• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Hollandse Defender 90 voelt on-Nederlands

Auteur: RubenPriest, gepost 8 oktober 2024 om 13:56 – 4 Reacties

Deze Hollandse Defender 90 voelt on-Nederlands

Ken je dat, wanneer een auto misplaatst voelt op Nederlandse bodem?

Een felgroene Lamborghini of een rode Ferrari ziet er veel beter uit in de straten van Miami dan bij je lokale Jumbo op de parkeerplaats. Eerlijk is eerlijk, sommige auto’s voelen beter op hun plaats in een ander land dan het grauwe, grijze Nederland.

Heritage Customs Defender 90

Bij deze Defender 90 krijg ik het hetzelfde gevoel. Alleen is deze auto van Nederlandse makelij, het is namelijk een one-off van Heritage Customs. Het eiland Cyprus vormt de inspiratie van deze auto. Nou, meteen maar een enkeltje Cyprus dan. Want in deze samenstelling voelt deze Defender daar meer op z’n plaats.

De uitvoering is zeker fraai gedaan. De auto is gespoten in een duo-tone blauw en witte kleur. Dat thema is vervolgens doorgevoerd in de rest van de auto. Zo is bijvoorbeeld het cabriodak gemaakt van een donkerblauwe stof. De wielen zijn wit en de bumpers en zijskirts zijn weer blauw. Niet rijden met deze Defender op een natte dag, want de witte wielen moeten wel wit blijven natuurlijk.

Heritage Customs Defender

Het is vermakelijk om te zien dat zo’n praktische auto als de Defender omgetoverd kan worden tot een kunstwerkje op wielen. Een stukje speelgoed en kunst voor autoliefhebbers die al het gebruikelijke spul al in de collectie hebben staan. Je favoriete eiland is Cyprus? Mooi, maken wij daar toch een auto van! In de botenwereld is die een zeer vaak toegepast idee. Een jacht met invloeden van een favoriete bestemming. Dus waarom niet in de automotive?

Heritage Customs Defender
Heritage Customs Defender
Heritage Customs Defender

Zoals gezegd is dit een one-off, gebouwd door Heritage Customs in opdracht van een klant. Bij deze eigenaar hoef je niet te vragen wat zijn of haar favoriete vakantiebestemming is denk ik. Het stuur zit aan de verkeerde kant, dus dat is precies goed voor het eiland, waar ze inderdaad aan de andere kant rijden. Misschien dat ‘ie daarom wel te mooi is voor Nederland.

Ook interessant!

  • Defender OCTA: nieuwe topper met BMW V8
  • Volgende Land Rover Discovery wordt 'MPV'
  • extra sterke Defender
    Extra sterke Defender V8 kan nu eindelijk de G-Klasse aanpakken
  • Defender update
    Defender update: nu beter, stoerder én goedkoper

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, defender-90, heritage-customs, land-rover

Vorig bericht: « Importheffingen op EV’s: de Chinezen slaan terug!
Volgend bericht: Ferrari Purosangue als ultieme offroader »

Lees Interacties

Reacties

  1. mjpamsterdam zegt

    8 oktober 2024 om 14:48

    Als deze werkelijk naar Cyprus gaat raad ik de eigenaar aan om een wasstraat te kopen. Man, wat is dat eiland stoffig (overigens een fijn land om op vakantie te gaan).

    Login om te reageren
  2. potver7 zegt

    8 oktober 2024 om 15:42

    Een Defender, of om ’t even welke andere Land Rover, voelt per definitie on-Nederlands. Niet Calvinistisch genoeg… ;)
    Maar cabrio’s zijn in deze contreien nou wel weer populairder dan in de Mediterraanse streken, dus wat dat betreft zit je in Apeldoorn wel goed met dit ding.

    Login om te reageren
  3. MarcoM zegt

    8 oktober 2024 om 19:46

    Als je op zoek bent naar de onderdelen welke er af zijn gekomen, zie viadanny.nl

    Login om te reageren
  4. harrie zegt

    9 oktober 2024 om 08:50

    Het probleem van de nieuwe ‘Defender’ is dat het retro design voornamelijk in de details zit.
    De verhoudingen zijn totaal anders, waardoor het icm met het inmiddels uitgekauwde RR/LR badkuip concept een nogal raar ding is geworden.
    Een canvas dakje en steelies lossen dat probleem niet op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North