Deze occasion maakt hebberig!

Auteur: , 48 Reacties

Héél hebberig.

Je zou in alle consternatie rondom Mitsubishi bijna vergeten dat het merk ooit geweldig dikke straatwagens bouwde. Tíkkie ordinair door al het spoilerwerk, maar het doel heiligde in dit geval de middelen. Dan heb je in autoland al snel een cultheld te pakken en zo durven we de Lancer Evolution I tot en met de allerlaatste X dan ook wel te omschrijven.

In dit artikel staat de Lancer Evo VIII centraal, die van 2003 tot en met 2005 werd gebouwd. Deze rappe blauwe jongen herbergt een behoorlijk opgefokte viercilinder onder de kap, goed voor 265 pk. Tenminste, da’s het standaardvermogen van de Evo VIII. De occasion in kwestie is namelijk tot 340 pk getuned. We raden de koper dan ook van harte aan om het in het begin wat rustiger aan te doen.

De staat van de auto is volgens de adverteerder bijzonder goed. Bovendien gaat het om een origineel Nederlands exemplaar dus je hoeft niet achteruit door de McDrive. Het stuur zit namelijk gewoon links. Verder is de auto vrijwel volledig origineel en staan er slechts 79.920 kilometers op de teller. De prijs? 20.950 euro



48 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Deze rappe BLAUWE jongen?
@krizus: Maurits zal de zonnebril nog wel op hebben. Met mijn zonnebril op is ‘ie goudkleurig!
@krizus: ze hebben op de redactie heel veel van die vliegenlampen hangen, waar een enorme blauwe gloed van af komt
Mijne staat tekoop voor een stuk minder, ook een evo 8 zoals deze… iemand interesse? ??
@spykerboy: Best geïnteresseerd eigenlijk, m’n Silvia S15 gaat de verkoop in en ik zoek een vervanger, heb je een linkje?
Doe mij die dikke groene voorwielaandrijver maar die er achter staat
Mooie auto, dit is (na de Evo IX) de Evo die je wil hebben. Niet het slappe (letterlijk) bumperwerk van een 7 maar wel dezelfde sterke techniek. Jammer dat Evo’s relatief onbetrouwbaar zijn, anders was deze auto wat mij betreft een stukje perfecter geweest. En toch, niet veel mensen zullen het zeggen, maar doe mij maar een rechtsgestuurde, dat past de auto beter.
@ej20g: Onbetrouwbaar? Ik rijd die van mij al 7+ jaar, en heb nooit wat onbetrouwbaar gehad. Alleen normaal slijtage/onderhoud. Interval van onderhoud is hoog (net als slijtage), maar daar wordt die niet onbetrouwbaar van.
@themaster: geen persoonlijke ervaring hoor, maar gekietelde Evo’s staan er (vooral in Amerika trouwens) om bekend behoorlijk onbetrouwbaar te zijn. Ook op de (opnieuw Amerikaanse) forums wordt er best veel over gepraat.

Maar ik kan ernaast zitten uiteraard, en ik vind alle Evo’s (op de X na) geniaal.
@ej20g: ja de betrouwbaarheid gaat hard achteruit als je met meer dan 450-500Pk op een standaard blok wilt rijden, daarom zie je ze vrij weinig in nederland met meer power dan dat, daar onder kan het standaard blok het wel aan ;)
@ej20g: nooit last van gehad. Mijne doet het gewoon altijd, maar mijne heeft dan ook rhd ?
Blauwe jongen? Op een gedeelte in het interieur na zie ik weinig blauw.
Zo te zien heeft de verkoper wel meer mooi spul staan, onder andere een prachtige Focus RS. In het groen, de enige juiste kleur voor een Focus RS.

Deze Mitsubishi vind ik geweldig. Staat er zeer strak bij. Prijs lijkt me ook wel redelijk goed. Alleen jammer van de kleur, heb niet zo veel met grijs.
@viezefreddyw: deze handelaar heeft altijd mooi spul staan. Vaak Evo’s, Ford RS, BMW M en ook geregeld Volvo R modellen.
Da’s een stevig bedrag voor zo’n Japanees gebakje. Ik zou dan veel liever een paar duizend bijleggen en voor echt iets fraais gaan: een lichtblauwe RS Cosworth.
https://www.autoscout24.com/offers/ford-sierra-rs-cosworth-gasoline-silver-33ca0c3b-3f13-702d-e053-e350040a25b8
Volgens mij is deze toch echt zilver!
Autopr0n
Altijd meer fan geweest van de lompheid van de Impreza, maar dit is toch wel erg lekker. Beschaafd van de neus tot aan de kofferklep maar vanaf daar *BAM* in your face! Ik zeg: doen :)
Vanderbijautos.nl heeft wel vaker mooi spul staan zoals de eerder genoemde Focus RS, M modellen, RS modellen en AMG’s!
Zojuist even op zijn site gekeken fak zeg, ze hebben nog meer heftig spul staan!
Staat bij van der Bij. Altijd topspul daar, net een snoepwinkel! Mijn auto komt er ook vandaan.
@dutchdriftking: Dat was dan een stukkie rijden voor jou!
@viezefreddyw: als hij slim is geweest heeft hij de trein gepakt, dat is ff een hekje klimmen en een straat oversteken. Vanaf het station heb je dan ook altijd schitterend uitzicht op zijn voorraad.
@lekbak: Jij woont ook al in de buurt dus…
@viezefreddyw: nope. Zo’n 250km verderop. Maar ik kom er wel vandaan en het was destijds het dichtstbijzijnde treinstation. Nu ik er over nadenken is het ook al tien jaar geleden dat ik daar geregeld kwam. Jezus man ik wordt oud…
@viezefreddyw: klopt, maar ik vond het niet erg om 2 uur te rijden voor de laatste goeie VR6 van NL. De terugweg had niet lang genoeg kunnen zijn. Wat reed dat fijn!
@dutchdriftking: Snap ik maar al te goed. Er is niks leukers dan de rit naar huis met je nieuwe trots nadat je alle centjes hebt overgemaakt en de auto op naam is gezet en verzekerd. Mooi man. Zulke ritten lijken altijd veel te kort te duren.
@viezefreddyw: klopt helemaal. En meteen doorgetrapt op de afsluitdijk……
ik vind m echt prachtig maar dit geld heb ik niet over voor n tupperware kanon dat wil zegge op de straat kleeft er altijd een petjes stigma aan zulke autos ik persoonlijk steek hetzelfde geld liever in een snelle gezins sedan volvo t5r mercedes e55 oid
@amimuscle: aan een e55 hangt meer een tasjesimago
Sta er eigenljik een beetje versteld van dat iemand op autoblog dit wil. Heeft geen atmosferisch blok hoor!
Opzich nog wel een redelijke prijs voor dit speelgoed. Ik vind het alleen niet de meest geslaagde Evo. Ik kan hem maar niet mooi vinden. Liever een later exemplaar, of een Impreza.
Zeker weten hebb0n
En toch als je dan het dashboard bekijkt springen de tranen bijna in de ogen… knoppen voor de kachel, radio, de kleur van de stoelen.. het is dan weer echt Japans.
@peug206: En zodra gaat rijden worden die tranen van verdriet tranen van blijdschap. Mijn tip; gewoon niet teveel naar het dashboard staren.
@peug206: klopt had ik ook, toch gekocht en weet je wat? boeid geen zak zodra je hem flink op zijn staart trapt vergeet je die dingen, en anders pas je ze zelf aan ;)
Doe mij toch maar een gtr voor dat geld.
Daar staan echt alleen maar dikke bakken te koop! Staat ook nog een V70 R, af en toe even langs om te gluren.
@dsdh dat mag misschien zo zijn maar toen ik met de mijne reed kreeg ik wel n stuk minder middelvingers as toen ik de subaru van mn neef bij had
Niet getipt door @rachid?
Weer een sinterklaas kado
Het rijdt ongetwijfeld geweldig. En ik weet dat een hoop lui het er allemaal meteen uitslopen. Maar dat interieur, echt verschrikkelijk. Dat doet een Impreza toch iets beter vind ik. En ik vind de styling van deze generatie echt niks. Die voorgaande waren nog echt halve rallyspecials met dikke bodykits etc. Dit is alweer teveel ‘een sedan met grote spoiler’ voor mij. Liever een EVO 6. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/85/be/3a/85be3a7dd6653e4bae366eded444ef4d.jpg
Of deze, rijdt er 1 in de buurt hier. Prachtig ding! https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/85/be/3a/85be3a7dd6653e4bae366eded444ef4d.jpg
@e34m5touring:
Ik zou bijna zeggen : neem mijn Impreza maar eens mee, als er ergens GEEN interieur inzit is het wel een Impreza.
Ok, de stoelen zijn super in de Sti en het stuurtje is van Momo, maar de instrumenten, schakelaars en verwarmingsknoppies zijn een bij elkaar geraapt zootje van Nissan, Toyota, Isuzu en Suzuki.
Dit zei ik altijd voor de grap, tot ik Nissan zag staan op de schakelaar van de elektrische ramen !
http://subarucars.kamikaze-drive.com/IMPREZA007I.jpg

Je koopt dit soort auto’s niet voor het model, of het interieur.
Je koopt ze omdat ze voor weinig geld enorm van kiet gaan en een sensatie zijn om te berijden.
En omdat je ze ook als ‘auto’ kunt gebruiken.
En omdat het WRC legendes zijn, de link met de rallysport is voor mij DE reden om er eentje te hebben.
Dat mijne een Subaru is, is louter toeval, had Turbo J me toen meegenomen omdat hij zo een Mits had gekocht, had er waarschijnlijk nu een Mitsubishi Evo gestaan.
Wel een Tommi Makkinen uitvoering.
@desjonnies: Ik heb gelukkig meermaals met een Bj 2000 Impreza mogen rijden. Dankzij een maat van me die wist hoe gek ik ben op zo’n ding. Ik vond daar meer samenhang en ‘design’ in zitten dan in deze. Alsof er in ieder geval nog een beetje moeite voor gedaan is. Ben het verder wel met je eens hoor, zoals ik al zei, bij vele zal het er hoogstens een paar dagen inzitten voordat het plaats maakt voor een rolkooi. Daar gaat het ook niet om bij deze auto’s zoals je zegt. Maar juist die kleine details, de goeie stoelen (zeker voor een Japanner, zelfs met mijn bulk nog comfortabel genoeg), dat mooie stuurtje, maakt hem voor mij net wat aantrekkelijker. En Impreza’s bleven langer dichterbij de echte rallyauto’s qua styling vind ik.
Even de Facebookpagina liken mensen, komt altijd leuk spul voorbij op m’n tijdlijn!!
Link naar dit artikel staat inmiddels ook al op Facebook zie ik…
Een EU/Global spec 8…dat is net de laatste Evo die je wilt hebben. Van de CT9A reeks in alle opzichten (behalve de verkoopaantallen) de minste Evo.

Voor mogelijk geinteresseerden: check de achterste langsarmen want die scheuren door bij de stalen bus/rubber. Is een veel voorkomend issue en er zijn daardoor al meerdere Evo’s afgeschreven.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).