• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Sport maakt de Sandero R.S. nog gaver

Auteur: willeme, gepost 7 augustus 2019 om 14:02 – 19 Reacties

Afbeelding Renault Sport maakt de Sandero R.S. nog gaverAfbeelding Renault Sport maakt de Sandero R.S. nog gaverAfbeelding Renault Sport maakt de Sandero R.S. nog gaverAfbeelding Renault Sport maakt de Sandero R.S. nog gaverAfbeelding Renault Sport maakt de Sandero R.S. nog gaverAfbeelding Renault Sport maakt de Sandero R.S. nog gaverAfbeelding Renault Sport maakt de Sandero R.S. nog gaverAfbeelding Renault Sport maakt de Sandero R.S. nog gaver

Renault Sandero R.S. '19
Good news!

Oude wijn in nieuwe zakken. Normaliter zijn we er niet zo’n heel erge fan van, tenzij het goed is uitgevoerd. Bij de Dacia Sandero doen zie dat perfect. Het is vooral heel veel meter auto voor relatief weinig geld. Nieuw, dus met garantie. Beproefde techniek, waardoor je hopelijk minder aanspraak hoeft te maken op die garantie.

Nu zijn oudere auto’s in sommige gevallen erg leuk om te rijden: de sensaties komen wat minder gefilterd binnen. De tekortkomingen die een auto niet zo goed maken, zijn vaak precies de redenen dat een auto wel leuk is. Helemaal als een befaamde sportdivisie zich erover gaat buigen.

Renault Sandero R.S. '19

In dit geval gaat het om de Renault Sandero. Niet op alle markten wordt de auto ‘Dacia‘ genoemd, zoals in Zuid-Amerika. Speciaal voor die markt is er ook een extra snelle Renault Sandero, namelijk de Renault Sandero R.S., deze is er overigens al sinds 2015. Vandaar dat Renault de auto onderworpen heeft aan een heuse facelift. De auto is gaver gemaakt dankzij een nieuw front, opgefriste achterkant en een licht herzien interieur, alhoewel afbeeldingen ervan schaars zijn. We moest het met de onderstaande foto doen. Mooi paneeltje, niet?

Renault Sandero R.S. '19

Het recept van de auto is niet bijster bijzonder, maar het totaalplaatje is wel heel erg leuk. Onder de kap huist namelijk een atmosferische 2.0 viercilinder, goed voor 150 pk aan vermogen en 205 Nm aan koppel. Dat zijn de krachten die je kan opwekken als je gebruik maakt van ethanol. Ga je enkel op benzine rijden, dan krijg je ‘slechts’ 145 pk en 201 Nm.

Renault Sandero R.S. '19

De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak met extra korte verzetten. De 0-100 sprint lijkt met 8 seconden niet heel snel te zijn, maar je moet voordat je de 100 km/u hebt bereikt, nog even van 2 naar 3 schakelen. De topsnelheid is 205 km/u, meer dan voldoende voor zo’n soort auto, zeker omdat de vier schijven rondom specifiek benoemd worden! Qua prijs moeten we even niet mee kijken, in Brazilië kost de Renault Sandero R.S. een kleine 18 mille. Gezien de CO2-uitbrakende kwaliteiten van deze ouderwetse motor zou de Nederlandse prijs op 65 mille komen te liggen, ofzo.

Ook interessant!

  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dacia Sandero crashtest
    Dacia Sandero crashtest onterecht dramatisch

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

brazilië, Renault, renault-sport, sandero

Vorig bericht: « Laptop fabrikant is eerder dan Apple met een ‘eigen’ auto
Volgend bericht: Deze Mustang kost in Duitsland óók een ton »

Lees Interacties

Reacties

  1. spacemoon24 zegt

    7 augustus 2019 om 14:12

    Good news!

    Login om te reageren
    • sjaakbonestaak zegt

      7 augustus 2019 om 15:35

      @spacemoon24: ik las het met de stem van Captain Slow in mijn hoofd

      Login om te reageren
  2. pindakoning zegt

    7 augustus 2019 om 14:22

    Maak dan een Twingo RS ipv van dit..

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    7 augustus 2019 om 14:27

    Je zou denken, 1.2 TCe met dezelfde pk’s erin, moet toch te verkopen zijn in NL. Vind het best een geinig ding om te zien.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      7 augustus 2019 om 14:29

      @e34m5touring: volledig mee eens. Ziet er stukken beter uit dan die Dacia…

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    7 augustus 2019 om 14:30

    Dit is toch de ideale eerste auto? Of een fijne woon-werkslet als je niet meer dan 50km per dag moet doen. Na het werk lekker scheuren zonder meteen bang te hoeven zijn voor je rijbewijs.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    7 augustus 2019 om 14:31

    Het blijft een heel mooie kleur. Of je die nou op een Renault, Smart of Dacia doet, altijd mooi.

    Login om te reageren
  6. rulefollower zegt

    7 augustus 2019 om 14:38

    Als het toch over Braziliaanse gebakjes gaat, de nieuwe Fiat Argo ziet er wel strak uit:
    https://argo.fiat.com.br/

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      7 augustus 2019 om 14:40

      @rulefollower: crossover ziet er nooit strak uit

      Login om te reageren
      • Jorrit zegt

        7 augustus 2019 om 18:32

        @lekkerlinksrijden: Dan moet je even iets naar beneden scrollen op die site, want dat is slechts één van de uitvoeringen. Je hebt ook een 1.8 HGT uitvoering -> lijkt me aardige concurrentie voor deze Sandero.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          7 augustus 2019 om 21:12

          @jorrit: tot aan de laatste punt gescrolled, niets interessants gezien

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 augustus 2019 om 13:17

      @rulefollower: Fiat Brasil is al een aantal jaar stukken interessanter dan Fiat Europa. Jammer genoeg…

      Login om te reageren
  7. tmenges zegt

    7 augustus 2019 om 14:43

    Beproefde techniek, 2.0 4 cilinder met 150 pk , zelfde blok als de Clio Williams? ;)

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      7 augustus 2019 om 18:06

      @tmenges: aan het inlaatspruitstuk is te zien dat dit blok (in basis) inderdaad uit die periode komt.

      Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    7 augustus 2019 om 15:28

    De achterkant ziet eruit alsof de eigenaar een klantenkaart bij de Halfords heeft.
    (bestaat dat nog, de Halfords?)

    Login om te reageren
  9. baklava zegt

    7 augustus 2019 om 15:40

    2.0 atmosferisch! Nice! Mooi dat dit nog wordt gedaan

    Login om te reageren
    • tge1 zegt

      7 augustus 2019 om 16:03

      @baklava: Mazda doet het al jaren en nog steeds.

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        7 augustus 2019 om 16:07

        @tge1: weet ik. Maar mooi dat Renault hier ook mee doorgaat

        Login om te reageren
  10. theladystig zegt

    8 augustus 2019 om 10:03

    Al geef je een aap een gouden ring..
    Ze hebben er wel de nodige moeite in gestoken maar ik blijf het allemaal net niet vinden.
    Ouderwets uiterlijk en cheap ass interieur (op de carbon accenten na).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North