel gewoon en is origineler dan een Kodiaq, X1 of Tiguan.

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            28 maart 2019 om 14:04

            @mashell: en je kan hem krijgen in wat minder ‘zakelijke’ kleuren. Plus oranje interieur! In een Volvo!

            Login om te reageren
          • reactief zegt

            28 maart 2019 om 15:11

            @mashell: Beter dan de modellen die je noemt misschien. Maar mooi vind ik het niet. Ik vind het ontwerp te grof en een beetje massief. Lego dus. Naar mijn mening niet vrolijk genoeg. Op de kleurtjes na ?
            Maar smaken verschillen gelukkig!

            Login om te reageren
      • autodrome zegt

        28 maart 2019 om 17:15

        @reactief: ik bedoel de xc40, typo, zag em rijden en het klopt gewoon niet. De xc60 is ook nog best aardig ….

        Login om te reageren
    • sirprize zegt

      28 maart 2019 om 13:22

      @autodrome: smaken verschillen. Ik vind ‘m geslaagd, voor een suv

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        28 maart 2019 om 16:19

        @sirprize: Sowieso vind ik de complete range van Volvo op dit moment erg geslaagd. Echt auto’s met een identiteit op de weg ?

        Login om te reageren
      • autodrome zegt

        28 maart 2019 om 17:18

        @sirprize: Heb je er wel eens in het echt zien rijden? doe je raam maar open wat je krijgt gegarandeerd oprispingen …. Maar goed, over smaak valt niet te twisten , dus het is jou dag ….

        Login om te reageren
  2. BaRa zegt

    28 maart 2019 om 13:12

    T5? Laat toch gewoon die referenties naar een cool motorblok achterwege, Volvo. Dat was vroeger. Een driecilinder met ondersteunende elektromotor heeft niets te maken met een vijf-in-lijn.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      28 maart 2019 om 13:23

      @BaRa: T5 heeft niets te maken met 5 cilinders naar het totale systeemvermogen. De T2 is ook geen 2-cilinder en de T9 geen 9-cilinder.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        28 maart 2019 om 16:56

        @sirprize: Ja dat weet ik. Maar ik kan me bij Volvo nooit van de indruk ontdoen dat ze deze nomenclatuur-keuze enkel gemaakt hebben omdat hun 5- en 6-cilinders in de volksmond bekend stonden als T(urbo)5 en T(urbo)6. Nu T5 op een driecilinder-Volvo zien staan voelt voor mij nog steeds als boerenbedrog. Audi doet hetzelfde met hun sprongetjes van 5, maar het is niet minder potsierlijk. Op dat vlak vind ik het systeem van Caterham helderder. Die geven vermogen per gewicht op. Tesla doet het ook beter, die hebben er de grootte van het accupakket op staan.

        Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    28 maart 2019 om 13:16

    Ik heb dit ding echt pas 2x zien rijden. Had niet verwacht dat het zo’n succes blijkt te zijn. Overigens vind ik het ook niet erg als ik hem zo weinig mogelijk tegenkom. Is bepaald niet het mooiste model van Volvo.

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      28 maart 2019 om 13:43

      @berlinetta: Meen je? In zie er elke dag wel één, trouwens opvallend veel 50-60+’ers achter het stuur en merendeel is vrouw.

      Login om te reageren
      • timowouters zegt

        28 maart 2019 om 13:53

        @civicfk3: opvallend? Ding kost een godsvermogen dus dat is veelal bereikbaar voor de babyboomers of oudere leaserts. En die hoge instap is ideaal voor de korte stijven spieren na het elektrisch fietsen over de veluwe.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 maart 2019 om 13:54

        @civicfk3: En dat is niet elke dag dezelfde? ;)

        Login om te reageren
  4. troljedemoeder zegt

    28 maart 2019 om 13:20

    Kleine suv’s zijn voor babyboomers. Stuk voor stuk gedrochtjes en de Volvo is daarop geen uitzondering.

    Login om te reageren
    • pier zegt

      28 maart 2019 om 13:58

      @troljedemoeder: enige acceptabele kleine SUV is een Mazda CX-3.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      28 maart 2019 om 14:09

      @troljedemoeder: Klopt, vooral dat grijze tuig in hun Renault Captur die iedereen in de weg rijden.

      Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        28 maart 2019 om 15:03

        @racerx: en vergeet die kut Nissan Juke niet. Bah

        Login om te reageren
  5. gebruikersnaam3 zegt

    28 maart 2019 om 13:28

    Dus dit wordt de opvolger van de V40 D2. Allemaal leeserts die er op de linkerbaan mee op iemands bumper gaan hangen. Priemijum, hip want hoog, hip want hybride…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 maart 2019 om 13:55

      @gebruikersnaam3: Denk dat dat nog wel zal meevallen. Dit ding is wel iets duurder dan de V40 en de bijtellingsregels zijn ook veranderd.

      Login om te reageren
  6. flutterby zegt

    28 maart 2019 om 13:40

    Prima keus voor woon-werkverkeer.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    28 maart 2019 om 13:54

    Bijzonder succesvol? Ik zie ze bijna nooit rijden….

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      28 maart 2019 om 14:05

      @dutchdriftking: Daar is hij te nieuw voor… Er is eens berekend dat je 2.000 auto’s op de weg moet hebben in NL om hem ‘regelmatig’ te zien. En dat duurt ff…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 maart 2019 om 14:14

        @svenska_aeroplan_ab: Te nieuw? Ik zie auto’s die later zijn uitgebracht vaker rijden dan de XC40. Echter, ik geloof best dat dit ding een succes is (hip, hoog en nog eens hip), maar het verbaast me wel hoe weinig ik ze zie. En het is ook niet zo dat ik niet veel buiten kom.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          28 maart 2019 om 14:52

          @berlinetta: Misschien eens op een zondag naar de lokale Groenrijk gaan, of het bejaardentehuis …

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            28 maart 2019 om 15:00

            @svenska_aeroplan_ab: Precies de gelegenheden waar ik me niet zoveel begeef ;)

            Login om te reageren
        • Garta zegt

          28 maart 2019 om 15:00

          @berlinetta: tuurlijk zie je de nieuwe polo meer rijden kost ook de helft. Gemiddelde xc40 rijd voor 48k de deur uit. Of wil je beweren dan de BMW x2 meer ziet rijden dan de XC40?

          Login om te reageren
  8. pier zegt

    28 maart 2019 om 13:58

    47k, geen geld voor een T5 instapmodel…

    Login om te reageren
  9. phaeton zegt

    28 maart 2019 om 14:03

    Zeventraps automaat? Da’s een tikfout of nieuw.

    Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 maart 2019 om 14:06

    Is dit een benzine of diesel PHEV?

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      28 maart 2019 om 14:20

      @svenska_aeroplan_ab: Benzine

      Login om te reageren
  11. inoh zegt

    28 maart 2019 om 15:15

    Ik zie ze steeds vaker voorbij komen, in omgeving Leiden/A44/A4/Amsterdam. De T5 Twin-Engine zal dan wel echt de motor zijn om voor te kiezen. De T3 begint bij 46.475 euro, dus dat scheelt ook niks.

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    28 maart 2019 om 15:22

    Leuk die T5 twin maar dit model slaat kant noch wal. Totaal niet in verhouding. ?

    Login om te reageren
  13. schuimbekje3 zegt

    28 maart 2019 om 15:34

    Vind ik de Link&CO 2 toch mooier.

    Login om te reageren
  14. amersfoorter zegt

    28 maart 2019 om 15:36

    Net een Canta

    Login om te reageren
  15. tom307 zegt

    28 maart 2019 om 16:18

    Is het geen 180pk motor?

    Login om te reageren
  16. intimrasiert zegt

    28 maart 2019 om 17:20

    Volvo: puke. Rijdende koellasten. Valt me nog mee dat de Mediamarkt er geen hoekje voor heeft ingeruimd.

    Login om te reageren
  17. harrie zegt

    28 maart 2019 om 19:13

    Beetje aangekleed dus op Tesla Model 3 prijzen. Ondernemers of leaseschrapers kopen dit dus niet, en autoliefhebber ook al niet.

    Login om te reageren
  18. Joost zegt

    28 maart 2019 om 21:52

    Een succes??? Ik zie er heeeeeeel soms eentje..

    En je model t5 noemen en dan een 3 cilinder met accu’s….jammer

    Login om te reageren
  19. crusader zegt

    29 maart 2019 om 01:53

    Op autoweek heeft de 1.5 3 cilinder 180pk….hier 150pk

    Login om te reageren
  20. F1Tim zegt

    3 april 2019 om 17:58

    In Berchem, België, zie ik al XC40’s met T5-badges rijden. Zijn dat dan geen hybrides?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North