• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze auto’s met minimaal 400 pk kosten minder dan een ton

Auteur: jaapiyo, gepost 7 december 2017 om 22:32 – 58 Reacties

GLE


Voor als je wakker wordt met een ton.

Vele mensen die een paar maanden geleden in een lamme bui een paar Bitcoins kochten en ze vervolgens vergeten zijn, worden dezer dagen wakker met een ton. Leuk, maar wat doe je er vervolgens mee? Nou uitgeven aan een krachtige auto natuurlijk!

De Nederlandse staat profiteert zoals we weten ook een graantje mee van je dikke winst, wat de meeste auto’s met wat power onbetaalbaar maakt. Toch zijn er nog een paar heilige koeien met minimaal 400 pk die onder de zes cijfers voor de komma blijven. Zo houd je geld over om laag in te stappen in het nieuwe muntje dat op gaat blazen als de world trade en kan je over enkele jaren alsnog die Lambo scoren.

Infiniti Q50 3.0 V6 T: 65.790 Euro
Een bekende in de lijst. Enige tijd geleden werd het idee voor deze ‘serie’ geboren toen we erachter kwamen dat je voor minder dan tweederde deel van een ton gewoon in een auto met ruim 400 pk kan stappen in Nederland. De Q50 heeft moeite voet aan de grond te krijgen in het D-segment, maar voor de liefhebber van veel pk’s voor weinig is dit een goede optie. De rest van de auto is ook zeker niet verkeerd, maar de styling van zowel exterieur als interieur moet misschien een beetje ‘je ding’ zijn.

V6T

De Volvo XC60, S/V90 en XC90 als T8: vanaf respectievelijk 68.045, 69.845 en 81.895 Euro
Volvo is afgestapt van de veelcilinders en legt zich volledig toe op vierpitters. In de T8 modellen (rijtest) worden deze met behulp van geforceerde beademing en elektropower opgezweept tot dik 400 pk. De uitstoot op papier valt echter relatief mee, wat deze Volvo’s qua pk/prijs-verhouding interessant maakt.

XC90

Audi RS3 Sportback: 79.905 Euro
Jawel, ook de geblazen vijfcilinder in de gelifte RS3 haalt de magische 400 pk grens. Bizar eigenlijk, zoveel horsies in een hatch. Een superscherp stuurijzer is de RS3 niet (rijtest), maar een lekker compacte mokerhamer zeer zeker wel.

RS3

Audi TT RS: 93.185 Euro
Wat voor de RS3 geldt is ook van toepassing op de TT RS, behalve dan dat hatchback gebeuren uiteraard. Ook de vanafprijs van de roadster (rijtest) blijft trouwens net onder de 100.000 Euro. Zonder opties tenminste.

TTRS

Mercedes GLE 500 e 4MATIC: 94.279 Euro
Een premium fullsize SUV met 400 pk voor minder dan een ton? Jawel, het kan nog in Nederland zij het nipt. Zowel deze Mercedes als de volgende auto in de lijst gebruiken hybride techniek om de uitstoot te drukken. Dat drukt automatisch ook de prijs. Zo rol je al weg met deze dikke GLE voor 94.279 Ekkermannen. Onder de kap huist ondanks de naam ‘500’ dan uiteraard geen V8 meer, maar een geblazen 3.0 V6 en een wasmachinemotor.

GLE

Land Rover Range Rover Sport P400e: 97.665 Euro
Zelfde verhaal als bij de Merc, alleen dan met Britse swag. De Range Rover Sport staat sinds kort weer op punt en heeft wat goodies van de nieuwe Velar meegekregen. Daarmee is het infotainment-systeem een stuk prettiger geworden dan voorheen. Alleen is het even slikken als je onverhoopt de kap een keer open moet doen: daar huist namelijk net als in de Volvo’s een vierpitter…

RRS

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Range Rover Evoque met 300 pk nu extra sportief
  • Video: Carwash sloopt Range Rover

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, Cabrio, Coupe, geld, gle, Infiniti, Land Rover, lijstjes, Mercedes, range-rover, range-rover-sport, RS3, s90, station, SUV, t8, TT, tt-rs, v90, Volvo, xc60, xc90

Vorig bericht: « Koop de ex van Rinus ‘De Generaal’ Michels
Volgend bericht: EU krijgt vinger in de pap bij toelating nieuwe auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. n0zem zegt

    7 december 2017 om 22:42

    Dan toch maar de RS3, in sedanvorm svp!

    Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      8 december 2017 om 07:55

      @n0zem: heerlijke 5cil, voor mij ook graag de sedan!

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      8 december 2017 om 08:48

      @n0zem: eerlijk toegegeven de hatchback vind ik toch tijdlozer.

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    7 december 2017 om 23:05

    Q50 V6. In t rood

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      7 december 2017 om 23:18

      @toyotafortuner: ook mijn beste keuze

      Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      8 december 2017 om 10:06

      @toyotafortuner: die, of de v90, die is stiekem ook wel dik.

      Login om te reageren
  3. galverink zegt

    7 december 2017 om 23:06

    Die prijzen zijn niet erg representatief voor hoe ze verkocht worden, namelijk met allerlei optiepakketten.

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      7 december 2017 om 23:17

      @galverink: ach, je hebt 400 pk, wat maakt het uit dat je zelf je ramen omlaag moet draaien?

      Login om te reageren
    • futse zegt

      8 december 2017 om 07:39

      @galverink: maar ook kortingen nog niet meegerekend. Catalogusprijzen dus, de enige manier waarop je dit lijstje kan samenstellen volgens mij.

      Login om te reageren
  4. galverink zegt

    7 december 2017 om 23:06

    Want dan heb je bij wijze van spreken nog niet eens airco.

    Login om te reageren
  5. 007 zegt

    7 december 2017 om 23:16

    Lekker al die hybrids, waardoor je vanwege de accu’s zo’n extra 300kg (= 4 volwassenen) mee mag slepen.

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      8 december 2017 om 09:47

      @007: Ze betalen je BPM en bijtelling .

      Login om te reageren
      • 007 zegt

        8 december 2017 om 11:19

        @599gto: Zeg iets zinnigs. Ik heb mijn bankrekening gecheckt, maar helaas.

        Login om te reageren
  6. kennone zegt

    7 december 2017 om 23:17

    Nu ook al een vierpitter in een Range Rover????

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      7 december 2017 om 23:41

      @kennone: De instapper is zelfs een viercilinder diesel met 240pk ;)

      Ik vind het niet erg hoor. Een SUV hoeft niet snel te zijn.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        8 december 2017 om 00:00

        @granlusso: nee maar vind een net zo trage V8 beter op zijn plek zitten dan een 4cillinder. Een grote motor hoort gewoon in dit model auto.

        Login om te reageren
      • 599gto zegt

        8 december 2017 om 09:48

        @granlusso: Alsof een SUV snel kan zijn in de stad je past overal net niet doorheen.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          10 december 2017 om 12:59

          @599gto: Maar dat is het voordeel van een SUV, je kan overal doorheen beuken, dus pas je er wel degelijk doorheen.

          Login om te reageren
    • Joost1990_2 zegt

      7 december 2017 om 23:45

      @kennone: Dat was al zo bij de Evoque (louter 4-pitters) en de Velar ;)

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        7 december 2017 om 23:57

        @Joost1990_2: ja dat kan ik nog wel begrijpen maar in de grote broers moet toch gewoon een joekel van een blok. Dat hoort gewoon bij dit formaat auto vind ik.

        Login om te reageren
    • jochempie zegt

      8 december 2017 om 07:50

      @kennone: dat is voor het range-gedeelte in Range Rover

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      8 december 2017 om 10:12

      @kennone: Alle diesel motoren in de originele Range Rover waren 4 cylinders. De Range Rover doet het dus al met 4 cylinders sinds 1988

      Login om te reageren
  7. stfu zegt

    7 december 2017 om 23:29

    Tesla Model S 75D is zo’n 88000 euro en gaat in 4,4s naar de 100. Meer dan 400pk.

    Login om te reageren
    • california zegt

      8 december 2017 om 08:25

      @stfu: tesla is geen auto maar een stofzuiger.

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      8 december 2017 om 10:08

      @stfu: De Tesla model S gaat pas bij de 90D over de 400 pk heen en die kost meer dan één ton. De 75D heeft 332 pk

      Login om te reageren
  8. jipino zegt

    7 december 2017 om 23:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. sulobb zegt

    8 december 2017 om 00:12

    Dan zou ik liever minder pk’s maar een leuke(re) auto verkiezen…

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    8 december 2017 om 07:25

    In het land van Trump kosten die dingen de helft ..

    Komt denk om zijn absurde importheffingen ..

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      8 december 2017 om 09:39

      @lincoln: Kopen is vaak niet het hele verhaal in E-merica kost de peut ook veel minder 0.73 eurocent per liter .

      http://nl.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/

      Login om te reageren
  11. viezefreddyw zegt

    8 december 2017 om 07:32

    Ja ja, ik weet het. De TT-RS is een speciaal ding. Maar wie had ooit gedacht dat een TT zo duur kan worden? Wat een absurde prijs zeg. Vanafprijs ook nog eens.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      8 december 2017 om 09:10

      @viezefreddyw: ik kies dan toch liever een 2de hands F430, dat lukt ook wel voor minder dan een ton.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        8 december 2017 om 09:14

        @ghost: Zeker weten.

        Login om te reageren
      • 599gto zegt

        8 december 2017 om 09:34

        @ghost: https://yoors-media-uploads-adsfairbv.netdna-ssl.com/83366/quote/gelukkig-hebben-we-nog-een-ton-op-de-bank.jpg

        Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        8 december 2017 om 09:40

        @ghost: de running costs van een F430 zijn ook echt vergelijkbaar…leuk wanneer je max. 2500 per jaar rijdt maar daarboven zijn deze auto’s iets betaalbaarder om te rijden.

        Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        8 december 2017 om 13:24

        @ghost: zo’n rs zou ik nog wel in durven te zetten voor 30k per jaar, met de 430 gaat dat wel iets meer in de papieren lopen ben ik bang.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          8 december 2017 om 13:39

          @kareljansen: ik neem aan 30k aan kilometers ?

          Login om te reageren
          • kareljansen zegt

            10 december 2017 om 01:02

            @ghost: ja

            Login om te reageren
            • kareljansen zegt

              10 december 2017 om 01:03

              @kareljansen: hoewel dit met een nieuwe ook wel bijna naar de 30k kosten jaar gaat bij 30k km’s..

              Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      9 december 2017 om 21:52

      @viezefreddyw: de mijne was ook net onder de ronde ton, dus was mijn wederhelft haar eis aan voldaan gelukkig.

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    8 december 2017 om 08:32

    RS3 sedan graag. Ik had die wagen overigens toch 15k goedkoper in gedachten….

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      8 december 2017 om 09:12

      @dutchdriftking: in Duitsland begint ie ook gewoon bij €57k, alleen in NL moeten we weer BPM heffen op uitstoot a €24k want de uitstootgassen stoppen aan de grens.

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      8 december 2017 om 10:44

      @dutchdriftking: Pon heeft waarschijnlijk een paar setjes remschijven onder garantie mee ingecalculeerd in de prijs.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        8 december 2017 om 11:19

        @cossiekiller: touché, maar de prijs zal ook gestegen zijn door de R8 remmen welke nu standaard gemonteerd worden.

        Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      8 december 2017 om 13:26

      @dutchdriftking: dit soort wagens zou ik ook niet zo snel hier bij de dealer bestellen, maar voor een heel jong exemplaar in Duitsland kijken.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        8 december 2017 om 13:41

        @kareljansen: helaas scheelt dat iets meer niet mega veel. De 8V generatie van 2 jaar oud, kost je gemiddeld nog €8000 om in te voeren, bovenop de vraagprijs die gemiddeld op €55k ligt. Toch wel een hoop geld.

        Login om te reageren
  13. alfapeter zegt

    8 december 2017 om 09:13

    Eerste waar ik aan dacht was de Giulia QV. In België vanaf 80k, verbazend hoe groot de prijsverschillen zijn.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      8 december 2017 om 09:30

      @alfapeter: Om te huilen ja… Maar een 3000kg wegende RangeRover met het praktijkverbruik gelijk aan de 5.0 V8 SC krijgt een lekkere korting op de BPM hier… Zelfs zoiets als een (echt zuinige) Mazda CX-3 krijgt al €6500 BPM “boete” aan de broek…

      Login om te reageren
    • 599gto zegt

      8 december 2017 om 09:35

      @alfapeter: Jullie hebben gaten in de weg wij vullen die met BPM.

      Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        8 december 2017 om 09:53

        @599gto: Gaten in de weg stellen niets voor in vergelijking met deze in de begroting. Daar helpen de bijna hoogste belastingen ter wereld zelfs niet.

        Login om te reageren
  14. frederik zegt

    8 december 2017 om 09:40

    Opgefokte viercilinders tellen niet mee vind ik.

    Login om te reageren
  15. hotze zegt

    8 december 2017 om 10:02

    ’t wordt rap tijd dat de BPM in de brandstofprijzen wordt versmolten; voor iedereen eerlijker…
    En wat een prijzen voor die Audi’s; zou lekker een 4 cylinder opfokken.

    Login om te reageren
  16. barkingiron zegt

    8 december 2017 om 11:34

    Doe mij maar een V90!

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    8 december 2017 om 12:08

    Uit dit rijtje zou ik toch twijfelen tussen een RS3 sedan of de Infiniti. Die laatste is meer auto, maar die RS3 sedan vind ik wel een gaaf ding. Lekker compact, loeisnel en een heerlijk geluid. Die Infiniti is volgens mij meer een comfortabele cruiser. Ook niks mis mee overigens.

    Login om te reageren
  18. 2wheeler zegt

    8 december 2017 om 12:41

    Zijn die regels niet te omzeilen met een registratie in het buitenland ofzo… ik betaal graag belasting om in dit fijne land te mogen wonen, maar die bpm sluit echt als een tang op een varken. Compleet uit verhouding.

    Login om te reageren
  19. 3246cm252kw zegt

    8 december 2017 om 13:46

    BMW 550i? E500? beetje kaal misschien.

    Login om te reageren
  20. haroldv zegt

    8 december 2017 om 19:57

    Vrijwel full spec 540i, M-, sport, getuned, met m performance uitlaat. Wat mis je dan nog?

    Login om te reageren
  21. bischero zegt

    8 december 2017 om 21:13

    V90 T8 met veel mooie goodies .. daar durf ik me als enige in dit rijtje in te laten zien ?

    Login om te reageren
  22. tarquesh zegt

    8 december 2017 om 22:30

    Vermogen is niet alles. Ik wil ook een auto die ik goed ontworpen vind, en van een fabriekant die een ppfilosofie heeft die mij aanspreekt.

    Ik zou met een ton vooral eens gaan snuffelen voor een braaf bereden tweedehands Porsche 911. Geen 911 die Wouter heeft afgejakkerd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North