• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze klassieke Transporter is (nog) niet stervensduur

Auteur: willeme, gepost 23 december 2019 om 18:01 – 33 Reacties

Volkswagen T2 Transporter


Ideaal voor een kopje koffie van een joetje of een geeltje.

Net als gewone auto’s zijn er bedrijfsauto’s in alle soorten en maten. Voor veel ondernemers zijn de gemiddelde HiAce, Partner, Talento of Sprinter precies wat ze nodig hebben. Wellicht nog even kiezen of je een inrichting van hout aan de binnenkant wenst en klaar is Kees.

Maar niet iedereen heeft behoefte aan een relatief normale bus. Ondanks dat bedrijfsauto’s tegenwoordig bijzonder prettig kunnen rijden, is dat niet het doel. Men wil opvallen en iets uitstralen. Als je een loodgietersbedrijf hebt, pakketen bezorgt of een hondenuitlaatservice runt: dan voldoet meestal een relatief kleine bestelauto als een Ford Transit Custom. Maar als je vers gesneden friet op locatie wil gaan verkopen is er maar één keuze: een Citroen HY.

Volkswagen Transporter  T2 '61

Het zelfde geldt als je een mobiele barrista bent: dan moet je een ouderwetse bedrijfswagen hebben. Natuurlijk, het de rijervaring houdt het midden tussen abominabel en levensgevaarlijk, maar dat geeft het leven kleur. Deze babyblauwe Volkswagen Transporter Type 2 past er perfect bij. De auto heeft er 94.000 mijlen opzitten,
iets meer dan anderhalve ton in kilometers. Naar het schijnt heeft de vorige eigenaar de auto helemaal gerestaureerd. We geloven het graag, want vanuit elke hoek zit de Transporter ‘Double Cab’ er uit als nieuw.

Volkswagen Transporter  T2 '61

De klassieke bedrijfsauto wordt aangedreven door een 1.600 cc grote viercilinder boxermotor, dus hij klinkt net zoals een nieuwe Porsche 718 Cayman. Maar vanwege het ontbreken van een turbo is deze Type 2 dus meer een keuze voor de purist. Het enige waar we bang voor zijn is de prijs. Op het moment van schrijven stond het hoogste bod al op 20.000 dollar en reken er maar op dat het véél hoger gaat uitvallen. Voor een ‘split-window’ wordt geregeld een ton neergeteld tegenwoordig. Begrijp je meteen waarom die Espresso’s bij zo’n mobiele barrista stervensduur zijn. Ook interesse om een eigen bedrijf te beginnen? De advertentie vind kun je hier bekijken.





Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Het gaat keigoed met de bedrijfswagen verkopen, kijk maar
    Nieuwe Transporter T7 is nu bijna klaar
  • Dit was ooit een Volkswagen bedrijfswagen
  • Volkswagen Transporter Sportline
    Volkswagen Transporter Sportline is de ultieme sportbus

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Klassiekers, occasion, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « McLaren 600LT: rijtest en video
Volgend bericht: Brandstofaccijns wordt in 2020 natuurlijk verhoogd »

Lees Interacties

Reacties

  1. frank2b zegt

    23 december 2019 om 18:04

    Is dit een T2? T1 toch?

    Login om te reageren
    • erce zegt

      23 december 2019 om 18:10

      @frank2b: precies. Zal wel iets aan de hand zijn, want zelfs verrot gaan ze nog voor meer

      Login om te reageren
    • metalmike zegt

      23 december 2019 om 18:32

      @frank2b: Het is een Type 2: Type 1 was de Kever, Type 2 de bus. De verschillende generaties type 2 werden vervolgens bekend als T1, T2, etc.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        23 december 2019 om 18:39

        @metalmike: Ik heb je reactie even aangepast. Klopt helemaal idd ;)

        Login om te reageren
      • frank2b zegt

        23 december 2019 om 20:56

        @metalmike: Wist ik niet! Bedankt!

        Login om te reageren
      • papa zegt

        24 december 2019 om 06:17

        @metalmike: type 2 T1 dus… Ok

        Login om te reageren
  2. frank2b zegt

    23 december 2019 om 18:07

    Leuke kar trouwens. Levensgevaarlijk, maar leuk.

    Login om te reageren
    • bobje zegt

      24 december 2019 om 23:30

      @frank2b: in die tijd was het normaal dat je in een bus op de vooras zat. Toen mocht je zelf voor airbag spelen. Mijn opa had een gewone pick-up (ik denk een T3, ergens eind jaren 60/begin 70). Als hij ‘m starte en gas gaf, vroeg je je af wanneer dat je ging opstijgen. Niet te hard door de bocht, want dan zat je bij opa op schoot (een grote voorbank). Voor zover ik weet, ging dat ding nooit kapot.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    23 december 2019 om 18:08

    Hij is wijs, maar wel erg duur!

    Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    23 december 2019 om 18:17

    En het rijdt voor geen meter

    Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    23 december 2019 om 18:22

    Geen geld voor een doka, vraag me af wat ‘the catch’ is.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      23 december 2019 om 18:31

      @tenaci: De veiling loopt pas over 4 dagen af

      Login om te reageren
  6. edward330d zegt

    23 december 2019 om 18:29

    Lijkt bijna een t2 met t1 neus. Misschien toch niet helemaal origineel en dat zou de prijs ook kunnen verklaren.

    Login om te reageren
    • dnadave zegt

      23 december 2019 om 20:50

      @edward330d: nee, gewoon nee

      Login om te reageren
      • edward330d zegt

        23 december 2019 om 22:35

        @dnadave: ah kijk de huidige eigenaar is ook lid van het forum…

        Login om te reageren
    • papa zegt

      24 december 2019 om 06:18

      @edward330d: is gewoon t1

      Login om te reageren
      • edward330d zegt

        24 december 2019 om 07:56

        @papa: ik veronderstelde het ook alleen maar gezien de prijs… Maar dan reageert er iemand alsof ik hem vraag; wil je een Renault Laguna van 2002 kopen?
        Een antwoord zoals jij hebt gegeven was ook duidelijk geweest.

        Login om te reageren
  7. ghost zegt

    23 december 2019 om 18:31

    Leuk! Maar de gemiddelde hippster wil deze niet vermoed ik, mogen ze hun linkse stad Amsterdam niet mee in.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      24 december 2019 om 13:47

      @ghost:
      onzin, hij is ouder dan 40 jaar.

      Login om te reageren
  8. airditude zegt

    23 december 2019 om 18:35

    Prijs loopt nog wel flink op, nog 4 dagen te gaan. Gokje 45-50k

    Login om te reageren
  9. hjhj zegt

    23 december 2019 om 19:07

    Nu 21K, dat zou een koopje zijn.

    Login om te reageren
  10. spidermann zegt

    23 december 2019 om 19:11

    Rijdt als een zwabber.

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    23 december 2019 om 19:21

    Toch bijzonder dat een eenvoudig werkpaard als de T2 zo’n gewilde klassieker is geworden dat hij bijna onbetaalbaar is. Voor 20.000 Dollar gaat deze natuurlijk niet weg, eerder voor het dubbele.

    Kan me niet voorstellen dat van de busjes van deze tijd er één tussen zit die ooit ook zo’n gewilde klassieker gaat worden. Maar dat had van de T2 destijds ook niemand kunnen voorspellen. Er is trouwens wel een bedrijfswagen van dit moment waarvan ik denk dat die later geheid een klassieker gaat worden. Maar die is nog zo vers dat hij zelfs nog op de markt gebracht moet worden. En dat is de Cýbertruck, als die er tenminste uit komt te zien als het prototype.

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      23 december 2019 om 21:29

      @moveyourmind: Hou je even bij de feiten. Dit is een T1, geen T2.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 december 2019 om 22:31

      @moveyourmind: zelfs voor een T3 worden er al belachelijke prijzen gerekend, helemaal als het een speciale uitvoering is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een volledig originele California camper, een luxe Carat 8-persoons bus of een puntgaaf werkpaard, zoals een 4×4 uitvoering of de DoKa. Redelijke opknappers kruipen ook al richting de tien mille; kom je ze goedkoper tegen, ben je aanzienlijk meer geld kwijt om er iets rijdbaars van te maken.

      Login om te reageren
  12. mx5wijf zegt

    23 december 2019 om 19:33

    Op naar de volgende restauratie! :)
    Bij het linker voorwiel beginnen de eerste blaasjes al weer… geeft te denken voor de kwaliteit van de resto job.

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      23 december 2019 om 21:33

      @mx5wijf: Goed gezien wijfie!
      Aan de andere kant, zo’n bussie hoort natuurlijk gewoon te roesten, anders is het geen echte.

      Login om te reageren
  13. freezzr zegt

    23 december 2019 om 21:42

    Grappig om te lezen hoeveel ‘kenners’ hierboven hun commentaar maken. Het lijkt een T2 met een T1 neus, hahaha…

    Login om te reageren
  14. mp014 zegt

    23 december 2019 om 21:52

    Volgende maand op de interclassic in Maastricht zullen er wel weer een paar staan ??

    Login om te reageren
  15. johnwaters zegt

    23 december 2019 om 22:17

    Er zit een compleet verkeerde motor is, voor de échte liefhebbers waardeloos.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      24 december 2019 om 00:17

      @johnwaters: voor verzamelaars (deels) waardeloos. Er zijn liefhebbers genoeg die hier echt geen moeite mee hebben. Ik zeg, swappen voor een 1.7 boxer van alfa of een Subaru blok erin, en lekker toeren maar.

      Login om te reageren
    • freezzr zegt

      25 december 2019 om 16:13

      @johnwaters: echt niet compleet verkeerd. Het is een luchtgekoelde VW motor van een aantal jaar later. Voor velen geen enkele probleem. En als je het wel een probleem vindt koop je er voor een paar duizend euro een correcte motor bij. Ik hang hem er binnen half uur voor je in.

      Login om te reageren
  16. jaromir zegt

    24 december 2019 om 09:41

    Elke keer als ik mn T1 zie staan is het voor mij een kunstwerk. De lijnen, de geschiedenis, de eenvoudige techniek. Veel mooier als de plastic dashboard tijd van de T2

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North