• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Nederlandse 911 restomod heeft geen boxermotor meer

Auteur: machielvdd, gepost 13 januari 2024 om 12:58 – 13 Reacties

Sterker: er zit helemaal geen verbrandingsmotor meer in.

De Porsche 911 is een thema waar je werkelijk eindeloos op kunt variëren. Porsche heeft natuurlijk zelf al talloze varianten van de 911 uitgebracht, maar vervolgens zijn er ook nog andere partijen die er weer hun eigen draai aan geven. Op Interclassics zijn daar een aantal interessante voorbeelden van te vinden.

We schreven al over een fraaie Von Schmidt en een Singer die we aantroffen op de beursvloer, maar er stond ook nog deze 911 van Zero Classics. Die naam doet misschien geen belletje rinkelen, maar dit is ook een Nederlands bedrijf.

In tegenstelling tot de Singer en de Von Schmidt is dit géén backdated 964. De basis voor deze auto was nog de klassieke 911, al gaat het wel om een laat exemplaar uit medio jaren ’80.

Dat is echter niet het belangrijkste verschil met de eerdergenoemde restomods. Het belangrijkste verschil zit ‘m in het ontbreken van een boxermotor. Je kijkt hier naar een volledig elektrische 911. De naam ‘Zero’ slaat dus op nul uitstoot.

Met het verwijderen van de motor verwijder je een groot deel van de charme van een klassieker, maar goed, je kunt het ook zien als een hele fraaie EV. En deze 911 is een stuk vlotter dan het origineel. Met 400 pk en 500 Nm koppel sprint deze elektrische Elfer in 3,5 seconde van 0 naar 100 km/u.

De auto is voorzien van een accu met een capaciteit van 70 kWh, die goed is voor een range van 400 km. Dat moet wel genoeg zijn voor een ritje op een zondagmiddag. En het gewicht? Dat komt uit op 1.400 kg. Dat is relatief zwaar voor een oude 911, maar alsnog lichter dan een 992…

Ook interessant!

  • Video: Porsche test 911 GT3 facelift
  • EDIT g11
    EDIT g11 is de laatste 911 restomod
  • Porsche 911 ST
    Porsche 911 ST wordt het allerlaatste 911-smaakje
  • Porsche 911-bestuurster vlucht na dodelijke crash
    Porsche 911-bestuurster vlucht na dodelijke crash

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Elektrisch, interclassics, Porsche

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Dodge Charger Daytona!
Volgend bericht: Originele auto met automaat (25) – AB Advies »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    13 januari 2024 om 13:06

    Er zijn allerlei klassiekers, die wat mij betreft prima omgebouwd kunnen worden naar EV. Maar in het geval van zo’n ouwe 911 zou ik de raspende flatsix teveel missen. Dus die niet.

    Login om te reageren
  2. doublechevron65 zegt

    13 januari 2024 om 13:27

    Of komt het geluid uit speakers, zodat je er toch wat aan hebt? De charme is/was juist de boxer in je oren.

    Login om te reageren
  3. erik911 zegt

    13 januari 2024 om 14:04

    Mooi ding! De looks maken veel goed. It’s the (only) way forward. Gewoon je AirPods in doen en een geinig muziekje opzetten. Of boxergeluiden 😅

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      13 januari 2024 om 17:29

      Jij durft! Da’s geen populaire mening, hier.

      Maar ik vind het ook wel wat hebben. Zeker met de wetenschap dat je met de huidige performance ook moderne 911’s het heel erg lastig kan gaan maken.

      Login om te reageren
  4. Hawkeye72 zegt

    13 januari 2024 om 14:08

    In sommige culturen word je opgehangen voor zoveel heiligschennis…

    Login om te reageren
    • sizedoesmatter zegt

      13 januari 2024 om 21:07

      En terecht! Wat een barbaren dat zij dit een klassieker aan doen; héél erg zonde!
      Deze mensen ….. ik ging bijna iets onaargdigs posten……

      Login om te reageren
  5. alfa147ti zegt

    13 januari 2024 om 14:46

    Ook de niet boxer in een 992 klinkt nog steeds redelijk kan je vertellen ook al is het minder dan laatste boxer, maar een 911 met EV zou verboden moeten worden.

    Login om te reageren
  6. Fahrzeugidentifikationsnummer zegt

    13 januari 2024 om 15:36

    Zie hier een video van deze auto. https://youtu.be/xiAdX2pGshc?feature=shared

    Login om te reageren
  7. moosecar zegt

    13 januari 2024 om 16:44

    Tja, mooi project natuurlijk. Maar met een vanaf prijs van 300.000€ excl BTW, zou ik kiezen voor Tesla model 3 en een 2ehands GT3 ernaast.

    Login om te reageren
  8. Jan VD zegt

    13 januari 2024 om 18:45

    Echt zonde is totaal geen cent meer waard juist de prijs van oud metaal het belangrijkste wat een Porsche zo authentiek en kenbaar maakt het geluid van een stevige Boxermotor is verdwenen en klinkt nu waarschijnlijk als een stofzuiger of haardroger… Pfff belachelijk..!!! die ombouw van oldtimers naar die EV rommel zou verboden moeten worden.. Is schandalig En onbegrijpelijk daar wil je toch niet mee rondrijden met een stofzuiger op 4 wielen haha 😂 sukkels ..!!?

    Login om te reageren
  9. zjos zegt

    13 januari 2024 om 21:16

    Auto rijden met een oude 911 is emotie.
    Haal je het (motor)hart eruit dan is de emotie ook weg.
    Iemand die zoiets maakt, of koopt en met zo’n ding gaat rond rijden heeft er niets van begrepen.
    Triest dit.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 januari 2024 om 07:56

      Emotie zit in de mens, niet in de auto. Uiteraard kan de auto emoties opwekken in de mens. Maar dat kan elke auto, hangt er gewoon vanaf hoeveel de mens er zich voor openstelt. Als je jankbui maar sterk genoeg is wordt je ook van een elektrische klassieke 911 emotioneel. Of bekjjk anders even de factuur…

      Login om te reageren
  10. mashell zegt

    14 januari 2024 om 07:57

    Waar laat je een 70kW batterij in een klassieke 911? Hopenlijk niet achter de achteras.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North