• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DeLorean gaat terug in productie!

Auteur: RubenPriest, gepost 27 januari 2016 om 17:19 – 42 Reacties

DeLorean


Volgens mij nemen ze die film uit de jaren tachtig wel heel letterlijk daar bij DeLorean.

De DeLorean, wie is dat ding ooit vergeten? De makers zeker niet, aangezien de auto na een productiestop van dik 30 jaar gewoon weer gebouwd gaat worden. Uiteraard zit hier een achterliggende gedachte achter. Volgens CEO Stephen Wynne mag de iconische auto namelijk niet vergeten worden. Ok, goede reden.

De fabriek in Texas heeft in de tussenliggende jaren niet stilgestaan. Zo knapten de monteurs regelmatig verpauperde exemplaren op. DeLorean gaat de komende jaren 300 exemplaren bouwen van de DMC-12. Welke motor er precies in komt te liggen is nog niet bekend, maar Wynne hoopt de verkoopprijs onder de 100.000 dollar te houden. Momenteel worden opgeknapte modellen verkocht voor bedragen tussen de 45.000 en 55.000 dollar. De eerste ‘nieuwe’ DeLorean moet in 2017 van de band rollen.

Met dank aan Marjolein voor de tip!

Ook interessant!

  • delorean collectables
    DeLorean DMC-12
  • Een widebody Delorean DMC-12, mag dat?
  • Gespot - Een DeLorean is na 41 jaar nog steeds futuristisch
  • DeLorean
    DeLorean uit Back to the Future officieel een legende

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

delorean, dmc-12, Klassiekers

Vorig bericht: « De eerste 4×4 Amarok ambulance voor Terschelling is klaar
Volgend bericht: Verrassing! Alfa Romeo gaat wéér modellen uitstellen »

Lees Interacties

Reacties

  1. bofkont zegt

    27 januari 2016 om 17:23

    Gaaf!!
    Oude looks maar met moderne rijeigenschappen, kan niet beter!

    Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      28 januari 2016 om 11:17

      @bofkont: Wie zegt dat de rijeigenschappen zijn veranderd? Staat alleen dat ze nog niet weten welke motoren ze gaan gebruiken…

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        28 januari 2016 om 14:19

        @junior540: een man mag hopen.

        Login om te reageren
      • carseen zegt

        28 januari 2016 om 21:57

        @junior540: hij

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        29 januari 2016 om 12:51

        @Junior540: Te hopen dat ze wel wat aan het onderstel gaan doen, was destijds al niet spectaculair.

        Login om te reageren
  2. thefmanl zegt

    27 januari 2016 om 17:25

    Wohoo

    Login om te reageren
  3. boenderaar zegt

    27 januari 2016 om 17:26

    Chevy LS3 erin en gaan.

    Login om te reageren
  4. rijnooit zegt

    27 januari 2016 om 17:29

    Nu 1 kopen voor belegging?

    Login om te reageren
    • petrolicious zegt

      27 januari 2016 om 17:48

      @rijnooit: Koop dan beter de BMW M2 met handbak om in je garage te zetten ;)

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        27 januari 2016 om 20:52

        @petrolicious: Prima, ga ik wel voor een heerlijke tijdloze e46 M3 met handbak ?

        Login om te reageren
  5. dutchcorvette zegt

    27 januari 2016 om 17:29

    Z06 blok

    Login om te reageren
  6. 367pk zegt

    27 januari 2016 om 17:29

    Hopen dat ze er nu wel een behoorlijke motor in stoppen! Het blijft een icoon, hij blijft tijdloos, maar met de net iets meer dan 130 pk van het origineel is het een kansloze exercitie

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    27 januari 2016 om 17:30

    Het zal vast aan mij liggen hoor, maar wie wil dit ding nu nog? Het verhaal is leuk, maar dat is het dan ook wel. Er ken leukere film auto’s….

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      27 januari 2016 om 17:37

      @dutchdriftking: die London Cab uit ‘Fake Taxi’ zeker…

      Login om te reageren
      • hollandsemarokkaan zegt

        27 januari 2016 om 17:41

        @gtwillem: ouwe viespeuk

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        27 januari 2016 om 17:43

        @gtwillem: haha, exact! Maar ik zou bijvoorbeeld de S8 van Ronin liever hebben.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          27 januari 2016 om 17:50

          @dutchdriftking: Dit is tpch wat specialer en unieker dan een S8? Aluminium en vleugeldeuren, love it! Al heb ik liever een S8 met dikke V8 en luxe. Maar ik snap het wel, er is veel vraag naar en soms zie ik er eentje…is toch wel een nekkendraaier vergeleken met de ‘anonieme’ S8.

          Login om te reageren
          • dedon zegt

            27 januari 2016 om 18:29

            @skinnybmw: Geen aluminium. RVS!

            Login om te reageren
            • skinnybmw zegt

              27 januari 2016 om 19:48

              @dedon: Sorry, my bad! RVS natuurlijk ;-)

              Login om te reageren
            • thefuelofsatan zegt

              27 januari 2016 om 21:08

              @dedon: de Audi daarentegen is wel van aluminium (gedeeltelijk).

              Login om te reageren
    • rolov zegt

      27 januari 2016 om 18:14

      @dutchdriftking: infidel

      Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    27 januari 2016 om 17:32

    Poeh, bijna 100.000$ is serieus veel geld voor zo’n ding. Aandrijfassen en spiegels zijn van de Citroën CX, motor een PRV.
    Ze kunnen er beter een blok van een Renault Alpine in hangen, bijna dezelfde motor met veel meer vermogen.

    Login om te reageren
  9. Jochen zegt

    27 januari 2016 om 17:37

    Ik begin met sparen

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      27 januari 2016 om 17:52

      @Jochen: Als je helemaal back to the future wil gaan dan stop je per direkt met geld uitgeven in het verleden…

      Dan heb je waarschijnlijk al genoeg om er morgen één te bestellen…

      Login om te reageren
  10. 9000cse zegt

    27 januari 2016 om 17:49

    Huh? Alweer een nieuwe poging?
    Na de sluiting van de fabriek (in Noord-Ierland in het plaatsje Dunmurry) in 1982, zijn er in 1990 met overgebleven onderdelen uit de restvoorraad nog zo’n 30 stuks gebouwd. Of ze nog allemaal verkocht zijn weet ik ook niet.
    In 2005 verwierf ene Tony Ierardi alle rechten van het merk, maar er kwam geen nieuwe DeLorean. En nu gaan ze het weer opnieuw proberen? Ik vrees dat dit weer een doodgeboren kindje zal zijn.
    Overigens waren de exemplaren die tot 1982 gebouwd werden niet alleen zwaar ondergemotoriseerd, ze hadden ook een miserabele afwerking. Nee, voor de beoogde prijs, die in NL uiteraard veel hoger zal liggen, koop ik liever iets anders.

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    27 januari 2016 om 17:49

    Ik kan me goed voorstellen dat er liefhebbers voor een DeLorean zijn,

    Vleugeldeuren, een rvs carrosserie en een stukje onvervalste cult uit de filmgeschiedenis uit de eighties…

    Maar dan moet het wel een echte zijn. Één die in de eighties gebouwd is in de toendertijd zwaar gesubsidieerde Ierse fabriek. Één die ruikt naar oude auto, vermengd met de geur van benzine en olie en als je goed ruikt je een zweem van oplichtingspraktijken kan inhaleren…

    Een nieuw gebouwde mist die authenticiteit, bovendien ligt de lat voor een nieuwe auto hoger. Mocht je back to the future wilen gaan, maar toch helemaal van deze tijd willen zijn, ga dan eens shoppen bij Nike, die van de beroemde sneakers uit de film een moderne vertaling hebben gemaakt, met heel gaaf zelfstrikkend mechanisme… Retro en vooruitstrevend tegelijk.

    Login om te reageren
  12. roppp zegt

    27 januari 2016 om 17:59

    Hoe komt Marjolein nou aan dit nieuws?

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    27 januari 2016 om 18:04

    Nou @carseen dat wordt inruilen. Jouw ‘nieuwe’ tegen een echte nieuwe! Met 400 miles op de klok krijg je vast een leuke prijs ;) :)

    Login om te reageren
  14. agera zegt

    27 januari 2016 om 18:19

    Plutoniumreactor erin

    Login om te reageren
  15. jansuh87 zegt

    27 januari 2016 om 18:20

    Uiteindelijk blijft toch het origineel de collectersitem en hun waarde behouden.

    Login om te reageren
  16. sleepyj zegt

    27 januari 2016 om 18:21

    Ditmaal niet gefinancierd met geld uit het drugscircuit?

    Login om te reageren
    • 367pk zegt

      27 januari 2016 om 21:53

      @sleepyj: check your facts: het is inmiddels behoorlijk duidelijk dat John DeLorean een te naïeve speelbal is geweest van grotere belangen en dat hem door de Amerikaanse overheid een loer is gedraaid. En nee: ik ben geen complotdenker.

      Login om te reageren
      • sleepyj zegt

        27 januari 2016 om 22:12

        @367pk: hij is vrij gesproken omdat het bewijs onmatig verkregen was. Het bewijs was er dus wel degelijk. Hoffman was degene die hem verlinkt heeft. Daarbij had John het geld hard nodig. En in de drugshandel zat het snelle geld. Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat het louter zuiver geld is geweest. Helemaal niet in die tijd, waar de hele economie op drugsgeld draaide. (Denk bijvoorbeeld aan de door de drugskartels opgezette banken)

        Login om te reageren
        • sleepyj zegt

          27 januari 2016 om 22:12

          @sleepyj: *onrechtmatig

          Login om te reageren
  17. bertorelli zegt

    27 januari 2016 om 18:56

    Zouden veel meer fabrikanten moeten doen.
    Er zijn veel meer modellen uit de jaren ’70 en ’80 die je (uiteraard onder de kap gemoderniseerd) zo weer in productie kan nemen.
    Denk dat daar best een markt voor is.

    Mercedes (W126, W124)
    Citroën (DS en CX)
    etc. etc.

    Dus qua uiterlijk exact gelijk houden en geen moderne plastic rommel.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      27 januari 2016 om 20:13

      @bertorelli: Dat gaat helaas niet, veiligheids- en verzekeringseisen van nu staan een model als de DS of CX helemaal niet meer toe. Waarom lijken tegenwoordig alle motorkappen en achterbumpers op elkaar? Juist. Bedenk ook dat bv de DS voor een groot deel met de hand werd gebouwd. Prima in de jaren ’50 maar in de jaren ’70 met veel hoger arbeidsloon was dat niet meer rendabel. Laat staan nu, en het ontwerp is niet geschikt voor robotassemblage. Kortom, koester deze klassiekers want ze zullen nooit meer zo gemaakt worden. :-)

      Login om te reageren
      • bertorelli zegt

        27 januari 2016 om 20:59

        @frederik:
        Je hebt helaas gelijk.
        Had even een aanval van sentiment.
        Over 5 weekjes mag mijn oudje weer uit de stalling, dan gaat het vast weer beter ;-)

        Login om te reageren
      • koeberg zegt

        28 januari 2016 om 17:30

        @frederik: Ik weet niks van veiligheids- en verzekeringseisen.
        Maar dat het ontwerp niet geschikt is voor robotassemblage?
        Ik ben een engineer. Ik zie geen probleem, ik zie een uitdaging.

        Login om te reageren
  18. autoriteit zegt

    27 januari 2016 om 19:20

    Erg leuk hoor, ik juich dit soort initiatieven altijd toe. Het oude ontwerp met moderne techniek van 21 oktober 2015…..Back to the future…:)

    Login om te reageren
  19. mobieler zegt

    27 januari 2016 om 21:01

    Als ze die niet elektrisch maken zijn ze gestoord en wordt het nooit wat. Elektrische DeLorean met een range van 500 km en leuke gadgets onder een ton wordt een hit. Anders een marginaal dingetje met verlies en faillissement.

    Login om te reageren
  20. thomasthomas zegt

    27 januari 2016 om 23:02

    Toen een flop en in the future een flop.

    Login om te reageren
  21. v8rules zegt

    28 januari 2016 om 20:33

    Waren de mallen niet weg? Dat was toch de reden dat er geen schermen meer waren?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North