Het verhaal van de DeLorean tijdcapsule

Auteur: , 18 Reacties

Met déze DeLorean heb je geen Flux capacitor nodig om door de tijd te reizen.

DeLorean-interieur

Zelfs als je het alleen doet voor de hobby weet iedere tijdreiziger dat je een DeLorean DMC-12 moet hebben om door tijd en ruimte te suizen. Essentieel daarbij is het normaal gesproken wel om ook een degelijke flux capacitor te hebben met een betrouwbare energiebron. Tevens moet je beschikken over een behoorlijk lang recht stuk voordat de anemische PRV V6 in het achteronder de 88 mijl per uur weet aan te tikken.

DeLorean-PRV

Kortom, het is best hard werken dat tijdreizen. Enkel in gedachten teruggaan naar het verleden is vaak de betere optie. Dat wordt nog makkelijker als je in een auto kan instappen die in een ander tijdsgewricht vervaardigd is en sindsdien onberoerd ergens in een schuur heeft gestaan. Dit roestvrij-stalen geesteskind van John Delorean is zo’n auto.

Zoals te zien op bovenstaande foto zitten zelfs de plastic seat covers en kartonnen matten waarmee de auto geleverd is nog in het interieur. De foto’s zijn van Mike Vietro, een man die de bijnaam ‘Corvette Mike’ heeft en die in California woont. Mike doet wat met auto’s en in 2014 kwam er een klant bij hem die een Corvette 427 coupé wilde kopen, met het grote big block. Deze klant vroeg of hij ook wat kon inruilen uit zijn eigen collectie aan auto’s. Toen Mike hem vroeg wat hij in de aanbieding had, gaf de klant aan dat hij een DeLorean DMC-12 had met slechts 308 mijl op de klok.

DeLorean-stof

Het onwaarschijnlijke verhaal bleek te kloppen. Op een trailer is de DeLorean naar de shop van Mike gebracht, inclusief een laag stof eroverheen en her en der spinnenwebben. Hoewel de auto nauwelijks in actie was gekomen waren alle voorspelbare euvels aanwezig die je verwacht bij een auto die zo lang stil heeft gestaan. Uitgedroogde rubbers, lekkende vloeistoffen, contaminatie van de benzine die nog in de tank zat en gare banden. Mike liet een monteur deze issues meteen aanpakken. Vervolgens werd de dikke laag stof van het blik afgehaald en stond er een glimmende DeLorean in de shop.

Toen vervolgens de eigenaar langskwam en de DeLorean zag, heeft hij toch besloten de auto zelf te houden. De Corvette 427 heeft hij overigens wél gekocht, alleen de tijdcapsule is er niet op ingeruild.

Image-Credit: Mike Vietro



18 reacties

Nou nou leuk verhaaltje hoor.
-edit: dank u, is in de tekst verwerkt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-

@moondustfocus @willeme: Man man man…zonnesteek denk ik.
Mag hopen dat de eigenaar rouwkoop en de werkzaamheden betaald heeft ;-)
Leuke annekkedote toch?

Man zag de Delorean eerst niet meer zitten, maar nadat de wagen onderhanden was genomen, begreep hij waarschijnlijk weer waarom hij er toen ook voor gevallen was !

Het hele Delorean verhaal is al een hele mythe op zich, de fabriek in Noord Ierland, de miljoenen ponden van de Britse belastingbetaler, de wagen die reed als een drôle en door Lotus onderhanden genomen werd qua rij-eigenschappen, de drugs en John Z Delorean zijn ondergang, maar vooral het in de maling nemen van Margaret Thatcher.
@desjonnies: dit verhaaltje van jou bevat een bult meer interessante informatie dan het daadwerkelijke artikel en maakt mij heel nieuwsgierig!
Tof verhaal! -fixed-
Oke en nu? Zijn er foto’s ofzoiets van dit gebeuren. Leuk om een verhaal te lezen maar … ?
Leuk verhaal!
Mag ik hem niet hebb
De in de USA doorgestartte DeLorean Motor Company heeft er nog verschillende <a href=http://www.delorean.com/inventory-used.htm.in stock, waaronder één met een eveneens lousy 1000 miles op de teller. Met vraagprijs van $ 59000,-. Maar je kunt ook al instappen voor een $ 33500,- asking price.

En mocht je dat beruchte PRV V6 blok niet zien zitten, dan hangen ze er rustig een Ford of GM crate engine in. Wat jij wil. Omdat het kan.

Toch maar weer eens wat loterijbriefjes kopen, denk ik.
@RRRobert: het blijft een iconische auto. het ironische vind ik de snelheidsmeter met daarop Miles en km/h die tot 140 km/h door loopt. Zou zo uit mijn Panda kunnen komen.
Super verhaal weer!
@jaapiyo eerste alinea geen flux capacitor nodig. Tweede alinea weer wel. Wat is het nou???
@camber24: Normaal wel, bij dit exemplaar echter niet, omdat het al een tijdcapsule op zich is. Die capacitor heb je in dit geval dus niet nodig om naar een andere tijd te ‘reizen’.
@jaapiyo: Aha!!
Altijd een bijzondere auto gevonden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).