• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo S

Auteur: jaapiyo, gepost 19 juli 2017 om 16:48 – 32 Reacties

Afbeelding Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo SAfbeelding Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo SAfbeelding Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo SAfbeelding Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo SAfbeelding Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo SAfbeelding Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo SAfbeelding Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo SAfbeelding Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo S

Porsche-911-991-Turbo-S-edo
Gele pijl bij de blauwe pijl.

Gezien het aantal tuners dat Porsche 911 Turbo’s voorziet van belachelijke hoeveelheden pk’s kunnen we ons eigenlijk haast niet voorstellen dat dit de snelste 991 Turbo S is, maar dat is wel wat Edo Competition claimt voor hun Blue Arrow. Ze beroepen zich daarbij op de snelheid van 344,18 kilometer per uur die de auto bereikte op de High Speed Oval ATP Papenburg en waardes gemeten door kwaliteitspublicatie Autobild Sportscars.

Dat de auto snel is staat buiten kijf. Opgepompt tot 675 pk doet de Porsche de nul-naar-honderd in 2,7 seconden, nul-naar-tweehonderd in 8,6 seconden en nul-naar-driehonderd in 23,4 seconden. Dat laatste is 6,2 seconden sneller dan het standaard productiemodel. Los van het extra vermogen is ook een gewichtsreductie van 60 kilo verantwoordelijk voor de toegenomen prestaties.

Mocht je er op zitten te wachten kan Edo naast de technische upgrades je auto ook voorzien van een wat dikkere koets en luidere uitlaat. Een mooi detail is de lichtgewicht accu die deels uit carbon vervaardigd is. Ga jij pijlsnel naar Edo Competition om je 911 Turbo S aan te laten pakken?

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 991-II, blauw, Coupe, edo-competition, Porsche, tuning, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Opel scheurt de Insignia GSi op je beeldscherm
Volgend bericht: Draait VAG de Audi R8 de nek om? »

Lees Interacties

Reacties

  1. rtnet zegt

    19 juli 2017 om 17:03

    Ben net weer terug van Edo, Had geen 911 turbo S…

    Login om te reageren
    • mert92 zegt

      19 juli 2017 om 17:20

      @rtnet: ze bedoelen 991, staat in het artikel zelf wel goed.

      Login om te reageren
      • mert92 zegt

        19 juli 2017 om 17:21

        @mert92: alhoewel, slechts een keer staat het goed getypt

        Login om te reageren
      • rtnet zegt

        19 juli 2017 om 17:26

        @mert92: die heb ik ook niet…

        Login om te reageren
  2. marc94 zegt

    19 juli 2017 om 17:03

    Doe mij dan maar een blue arrow zonder blue.

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    19 juli 2017 om 17:05

    Ongelukkige naam als je internationaal als fotograaf aan de slag wilt. Tenzij je van leest verandert.

    Login om te reageren
    • 2505 zegt

      19 juli 2017 om 18:30

      @jochempie: hij mag blij zijn dat het z’n achternaam is. Heb gewerkt bij een bedrijf waar we veel contact hadden met Amerikaanse klanten, en kreeg een nieuwe collega die cock heette, op een gegeven moment nam hij maar op met z’n achternaam. Die Amerikanen dachten soms zelfs dat hij een grap maakte, ongemakkelijke gesprekken waren dat..

      Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        19 juli 2017 om 18:43

        @2505:
        Ik vraag me al jaren af hoeveel Engelstaligen in een deuk hebben gelegen als die journalist van het AD, Wierd Duk, zich voorstelde.
        “Hello, I’m Weird Duck” (voor degene die het Engels niet machtig zijn: Hallo, ik ben Gekke Eend”)

        Login om te reageren
        • Shenkie zegt

          19 juli 2017 om 21:25

          @sabrerator: SP-politicus Tiny Kox kan er ook wat van!

          Login om te reageren
  4. dromedaris zegt

    19 juli 2017 om 17:09

    Damn Edo, I’m in love with the shape of you

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 juli 2017 om 17:21

      @dromedaris: dit gaat over een tuner die Edo heet, niet over Edo Brunner!

      Login om te reageren
  5. schnellerbitte zegt

    19 juli 2017 om 17:10

    Advertorial?

    Login om te reageren
  6. KEV9 zegt

    19 juli 2017 om 17:14

    De Edo die ik ken heeft enkel ferrari’s

    Login om te reageren
  7. nvn1993 zegt

    19 juli 2017 om 17:21

    675 pk js erg veel maar ik denk inderdaad dat er ongetwijfeld andere knutselaars zijn die er meer uit halen.

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    19 juli 2017 om 17:26

    Gave auto!

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    19 juli 2017 om 17:27

    Je kunt je afvragen wat je nou nog zo dringend moet tunen aan een 911 Turbo S? Maar goed dat is wat tuners doen.
    Maar die Conti sticker op de neus dat kan echt niet! Dit soort stickers plak je maar op de zijkant van een Golf 4 met knakentuning.

    Login om te reageren
  10. rikus zegt

    19 juli 2017 om 18:07

    Die van mij in Forza Horizon 3 is veel sneller. Dus. Doei.

    Login om te reageren
  11. sander1980 zegt

    19 juli 2017 om 18:15

    De meeste tuners gaan mij al snel te ver met het “mooier maken” van auto’s. Deze kan ik echter wel waarderen. Gaaf ding!

    Login om te reageren
  12. bmwfreak038 zegt

    19 juli 2017 om 18:19

    Inderdaad die sticker is echt fout, wel een leuk kenteken.

    Login om te reageren
  13. yipikaye zegt

    19 juli 2017 om 18:23

    In 1988 had “Auto, Motor & Sport” de Ruf CTR getest op Nardó. Deze haalde 342 km/h.
    Wat een enorme vooruitgang de laatste 30 jaar!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      19 juli 2017 om 18:47

      @yipikaye: Bijna goed. Het tijdschrift was Road & Track en de locatie was Ehra Lessien (van Volkswagen). Maar die 342 km/u klopt wel :-D

      Login om te reageren
      • yipikaye zegt

        19 juli 2017 om 19:51

        @willeme:
        Volgens mij zijn beide goed. :-) 
        Op hun eigen website vermeld Ruf dat ze 342 km/h hebben gehaald op Nardo.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          19 juli 2017 om 20:31

          @yipikaye: I stand corrected!!! Knap dat ‘ie op Nardo ook zo hard ging. Meestal zijn de topsnelheden op Nardo ietsjes lager, vanwege het feit dat het op die snelheid gewoon een lange bocht is.

          Login om te reageren
  14. piquet1986 zegt

    19 juli 2017 om 18:23

    Gaaf detail voor kleinere velgen als achter, goed voor de stance van deze porker

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    19 juli 2017 om 18:24

    Ziet er goed uit, nu de sticker er nog af

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    19 juli 2017 om 18:42

    Mocht ik ooit in de positie verkeren dan ga ik naar RUF!

    Login om te reageren
  17. Nigel zegt

    19 juli 2017 om 19:11

    Spannend, Laferrari doet 0-300 rond 15 sec..

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      19 juli 2017 om 20:15

      @nigel: ken je iemand die een LaFe als daily rijdt?

      Login om te reageren
    • fouadski zegt

      20 juli 2017 om 00:12

      @nigel: en wat kost een laffie en wat voor blok ligt er in?

      Login om te reageren
  18. 3246cm252kw zegt

    19 juli 2017 om 21:05

    Echt niet de snelste Porsche! 9ff heeft hele leuke uitvoeringen van de 911 waaronder een GT3 GTurbo met 1.200pk streef legal. Er staan filmpjes van op YouTube en de Franse autoreporter was letterlijk bang van de auto. Dat is echt een gaaf monster al ben ik niet van de kleurstelling :-)

    Login om te reageren
  19. toyotafortuner zegt

    20 juli 2017 om 04:56

    Lekkere pretpakket zo. Inclusief nette platen van (onze?) @mickkok

    Login om te reageren
    • mickkok zegt

      20 juli 2017 om 08:08

      @toyotafortuner: zeker!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North