• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze gave stationwagon krijgt ook al geen opvolger

Auteur: willeme, gepost 3 augustus 2023 om 09:02 – 10 Reacties

gave stationwagon

Ook deze gave stationwagon moet het doen zonder nageslacht. En we hadden niet eens de kans om deze auto links te laten liggen.

Het aantal toffe auto’s is aan het verdwijnen. Cabriolets, coupés, sportieve varianten ervan, hot hatches: het behoort allemaal tot het verleden. In plaats daarvan kiezen jullie allemaal massaal voor horizonvervuiling in de vorm van geëlektrificeerde crossovers. Het feit dat BMW Motorsport een extra zware X5 kiest om 50 jaar Motorsport te vieren, geeft het al aan dat de consument compleet de weg kwijt is.

Maar ja, geef die fabrikanten eens ongelijk. Mensen die nieuwe auto’s kunnen kopen, willen nu eenmaal hoog zitten en niet remmen voor drempels. En gelukkig zijn er zat fabrikanten die af en toe iets anders proberen, maar dan slaat het helaas alsnog niet aan. Dat is het geval met deze gave stationwagon, de Genesis G70 Shooting Brake.

gave stationwagon

Gave stationwagon

Wij in Nederland hebben niet eens de kans gekregen om deze auto niet te kopen, want hier wordt deze namelijk niet geleverd. Op zich ook niet heel vreemd, want als het niet Duits & premium is, dan hebben wij ‘Ollanders bij voorbaat geen interesse, tenzij er financieel voordeel te behalen valt.

gave stationwagon

Overigens gaat het niet alleen om de Genesis G70 Shooting Brake, maar de G70 in het algemeen. Dat is een soort 3 Serie-rivaal die waarschijnlijk bijna net zoveel kostte om te ontwikkelen, maar die extreem veel slechter verkoopt.

In Europa is de G70 op sommige markten leverbaar, maar vorig jaar werden er slechts 96 stuks van verkocht. De komst van de Shooting Brake zorgde voor een verkoopimpuls. Alleen dan wel in procenten en niet zozeer in absolute aantallen. De teller voor de G70 voor januari tot April 2023 staat op 144 exemplaren.

Schattig

Mocht je hiervan balen, dan is er nog wel een beetje goed nieuws. Het model mag gewoon zijn cyclus uitzitten. Dit betekent dat de auto nog een facelift krijgt en sowieso tot 2025 leverbaar blijft.

Wel schattig: volgens Genesis is er een andere reden dat de G70 eruit gaat. Volgens de Zuid-Koreanen waren ze er wel mee bezig. Omdat de auto na 2025 op de markt zou komen, werd het een geheel elektrische auto. Deze groeide in alle richtingen qua formaat, waardoor de auto wel erg dicht tegen de G80 aan zou schurken. Die krijgt dan wel gewoon een opvolger.

Sedan

Mocht je in Nederland wonen en balen dat je straks geen Genesis G70 uit Duitsland kunt halen, met de Alfa Romeo Giulia, Lexus ES, DS 9 en Jaguar XE zijn er nog genoeg gave toppers die die je kunt negeren op je shortlist als je toch voor een Model Y, 3 Serie of Enyaq gaat.

Via: Korea Joongang Daily

Met dank aan Patrick voor de tip!

Ook interessant!

  • Krijgt de geflopte Honda NSX tóch weer een opvolger?
  • LFA opvolger
    LFA opvolger krijgt wel motorgeluid
  • BMW X2 geen facelift
    BMW X2 krijgt GEEN facelift, meteen opvolger
  • Louts sedan
    Lotus sedan op komst, de Omega krijgt een opvolger

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

g70, genesis, shooting-brake

Vorig bericht: « Supercar rijbewijs ingevoerd: traction control moet aan blijven
Volgend bericht: 911 S/T horloge kost net zoveel als een Boxster »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    3 augustus 2023 om 09:36

    “Deze gave stationwagon krijgt ook al geen opvolger”

    Niet dat het heel erg veel uitmaakt want in Nederland was hij toch al niet leverbaar. Verder heb ik ze eigenlijk nog nooit zien rijden hier, dus de animo om er eentje uit Duitsland te halen zal ook niet erg groot zijn geweest.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    3 augustus 2023 om 10:25

    Het verdwijnen van de stationwagen in het algemeen is al een zorg genoeg voor de (Noord-Europese?) liefhebbers. Het feit dat de massa straks min of meer gedwongen wordt om in een SUV te rijden… De horror.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      3 augustus 2023 om 10:56

      Gewoon lekker in je huidige station blijven rijden.
      Misschien is er over 20 jaar een conversiekit voor beschikbaar om de auto om te bouwen naar BEV.

      Login om te reageren
  3. RAW zegt

    3 augustus 2023 om 10:52

    De alternatieven die genoemd worden zijn allemaal sedans en kennen geen station als optie. Dus zijn het geen alternatieven als bij de titel van dit artikel wil aanhaken.

    Login om te reageren
  4. rwdftw zegt

    3 augustus 2023 om 11:01

    Rory Reid had nog meer slecht nieuws, de huidige RS4 is ook meteen de laatste. Er komt geen opvolger.

    https://www.youtube.com/watch?v=a48gD6q4FyE

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      3 augustus 2023 om 11:22

      @rwdftw:

      Strikt genomen klopt dat, er komt geen nieuwe Audi RS4 Avant. Er zal echter wel een opvolger komen: de Audi RS5 Avant. Alle Audi’s met een plofmotor krijgen een oneven nummer en de elektrische Audi’s een even nummer.

      Login om te reageren
  5. karhengst zegt

    3 augustus 2023 om 11:26

    Het scheen zo ongeveer de krapste station in z’n segment geweest te zijn, wat niet helpt. Ook het interieur is wat mij betreft iets te veel Kia ipv Genesis, daar is de grote stap namelijk vooral met de G80 gemaakt.

    Qua exterieur wel een erg markante en fraaie verschijning, ik heb hem in het wild echter nog nooit gezien. Ook niet in Duitsland.

    Zo een auto moet gewoon een scherp geprijsde leasetopper zijn om potten te breken. En daar is een Duitse Badge voor nodig.

    Login om te reageren
  6. Wolflow zegt

    3 augustus 2023 om 12:42

    Jammer dat G90 niet in Europa wordt geleverd

    Login om te reageren
  7. alloallo zegt

    3 augustus 2023 om 14:51

    Volgens een autoblog artikel is de g90 nu wel leverbaar.

    Ik breng veel tijd door in DLD, maar ik heb nog nooit een Genesis op Duits kenteken gezien.

    Login om te reageren
  8. Roskampies zegt

    4 augustus 2023 om 14:08

    Super toevallig. Hier op NOS als header foto een duitser met caravan. Dacht eerst Volvo. Maar nee een het is een Genesis.

    Never in het echt gezien hier , alleen laatst in Canada en US. En hier op NOS met caravan erachter. Haha

    https://nos.nl/l/2485393

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North