• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie gaat $145.000 lappen voor deze achterhaalde Karma?

Auteur: RubenPriest, gepost 26 oktober 2018 om 17:02 – 31 Reacties

Wie gaat 145.000 dollar lappen voor deze achterhaalde Karma


Succes met klanten vinden.

Niets anders dan lof dat Karma Automotive het merk Fisker opnieuw leven heeft ingeblazen. Met Amerikaans en Chinees geld opereert dit nieuwe merk vanuit Californië en is de Fisker Karma omgedoopt tot Karma Revero. Je moet het maar durven.

Zoals het een professioneel automerk betaamt, komt de autofabrikant met een speciale editie op proppen. Laten we niet hopen dat dit nu al de eerste scheurtjes zijn in het voortbestaan van Karma Automotive, door aan de hand van ‘een gelimiteerde oplage’ mensen te lokken. Dat kun je doen als je Porsche heet, maar bij onbekende autobouwers heeft zo’n zet veel minder kans van slagen.

Wie gaat 145.000 dollar lappen voor deze achterhaalde Karma

De speciale editie heet Revero Aliso. Het is de bedoeling dat er 15 stuks van deze Aliso gemaakt gaan worden. De gelimiteerde variant weet zich te onderscheiden van de reguliere Revero dankzij carbon wielen, de Laguna White kleur in combinatie met oranje remklauwen en een houten afwerking in het interieur.

Wie gaat 145.000 dollar lappen voor deze achterhaalde Karma

Hoewel het nieuwe merk de auto van een kleine technische update heeft voorzien, is de leeftijd van de Karma Revero zeker zichtbaar. Met een accucapaciteit van 21,4 kWh en een actieradius van 80 kilometer maak je anno 2018 geen indruk. De 2.0 viercilinder onder de kap van deze plug-in hybride levert 260 pk, het gecombineerde vermogen komt uit op 410 pk. De Revero sprint in zo’n 5,5 seconden naar de honderd.

Karma Automotive vraagt 145.000 dollar voor deze speciale editie. De leveringen kunnen al in november plaatsvinden, als iemand dit ding ook daadwerkelijk gaat kopen tenminste.

Ook interessant!

  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?
  • Ook de paus gaat elektrisch
  • Nieuws van Karma: sexy SUV of goedkope na-aper?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Fisker, Hybride, karma, plug-in, revero

Vorig bericht: « Formule 1: ‘spiegels moeten plaatsmaken voor camera’s’
Volgend bericht: Deze babe gaat voor het eerst in de Sauber C37 rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    26 oktober 2018 om 17:12

    Wat een zuur artikel. Prima auto als je eens iets anders wilt dan een Tesla.

    Login om te reageren
    • mgmbh zegt

      26 oktober 2018 om 18:52

      @baklava: heb je het zinnetje met 80 km niet gelezen

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        26 oktober 2018 om 20:08

        @mgmbh: heb jij ook niet ooit ergens gelezen dat er een aantal bedrijven zijn die er een LS V8 in lepelen. Als je dan toch met geld aan het smijten bent met de aanschaf van deze????

        Login om te reageren
        • shadowbroker zegt

          26 oktober 2018 om 20:47

          @kennone: Moet er geen t5 in?

          Login om te reageren
      • healey zegt

        26 oktober 2018 om 20:56

        @mgmbh: De 80km is puur elektrisch. Daarna tuf je de Tesla’s voorbij met ondersteuning van de benzine motor. En looking good doing so (dat is engels)..

        Login om te reageren
    • jaapies zegt

      26 oktober 2018 om 23:22

      @baklava: nee is geen vervanging voor de Tesla. Is gewoon een totaal unieke en gave auto…

      Login om te reageren
  2. joppe zegt

    26 oktober 2018 om 17:14

    Wel een stuk mooier dan een Tesla. Dat interieur is Nice

    Login om te reageren
  3. dunhozzie zegt

    26 oktober 2018 om 17:15

    Niet zozeer zuur. Het is gewoon geen goede deal.

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    26 oktober 2018 om 17:25

    Qua design nog steeds een hele mooie auto!

    Login om te reageren
  5. Dizono zegt

    26 oktober 2018 om 18:25

    Opzich is 214 kWh voor een plug-in hybride lang niet slecht, de meeste hebben nauwelijks de helft aan capaciteit. Daarnaast denk ik nog steeds dat een seriële plug-in, waarbij de benzinemotor niet mechanisch verbonden is aan de wielen een betere optie is dan een systeem zoals nu gebruikelijk (op de i3 REx na dan). Van een gecombineerd vermogen is dan ook geen sprake, de 410 pk komt volledig op het conto van de twee elektromotoren op de achteras.

    Los daarvan is de Karma verre van een perfecte auto. Ergens begin 2012 eentje mogen testen voor een dag en de verhouding tussen buitenmaten en praktische bruikbaarheid is volledig zoek. De auto is veel te breed voor de Nederlandse wegen en interieur- en bagageruimte is om te huilen. Daarnaast is de auto ook niet echt snel, eerder vlot, terwijl de looks suggereren dat je bij elk stoplicht het eerste weg bent. Los daarvan blijft het een koppendraaier eerste klas en een destijds heel behoorlijke pionierende poging.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 oktober 2018 om 18:26

      @dizono: 21,4 kWh dus, maar ook met komma houdt m’n verhaal stand ;)

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        26 oktober 2018 om 20:12

        @Dizono: ik vind het verhaal een factor tien slechter

        Login om te reageren
    • siebren zegt

      26 oktober 2018 om 19:44

      @Dizono: Helemaal mee eens. Dit soort hybrides werken vaak beter. Mooie hiervan is dat je op den duur de verbrandingsmotor en benzine tank kunt vervangen voor een fuel cell en waterstof.

      Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      26 oktober 2018 om 20:31

      @dizono: mijn zwager heeft er een gereden, hij heeft hem nu gestald.
      Het ding bleek zo onzuinig dat hij een Jaguar XF diesel ernaast reed voor de lange stukken.
      Was de Fisker de boodschappenauto van mijn zus.
      In de winter de stad in was af en toe spannend op klinkertjes met 1400Nm op de achterwielen.

      Login om te reageren
  6. kimbo12 zegt

    26 oktober 2018 om 18:38

    een van de meest aansprekende auto’s qua design van binnen en buiten, echt heel dik! alleen jammer dat je er maar zo kort mee kan rijden, en die motor erbij is echt geen porem qua geluid…. zonde!

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 oktober 2018 om 18:50

      @kimbo12: je kunt gewoon tanken en doorrijden hoor. En tja, ook een V8 als range-extender klinkt niet lekker, aangezien de motor geen versnellingsbak heeft en het aantal toeren dat hij draait niet lineair is aan de snelheid. Dit vierpittertje blijft redelijk op de achtergrond.

      Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    26 oktober 2018 om 18:59

    Achterhaald???

    Die mening kan ik met de beste wil van de wereld niet delen. Misschien komt dat omdat mijn smaak echt achterhaald is. Ik begin een auto als de Jaguar XJ 350 bijvoorbeeld nu pas te waarderen, tot voor kort vond ik die zelfs nog veel te modern.

    Maar ook omdat de Karma nog steeds een bijzonder mooie verschijning is, veel fraaier en karakteristieker dan een hele hoop recente auto’s.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      27 oktober 2018 om 12:40

      @moveyourmind: Ja, je smaak is enorm achterhaald. De XJ350 was destijds meteen heel mooi (in mijn ogen), en zal dat altijd blijven, maar ik ben héél blij dat Jaguar die stijl achter zich gelaten heeft en heeft gekozen ‘voor de vooruit’.

      De Karma was ook wel een mooi ding destijds, maar het heeft geen nut meer. Het apparaat heeft zich nooit echt kunnen bewijzen, en zal dat nu ook niet meer doen. Als Karma Automotive ergens wil raken, moeten ze dringend vanaf een wit blad beginnen…

      Login om te reageren
  8. rob636 zegt

    26 oktober 2018 om 19:03

    Ik lap hem aan mijn laars

    Login om te reageren
  9. erce zegt

    26 oktober 2018 om 19:04

    Ik ben destijds even in de markt geweest voor een karma, maar los van de volledig ongeïnteresseerde verkoper was het interieur en dan vooral de bruikbare ruimte om te janken. Exterieur is nog steeds ongeëvenaard en buitenaards mooi.

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    26 oktober 2018 om 19:15

    Ik had eigenlijk gehoopt/verwacht dat ze de Karma inmiddels wel volledig elektrisch zouden hebben gemaakt. Moet toch mogelijk zijn?

    Login om te reageren
  11. robbie123 zegt

    26 oktober 2018 om 19:26

    Wat veel zeik reacties weer. Gewoon een héél mooie auto

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      26 oktober 2018 om 19:37

      @robbie123: dat vind jij?

      Login om te reageren
      • jaapies zegt

        26 oktober 2018 om 23:21

        @skinnybmw: en ik!

        Wat een gave Badman achtige bak en dan dat rare electro geluid dat ie maakt, bijna een spaceship…

        I like big time!

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          28 oktober 2018 om 10:04

          @jaapies: Haha, ik begrijp je al vind ik het een design van niks, geen logica, rommelig en slordig/goedkoop. Bijzonder, dat wel. En dat geluid…tsja, heb er gewoon niks mee. Zie ook liever een dikke Merlin bij de trekkertrek dan die helicopter motoren, als je begrijpt wat ik bedoel?

          Login om te reageren
  12. ff40 zegt

    26 oktober 2018 om 20:23

    Ik ook

    Login om te reageren
  13. ff40 zegt

    26 oktober 2018 om 20:24

    Erg fijne auto
    Al zes jaar lol van

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 oktober 2018 om 22:56

      @ff40: gaaf! Hoe is de betrouwbaarheid en onderdelenvoorziening?

      Login om te reageren
      • ff40 zegt

        29 oktober 2018 om 00:13

        @Dizono: gewoon prima omdat ze nog gemaakt worden

        Login om te reageren
  14. raym zegt

    26 oktober 2018 om 21:40

    Zeer mooi auto altijd gevonden. En 80 kilometer puur electrisch met plug in hybride. Bmw i8 doet er 30 en zijn nog meer plug in hybride die niet boven de 50 kilomter electrisch uit komen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      27 oktober 2018 om 12:42

      @raym: Niemand koopt een i8 omwille van de elektrische kilometers…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North