• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extreme RS7 met 962 pk is nog niet helemaal af

Auteur: willeme, gepost 9 augustus 2020 om 09:58 – 21 Reacties

extreme RS7

Deze extreme RS7 met mega veel paarden is altijd handig als je moet pinnen.

Het gaat een beetje te ver om te zeggen dat de Audi RS7 een vergeten kindje is, maar op dit moment vestigt de RS6 alle aandacht op zich. Zowel in Europa als de VS (waar de RS6 voor het eerst als Avant leverbaar is) is de stationwagon nu eenmaal leuker om een verhaal van te maken.

RS6 of RS7?

Ja, het is een monster met 600 pk, maar je kan ook alle kinderen, huisdieren en bagage meenemen. De Audi RS7 doet niet echt onder voor de RS6 als het gaat om functionaliteit. Je hebt alsnog een enorme vijfde deur met een flinke bagageruimte. Het scheelt namelijk slechts 30 liter: de RS7 heeft 535 liter, de RS6 566 liter. En deze extreme RS7 bewijst dat je deze net zo makkelijk kunt kietelen.

RS6

Extreme RS7

En deze extreme RS7 is bijzonder, eh, extreem. Qua uiterlijk valt alles nog wel mee. Op het eerste gezicht lijkt er niet heel erg veel aan de hand te zijn met deze snelle Audi RS7. Echter is de auto allesbehalve standaard. De auto is een samenwerkingsproject van 811 Design, Black Box Richter, HGP en Nebulus.

extreme RS7

Bijzonder veel paarden

Laten we meteen met het leukste beginnen, want deze extreme RS7 heeft bijzonder veel paarden onder de kap: 962 pk. 962! Dat is 362 pk méér dan standaard. Het koppel is zo mogelijk nog buitenaardser. De 4.0 V8 levert namelijk geen 800 Nm meer, maar 1.250 Nm. Ondanks de enorme getallen, zijn de ingrepen relatief eenvoudig: grotere luchtinlaat, open luchtfilter, aangepaste turbo’s en een ECU aanpassing.

Voorzijde

Prestaties

Helaas wordt er niet gezegd wat het doet met de prestaties. De bak, differentiëlen en assen krijgen het extra zwaar voor hun kiezen en zullen waarschijnlijk de limiterende factor zijn. Maar 0-100 km/u in minder dan 3 seconden en een topsnelheid van meer dan 330 km/u moet gewoon mogelijk zijn.

extreme RS7

Alleen motor

Kortom, een snelle auto nog sneller. Mooi toch? Ja, in principe wel natuurlijk. Alhoewel de RS7 niet 100 pk nodig heeft om beter te worden. Als je drie flessen Whisky op hebt, gaat een vierde je leven (lever sowieso niet) echt niet beter maken. Verder wordt niet vermeld wat er gedaan is aan de auto. In 9 van de 10 gevallen is er dan ook weinig aan gedaan.

Verlaagd

Wrap en verlaging

De extreme RS7 is door 811 Design voorzien van een wrap en de auto is verlaagd. De auto staat echter nog steeds op de veel te grote 22″ velgen die bovendien gegoten zijn, iets dat in deze prijsklasse onvergeeflijk is. Ook is er niets gedaan aan de remmen. Het is nu wachten op tuners die net als ABT Sportsline een compleet pakket aanbieden voor de RS7.

  • extreme RS7
  • extreme RS7
  • extreme RS7
  • extreme RS7
  • extreme RS7
  • extreme RS7
  • extreme RS7

De HGP ombouw voor je motor is leverbaar via HGP Turbo en kost je 24.900 euro inclusief btw en inbouw.

Ook interessant!

  • Mansory RS7
    Mansory RS7 zoekt de grenzen op
  • goedkoopste Audi RS7
    De goedkoopste Audi RS7 op Marktplaats: dit is 'm!
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, c8, hgp, quattro, rs7, sportback, tuning, V8, wrap

Vorig bericht: « Verkoeling op de motor: tips
Volgend bericht: Delage D12 is 1.116 pk sterke hypercar »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    9 augustus 2020 om 10:31

    Doe mijn maar een RS6, vind ik veel mooier dan zo’n RS7 Sportback.
    Ook gaat dat bagage ruimte verhaal volgens mijn niet op, dat is de ruimte tot glas hoogte, en niet de daadwerkelijke ruimte, dat is meer dan 31 liter.
    HGP maakt mooie dingen voor de 4.0 ltr V8 TFSI, zelfs de simpelste HGP aanpassing, luchtfilter, luchtinlaat turbo’s en ECU aanpassing is al goed voor 786 pk.

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      9 augustus 2020 om 13:21

      @HZW: Iedere willekeurige VAG-tuner haalt zulke waarden.

      Login om te reageren
  2. staal zegt

    9 augustus 2020 om 10:38

    Wat blijft het een lelijke diffusor/achterbumper.

    Login om te reageren
    • ontploffer zegt

      9 augustus 2020 om 10:43

      @staal: sommige mensen weten ook altijd het negatieve te benoemen bij een zeer positief verhaal…

      Ben heel erg benieuwd hoe dit af zal gaan!

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        9 augustus 2020 om 11:02

        @ontploffer: hij heeft gewoon gelijk. Het is lelijk.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      9 augustus 2020 om 13:24

      @staal: past goed bij de rest van de auto.

      Login om te reageren
  3. ericd zegt

    9 augustus 2020 om 10:42

    Ach, hoef je de banden ook niet op te pompen.

    Login om te reageren
  4. schreute01 zegt

    9 augustus 2020 om 11:25

    Hopelijk leveren ze ook een liftkit.

    Login om te reageren
  5. Poulusma zegt

    9 augustus 2020 om 11:35

    “Het gaat een beetje te ver om te zeggen dat de Audi RS7 een vergeten kindje is, maar op dit moment vestigt de RS6 alle aandacht op zich.” volkomen terecht! Waarom zou je voor een minder praktische auto kiezen als deze er ook nog eens slechter uit ziet?

    “Ondanks de enorme getallen, zijn de ingrepen relatief eenvoudig: grotere luchtinlaat, open luchtfilter, aangepaste turbo’s en een ECU aanpassing.”, “De HGP ombouw voor je motor is leverbaar via HGP Turbo en kost je 24.900 euro inclusief btw en inbouw.” Ligt het aan mij of is zo’n 25K best veel voor relatief eenvoudige ingrepen? ?

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      9 augustus 2020 om 13:23

      @poulusma: RS7 bezitters zitten niet om geld verlegen doorgaans, die kun je makkelijk wat extra geld uit hun zak kloppen.

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        9 augustus 2020 om 17:57

        @langejohn

        Ze zullen wel makkelijker uitgeven, maar ook die kijken wat ze voor hun geld krijgen ?
        Rijk wordt je ook niet door veel geld uit te geven heh ?
        Mijn vermoeden is dat er meer aanpassingen zijn gedaan dan alleen wat er verteld wordt, downpipes en een volledig uitlaatsysteem bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
  6. paulvtec zegt

    9 augustus 2020 om 11:40

    Vermogen zal in de toekomst steeds minder uitmaken. Veel auto’s kunnen al een 0-100 tijd bereiken in een seconde of 5 a 6. Het enige wat nog zal tellen is het persoonlijk maken van je auto.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      11 augustus 2020 om 10:38

      @paulvtec: 0-100 is echt een weinig zeggend iets. Een Golf R gaat al onder de 5 tellen naar de 100 wat gewoon snel is. Wat veel representatiever is, is de tijd van 100-200, die tijd laat veel meer zien waar een auto is staat is.

      Login om te reageren
  7. scalvaro zegt

    9 augustus 2020 om 11:41

    Zo’n RS7 is toch wel een ondergewaardeerde bak. Niet dat in your face van de RS6. Een stiekem best wel chique coupé lijn.

    Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    9 augustus 2020 om 11:45

    Wat was die vorige generatie toch mooi

    Login om te reageren
  9. thomasthomas zegt

    9 augustus 2020 om 12:03

    En dan mag je 100km/h op de hollandse snelwegen. Dat is frusterend thuiskomen.

    Login om te reageren
  10. scrmeagle zegt

    9 augustus 2020 om 14:03

    Doe mij toch maar weer een gewone Alpina B5 621pk en 800nm

    Login om te reageren
  11. barry355gtb zegt

    9 augustus 2020 om 14:18

    Wat een prachtige tokkie volk auto. Vooral die 22″ velgen zijn simpelweg te, net als de wrap en het opfokken van een RS7 is zoooo 2019.

    Login om te reageren
  12. jarnobakker zegt

    9 augustus 2020 om 14:18

    Hier in Nederland heb je niks aan zulke pkmonsters

    Login om te reageren
  13. ive1 zegt

    9 augustus 2020 om 16:27

    Angepasste Motorsteuerung und Aufhebung der Vmax-Begrenzung
    Geänderter großvolumiger Luftfilterkasten mit “HGP-turbo” Schriftzug
    Sportluftfiltereinsatz mit “HGP-turbo” Schriftzug
    Großvolumige Ansaugschläuche (blau oder schwarz)
    Ansaugstutzen vor Turbolader mit vergrößertem Querschnitt
    Bearbeitete Serienturbolader mit größerer Turbinenwelle und größerem Verdichterrrad, verstärkte Axiallager und vergrößerter Turboladereingang
    Geänderte Ladedrucksensoren
    TÜV Eintragung
    0-100 2.8s 0-200 8.3s
    363 km/h
    https://www.youtube.com/watch?v=QTSS8BM6emE

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 augustus 2020 om 16:57

      @ive1: kijk daar kunnen we wat mee.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North