Deze Hellcat is wel erg snel total loss

Auteur: , 70 Reacties

Kan zo in de categorie: "hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar?"

De Dodge Challenger Hellcat is de dikste Musclecar die je kan krijgen, als je de nog heftigere Demon even niet meerekent. De hoeveelheid paardenkrachten per dollar is bizar gunstig. Voor $ 65.000 heb je zo’n krachtpatser op je stoep staan. Niet verkeerd. Dat zorgt ervoor dat de Challenger Hellcat voor veel mensen bereikbaar is. Voor de context, een SRT Hellcat kost ongeveer hetzelfde als een BMW M4, terwijl die laatste 286 pk minder heeft.

Die 717 pk zijn zowel een voordeel als een nadeel. Op het moment dat het even niet lekker loopt moet je 717 paarden in bedwang zien te houden. Daarbij zijn het chassis en de remmen niet echt hoogwaardig, waardoor het alsmaar enger wordt. Het begint helemaal krankzinnig te worden als je je bedenkt dat de Hellcat in sommige Staten standaard wordt afgeleverd met All-Wheather banden.

Dodge Challenger SRT Hellcat

Je kan er gif op innemen dat een groot aantal Hellcats vroegtijdig hun Waterloo gaan vinden in een greppel, om een boom of tegen een andere Hellcat. Afgebeeld exemplaar heeft een originele koprol gemaakt. Aan de stand van de wielen te zien en de vervormde carrosserie kun je het chassis afschrijven. Maar de motor lijkt nog helemaal top te zijn, zeker als je kijkt naar de mijlenstand van deze Hellcat: 18 miles.

Dodge Challenger SRT Hellcat

Dan de vraag: waar zou jij dit blok inleggen?



70 reacties

Inderdaad, 707 pk op de achterwielen van een auto die in basis een Mercedes E-klasse uit half jaren ’90 is, hoe krijg je het voor elkaar?
@Jochempie: Brabus deed het ook……… en dat is “Maar een Tunerke”
@Jochempie: als je ballen groot genoeg zijn.
@str8six:

Ding heeft toch een eigen platform ??
Buiten het feit dat een goed platform een goed platform is ..

En dat auto’s met 70 peekaa ook kunnen verongelukken ..
@lincoln: Het LC platform van de Challenger is een ingekort LX platform van o.a. de 300C, wat weer een gemodificeerd platform van de W210 E-klasse is.
@jochempie:

Maar dit is een LA platform ..
@lincoln: Ah, je hebt gelijk. Daar weet ik weinig van. Maar is een LA een volledig nieuw platform, of enkel aangepast om de 8-bak te laten passen?
@jochempie:

Ach joh .. voor mensen zoals wij is een platform niet meer dan wat Wikipedia informatie ..

Allemaal komedie zodat het net lijkt of we er verstand van hebben ..
En of het iets uitmaakt ..
@lincoln: Ik leer liever snel dan goed :)
Ding heeft echt een supergave botsing gemaakt ..
Beetje Grand theft auto icm wat dukes of hazard ..

Waren 18 geweldige mijlen iig ..
Gewoon een nieuwe body bestellen en het nog eens dunnetjes over doen.
Blok in een 69 Charger.
@dutchdriftking: welnee. Daar moet een gorgelende hemi V8 in met carburateurs.
Hmm leuk blokje voor in mijn MR2 SW20. Ik vrees alleen dat ik dan mijn kofferbak moet opofferen om het te laten passen
@arnoldh: denk dat je eerder een aanhangertje nodig zal hebben.
Geen airbags uit?
@volvokaj: ik denk dat ‘ie van de vrachtwagen is gevallen… letterlijk
In mijn V-klasse :-):-) Mits extra geluidsdemping:P
In een boot.
Toyota Prius!😎
@jansti: dan is da ding eindelijk met een echte motor te leveren.
Als ik nu een normale Dodge Challenger koop in NL, tweedehands. Dan de motor importeer zonder exhorbitante invoerheffing/BTW/BPM en dan als het ware een Hellcat zelf creeer?
Airbags?
@spruitstuk: was niet de eerste die dit heeft opgemerkt zie ik…
65.000,- dollar!!
Ik begin nu al een hekel aan Klaver te krijgen.
@yipikaye: nu pas?
@stefanvts16v: 😂😂😂
Stop m voor de gein in een Town&Country wagon of een Town&Country/Voyager minivan 👍
Ik zou het blok in de Interceptor van mn pa lepelen. Lachen bij elk stoplicht. :)
Die heeft 18 mijl gerold denk ik
@rob5nismo: maar het blok kan wel huisje krijgen in mijn v40
All-wheather banden? Is dat nieuw?
In mijn vrouw’s pussywagon.
“Dan de vraag: waar zou jij dit blok inleggen?”
Dit, moet vast passen:
http://dynacornbodies.com/body-shells/challenger/
@rob:

Het enige echte goede antwoord ..
In de A8
Ik heb al zo’n V8 logo-ding van de Action achter op mijn 4-cilinder Stratus. Met deze motor erin komt ie tenminste tot z’n recht!
Golf 1
Die Hellcat heeft Brembo’s met 6 zuigers… zes stuks… per kant.
Wat is daar niet hoogwaardig aan?
@janjansen: Het aantal zuigers geeft niet aan hoe hard je ermee kunt vertragen. 6 kleine zuigers zijn niet beter dan twee grote.
@Jochempie: zo zijn er ook geleerde lui die beweren dat grote remblokken niet beter stoppen dan kleine omdat je dan minder druk per oppervlakte hebt…
@lekbak: Tsja, die hebben het fout.
In mijn e46 coupe.
Deze komt gewoon de weg weer op.
In een lotus elise
@ko4n: ik zou eens googelen op de term “Hennessey Venom” en voila.. zo iets bestaat er al. Jammer dat niemand ‘em wou.
@rd1991: dat is niet helemaal waar. De zanger van Aerosmith heeft er onlangs ook eentje gekocht.
Dat moet een behoorlijke koprol zijn geweest. Heeft ie geen plofzakken? Zou toch verwachten dat die allemaal uit zijn gegaan
Dan maak ik hem wel. Binnenkort bij Jetcars!
@raymster: de titel word: mooie Amerikaanse Musclecar met lichte schade.
@bmwfreak038: En een net nieuwe APK!
Dit als donor auto gebruiken. En een plymouth barracuda body op zetten. 1970 style met 2017 chassis en luxe.
@dailydriver:
Mwah, dat is onnodig ingewikkeld. Je zet namelijk niet “eventjes” een Barracuda body op een moderne auto….

Schwartz Performance fabriceert nieuwe E-body chassis, vanaf 10 duizend dollar. Koop dat, laat een ouwe Barracuda body restaureren en hang daar de Hellcat motor in. Dat lijkt mij een stuk logischer. Overigens is dat ook al moeilijk zat….

Of bel de Ringbrothers en geef ze een blanco check, dat kan natuurlijk ook.
@Rob: zouden ze ook een nier accepteren?
In een Toyota GT86
In een nieuwe Twingo, wel de achterbank opofferen. Dan eindelijk ook een RS ;-).
Gewoon lekker dat blok aan een tomos snorfiets hangen
In mijn cactus! Zal dan wel in de achterbak moeten…
@2wheeler: je maakt een geintje, een cactus.
In een Viper. Denk dat die motor daar prima in zou werken. Dan kan je ook die 8bak meenemen eventueel.
Zou deze niet gewoon van de oplegger gedonderd zijn ofzo. Lijkt mij dat de meeste autos wel meer dan 18 mijlen op de teller hebben staan voordat ze bij de dealer aan komen.
Spidermann… helaas moet je bij zo een modificatie aan de rdw doorgeven…

Verder als deze auto weinig bpm.had . Dan zou veel mensen kopen ipv.amg m3 etc die 50 a 60k duurder zijn
Fiat seicento, 717 pk in 730 kilo
Waarom zegt er niemand dat er iemand anders is tegenaan gereden bij het stoplicht. Kan de Hellcat eigenaar weinig aan doen als ie stilstaat.
@thomasthomas: omdat hier wel heel duidelijk niemand tegenaan gereden is. Schade voor of achteraan? Volgend mij is ie inderdaad gewoon van de vrachtwagen gedonderd..
Zitten vast VW airbags in.. niks is uitgeklapt
Dat blok gaat gewoon in mijn Daewoo Lanos uit 97… (Gniffel gniffel)
In een Pilgrim Sumo!!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).