Deze Diablo GTR is te gruwelijk voor woorden

Auteur: , 37 Reacties

100x stoerder dan de zoveelste moderne Lambo.

Ja, een HuracΓ‘n Super Trofeo is een indrukwekkende machine, begrijp me niet verkeerd. Zet hem echter naast zo’n klassieke racer als de Diablo GTR en de moderne Lambo verbleekt. Dat rauwe ontwerp, die gigantische spoiler, die kenmerkende roofscoop. De Diablo GTR is wat anders en dat straalt de auto ook uit.

Het was een bijzondere creatie uit Sant’Agata. De GTR was de opvolger van de SV-R en werd door Lamborghini gebruikt in de racerij. De V12 is goed voor 590 pk en 640 Nm koppel. Het interieur is kaler dan de kop van Jack van Gelder, maar dat maakt niets uit. Het ding werd immers gebouwd om snelle rondetijden te rijden. Dat rauwe uiterlijk zie je overigens ook terug in de mechaniek. De coureur moest namelijk roeren in een ouderwetse handgeschakelde versnellingsbak met vijf verzetten.

Dit prachtige exemplaar zal binnenkort in Monterey worden geveild. Volgens veilinghuis RM Sotheby’s is dit nummertje 19 van de 30 Diablo GTR’s. Veilingmeesters verwachten een opbrengst tussen de 580.000 dollar en 780.000 dollar. De veiling zal op 19 augustus plaatsvinden.



37 reacties

Mn vriendin kwam binnen, ik heb direct weggeklikt naar Youporn. BRUUT
@breakingpoint: ok dat heb ik gelogen. Ik heb geen vriendin 😳
@breakingpoint: hahaπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
@breakingpoint: Gelukkig dan dat de Youporn wel bestaat voor je
Het geluid!.
Wat een gaaf ding! Twee benen nodig voor de koppeling en 2 armen voor de versnellingsbak, maar wat een gaaf ding!
WTF! Grave machine, in die kleur zeker! En aan die prijs lijkt me dat zelfs een koopje!
Harder dan brood uit de Lidl!
Enige auto waar ik een poster van had, aan de muur. Volgens mij stond er ooit 1 te koop bij een dealer in Hengelo. Vroeg toen rond 3 ton ervoor, precies zoals op de foto hierboven.
@diablogt: was dat niet in Rijssen
@papa: heeft idd wel een lange tijd bij Lammertink eentje gestaan maar waar die gebleven is?
Gat ver darre. T lijkt wel een willekeurige popnagel verzameling van een tuner die ik niet bij naam wil noemen… blegh
@peug206: grappig, ik zie helemaal geen popnagels.
@bizzarrini: lezen is ook een kunst zullen we maar zeggen.
@peug206: zegt het persoon die schrijft als een kind van 4.
@bizzarrini: knap dat jij met 4 al kon schrijven. Begrijpend lezen was daarintegen vast niet je betere vak, want ik heb gezegd dat het op het popnagelwerk van een tuner LEEK. Nergens heb ik gezegd dat er een popnagel in moest zitten.
Kun je met me eens zijn of niet, ik vind het wel.
@peug206: je spreekt jezelf tegen. Je hebt het over een popnagel verzameling en dan opeens niet ?
@rolov: het LIJKT wel. Oftewel mijn mijn eerste reactie was onduidelijk of begrijpend lezen is lastig. Ik spreek mezelf nergens tegen…
Smaken verschillen, ben zelf meer dan van de countach.
Shitterund ding, hopen dat ie na de klassieker hype betaalbaarder wordt.
@porschepdk: ze verwachten 8 ton max . Dat is betaalbaar voor zon special.
@rolov: lul niet man. Het is nog steeds 8 ton voor een auto..
FENOMENAAL
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Iets dichter bij het originele Gandini ontwerp van de p132 – maar toch de eerste Lambo onder Audi. Voorheen was er geen haar op hun hoofd dat aan racen dacht.
@heidekonijn:

De Diablo is anders onder Chrysler bedacht, niet Audi.
Heeft lambo in die tijd ooit iets gewonnen in de racerij?

En kan er iemand me zeggen waarom je ook vandaag zo weinig lambo race teams ziet?

Er is natuurlijk de blancpain series, maar daar racen ze enkel tegen andere lambos (toch?). Zo zal er natuurlijk altijd een lambo winnen.

Ik verkies de sesto elemento boven iedere andere lambo die geen miura is
@woudloper: Blancpain is een GT3 klasse, daar rijden dus alle GT3 wagens in mee. Tijdens de 24h van Spa reed Jaap Van Lagen dit weekend bvb met een Lambo. De Supertrofeo is wel een cup met enkel Lambos.
@woudloper:

Deze GTR en de SV-R zijn ook beide cup-auto’s. Ze streden dus alleen tegen elkaar.

Verder heeft Lamborghini niet veel klaar kunnen spelen nee.het waren eigenlijk allemaal prive-projecten. De Miura Jota, Urraco Rally, Countach QVX Group C, Diablo GT1…allemaal mislukkingen. Alleen Reiter Engineering kon potten breken met de Murcielago R-GT.

Fun fact: de eerste officiele Lamborghini racewagen was een rally raid versie van de LM002 SUV.
Dit is nou een echte lambo, niet die rotzooi zoals aventador en hurucan.
Best. Lambo. Ever.
Echt een monster . De Diablo is echt de laatste echte lambo. Maar ik vermoed dat de nieuwe een stuk beter te rijden zijn .
Is dit straatlegaal? Even om te weten dat wanneer ik 8 ton neerleg, er toch mee naar huis kan rollen. πŸ€”
Ah ja, de Diablo GTR. Typisch zo’n wagen die alleen echte kerels (m/v) op de limiet kunnen rijden. Heerlijk!
@Edge: m/v? Kunnen we het even genderneutraal houden alsjeblief!
En dan vragen ze 2mln voor een centenario πŸ˜‚πŸ˜‚ koopje dit
Mooie bak!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).