Deze drie auto’s vieren een feestje

Auteur: , 14 Reacties

Driewerf hoera!

Mercedes-Benz S500 4Matic Coupéc (C217) '17

Het blijft een heuglijk moment voor een autofabrikant wanneer een model een belangrijke mijlpaal passeert. Het is natuurlijk altijd maar de vraag of een model aanslaat bij het publiek, de marktomstandigheden goed zijn en of de auto nog past in de hedendaagse tijdsgeest.

Deze week waren er maar liefst drie feestjes te vieren. Het toont aan dat de elektrische auto absoluut in opkomst is, maar dat conventionele auto’s nog altijd zeer in trek zijn. Sterker nog, de nummer 1 van deze week is aanzienlijk duurder én populairder dan de nummer 2 en 3 van deze week! Dit zijn ze:

3. Volkswagen e-Golf
100.000 exemplaren
De Volkswagen e-Golf is nieuw nog leverbaar, maar eigenlijk al een relikwie. Het is een Sony Walkman, terwijl je weet dat de Sony Discman binnenkort uitkomt. Of de MiniDisc. Of een iPod. In elk geval, de e-Golf wordt binnenkort opgevolgd door de Volkswagen ID.3, een volledig elektrische C-segment auto. Die auto is ontworpen als elektrische auto en zal waarschijnlijk op alle meetbare punten beter zijn, plus het feit dat je een futuristisch uiterlijk mee krijgt. De e-Golf heeft er een redelijke carrière opzitten. Er zijn er inmiddels 100.000 exemplaren van verkocht. Het was niet de beste, goedkoopste of snelste elektrische auto in zijn klasse, maar als je de kwaliteiten van een Golf wilde combineren met nul procent bijtellingCO2-uitstoot, was dit een uitstekende hatchback. Mocht je er eentje willen, ze zijn nu bijzonder aantrekkelijk geprijsd.

Volkswagen e-Golf '19

2. Renault Zoe
200.000 exemplaren.
Op dit moment zijn we heel erg aan het uitkijken naar kleine, betaalbare en geinige elektrische auto’s. Denk aan de Mini Electric, Honda e, Peugeot e-208 en Opel Corsa-e. Maar Renault heeft de Zoe nu al een tijdje in het aanbod staan. Met succes, want voor zijn soort is het een uitermate populair karretje. De vijfdeurs hatchback is sinds 2012 leverbaar en onlangs is het 200.000e exemplaar van de band gelopen. Natuurlijk, in vergelijking met de Clio valt het nogal tegen, maar voor een duurdere auto met een bijzondere aandrijflijn doet ‘ie het niet verkeerd. De Zoe is dus al een tijdje op de markt, maar de twee grootste aandachtspunten zijn onlangs ingrijpend verbeterd, te weten de aandrijflijn en het interieur. Zo kan de auto er weer een tijdje tegenaan. Check hier de rijtest van de nieuwe Renault Zoe.

Renault Zoe '19

1. Mercedes-Benz S-Klasse (W222)
500.000 exemplaren
De absolute vedette in het topsegment is stiekem gewoon de S-Klasse. Nu hebben we het even niet over de kwaliteiten van de auto, maar puur over de verkoopcijfers. De S-Klasse maakt namelijk gehakt van alle andere luxe limousines. De laatste generatie is wederom enorm populair. Op zich logisch, want naast de badge en de kwaliteiten, is er een enorme keuze qua uitvoeringen. Van eenvoudige diesel tot V12, van extreem luxe Maybach tot sportieve AMG. Het is allemaal mogelijk.

Mercedes-Benz S-Klasse '19



14 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Normaal vind ik die s coupé nou niet echt een bepaald mooie auto, maar wat een lekkere bak in die uitvoering op de headerfoto zeg.
@1audi1: Inderdaad, haast ingetogen zo. Wat prachtig.
@1audi1: sowieso heeft Mercedes met de huidige generaties C-, E- en S-Klasse er m.i. weer goed aan gedaan door afscheid te nemen van de dikke wielkasten en andere masculiene lijnen en meer voor de vloeiende, gracieuze lijnen te kiezen. Dit i.t.t. de overkill aan plaatbewerking bij bijvoorbeeld Audi.
@RRRobert: volledig eensch. Enige minpunt qua design is dat de dashboards met enkel dat scherm wat clinisch is.
@1audi1: zonder alle poespas van amg pakketen, matte lak, enorme wielen en 4 uitlaten. Idd zoveel mooier en cleaner zo.
@1audi1: helemaal mee eens! Ik zie helaas dat het merendeel in AMG uitdossing en in deprimerend zwart of grijs wordt besteld.
Ooit zou zo eentje als op de foto toch een heerlijke cruiser zijn…
@1audi1: ja veel beter dan die uitvoering onderaan het artikel…
@vroaaaaaaaaaar: ha – ha
Als we alle overheidsauto’s eens van de Zoë en de e-Golf afhalen, hoeveel blijven er dan nog over?
@dutchdriftking: kan je ook zeggen van de S-klasse
@burninrubber: er zijn meer doodgewone ambtenaren dan dictators…
@dutchdriftking: zit er uberhaupt nog op subsidie (=geld dat je ontvangt om iets wenselijks te doen) op? Ik ken alleen nog belastingkortingen (geld dat je niet hoeft te betalen omdat je iets wenselijks doet).
@mashell: Overheden geven graag het goede groene voorbeeld. Het wagenpark van vrijwel iedere gemeente in Nederland bestaat vrijwel geheel uit elektrische auto’s. Wereldwijd zal je dit nog veel meer zien, en dit zal dan ook voor een behoorlijk deel van de verkoopcijfers zorgen.
Het scheelt ook wel dat de Maybach en de coupé en cabrio tegenwoordig S klasse heetten ipv CL ofzo. Zo een prestatie is het dus niet.

Ik ben dus benieuwd hoe de cijfers in 2004 verdeeld waren. Als je de nummers van die tijd optelde van CL en Maybach en S kom je ook een eind en toen hadden ze niet eens zo’n succesvolle cabrio van dit voormaat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).