• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Maybach heeft twee deuren te weinig

Auteur: Loek, gepost 6 februari 2020 om 21:54 – 29 Reacties

Maakt dat hem minder mooi of zeldzaam?

Recent hebben we Maybach meermaals belicht. Tijdens het grote S-Klasse-artikel, maar ook omdat er een Brabus-versie van de corpulente limo te koop staat. Want ook al heeft Maybach maar één model uitgebracht in de revival van rond de eeuwwisseling, dat model heeft wel veel versies gezien. Zo had je de reguliere 57, de verlengde 62, de Zeppelin-trim, Brabus is ermee aan de gang gegaan, de Landaulet (half cabrio), noem het maar op. Maar, ook qua coupés is Maybach niet onbekend.

Maybach Exelero

Rond 2005 was daar ineens de Maybach Exelero. Een uit de hand gelopen afstudeerprojectje, zo zou je het kunnen zien. Wel heel erg uit de hand gelopen: de auto is uiteindelijk nieuw verkocht voor 8 miljoen euro(!). En ook al is de motor opgevoerd ten opzichte van de 57 en 62: het is nog steeds vrij bekende Mercedes-techniek.

Xenatec: een onsje minder

Het hoeft allemaal niet zo extreem als de Exelero. Zoiets moet het bedrijf Xenatec gedacht hebben. Op basis van de korte Maybach 57S bouwden zij in 2010 en 2011 de Maybach Xenatec Cruiserio. Dit is ook een Maybach-coupé, maar dan ietsje ’traditioneler’. Niks geen wulpse Exelero-achtige lijnen, ‘gewoon’ grotendeels een 57-uitstraling. Maar dan met twee deuren minder.

Door zijn enorme lengte en de vreemde proporties, met name de verlaagde daklijn, is de Xenatec een bizar apparaat. Helemaal dit witte exemplaar. Niet alleen door de bijzondere velgen en de Mansory-achtige voorbumper, vooral door het interieur.

Niet alleen is de kleurencombinatie niet erg Maybach-achtig door zijn blauw/witte contrast, ook is er een ongewone mate van detail voor de achterpassagiers. Bij de meeste coupés en driedeurs auto’s spreekt het lullige hendeltje om de stoel naar voren te doen boekdelen: “ga jij maar achterin de varkensstal spelen terwijl wij de stoel op slot gooien”. Maar in de Xenatec heb je er dezelfde luxe zetels, genoeg beenruimte en zelfs twee klaptafeltjes. Ongekend: helemaal omdat je voor de achterpassagiers beter de 57 of 62 kunt kopen. Dat scheelde geld en de voorraad strekte daar wat langer.

Van de Xenatec zijn er maar een handjevol gemaakt. Hoe veel het er precies zijn, dat is lastig te zeggen. Wij spraken van acht, andere bronnen zeggen zes en het Duitse autobedrijf dat deze auto aanbiedt zegt elf. Je hebt er maar eentje nodig en als dat het geval is, heb je geluk. Hollman International heeft de witte Xenatec in dit artikel te koop staan. Het gaat om nummer drie van de – zoals zij zeggen – elf en die heeft toch een nette 30.385 km gelopen. Van het Maybach-esque afschrijvingsmonster heeft deze Xenatec minder last: je mag hem hebben voor 650.000 euro, de vermeende aanschafprijs was ooit zo’n 800.000 euro.

Alle details en foto’s zijn te bekijken op de website van Hollman International.

Met dank aan Tom voor de tip!

Ook interessant!

  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, exelero, Maybach, occasion

Vorig bericht: « Opel geeft busjes personenwagen uitrusting
Volgend bericht: Explosie in Corvette-werkplaats lijkt een grote déjà vu »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    6 februari 2020 om 22:05

    De exelero onlangs nog voorbij zien komen bij een bedrijf in zuid-Duitsland. Blijft een bizarre auto!

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      6 februari 2020 om 23:39

      @ghost: heeft ook een tijd in een museum gestaan in een museum in sinsheim, vlakbij Stuttgart. Daar heb ik hem gezien. Heel wat jaren terug al.

      Login om te reageren
    • ozzytrk zegt

      7 februari 2020 om 19:10

      @ghost: Dan heb je wel mazzel gehad om hem te zien man.

      Login om te reageren
  2. RickB zegt

    6 februari 2020 om 22:17

    https://www.mechatronik.de/

    De hut die oude Mercedessen opleukt met wat recenter AMG spul onder het plaatwerk, die hebben de Exelero staan.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      7 februari 2020 om 07:42

      @RickB: wauw, jij gaat echt veels te kort door de bocht met dit bedrijf. Dit is echt niet hun core business. Ja, dat doen ze ook, maar het is voornamelijk de handel in de minder doorsnee automobielen.

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        7 februari 2020 om 10:56

        @ghost: ziet er idd een net bedrijf uit!

        Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      7 februari 2020 om 09:37

      @RickB: wauw! Wat een mooi spul hebben ze daar staan zeg?

      Login om te reageren
  3. E550 zegt

    6 februari 2020 om 22:42

    Wel benieuwd waar deze nieuw is geleverd.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      6 februari 2020 om 23:08

      @e550: zo’n wagen verwacht ik in Rusland, Dubai of China. Waar opvallen de bedoeling is

      Login om te reageren
  4. dirkv zegt

    6 februari 2020 om 23:05

    @loek: Hartstikke leuk stukje over een bijzondere auto Loek.
    Maar ik scrol me helemaal gek als ik wat wil lezen. Die kleine stukjes tekst tussen de foto’s leest niet lekker. Verder ben ik hartstikke verslaafd aan AB dus maak het weer leesbaar aub.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      6 februari 2020 om 23:28

      @dirkv: bedankt voor de feedback! We hebben dit in het specifiek op de korrel, de technische afdeling gaat als het goed is er een oplossing voor zoeken.

      Login om te reageren
      • pignon zegt

        7 februari 2020 om 05:27

        @720s: ik heb gehoord dat er achter de schermen hard aan wordt gewerkt!

        Login om te reageren
    • f40racer zegt

      7 februari 2020 om 08:17

      @dirkv: Ik denk dat het extra moeten klikken op foto’s goed is voor de statistieken, waardoor de website weer beter vindbaar wordt in google. Daardoor worden de advertenties op de website weer duurder voor adverteerders. Kan het natuurlijk ook mis hebben, maar ik zou niet weten wat het praktisch nut ervan is. Een fotogallerij als voorheen is toch stukken makkelijker?

      Login om te reageren
      • raceface zegt

        7 februari 2020 om 11:23

        @f40racer: Dat is precies de reden waarom ik denk dat het “repareren” van de site/app zo lang duurt.. dit had makkelijk al opgelost kunnen zijn, en uit vergif klik ik dus ook niet op de foto’s? noem me een eikel maar dit slaat natuurlijk nergens op.

        Login om te reageren
        • matter zegt

          7 februari 2020 om 20:38

          @raceface: eens! Ziet er niet uit dit.

          Login om te reageren
  5. str8six zegt

    6 februari 2020 om 23:31

    Vond en vind Maybach maar niets echter vind ik deze erg dik!

    Login om te reageren
  6. flatsixx zegt

    7 februari 2020 om 00:00

    Ik vind ‘m super dik!

    Login om te reageren
  7. danone zegt

    7 februari 2020 om 07:02

    De auto is zo lang dat de nu al flinke deuren alsnog wat te klein lijken. Als ze iets langer waren geweest dan had het er allemaal wat beter uitgezien denk ik. Maar dat is op parkeerplaatsen weer niet zo handig.

    Login om te reageren
  8. daniel1975 zegt

    7 februari 2020 om 07:05

    Heel gaaf!

    Login om te reageren
  9. rolov zegt

    7 februari 2020 om 07:34

    West Coast customs had het ook gedaan met een voor een schoenen verkoper dacht ik. Ik weet alleen niet meer of het een maybach was of een sklasse.

    Login om te reageren
  10. supercarboy zegt

    7 februari 2020 om 08:00

    Ik vind hem nog best wel mooi eigenlijk

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    7 februari 2020 om 08:23

    Hij is vooral heel erg bijzonder, absoluut niet mooi of ergens goed in. Mocht ik een grote luxe coupé willen en ik heb 8 ton te verbrassen is dit zeker niet mijn keuze. Voor de helft kan je een Continental bijzonder uitgebreid personaliseren. Blijft er nog 4 ton over voor een heleboel ander speelgoed.

    Login om te reageren
  12. phr34k zegt

    7 februari 2020 om 09:21

    Mijn god wat een gedrocht. Maarja, wansmaak is ook smaak zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  13. lucasvg92 zegt

    7 februari 2020 om 09:59

    Ben ik de enige die het vervelend vindt om elke foto individueel te openen? Ik wil er gewoon doorheen swipen ipv elke foto apart te openen…

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      7 februari 2020 om 11:06

      @lucasvg92: you are not alone, of het is slecht bedacht of om extra clicks te genereren, ik durf het niet te zeggen maar het is niet gebruiksvriendelijk vind ik.

      Login om te reageren
    • poppetje zegt

      7 februari 2020 om 21:56

      @lucasvg92: je bent zeker niet de enige. Ze blijven zeggen dat ze de website en de app aan het verbeteren zijn. Ben benieuwd wanneer ze daar klaar mee zijn want dit is inderdaad knap vervelend

      Login om te reageren
  14. emping zegt

    7 februari 2020 om 10:44

    Wat een dikke slee zo.

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    7 februari 2020 om 11:05

    @lucsavg92: Je hoeft niet elke foto te openen, althans niet op je pc. Je kan gewoon met je pijltjes navigeren.

    Login om te reageren
  16. gregorius zegt

    7 februari 2020 om 15:06

    60-70k gaaf. Niet 650k gaaf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North