• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel scheurt de Insignia GSi op je beeldscherm

Auteur: jaapiyo, gepost 19 juli 2017 om 16:11 – 76 Reacties

Afbeelding Opel scheurt de Insignia GSi op je beeldschermAfbeelding Opel scheurt de Insignia GSi op je beeldschermAfbeelding Opel scheurt de Insignia GSi op je beeldschermAfbeelding Opel scheurt de Insignia GSi op je beeldschermAfbeelding Opel scheurt de Insignia GSi op je beeldschermAfbeelding Opel scheurt de Insignia GSi op je beeldschermAfbeelding Opel scheurt de Insignia GSi op je beeldscherm

Insignia
Wel een gemiste kans om het model niet te presenteren met een likje felgroene verf…

Het toetsenbord van collega @mauritsh smeult nog na van het ontzettend hete nieuws dat Opel de aanduiding ‘GSi’ nieuw leven inblaast, maar Opel knalt er direct nog eens overheen met de onthulling van de Opel Insignia GSi! Dit is ‘m dan, de auto die voor het eerst sinds de Corsa GSi uit 2010 de legendarische GSi-badge weer mag dragen.

Onder de kap huist een 2.0 liter grote turbotor met 260 pk, die gekoppeld is aan een achttraps automaat en vierwielaandrijving. Opel claimt dat de auto daarmee sneller is op de ‘Ring dan de goede oude Insignia OPC (rijtest), onder andere omdat de nieuwe GSi 160 kilo lichter is dan die blepper. Opvallend is trouwens dat Opel de Insignia OPC van de vorige generatie betiteld als de ‘voorganger’ van deze Insignia GSi.

Dat roept bij ons de vraag op waar het OPC-label blijft. Opel biedt namelijk nog wél de OPC-line aan, die je reguliere Opel een wat sportievere look geeft. Komt er boven de Insignia GSi ook nog een heuse Insignia OPC, of sterft het begrip ‘OPC’ een stille dood? Dat zal de toekomst uit moeten wijzen, eerst maar eens in de kleine details van deze GSi duiken.

De auto staat op 20-inch velgen en de specs lezen als een verzameling van puike namen. Brembo verzorgt de remmen, Michelin de banden. Speciaal voor de GSi ontwikkelde sportstoelen zorgen ervoor dat je je rug recht kan houden als er een dikke BMW naast je komt staan bij het stoplicht. Uiteraard zijn er ook de nodige sportieve addenda, onder andere een spoiler die volgens Opel zorgt voor ‘extra neerwaartse druk op de achterwielen’.

Kortom, kratje pils onder je kneie en raggen met dat ding alsof het 1983 is en je in een Kadett GSi zit! Of moeten we zeggen raggen met dat ding alsof je in 1999 in een Kadett GSi uit 1983 zit? Enfin, de auto in het echt begluren kan in september op de IAA in Frankfurt.

Wij vragen, @potjak draait en gooit een blik digitale groene verf over de Insignia GSi. Zie hier de auto in Maaskantje-spec:

GSi

Bedankt Luc voor de heads up!

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

gsi, iaa-2017, insignia, Opel

Vorig bericht: « Lezersvraag: in welke racewagen wil jij een keer vlammen?
Volgend bericht: Deze blauwe pijl is de snelste Porsche 911 Turbo S »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrewietskie zegt

    19 juli 2017 om 16:17

    10x beter dan een Giulia!

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      19 juli 2017 om 16:23

      @snorrewietskie: Als je een jaren 80 porno-snor laat staan en van aandrijving op de verkeerde wielen houd wel ja…

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        19 juli 2017 om 16:32

        @trustmeiamanengineer: vergeet het matje in de nek niet

        Login om te reageren
        • cpp1 zegt

          19 juli 2017 om 16:37

          @lekkerlinksrijden: en ketting + armband in goud gespoten staal.

          Login om te reageren
          • snorrewietskie zegt

            19 juli 2017 om 16:44

            @cpp1: Maar wel rijden met matje wapperend in de wind en niet voor lul rijden in een leen-panda omdat de Alfa weer eens met een storing in de garage staat.

            Login om te reageren
            • musje83 zegt

              19 juli 2017 om 17:27

              @snorrewietskie: Mjuh, oude vooroordelen over betrouwbaarheid zou je anno 2017 wel een broertje dood aan moeten hebben, hoor.

              https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/pannenstatistik_einzelergebnisse_2014/untere_mittelklasse_opel_astra.aspx

              Opel scoort al decennia erg laag in vergelijking tot zijn landgenoten. Zegt allemaal niks over de huidige modellen natuurlijk, maar om Opel nou zo op te hemelen naast Alfa…

              Login om te reageren
              • esprit84 zegt

                19 juli 2017 om 17:47

                @musje83: mensen die opkomen voor merken, terwijl die merken datzelfde nooit voor jou zouden doen….

              • snorrewietskie zegt

                19 juli 2017 om 18:28

                @musje83:

              • snorrewietskie zegt

                19 juli 2017 om 18:30

                @musje83: In de TUV lijsten komt Opel redelijk uit de bus. Fiat, Alfa en Lancia staan er niet eens in.

              • thomassnelweg zegt

                19 juli 2017 om 19:08

                @musje83: Ja maar ik vertrouw de cijfers van de ADAC in elk geval niet meer. https://www.autoblog.nl/nieuws/adac-voorzitter-stapt-op-na-verkiezingsfraude-vw-golf-64954

            • rhellema zegt

              19 juli 2017 om 17:46

              @snorrewietskie: vandaar de bijnaam “Slopel”

              Login om te reageren
              • bmwfreak038 zegt

                19 juli 2017 om 18:21

                @rhellema: toch is opel betrouwbaarder dan alfa.

            • deboes zegt

              20 juli 2017 om 11:54

              @snorrewietskie: toen alfa opel motoren ging monteren, kregen ze inderdaad de vervelende opelkuren er bij .

              Login om te reageren
    • hellocello zegt

      19 juli 2017 om 16:30

      @snorrewietskie: daar is dan ook niet veel voor nodig

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      19 juli 2017 om 17:28

      @snorrewietskie: ik moest een heel klein beetje lachen

      Login om te reageren
      • snorrewietskie zegt

        19 juli 2017 om 18:31

        @dondeboer: Volgens mij zijn heel veel mensen het hier met me eens.

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          19 juli 2017 om 18:54

          @snorrewietskie: Heeft niks met wel of niets eens te maken. Je roept dat een auto die nog niemand heeft gereden 10x beter is dan een auto die door journalisten wordt bejubeld om z’n rijgedrag? Op z’n zachtst gezegd ongefundeerd.

          Login om te reageren
          • snorrewietskie zegt

            19 juli 2017 om 19:03

            @dondeboer: Ik fluisterde. En zoals eenieder, behalve een enkele verstokte Alfaboy, zal begrijpen doelde ik op het uiterlijk.

            Login om te reageren
            • dondeboer zegt

              19 juli 2017 om 19:25

              @snorrewietskie: gezien de andere reacties (die er pechstatistieken etc bijhalen), begrijpt lang niet iedereen dat je het alleen over het uiterlijk hebt. Maar toegegeven, de Insignia is een mooie auto.

              Oh, en ik zou mezelf geen Alfa boy willen noemen. Geef mij maar een leuke obscure Japanner uit de jaren ’80.

              Login om te reageren
            • Orichy zegt

              19 juli 2017 om 19:40

              @snorrewietskie: Als neutrale autoliefhebber, vind ik de Giulia meer emotie uitstralen dan de Insignia. De Insignia is een prima auto, een mooie aanvulling op het aanbod en onderscheidend genoeg, om het goed te kunnen waarderen.
              Maar die Alfa Romeo Giulia heeft wel een extra pakket emotie meegekregen, was misschien ook wel nodig, om het merk nog te redden. Terwijl eigenlijk de Opel Insignia ook wel een pakket extra emotie had kunnen gebruiken, maar men kiest bij Opel nu eenmaal voor de mildere aanpak, misschien dat men onder de leiding van PSA een betere aanpak krijgt. Nog meer onderscheidend wordt, qua uiterlijk vertoon.

              En dan bijft de vraag, komt de Opel Insignia nu ook nog als OPC, met de 3.6 V6 van de Buick Regal GS (http://www.carscoops.com/2017/07/2018-buick-regal-gs-shows-up-with-310hp.html)?

              Login om te reageren
    • autodrome zegt

      19 juli 2017 om 19:38

      @snorrewietskie: Jij reed toch in die gele opel manta?

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      19 juli 2017 om 22:05

      @snorrewietskie: en niemand hapt .. gompie

      Login om te reageren
  2. dromedaris zegt

    19 juli 2017 om 16:22

    Gaat die auto nu eens eindelijk tot stilstand komen zodat ik de velgen in vol ornaat kan bekijken ja!!

    Login om te reageren
  3. mrdj zegt

    19 juli 2017 om 16:24

    * Kwijlt weg bij het idee hoe de nieuwe Saab 9-3 Turbo X eruit had gezien op dit platform…

    Login om te reageren
  4. noosaheads zegt

    19 juli 2017 om 16:26

    Heb ik weer; jaren lang Opels verkocht, ik vertrek en voilà : nu gaan ze in ene dit soort apparaten in de showroom zetten.

    (ok de vorige Insignia,Cascade,Astra OPC waren ook wel leuk)

    Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      19 juli 2017 om 16:29

      @noosaheads: Vergeet ik nog m’n eigen Corsa OPC Nurburgring Edition.Uit het oog uit het hart blijkbaar…

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        19 juli 2017 om 17:45

        @noosaheads: dan ga ik toch bijna denken dat de beleving niet je van het is want anders had je hem niet vergeten?

        Login om te reageren
        • Orichy zegt

          19 juli 2017 om 19:44

          @rhellema: Dat ligt eraan, wat hij ervoor terug gekregen heeft, misschien iets wat nog meer beleving in zit?

          Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        19 juli 2017 om 18:22

        @noosaheads: oeh leuk spul

        Login om te reageren
      • stfu zegt

        19 juli 2017 om 18:29

        @noosaheads: heb die auto ook gereden en best veel op bergwegen: fantastische auto!

        Login om te reageren
        • noosaheads zegt

          19 juli 2017 om 21:20

          @stfu: Zeker, maar man man man, wat was dat ding stug in de binnenstad. Bijna op het zelfde niveau als een Abarth 500 esseesse.

          Login om te reageren
  5. julez zegt

    19 juli 2017 om 16:27

    offtopic: Man, wat lijkt de neus van deze Insignia enorm op de neus van een Mazda 6!

    Login om te reageren
    • snorrewietskie zegt

      19 juli 2017 om 16:46

      @julez: Nie echt

      Login om te reageren
      • julez zegt

        19 juli 2017 om 16:57

        @snorrewietskie: Oke, de grille dan..

        Login om te reageren
    • sulobb zegt

      19 juli 2017 om 21:16

      Had de vorige ook niet 280pk??
      Overigens, saai hok… Niks speciaals gedaan aan het ontwerp…man man man, wat voor luie ontwerpers hebben ze bij Opel. Lijkt alsof ze ex-vaggers van de grond oprapen…

      Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    19 juli 2017 om 16:28

    Vette achterkant, maar, wordt deze nu gepositioneerd onder of boven opc

    Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      19 juli 2017 om 16:30

      @janmetdelangeachternaam: Misschien moet je de tekst even lezen.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        19 juli 2017 om 16:43

        @noosaheads: Men noemt de auto de opvolger van de vorige Insignia OPC, maar dat geeft niet aan wat men vanaf nu met het OPC label gaat doen. Komt er nog een volgende generatie OPC-modellen, en zo ja worden die wagens boven de GSi’s of eronder gepositioneerd? Dat wordt in het artikel niet duidelijk, simpelweg omdat Opel daar zelf ook geen woord over rept. Prima vraag van Jan, maar eentje waar we vooralsnog geen antwoord op hebben.

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          19 juli 2017 om 18:24

          @Edge: lijkt mij dat ze de sportieve divisie gewoon labellen als gsi inplaats van opc of zeg ik iets geks.

          Login om te reageren
          • jprc zegt

            19 juli 2017 om 20:00

            @bmwfreak038: Misschien wordt het huidige OPC-line label nu gebadged als GSI?

            Login om te reageren
            • bmwfreak038 zegt

              23 juli 2017 om 07:21

              @jprc: zei ik niet exact hetzelfde? Alleen andere context?

              Login om te reageren
  7. kalslasie zegt

    19 juli 2017 om 16:32

    Ziek mooie auto, maar wie gaat dit kopen boven een bijv. BMW 330i met 250 pk en achterwiel aandrijving..

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      19 juli 2017 om 16:36

      @kalslasie: Ligt aan de prijs. Denk dat deze wat goedkoper wordt dan de vorige. Zeker omdat die motor nogal wat uitstoot had, dus hoge belasting. Neem aan dat deze daar een stuk minder last van heeft. Daarbij, deze zal behoorlijk in de opties zitten, bij BMW begint het spelletje pas dan. Kaal is zo’n ding gewoon kaal en met de opties die je eigenlijk wel moet hebben op zo’n ding tillen hem zo voorbij de 70k.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 juli 2017 om 16:49

      @kalslasie: niemand, iedereen die in deze klasse koopt en met geld wil smijten koopt een BMW 340i met xDrive. Of een Audi S4. Of een C43 AMG.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 juli 2017 om 16:55

      @kalslasie: Ik denk dat we eerst even op het prijskaartje van de Insignia GSi moeten wachten voordat we daar een goede keuze in kunnen maken. Op voorhand durf ik echter wel te stellen dat ik voor de Opel ga. Het verschil bij de instappers (allebei rond de 140pk) is al een dikke 5000 euro. Daar kun je heel wat leuke opties voor aanvinken bij Opel. Als dat verschil in dezelfde lijn ligt bij de GSi, heb ik mijn keuze gemaakt. In de binnenstad, op de snelweg en in de file maakt het toch geen biet uit of je FWD of RWD hebt. Dan heb ik liever een vlotte Opel die van alle opties voorzien is dan een vlotte BMW die iets kaler in de opties zit.

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      19 juli 2017 om 17:33

      @kalslasie: die 330i gaat in de praktijk echt heel veel duurder zijn, in aanschaf,verzekering én in onderhoud. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen gaan voor de Opel.

      Persoonlijk vind ik de Insignia ook véél mooier dan de 3-serie,maar dat is smaak. In dit segment zou ik zelf denk ik voor een Giulia Superveloce gaan, maar daar ging het hier niet over.

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        19 juli 2017 om 20:21

        @dondeboer: en opties

        Login om te reageren
  8. ghost zegt

    19 juli 2017 om 16:37

    Zo lekkere kuipstoelen hoor. Kan VAG nog wat van leren, want alleen de oude R en Clubsport hadden die gave Schalensitze. Helaas is dat nu niet meer te krijgen op een R of GTi.

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    19 juli 2017 om 16:42

    Mooi rood. De walrustanden terug, maar nu beter vorm gegeven. Leuk Ducktailtje. Buitenkant eigenlijk helemaal goed. En dan een interieur donkerder dan een spookhuis? Kom op Opel, dat kunnen jullie veel beter.

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    19 juli 2017 om 16:43

    Hele gave en mooie auto. Ik ben benieuwd naar de rijtest van AB!

    Login om te reageren
  11. racerx zegt

    19 juli 2017 om 16:51

    “Of moeten we zeggen raggen met dat ding alsof je in 1999 in een Kadett GSi uit 1983 zit?” Hahaha heerlijk.

    Best een mooie kar eigenlijk!

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    19 juli 2017 om 17:01

    Zo te zien is ‘ie niet anders dan de Buick Regal GS die twee dagen geleden het web op geslingerd werd. Prima wat mij betreft, want ook dat was een mooie wagen.
    Het is zo jammer dat we massal badge-geil zijn en voor dit geld veel liever een kalere BMW, Mercedes of Audi kopen, want als ik het zo lees is dit gewoon een hele leuke auto.

    Login om te reageren
  13. raymster zegt

    19 juli 2017 om 17:14

    Had dan ook het Opel logo in de neus vervangen door de GSi batch.

    Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      19 juli 2017 om 19:37

      @raymster: wat moet je met een partij GSi emblemen in de grill? Lijkt mij een beetje “too much”

      Login om te reageren
      • raymster zegt

        19 juli 2017 om 20:05

        @Jetlag: partij? Zie de Kadett GSI, 1 is voldoende, nostalgie…

        Login om te reageren
        • Jetlag zegt

          19 juli 2017 om 21:11

          @raymster: Een batch is een partij. Een badge daarentegen, is een embleem; -)

          Login om te reageren
  14. tommy_gogh zegt

    19 juli 2017 om 17:26

    Ik snap de ophef niet zo, OPC is veranderd in GSi. verder niks.

    Login om te reageren
  15. jobberns zegt

    19 juli 2017 om 17:45

    Een andere bron spreekt over 260 pk en een driftmodus… krijgt ie dan 260 of 280 pk, en is er überhaupt iets bekend over een driftmodus? Lijkt me dat ie dan ietsje meer vermogen zou moeten hebben…

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      19 juli 2017 om 18:19

      @jobberns: drift mode is zowiezo onzin tenzij je een tiener bent… heb de mijn nog nooit geselecteerd en gaat niet gebeuren ook.

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        19 juli 2017 om 18:57

        @focusrs1: tja, ik vind het ook niet echt heel spannend. Ik snap ook niet waarom je dat op een auto als deze zou willen hebben eigenlijk.

        Login om te reageren
  16. sparks zegt

    19 juli 2017 om 17:57

    Haakte af bij het woord automaat…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      19 juli 2017 om 20:13

      @sparks: ik zal volgende keer gewoon ’tomaat’ schrijven.

      Login om te reageren
  17. Jantje_555 zegt

    19 juli 2017 om 17:58

    Waarom krijgt die Buick Regal GS(zonder i) versie voor Amerika dan 310pk? Standaard chiptuning?

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      19 juli 2017 om 19:51

      @jantje_555: In de Buick Regal ligt een hagelnieuwe 3.6 V6 en in de Opel Insignia GSI ligt een 2.0 4-cilinder met een Turbo, dat is het verschil, misschien dat de Opel Insignia OPC ook nog met die 3.6 V6 komt. Maar het zal de Nederlandse grens wel niet halen, in verband met onze BPM-taks en zo.

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        19 juli 2017 om 20:01

        @orichy: Hoewel de Opel Insignia GSI wel meer Newtonmetertjes eruit tuft naar de wielen, 400Nm tegen 382Nm van de Buick Regal GS.

        Login om te reageren
  18. sracert zegt

    19 juli 2017 om 18:09

    Wonderschon!.

    Login om te reageren
  19. focusrs1 zegt

    19 juli 2017 om 18:17

    Ik hou eigenlijk helemaal niet van Opel(en vw en alfa) maar vind deze optisch toch wel erg geslaagd

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    19 juli 2017 om 18:54

    Heel gaaf. Maar nu OPC eindelijk een naam heeft moet die weer om zeep geholpen worden? Of komt er een 400pk OPC?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      19 juli 2017 om 19:06

      @dutchdriftking: Wie zal het zeggen… Laten we hopen op een versie met minstens 350pk en 4wd en station. Ik begin alvast te sparen

      Login om te reageren
  21. Orichy zegt

    19 juli 2017 om 19:59

    @jaapiyo, de Opel Insignia krijgt maar 260pk in plaats van de vermelde 280pk!

    Login om te reageren
  22. fmgarcia zegt

    19 juli 2017 om 20:12

    Maar waar is de trekhaak voor de sleurhut?

    Login om te reageren
  23. Andres zegt

    19 juli 2017 om 21:03

    in 1983 heette de snelle Kadett niet GSI maar GTE:
    https://www.kadett-forum.de/index.php?attachment/24213-img-7686-jpg/

    Login om te reageren
  24. bischero zegt

    19 juli 2017 om 22:09

    Zelfde lot als alle andere Opels; 2 jaar zien ze er courant en kek uit, daarna is het design effect uitgewerkt en rijd je in een snel verouderde oude auto.
    No-way dat dit op m’n longlist komt volgend jaar.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      20 juli 2017 om 11:52

      @bischero: nou kijk eens naar de vorige 3 serie en C klasse die vind ik er dan ook maar erg verouderd uitzien. Dan valt de Insignia nog mee.

      Login om te reageren
  25. 87sandyd zegt

    19 juli 2017 om 22:16

    @jaapiyo de auto heeft 260 pk ipv 280 pk

    Login om te reageren
  26. toyotafortuner zegt

    20 juli 2017 om 04:59

    Lekkah! Net als de groene shop

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North