• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze beeldschone Pagode heeft een verrassing voor je

Auteur: Dizono, gepost 11 november 2016 om 19:28 – 28 Reacties

Afbeelding Deze beeldschone Pagode heeft een verrassing voor jeAfbeelding Deze beeldschone Pagode heeft een verrassing voor jeAfbeelding Deze beeldschone Pagode heeft een verrassing voor jeAfbeelding Deze beeldschone Pagode heeft een verrassing voor jeAfbeelding Deze beeldschone Pagode heeft een verrassing voor jeAfbeelding Deze beeldschone Pagode heeft een verrassing voor jeAfbeelding Deze beeldschone Pagode heeft een verrassing voor jeAfbeelding Deze beeldschone Pagode heeft een verrassing voor je

Mercedes Pagode met een verrassing
Hint: denk in de richting van Affalterbach…

Wat mij betreft de mooiste Mercedes ooit gemaakt en misschien wel een van de mooiste auto’s aller tijden: de Mercedes SL ‘Pagode’. Zo eenvoudig van ontwerp en toch zo elegant. Deze auto heeft geen designtrucjes of andere opsmuk nodig, maar is schitterend in al zijn eenvoud. Onder de kap louter zes-in-lijn-motoren van 2.3, 2.5 of 2,8 liter inhoud. Geen strepentrekkers, maar voldoende vlot en met een lekkere doch beschaafde sound (rijtest).

Op het uiterlijk van deze SL, volledig opgeknapt door Mechatronik, valt niets aan te merken. Perfect en volledig origineel. De kenner zal enkel kunnen vallen over de wielen, die iets groter zijn uitgevallen dan Mercedes ze ooit leverde. Het is een subtiele hint naar de aanpassingen die Mechatronik deed. Start de motor en het geluid zal je een veel minder subtiele hint geven.

Onder de kap niet langer een beschaafde zespitter, maar een 4.3 V8 van AMG. Deze heeft niets te maken met de huidige 43-modellen van Mercedes-AMG, maar lag in de jaren ’90 in het vooronder van de C-Klasse (Baureihe W202). In de C goed voor 306 pk, in deze Pagode moet je het met 16 pk minder doen.

Omdat 290 pk nog altijd fors meer is dan de (maximaal) 170 pk waarmee de auto origineel werd geleverd, is ook het chassis aangepakt, met moderne wielophanging, dito remsysteem en veiligheidsvoorzieningen als ABS en ASR. Preiskaartje? 299.000 euro… Een flinke knaag uit het huishoudpotje dus, maar daar krijg je wel het beste van twee werelden voor terug, aldus de restomodders van Mechatronik, maar zijn we het daar wel mee eens?

Persoonlijk twijfel ik nog. Ik ben niet alleen gek op klassiekers omdat ik ze nu eenmaal fraaier vind, maar vooral omdat ik het mechanische gevoel van rijden met zo’n ouwetje zo gaaf vind. Het zijn echte analoge machines, die je belonen voor je harde werken. Moderne AMG/M/RS-producten zijn weliswaar bloedsnel, maar missen die sensatie wat mij betreft. Het gaat allemaal net iets te gemakkelijk. En ik ben bang dat ook deze schitterende SL zijn ziel een beetje kwijt is…

Met dank aan Michiel voor de tip!

Ook interessant!

  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Zo ziet de spiksplinternieuwe SL eruit!

Nieuwste artikelen

  • Dit is de goedkoopste Lancia Beta Spider Zagato van Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Monaco: wie wint de pole en dus de race in het Prinsdom?
  • De Bovensiepen Zagato is een hele dikke BMW
  • BREEK: kinderzitjes bevatten levensgevaarlijk PFAS
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, grijs, Klassiekers, Mercedes, occasion, restomod, SL

Vorig bericht: « Marchionne: geen extra centjes voor Ferrari F1-team
Volgend bericht: Het Belgische mysterie van de gesloopte Giulia Q »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    11 november 2016 om 19:31

    Ik heb de Pagodes toch liever als hoe het hoort: met kruispower. Niet met een AMG-hart.

    Login om te reageren
  2. merc-94 zegt

    11 november 2016 om 19:32

    Ik vind het heel erg zonde. Zo’n prachtige auto moet je lekker origineel laten, het gaat bij deze auto mijns inziens niet om enorme vermogens, maar juist lekker rond touren in de open lucht. Zonde zonde zonde…

    Login om te reageren
  3. martinus zegt

    11 november 2016 om 19:33

    “OMG it’s an AMG!”

    Login om te reageren
  4. gerjan zegt

    11 november 2016 om 19:34

    Erg mooie Mercedes. Ook binnen in is het een plaatje. Kunnen ze nog wat van leren met die lelijke beeldschermen. Ik vind het jammer dat er een nieuwere motor in zit. Je koopt zo’n auto niet om nog sneller te mee gaan. Hier ga je lekker mee toeren en genieten. Komt ook niet ten goede van de waarde van de auto.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      11 november 2016 om 19:34

      @gerjan: nou, voor 299.000 koop je meerdere originele Pagodes in goede staat…

      Login om te reageren
      • merc-94 zegt

        11 november 2016 om 19:37

        @Dizono: Ik vraag mij af wanneer dat voorbij is en de Pagode’s voor enorme bedragen weg gaan.

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          11 november 2016 om 19:40

          @merc-94: Tja, met zo’n 90 mille voor een mooie, maar niet perfecte zijn ze toch al niet goedkoop, maar dit zijn denk ik wel potentieel goede investeringen. Alhoewel ik ze liever gewoon zie toeren met een echte liefhebber achter het stuur.

          Login om te reageren
  5. 991gt3rs zegt

    11 november 2016 om 19:34

    Ja ik ben hier wel fan van. Dit is toch de motor van de C43 AMG?

    Login om te reageren
  6. autodrome zegt

    11 november 2016 om 19:34

    Tijdloos …

    Login om te reageren
  7. shibby zegt

    11 november 2016 om 19:35

    Wat een sleeper. Een sleeper met klasse. Ik wil ‘m!

    Login om te reageren
  8. snorrie zegt

    11 november 2016 om 19:39

    Ach ja, waarom ook niet. Ze kunnen ook 399.000 vragen of 499.000. Zal vast wel iemand zijn die denkt dat ’t extra hip is voor die prijs.

    Login om te reageren
  9. rikus zegt

    11 november 2016 om 19:40

    Hebben!!

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    11 november 2016 om 19:43

    Laatste werk van Geiger en eerste werk van bracq ..

    Prima ontwerpers combo ..

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    11 november 2016 om 19:49

    Holy hell… M’n favoriete Mercedes met de aandrijflijn van m’n favoriete Mercedes AMG…. Dit is m’n droom-Merc!

    Login om te reageren
  12. sezz zegt

    11 november 2016 om 19:53

    Niet omdat het kan maar omdat het niet moet.

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    11 november 2016 om 20:36

    Waarom dan weer zo’n lel van een V8. Pak die 280 gewoon, period correct kompressor erop, beetje fine tuning, haal je zat vermogen voor zo’n ding. Past toch veel beter bij zo’n auto. Lekker pruttelend door de stad en met gierende kompressor over de bergweggetjes.

    Login om te reageren
  14. gash zegt

    11 november 2016 om 20:37

    Mechatronik maakt übergeile Benzen. Hardeplasserpagina:
    http://www.mechatronik.de/trade/fahrzeugangebote/

    Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    11 november 2016 om 20:41

    De motor is het ergste niet…

    Er is nog iets veel ergers. Denk je lekker in je klassieker de dagelijkse beslommeringen te kunnen vergeten door je gedachten terug te laten gaan naar de tijd dat roken nog gezond was, hele volksstammen op Zondag in de berm zaten om zoveel mogelijk benzinedampen en uitlaatgassen op te kunnen snuiven, en een liter benzine nog goedkoper was dan een liter melk in zo’n mooie ouderwetse glazen fles…

    Wordt je abrupt en keihard teruggesmeten in de keiharde dagelijkse realiteit door die lelijke groene Umweltsticker die door het heersende regime verplicht pontificaal in het gezichtsveld op de voorruit geplakt moet worden…

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    11 november 2016 om 20:45

    Iets platter bandje, en dan is t af.

    Login om te reageren
  17. giulio zegt

    11 november 2016 om 20:48

    De pagode schijnt niet zo best op de weg te liggen, echt alleen voor cruzen bedoelt. Daar helpt een lel van een V8 ver voorin met dito vermogen ook niet mee op zo een korte wielbasis..

    Login om te reageren
  18. giulio zegt

    11 november 2016 om 20:51

    Maar wel sch it te rend wat mooi deze auto. Perfect kleurtje, lekker gepoetst. Ik zou er een snelheidsbegrenzer op zetten..

    Login om te reageren
  19. drf76 zegt

    11 november 2016 om 23:09

    Dan lieve deze van Mechatronik: http://www.mechatronik.de/trade/fahrzeugangebote/w-121-190-sl-schwarz/?fahrzeug-img=190_sl_398_schwarz_02.jpg . Bloedmooi, jammer dat deze niet in de max. 50k challenge van laatst past, dan had ik het wel geweten…. ;-)

    Login om te reageren
  20. ehnl zegt

    12 november 2016 om 03:13

    Ik vind hem geweldig. En per slot van rekening is een Eagle ook een betere auto dan een e-type, dus als die vergelijking hier opgaat, rij je in een mooie klassieker met moderne(re) techniek, die hem een stuk beter weggedrag geeft…

    Login om te reageren
  21. audirs3 zegt

    12 november 2016 om 08:36

    Beetje wat Chip Foose doet, uiterlijk subtiel veranderen, en mechanisch er een moderne auto van maken. Prima voor alledaagse auto’s als een Mustang of Camaro, zonde bij zo’n zeldzame pagode…

    Login om te reageren
  22. cossiekiller zegt

    12 november 2016 om 11:07

    Dit vind ik nu persoonlijk het lelijkste model dat Mercedes ooit gemaakt heeft. De gullwing dan weer één van de mooiste…

    Login om te reageren
  23. rickilicious zegt

    12 november 2016 om 11:11

    Twee IAA’s geleden heb ik de creaties van mechatronik voor t eerst gezien, was meteen verliefd! Ik zou alleen voor een w111 coupe gaan en dan iets verlaagd met oude bbs wielen. Deze is te authentiek denk ik.

    Login om te reageren
  24. riri zegt

    12 november 2016 om 17:11

    Ik had deze auto nog hier geplaatst in een reactie .

    je kan de originele motor /transmissie zonder problemen terugplaatsen alles is aangepast aan het origineel dus niets is veranderd .

    Login om te reageren
  25. riri zegt

    12 november 2016 om 17:13

    De bewuste V8
    https://www.youtube.com/watch?v=y-f2Uk7ffrc

    Je hebt hem ook in V6
    https://www.youtube.com/watch?v=xO3GC3A8f4c

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North