• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze babe gaat voor het eerst in de Sauber C37 rijden

Auteur: RubenPriest, gepost 26 oktober 2018 om 17:52 – 32 Reacties

Deze babe gaat voor het eerst in de Sauber C37 rijden


Wat nou speciale raceklasse voor vrouwen. Dat heeft Tatiana Calderon niet nodig.

Een droom komt eindelijk uit voor Tatiana Calderon. Deze Colombiaanse dame is al enkele jaren testrijder bij Sauber, maar heeft nog nooit kilometers gemaakt in de Sauber C37. Daar komt volgende week eindelijk verandering in. Calderon krijgt de kans om haar eerste meters te maken in de huidige Formule 1-auto van het Zwitserse raceteam.

Alfa Romeo Sauber gaat volgende week een filmdag draaien in Mexico. Het evenement zal een dag na de Sauber Pirelli-test plaatsvinden op Autodromo Hermanos Rodriguez. De auto staat op speciale demonstratiebanden en Calderon mag maximaal honderd kilometer rijden met de Sauber C37. De 25-jarige laat weten bijzonder dankbaar te zijn voor het vertrouwen van Sauber. De GP3-coureur geeft aan niet eerder in een Formule 1-auto te hebben gereden.

Het is alweer even geleden dat een vrouw op officiële wijze achter het stuur van een Formule 1-auto kroop. Dit gebeurde in 2014 voor het laatst, toen Susie Wolff een eerste vrije training reed voor Williams. Een vrouwelijke deelname aan een Grand Prix is helemaal lang geleden. Dat was in 1976 met Lella Lombardi.

Ook interessant!

  • Het mooiste automerk blijft nog even in de Formule 1
  • Beitske Visser: ook vrouwen kunnen in de Formule 1 rijden
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Video: Verstappen gaat voorbij aan Gasly

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Racing, sauber, vrouwen

Vorig bericht: « Wie gaat $145.000 lappen voor deze achterhaalde Karma?
Volgend bericht: Pand van 3 miljoen in hartje Amsterdam heeft puike garage »

Lees Interacties

Reacties

  1. alfaromeoman zegt

    26 oktober 2018 om 18:14

    Super tof hoor, maar een filmdag is allemaal niet zo spannend eerlijk gezegd… Vrije training was veel leuker geweest

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 oktober 2018 om 19:48

      @alfaromeoman: Klopt, maar dat mag ze niet. En dan niet in de zin dat ze van Sauber niet mag opdraven, maar in de zin van het mag reglementair niet. Ook om aan vrije trainingen deel te nemen heb je een superlicentie nodig. De eisen zijn voor een test- en vrijdaglicentie zijn weliswaar minder streng dan die voor een volwaardige superlicentie (6 F2 races of 25 licentiepunten versus 40 licentiepunten), maar nog steeds te zwaar voor Calderon. Zij heeft namelijk helemaal geen superlicentiepunten en gaat er ook dit jaar geen bijschrijven met een voorlopig 16e plek in het GP3 kampioenschap. De enige mogelijkheid voor haar om in de huidige auto te mogen rijden, is dus zo’n filmdag.

      Login om te reageren
  2. toniominestrone zegt

    26 oktober 2018 om 18:27

    Lella, de tijgerin van Turijn.

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    26 oktober 2018 om 18:34

    En van wie mocht ze uit haar keuken komen?? ;-)

    Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      26 oktober 2018 om 18:47

      @cossiekiller: och jonge grow a pair zeg. Stereotype kijk mij mannelijke opmerkingen maken. 2010 belde, ze wilde je geintje terug. Geen dank

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        26 oktober 2018 om 18:51

        @soundgarden: 2008 belde, ze willen hun azijn terug.

        Login om te reageren
        • soundgarden zegt

          26 oktober 2018 om 18:51

          @harrie: heerlijk

          Login om te reageren
      • pomoek zegt

        26 oktober 2018 om 19:08

        @soundgarden: dat had Chris wel gewaardeerd!

        Login om te reageren
        • soundgarden zegt

          26 oktober 2018 om 19:13

          @pomoek: ergens zit het hem daar ook in; hadden de mensen Chris maar wat meer gewaardeerd ;)

          Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        26 oktober 2018 om 21:22

        @soundgarden: Er staat duidelijk een lachend gezichtje achter. Niet gedacht om iemand uit zijn tent te kunnen lokken.

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          27 oktober 2018 om 10:36

          @cossiekiller: echte feministen happen altijd.

          Login om te reageren
  4. KUYL zegt

    26 oktober 2018 om 18:48

    Leuk als het echt op eigen kracht is, helaas is het meestal maar een marketing gebeuren wanneer een vrouw in een hoge raceklasse uitkomt. Maar de gene die het wel echt gehaald hebben en ook gepresteerd hebben, daar kan ik ook echt van genieten (een man/vrouw die ergens kneitersgoed in is). Zijn eigenlijk alleen maar Michele Mouton en in iets mindere mate Jutta Kleinschmidt.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      26 oktober 2018 om 19:05

      @kuyl:
      Ellen Lohr en Claudia Hurtgen zijn er ook nog. Maar dan houdt het ook wel op ja.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        26 oktober 2018 om 19:20

        @carmasterr:
        En dan vergeet ik toch Sabine Schmitz.

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          26 oktober 2018 om 19:49

          @carmasterr: Die had je beter kunnen vergeten. Want dat is meer een one trick pony en ook nooit een echt contract gehad of in een echte competitie gepresteerd. Beetje vergelijkbaar met dat de Coronels op de eigen kartbaan zoekgereden worden door hun eigen werknemers. Niet dat die twee nu Senna en Lauda zijn, even voor het voorbeeld. Sabine is juist meer bekend van TV dan dat ze echt prestaties geleverd heeft.

          Login om te reageren
          • carmasterr zegt

            26 oktober 2018 om 20:02

            @kuyl:
            Ze werd VLN kampioen in 1998. Dan kan ze wel een one trick pony zijn, ze doet het toch maar even in een veld vol mannen. Ik zie ook niet zo hoe de VLN “geen echte competitie” is.

            Login om te reageren
            • KUYL zegt

              26 oktober 2018 om 20:10

              @carmasterr: Je kopt m precies in, het endurance kampioenschap op de ring. Daarnaast zie ik dat niveau meer als algeheel kampioen nederland worden bij de voetbal amateurs. Je kan beter voetballen dan 95% van Nederland en verdiend een aardig centje bij, maar een echte prof ben je gewoon niet.

              Login om te reageren
              • carmasterr zegt

                27 oktober 2018 om 01:42

                @kuyl:
                Ik bestreed je one trick pony claim niet. Ik zeg alleen dat het niet zo eenvoudig is om daar te winnen. Het zijn echt niet allemaal hobbelende hobbycoureurs in de VLN.

    • Edge zegt

      26 oktober 2018 om 19:52

      @kuyl: Helemaal mee eens, maar wel kudo’s voor Calderon. Ze doet gewoon haar ding en maakt gebruik van de kansen die ze aangereikt krijgt. Dat kun je niet zeggen van een Carmen Jordà, die het drukker lijkt te hebben met klagen over het verschil tussen mannen en vrouwen in motorsport dan daadwerkelijk racen.

      Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      26 oktober 2018 om 20:05

      @kuyl: Zelfs Mouton was eigenlijk een Gimmick van Audi. Het maakte eigenlijk niet heel veel uit of Mouton goed genoeg was om voor de knikkers mee te doen, men wilde een damesteam aan de start. Helaas kon Mouton niet goed overweg met de Duitse copilote die was gecharterd (ze verstonden elkaar nauwelijks), maar dankzij een partnership met Fabrizia Pons (die goed Frans sprak) , kwam dat helemaal goed. Ook daar trouwens veel keuken- achteruitrij- en crashgrappen, zeker toen Mouton om een brand aan boord te blussen botweg een ondiep meer in reed. Tot ze ineens stages en rally’s begon te winnen, toen werden de grappen gezeur dat het niet eerlijk was met zo’n auto. Mouton trok zich er nooit iets van aan, alleen toen Bobby Unser kwaad op haar werd om dat ze hem op Pikes Peak had geklopt. Toen daagde ze Unser uit het nog eens over te doen, maar dan in de afdaling ;)

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        26 oktober 2018 om 20:50

        @alex_79: En hoe goed was Mouton?

        Beter dan Rohrl of Blomqvist?

        Pure marketing van Audi.

        Login om te reageren
        • Alex_79 zegt

          27 oktober 2018 om 00:03

          @karaya: Toch jammer dat je mn post niet lijkt te lezen. Het wás een marketing-gimmick om haar aan te stellen en helemaal niemand verwachtte ook echt dat ze in die monsterachtig snelle auto’s goed kon meekomen en in 1981 al gelijk de San Remo rally kon winnen. Gelukkig heeft ze die kans gepakt, het hád nog mooier gekund als ze in 1982 ook in de Ivory Coast rally kalm was gebleven, maar ze wou die rally per se winnen voor haar overleden vader, terwijl als tweede finishen genoeg was geweest voor de titel.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            27 oktober 2018 om 11:56

            @alex_79: Mea culpa.

            Login om te reageren
  5. dirkv zegt

    26 oktober 2018 om 19:02

    Als je al enkele jaren testrijder bent bij Sauber is het ook wel leuk als je een keertje in zo’n ding mag rijden. Gefeliciteerd!

    Login om te reageren
  6. rob636 zegt

    26 oktober 2018 om 19:03

    Niet elke vrouw die racet is een babe jongens..

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      26 oktober 2018 om 19:18

      @rob636: dan ben ik benieuwd wat jij wél onder babes verstaat!
      https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/160309121917-cnnee-pkg-tatiana-calderon-piloto-de-formula-1-00002117.jpg

      Login om te reageren
      • cvoo zegt

        26 oktober 2018 om 19:32

        @RubenPriest: In mijn ogen is ze meer een klassieke schoonheid. Een babe is een tikkeltje ranzig/ordinair en zo ziet ze er op deze foto niet uit.

        OT: Goed voor haar:-)

        Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        27 oktober 2018 om 00:53

        @RubenPriest: alexis texas is de maatstaf hier ruben, dat weet je toch onderhand wel

        Login om te reageren
      • ikleesookoverautos zegt

        27 oktober 2018 om 07:57

        @RubenPriest: op de header foto, zonder make up en goede belichting is het niets speciaals. Niet echt een babe dus.

        Login om te reageren
  7. stfu zegt

    26 oktober 2018 om 21:20

    Raced een vrouw in een F1 kar, moet er gelijk weer over d’r babe gehalte gesproken worden. Man man man. Al was ze geen babe, gaat er om dat een vrouw erin mag rijden.

    Login om te reageren
  8. duderuud zegt

    27 oktober 2018 om 10:35

    Nu maar hopen dat deze niet achterop een vrachtwagen knalt

    Login om te reageren
  9. cthijs zegt

    27 oktober 2018 om 17:59

    Toch wel knap eigenlijk,testrijder zijn zonder in een auto te hebben gereden.?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North