• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze enorme berg Porsches 964 kan de jouwe zijn

Auteur: jaapiyo, gepost 11 januari 2018 om 19:01 – 16 Reacties

Afbeelding Deze enorme berg Porsches 964 kan de jouwe zijnAfbeelding Deze enorme berg Porsches 964 kan de jouwe zijnAfbeelding Deze enorme berg Porsches 964 kan de jouwe zijnAfbeelding Deze enorme berg Porsches 964 kan de jouwe zijnAfbeelding Deze enorme berg Porsches 964 kan de jouwe zijnAfbeelding Deze enorme berg Porsches 964 kan de jouwe zijnAfbeelding Deze enorme berg Porsches 964 kan de jouwe zijn

964
Let even goed op als je altijd al meer Porsches 964 wilde hebben dan vingers aan je handen.

Veilkoning RM Sotheby’s doet op 10 maart namelijk in een klap elf Porsche 964’s van de hand die deel uitmaakten van een verzameling. Helemaal eenkennig was de verzamelaar overigens niet: hij had ook nog een 911 Turbo flatnose uit 1989. Een G-model van net voordat de 964 op de markt verscheen dus.

De 964 was lange tijd niet erg geliefd onder 911-fans. De generatie werd gezien als een soort ’tussenpaus’, die het gat overbrugde tussen zijn stoerder vormgegeven voorganger en gladde ronde opvolger. Je zou kunnen zeggen dat de 964 niet 80s genoeg is voor de jaren ’80, maar ook niet 90s genoeg voor de jaren ’90.

In de afgelopen jaren is de populariteit van de 964 echter flink gegroeid. Zeldzame exemplaren gaan over de toonbank voor astronomische bedragen. De échte liefhebber is waarschijnlijk het beste bediend met een Carrera 2 waarvan maar een koplamp werkt. Je weet wel, zo’n auto die je dagelijks kan inzetten. Maar mocht je het type zijn die liefst de allerduurste wil hebben, moet je even deze 964-bijbel lezen die collega @willeme ooit ingefluisterd kreeg door de geest van Ferdinand Porsche.

Óf je kan Sotheby’s natuurlijk de hele zwik uit handen nemen in Florida. Dan zit er altijd wel iets bij van je gading. Kost alleen wel wat, de geschatte opbrengst staat tussen haakjes:

  • Een 964 Carrera RSR 3.8 in Ferrari-kleur Yellow Fly (1.200.000-1.400.000 Dollar)
  • Een 964 Carrera RS 3.8 (1.500.000 Dollar)
  • Een 964 Turbo S Leichtbau
  • Een 964 Turbo S X83 Flachbau (EU spec flatnose, 500.000-650.000 Dollar)
  • Een 964 Turbo S X85 Flachbau (US spec flatnose, 600.000-800.000 Dollar)
  • Een 964 Carrera Cup (250.000-325.000 Dollar)
  • Een 964 Speedster (200.000-250.000 Dollar)
  • Een 964 Turbo 3.3 (200.000-250.000 Dollar)
  • Een 964 Turbo 3.6 (200.000-250.000 Dollar)
  • Een 964 Carrera RS (200.000-250.000 Dollar)
  • Een 964 Carrera RS America (200.000-250.000 Dollar)

Ik geloof dat @casperh je de Carrera RS zou aanraden (video). Maar je Will Smith in Bad Boys voelen met de Turbo 3.6 is natuurlijk ook aanlokkelijk. Wat zou jouw eerste keuze zijn?

Ook interessant!

  • porsche 964 gestolen
    Nederlandse Porsche 964 gestolen in Italië!
  • Elektrische 964
    Gaat een elektrische Porsche 964 werken?
  • The Collectables Porsche 911
    Porsche 911 (964) Carrera 4
  • Porsche 964 in Gulf kleuren sprint in 4 seconden naar 100!

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, Klassiekers, Porsche, veiling

Vorig bericht: « Loeihete hatch: Ford stuurt deze Red Bull bom naar het WRC
Volgend bericht: Koop deze steenklomp in Grafhorst voor grafweinig »

Lees Interacties

Reacties

  1. trust zegt

    11 januari 2018 om 19:07

    Doe mij de Eu spec slantnose maar. Wat een pareltjes, zo worden ze niet meer gemaakt jammer genoeg.

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    11 januari 2018 om 19:17

    De 993 was juist de tussenpaus. Nog luchtgekoeld, nog steeds met de gruwelijk lelijke raamlijsten maar al wel met de schuin liggende koplampen. De 964 is eigenlijjk het hoogtepunt van de oude 911. De laatste echte.
    De slantnose was duidelijk een design misser die, herhalingsmerk bij uitstek, Porsche gelukkig nooit heeft teruggebracht.

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      11 januari 2018 om 20:21

      @mashell: wat betreft de 964 heb je eigenlijk wel gelijk. Alhoewel ik zeker geen nee zou zeggen tegen een donkerblauwe 993 4S met turbovelgen ;)

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    11 januari 2018 om 19:19

    Maakt niet uit welke. Die gele Carrera RS dan maar. Of toch de turbo s leichtbau…
    Kerel had in alle geval een uitstekende smaak in platgeslagen kevers!

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    11 januari 2018 om 20:17

    Zo’n 911 Flatnose, dat blijft voor mij toch een beetje de Porsche die een onfortuinlijke amputatie heeft moeten ondergaan. Zeg maar de Michael Jackson onder de auto’s. You either hate him or love him.

    Login om te reageren
  5. 917 Porsche + Audi zegt

    11 januari 2018 om 20:20

    doe mij maar de rsr of de turbo3.6 altijd het hoogst op mijn porsche verlanglijstje gestaan

    Login om te reageren
  6. T16 zegt

    11 januari 2018 om 20:26

    De Cup versie is de aller fijnste, super licht, voldoende pk’s.
    Van de turbo versies kun je het beste voor een S versie gaan met sperdiff.
    Zonder sperdiff is een turbo een echte windowmaker!
    3.8 versies zijn te duur! Dus de Cup versie aub of een van de 3.6 RS-jes.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      11 januari 2018 om 21:21

      @T16: een windowmaker? Is die glaszetter uit de Matrix-trilogie?

      Login om te reageren
  7. davelepeef zegt

    11 januari 2018 om 21:24

    Duidelijk de RS 3.8. Vind ik zo’n mooie wagen, met de spierballen van de turbo-body maar met het gouden keeltje van een atmosferische sportboxer. Niet té overdreven… En met een setje dat behoort tot de mooiste wielen ooit onder een auto geschroefd. Ik weet het wel…

    Login om te reageren
  8. right zegt

    11 januari 2018 om 21:25

    Al kreeg ik die hokken cadeau

    Login om te reageren
  9. kilum zegt

    11 januari 2018 om 22:18

    Doe mij maar een Carrera 2S, eventueel Cabriolet. Heerlijk mee rijden op zondag. Ik zou met al deze wagen te bang zijn om een rondje om te gaan.

    Login om te reageren
  10. nissansupra zegt

    11 januari 2018 om 23:58

    Ik weet dat het azijnzeiken is maar ik zie op de foto toch echt 12 auto’s staan terwijl in het artikel over elf wordt gesproken?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      12 januari 2018 om 00:03

      @nissansupra: er wordt in de tekst gesproken over 11 964jes…en een 911.

      Login om te reageren
      • nissansupra zegt

        12 januari 2018 om 08:40

        @jaapiyo: ah kijk, begrijpend lezen is ook een vak apart ;)

        Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    12 januari 2018 om 08:24

    Een afgeragde 964 carrera kopen en een bezoekje aan Singer brengen.

    Login om te reageren
  12. hondar zegt

    12 januari 2018 om 10:25

    Vroeger vond je het leuk om ze te hebben en dan bedoel ik je wilde er heerlijk mee gaan rijden. Tegenwoordig worden meer gezien als investeringsobjecten. Natuurlijk wel mooi om te zien dat hierdoor wel mooi bewaard worden, maar zoals je ziet zijn ze niet echt meer zeldzaam.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North