• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de vernieuwde Renault Zoe

Auteur: willeme, gepost 17 juni 2019 om 13:34 – 34 Reacties

Afbeelding Dit is de vernieuwde Renault ZoeAfbeelding Dit is de vernieuwde Renault ZoeAfbeelding Dit is de vernieuwde Renault ZoeAfbeelding Dit is de vernieuwde Renault ZoeAfbeelding Dit is de vernieuwde Renault ZoeAfbeelding Dit is de vernieuwde Renault ZoeAfbeelding Dit is de vernieuwde Renault ZoeAfbeelding Dit is de vernieuwde Renault Zoe

Renault Zoe EV (Phase III) '19
Net zo sterk als een BMW 320d uit 1998!

We wachten op dit moment met smart op een lading nieuwe elektrische auto’s. Met name in de lagere prijsklasse zijn ze meer dan welkom. Gelukkig staan er een hoop op de planning voor 2020. Denk bijvoorbeeld aan de Peugeot 208 en de MINI-E.

Maar daarmee doen we de Renault Zoe absoluut tekort. Renault spreekt zelf van een ‘nieuwe generatie’ van de Zoe. Afgaande op de foto’s hebben we te maken met een redelijke ingrijpende doch geslaagde facelift. Met het uiterlijk van de Zoe was overigens niet heel erg veel mis. Het is overduidelijk een Renault, maar net even wat ‘pittiger’. De facelift geeft de Zoe een wat stoerdere uitstraling. Natuurlijk blijft het een klein rakkertje, maar het geheel komt minder glad over.

Renault Zoe EV (Phase III) '19

Ook het interieur ging op de schop. Dat mocht eigenlijk ook wel. Aan de ene kant was het voor een kleine stadsvlo als de Zoe meer dan voldoende, maar als je de nieuwprijs in het achterhoofd houdt, mocht het materiaalgebruik en de afwerking wel iets beter voor elkaar zijn. Dat is nu ook het geval. Het instrumentarium is volledig vernieuwd, evenals het dashboard.

Renault Zoe EV (Phase III) '19

Dan nu de pièce de résistance van de Renault Zoe: diens aandrijflijn. De uitgaande Zoe deed het al verdienstelijk, de vernieuwde Zoe heeft zijn zaakjes erg goed voor elkaar. De Zoe is namelijk voorzien van een 52 Kwh accupakket. Volgens de WLTP is het mogelijk om 390 km op een lading te halen. Het was al mogelijk om 22 kW AC te laden, nu kun je ook 50 kW DC laden. Over prestaties zegt Renault nog niets, behalve dat de motor 100 kW levert, omgerekend 136 pk. De Zoe is leverbaar aan het einde van 2019. Op een later moment zal Renault de prijzen mede delen.

Ook interessant!

  • Renault wanbetalers
    Wanbetalers kunnen gewoon doorrijden met hun Renault
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Renault, zoe

Vorig bericht: « Koop deze collectie Ferrari’s voor 6 miljoen
Volgend bericht: Zo scoor je goedkoop een huurauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    17 juni 2019 om 13:37

    Zohee… das een dikke auto geworden.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      17 juni 2019 om 16:44

      @gertjan2012: nou maar hopen dat het ding niet zo storings gevoelig is als de vorige. Man man man wat was dat een hopeloos slechte auto, voor de eerste serie.

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        17 juni 2019 om 16:46

        @mikje90: “de eerste serie” iets ervoor bestaat natuurlijk niet. Sorry voor deze gruwelijke taalfout.

        Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    17 juni 2019 om 13:42

    52 KWh gaat iig de goede richting op.
    136 pk is zat voor zo’n dingetje.
    Maar of men daadwerkelijk een gevoel van binnen kan creëren dat bij de prijs hoort; ik betwijfel het.

    Login om te reageren
  3. dondeboer zegt

    17 juni 2019 om 13:44

    Mooi en tijdloos ontwerp, niet verkeerd. Prestaties zijn ook alleszins redelijk. Niet verkeerd.

    Login om te reageren
  4. dondeboer zegt

    17 juni 2019 om 13:44

    Had ik al gezegd dat ik ‘m niet verkeerd vond?

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    17 juni 2019 om 13:44

    Lijkt me een prima auto! Ziet er best geinig uit, interieur is modern en de range is meer dan voldoende voor 99% van de ritjes.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    17 juni 2019 om 13:47

    Op de een of andere manier maakt het infotainment op de foto al een slechte indruk qua gebruiksvriendelijkheid als je model zonder gordel en ietsjes voorover zit, met een telefoon in de andere hand.

    Login om te reageren
  7. towi1989 zegt

    17 juni 2019 om 13:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    17 juni 2019 om 13:52

    Tja, iedere particulier welke momenteel een i10 rijdt in de private lease moet ook met dit ding uit de voeten kunnen. Nu nog een passend maandbedrag.

    Login om te reageren
  9. stfu zegt

    17 juni 2019 om 13:56

    Mooie auto!

    Login om te reageren
  10. barchettadriver zegt

    17 juni 2019 om 13:57

    Vind het een leuk ding. Maar dat vond ik van de vorige ook al. Enige dingetjes; 50 KW is nou net snelladen. Dat is iets wat zich enigszins wreekt op lange ritten. Kan ie 3-fasen laden, wat vooral voor NW Europa relevant is, en wat gaat ie kosten.

    Login om te reageren
  11. tortuga zegt

    17 juni 2019 om 14:00

    Leuke actieradius! 390km doe ik meestal op een week ideaal voor hier in België niet te weinig!

    Login om te reageren
  12. hondas2000nl zegt

    17 juni 2019 om 14:06

    Leuk die suicide doors zonder stijl in het midden.

    Login om te reageren
    • barchettadriver zegt

      17 juni 2019 om 14:19

      @hondas2000nl: Ik zie links toch echt een gordel hangen hoor… Mag aannemen dat je het grappig bedoelde?

      Login om te reageren
      • Escudo zegt

        17 juni 2019 om 14:25

        @barchettadriver: Kijk eens naar foto 3. Hoppa, ineens is de B-stijl weg.

        Login om te reageren
        • barchettadriver zegt

          17 juni 2019 om 14:28

          @escudo: Snap ik, zal een speciaaltje zijn voor de foto’s.

          Login om te reageren
          • BaRa zegt

            17 juni 2019 om 18:22

            @barchettadriver: niks foto’s. Rendertje.

            Login om te reageren
  13. caprio zegt

    17 juni 2019 om 14:48

    Hij was leuk en nu wat een wat stoerder front, prachtig! Renault is echt Europese koploper op gebied van elektrisch rijden, zelfs betaalbaar rijden, dat is een hele prestatie. Een Tesla S was vaak 3x zo duur, dat zijn hele andere marges. En de i3 en i8 zijn gadgets, een elektrische vlag voor het BMW imago. Klasse Renault!

    Login om te reageren
  14. PunicaOase zegt

    17 juni 2019 om 14:56

    Ik kijk erg uit naar de test: Zoë vs. Mini-E vs 208-E

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      17 juni 2019 om 14:57

      @punicaoase: oh ja en niet te vergeten dat Honda’tje :-)

      Login om te reageren
      • gove zegt

        17 juni 2019 om 15:04

        @punicaoase: model 3 en id.3 liggen ook rond de 40k

        Login om te reageren
      • koeberg zegt

        17 juni 2019 om 17:01

        @punicaoase: Ik denk dat je kwa prijsstelling die Honda naast de Mini kunt zetten en de Zoe naast de208

        Login om te reageren
        • caprio zegt

          17 juni 2019 om 17:57

          @koeberg: mini en honda met 200km range en duurder dan 208 350 en Zoe 395 range die denk gelijk geprijsd zullen worden.

          Login om te reageren
  15. emping zegt

    17 juni 2019 om 15:44

    Ziet er goed uit. Nu hopen dat ze die snelle concept versie zouden uitbrengen.

    Login om te reageren
  16. lebeaunl zegt

    17 juni 2019 om 15:53

    Inmiddels heb ik een Zoe, met upgrade accu 41kwh, nu 2,5 jaar en ben ik erg tevreden over de range, het driefasenladen en het overall gebruiksgemak. Maar wat is het een rammelbakje en wat is de bouwkwaliteit belabberd. Ik hoop dat het beter wordt met de nieuwe versie, hoewel het op de foto’s toch nog we erg veel van hetzelfde is. Fingers crossed want kek bakkie!

    Login om te reageren
  17. koeberg zegt

    17 juni 2019 om 16:56

    Een Zoe met CCS aansluiting. Beter. Dan heb je een auto die èn AC met drie fasen èn DC kan laden.
    (ja, er zijn nog een paar auto’s die dat kunnen, maar die zijn véél duurder)

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    17 juni 2019 om 17:15

    De wagen is bepaald niet lelijk, maar dat ruitvormige achterlicht is echt een knap staaltje design.

    Login om te reageren
  19. mpgc zegt

    17 juni 2019 om 19:11

    Volgens mij is dit een prima wagentje. Wat ik zo jammer vind is dat het er zo keurig/saai uit ziet. Veel (kleinere/goedkopere) electrische auto’s hebben dat. Het lijkt wel alsof ze niet uit mogen stralen dat het leuk is om (electrisch) auto te rijden. Renault heeft een lange traditie van heerlijke hot hatches. Waarom niet het uiterlijk en het weggedrag van de Zoe wat pittiger maken? Bijvoorbeeld door een RS(line) uitvoering? Volgens mij zou dat de inburgering van electrisch rijden (onder autoliefhebbers) een stuk kunnen versnellen. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd naar die nieuwe Peugeot.

    Login om te reageren
  20. crosske zegt

    17 juni 2019 om 20:13

    Volgens ik vandaag heb begrepen in de opleiding Clio V staat de nieuwe Zoé

    Login om te reageren
    • crosske zegt

      17 juni 2019 om 20:17

      @crosske: effe opnieuw ?

      Login om te reageren
  21. crosske zegt

    17 juni 2019 om 20:16

    Volgens ik vandaag heb begrepen in de opleiding Clio V zal diens platform worden gebruikt voor de nieuwe ZOE (ZOE Neo). Is volledig nieuw en werd eigenlijk al in een soort van Bèta-versie gebruikt bij de nieuwe Dacia Duster. Nieuwe Captur komt op ditzelfde platform uit eind dit jaar.

    Login om te reageren
  22. frank2b zegt

    17 juni 2019 om 21:50

    suicide doors altijd extra kudo’s.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 juni 2019 om 21:55

      @frank2b: Nee, kudos ;-) .

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North