Deze Mustang kost in Duitsland óók een ton

Auteur: , 13 Reacties

Ook daar kunnen Mustangs duur zijn.

Open deur: auto’s zijn duur in Nederland. Auto’s die een hoop uitstoten zijn eigenlijk onbetaalbaar. En als je het kunt betalen, is het de kwestie of je het wil betalen. Helemaal als je kijkt wat auto’s over de grens kosten. Je gaat je er bijna voor schamen om elke maand trouw je subsidies te innen.

Het beste voorbeeld is natuurlijk de Ford Mustang. Omdat deze een relatief ouderwetse motor heeft met een relatief hoge CO2-uitstoot, is het bedrag aan te betalen BPM hoger dan wat Ford Nederland zelf kan gaan incasseren. De Mustang met V8 lijkt dus voornamelijk voor de sier op de prijslijsten te staan. Bijna niemand gaat meer dan een ton betalen voor een Mustang.

Wolf Tuning Ford Mustang One of 7 '19

Wellicht de Mustang die je op de foto’s aantreft. Het is het laatste project van Wolf Racing. Het resultaat heet de ‘One of 7’, waarmee wij het vermoeden hebben dat er 7 van gebouwd gaan worden. De auto is een uitstekende mix tussen Amerikaanse branie en Duitse gründlichkeit.

Wolf Tuning Ford Mustang One of 7 '19

De 5 liter grote V8 is voorzien van een Edelbrock-supercharger. Dankzij de toevoeging van deze mechanische compressor bedraagt het vermogen nu maar liefst 735 pk. Het koppel is zo mogelijk nog indrukwekkender, want er staat maar liefst een gargantueske 880 Nm te wachten. Volgens Wolf Racing sprint de Mustang 1 of 7 nu in 4 seconden naar de 100 km/u. Het maakt niet uit of je de handbak of automaat hebt. Waarschijnlijk is het managen van de wielspin het meest essentieel.

Wolf Tuning Ford Mustang One of 7 '19

Zoals sommige Amerikaanse bedrijven nog wel eens doen, heeft Wolf Racing het daar niet bij gelaten. De auto is voorzien van nieuwe dempers en veren, waardoor de auto 30 mm dichter op de grond staat. De Mustang van Wolf Racing staat op enorme 21″ velgen. Bizar dat dat tegenwoordig gewoon ‘een velgmaat’ is. In Marknesse maken ze er rotondes van. Verder krijgt de Mustang de broodnodige koolstofvezel-frutsels. De prijs van dit alles is natuurlijk niet mals. De Duitse firma wenst er graag 95 mille in euro’s voor te ontvangen. Een nadeeltje: dan staan er nog géén gele platen op.

Meer zien? Check deze video met Wouter en de Wolf Racing Focus RS met die schitterende vijfcilinder!



13 reacties

De neus van voor de facelift vind ik wat beter geslaagd. Vooral de koplampen zijn nu wat minder gemeen. Al met al wel een bruut apparaat. Jammer dat ze in NL zo zwaar belast worden.
3 x 3 weken zo’n ding gehad in de VS, heerlijk! Goede stoelen ook. Interieur zelf is iets minder. Maar de burn outs die je er mee kunt neerleggen maakt veel goed.
@cpp1: 9 weken dus (quick maths)
Gave wagen op foute wielen.
Dikke bak, maar eerlijkheids halve had de titel ook kunnen zijn Duits bedrijf ontdekt de catalogus van summit racing.
Ik las echt toch ff “1 op 7”, i.p.v. “1 of 7”. En concludeerde vervolgens dat dit best een net verbruik was voor zo’n bullebak.
Boy, was I wrong…
@rrrobert:
geen idee hoeveel deze supercharger extra verbruikt maar ooit eens een roadtrip door Canada gedaan van een 9000km en toen haalde ik toch een gemiddelde van 1/12 met een standaard GT, oké er waren veel rechte stukken maar ik heb toch ook regelmatig de Vmax aangetikt en geoffroad alsof ik Ken Block (van de Aldi) was.
Wanneer komt er iemand met een pakket voor de 2.3L? Aan superchargers op V8 hebben we genoeg tuners.
@ericc: Die zijn er zat in de States.
Er is een kleine correctie nodig op het volgende stuk: “Auto’s die een hoop uitstoten zijn eigenlijk onbetaalbaar.”. Nee, alles wat niet het blok van een grasmaaier er in heeft zitten, of groter is als een schoenendoos is in Nederland onbetaalbaar. Hoewel ik dat niet eens een auto kan noemen…
Wielen imo maatje te groot 20″ is mooier, vind wel de export witte achterlichten heel mooi.
En dit als concurrent voor een M4 (wat kost dat in D) toch machtig mooi, deze zal hem wegvagen alleen.
Ik vind mooi.
De eerste uitspraak is pertinent onjuist : de netto catalogus waarde van de auto in Nederland behoort tot de laagste van Europa (en is soms zelfs het laagste). De belastingen maken de auto voor de consument fors duurder. Voor diegenen die vrijgesteld zijn van belastingen is het kopen van een auto in Nederland zeer interessant.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).