• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Delage D12 is 1.116 pk sterke hypercar

Auteur: willeme, gepost 9 augustus 2020 om 11:59 – 19 Reacties

Delage D12

Natuurlijk, de Delage D12 is de supercar waar de gehele wereld op wacht. Benieuwd wat Gordon Murray ervan vindt.

Het is natuurlijk véél te makkelijk om elk origineel alternatief op de traditionele supercar brigade tot de dorpels af te fikken. We hebben gevestigde merken als Ferrari en Lamborghini en daarboven enkele boutique hypercars van Koenigsegg, Pagani en Bugatti.

Nieuwe supercarmerken

Maar het kan altijd veel beter, dus komen er links en rechts altijd nieuwe supercarmerken boven water. Vaak wordt het gedaan door een oud merk leven in te blazen (hallo Spyker!). Deze week is het Delage dat een comeback maakt. Delage was een zeer prestigieus merk dat van 1908 tot de late jaren ’40 dure auto’s bouwde. Delages waren of bijzonder luxe of bijzonder snel.

Delage D8 120 Aerosport Coupé ’37

Laurent Tapie

Maar nu is Delage terug! Net als bij veel andere nieuwe supercarmerken staat er een enorm rijke meneer aan het roer, in dit geval Laurent Tapie. Hij is in elk geval ijdel genoeg om zichzelf op de persfoto’s te zetten. Kijk hoe mooi deze meneer is. Aan de andere kant: het is zijn geld, het zijn zijn speeltjes en dit is juist het leukste moment: aankondigen hoe briljant het product is!

Delage D12

Bijzonder

De Delage D12 is een bijzonder voertuig. De inspiratie komt bij Formule 1-auto’s en gevechtsvliegtuigen vandaan. De greenhouse van de auto opent als een canopy, net als bij straaljagers. Uiteraard is het hele geval gemaakt van koolstofvezel en andere lichte en exotische materialen.

Open

Delage D12 GT

Er zijn twee varianten van de Delage D12. De eerste is de Delage D12 GT. Deze is voorzien van een 7.6 liter grote V12. De motor wordt in Frankrijk gebouwd, alleen weten we nog niet door wie. De V12 is gekoppeld aan een achttraps automaat en wordt bijgestaan door een elektrische motor. De V12 levert precies 1.004 pk, de elektrische motor levert nog eens 112 pk extra, waarmee het totaal uitkomt op 1.116 pk!

Delage D12

Delage D12 Club

De tweede variant is de Delage D12 Club. Dit is de sportievere versie. De elektrische motor is vervangen door een kleinere generator van ongeveer 20 pk. Het idee erachter is dat deze alleen assisteert bij parkeren en files. De D12 Club is echter 90 kilogram lichter met 1.310 kg (de D12 GT weegt dus 1.400 kg).

Achterkant

Nürburgring

De Delage D12 GT is dankzij de extra paarden sneller in een rechte lijn. Maar op een circuit moet de Delage D12 Club sneller zijn. Het is de bedoeling dat de Delage D12 Club ook een gooi gaat doen naar het ronderecord op de Nürburgring Nordschleife.

Spoiler

Jacques Villeneuve

Het ontwikkelingsteam achter de Delage D12 moet niet het minste zijn. Zo doen Benoit Bagur en Jacques Villeneuve mee. Benoit Bagur won tweemaal het wereldkampioenschap voor toerwagens en Jacque Villeneuve is naast Max Verstappen-kenner ook eenmalig wereldkampioen.

  • Delage D12
  • Delage D12
  • Delage D12
  • Delage D12
  • Delage D12
  • Delage D12
  • Delage D12
  • Delage D12

De Delage D12 gaat in 2021 productie. Vanafprijs is 2.300.000 dollar. Er worden slechts 30 exemplaren van gebouwd.

Ook interessant!

  • Peugeot 9X8 Hypercar
    BREEK: dít is de Peugeot 9X8 Hypercar met 680 pk!
  • Wheelsandmore RS7
    Wheelsandmore RS7 heeft meer pk dan een hypercar
  • Schrapt Toyota hun straatlegale hypercar vanwege crash?
  • Ferrari gaat meedoen aan de Le Mans Hypercar klasse

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

d12, gt, Hybride, hypercars, Jacques Villeneuve, Supercars, V12

Vorig bericht: « Extreme RS7 met 962 pk is nog niet helemaal af
Volgend bericht: HEET! Mercedes biedt Hamilton deal voor slechts 1 jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    9 augustus 2020 om 12:04

    Weer zo’n merk waar je over een paar jaar niks man van hoort

    Login om te reageren
    • banderas zegt

      9 augustus 2020 om 12:30

      Toch stoer als je zo’n auto bouwt, puur omdat het kan.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        9 augustus 2020 om 13:34

        Lijkt me dat dit de zoon van Bernard Tapie is.

        Login om te reageren
        • gebakkenei zegt

          9 augustus 2020 om 14:49

          Ton Ton Tapie?

          Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 augustus 2020 om 12:39

      @baklava: ik geef ze een half jaar

      Login om te reageren
    • pignon zegt

      9 augustus 2020 om 13:35

      @baklava: van dit merk horen we al 112 jaar iets! Er komt nu een nieuwe periode aan. En met de beoogde 30 exemplaren van deze serie blijft de geschiedenis interessanter

      Login om te reageren
    • stationcar zegt

      9 augustus 2020 om 13:46

      Optimist, ik denk dat we er na vandaag niks meer van horen. Weer een fantasiefabrikant met een rijdend luchtkasteel.
      Next.

      Login om te reageren
  2. denniss00 zegt

    9 augustus 2020 om 12:36

    Lijkt een beetje op een liefdesbaby van de A.D. Tramontana (algehele vorm), en de Trion Nemesis (kont). Wel erg bruut!

    Login om te reageren
  3. maferick74 zegt

    9 augustus 2020 om 12:53

    En lelijk

    Login om te reageren
  4. ty5550 zegt

    9 augustus 2020 om 13:14

    Form follows function maar echt mooi en sierlijk is het toch niet

    Login om te reageren
  5. davelepeef zegt

    9 augustus 2020 om 13:22

    En weer een merknaam van de plank gehaald om een auto zonder enige relatie op de markt te willen brengen…

    Login om te reageren
  6. mennok zegt

    9 augustus 2020 om 13:23

    Gordon Murray vindt dit niet praktisch genoeg. Geen opbergruimte.

    Login om te reageren
  7. ger_dekker zegt

    9 augustus 2020 om 13:58

    Het spijt me heel erg, ik vind hem echt niet mooi. Het lijkt wel een aangeklede KTM. Maar waar ik wel benieuwd naar ben…..rijd dat ding een F1 wagen zoek…of houd hij die op zijn minst bij?

    Login om te reageren
  8. misterds5 zegt

    9 augustus 2020 om 14:08

    Ik denk zelf ook dat het Luchtfietserij is meteen hoofdletter L. Maar stel nou dat deze knaap een paar van die krengen kan verkopen aan 1 of andere rijkaard in de zandbak van Verweggistan. Dat zou toch leuk zijn? Of je hem nou mooi of lelijk vindt, het is tenminste één keer iets anders.

    Login om te reageren
  9. MaartenD zegt

    9 augustus 2020 om 14:39

    De naam Delage onwaardig

    Login om te reageren
    • povel zegt

      10 augustus 2020 om 09:13

      @maarten020: Hij is anders behoorlijk laag.

      Login om te reageren
  10. vacano zegt

    9 augustus 2020 om 22:24

    Tapie? Niet direct een naam die uitblinkt in betrouwbaarheid! Een beetje de Muller van de Cote d’Azur.
    Bekend als fraudeur, oplichter en praatjesverkoper.
    Waarom verkoop je als nieuw merk SLECHTS 30 stuks?
    in Frankrijk is 69 symbool voor dik genaaid ! 2.300.000 x 30 is 69.000.000.
    Eigenlijk zou de autopers aan dergelijk luchtkasteelverkopers geen aandacht mogen geven zonder bewijs van kunnen op bv de Ring

    Login om te reageren
  11. frank2b zegt

    9 augustus 2020 om 23:21

    Delage is niet Dehoge.

    Wanneer je zo’n 1230 pk = 800KW aan energie opwekt in een verbrandingsmotor, dan wordt zo’n 500KW omgezet in niets anders dan onnodige warmte.

    Dat vereist massale koelcapaciteit.

    Die zie ik niet direct op deze fraaie renders …….

    Login om te reageren
  12. ramshoek zegt

    11 augustus 2020 om 10:27

    Frankrijk had voor de oorlog zo’n prachtige autoindustrie en – cultuur. De politiek heeft die prachtige luxe merken als Delage, Delahaye, Facel Vega en anderen allemaal om zeep geholpen. Ik zou graag een mooi Frans luxemerk willen zien. Maar dan niet met zo’n straatrace als dit. Ook niet met de obligatoire SUV, maar met iets elegants en sierlijks als een echte Grande Tourisme.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North