Deze occasion met V8 is veel kekker dan een VW T1

Auteur: , 41 Reacties

Indruk maken op je hipsterbuddies? Dan ga je voor deze Chevy Sportvan.

Kekness on wheels!

Om te beginnen is dit vehikel uit 1967 de granddaddy van het A-Team busje, dus dat geeft streetcred. Maar acht andere redenen die we je kunnen geven om voor deze Chevy Sportvan te kiezen zijn de cilinders. Die liggen wel op dezelfde plek als bij de Volkswagen T1 tussen de voorstoelen, maar het zijn er dus twee keer zoveel. De V8 350 stuwt een stuk patina voort dat zijn weerga niet kent, dus daar ga je enorm mee scoren op de campings die je komend festivalseizoen wil gaan bezoeken. Alleen cosmetische roest om het mintgroene lakwerk perfect te imperfectioneren en bovendien een setje nieuwe whitewalls: dit is hipsterheaven on wheels.

Bovendien is er een nieuw voorraam, nieuwe remmen rondom, nieuwe uitlaat en een nieuwe radiator gemonteerd. Probleemloze kilometers lijken dus geen probleem. Wel even €13.500 euro ophoesten, maar dan ben je zoveel blitser dan al je hipsterbuddies met hun uitgekauwde VW-busjes en tot campers omgebouwde Mercedes ambulances, brandweer- en legerbusjes. Enorm ‘zelfzaam’ bovendien!



41 reacties

Kost je nog eens 10.000 om de buitenkant op te lappen. Maar dan heb je wel een bazenbus op de festivals!
@peug206: Nee joh, lekker zo laten. Ding ziet er zo wel tof uit vind ik. Op reis ermee door Zuid-Europa lijkt mij wel wat hoor.
@peug206: Je snapt rat look niet. Hij is perfect niets meer aan doen.
Ik heb een baard en vind hem helemaal geweldig. Ben ik nu een hipster?
@peugeotgti: Hipsters vinden zichzelf nooit hipster, dus nee.
@metalmike: Daarom vraagt hij het ook.
Coole bus, maar dit is juist helemaal niets voor een hipster. Die apen elkaar allemaal na, dus men houdt het gewaun bij een VW, een baard, een houthakkers overhemd en een Frappuccino.
Bijna alle busjes zijn leuker dan die hele oude volkswagentjes. Beter ook trouwens…
@lekbak: hoezo beter dan? Met een schroevendraaier en een waterpomp tang kun je dat hele busje onderhouden.. Geen lekke radiator, met 4 bouten losdraaien ligt je blok er naast.. Dus eenvoudiger wordt het niet..? ok, ze lekken een beetje.. Maar gezien jouw nickname moet dat geen probleem zijn..??
@hjhj: dat zeggen land Rover fanaten ook altijd als ze weer eens met pech in de bush staan. Reuze gezellig, er is altijd wel een andere fanatieke die je wil en kan komen helpen. Maar de Toyota’s rijden ondertussen gewoon door.
@lekbak: is ook een beetje hetzelfde type volk, maar daarom is het ook zo gezellig op die vw treffens, je herkent elkaar van de gezellige tijd langs de vangrail! :-)
@lekbak:
Hangt er vanaf hoe oud. Mijn watergekoelde T3 rijd beter dan mijn nieuwe Trafic. Vooral op gebied van draai cirkel en wegligging kan Renault niet op tegen een 30jarige VW.
@shiva: daar is dan ook alweer 30 jaar evolutie in gaan zitten. Een t3 is niet te vergelijken met een t1. Logisch ook, maar toch.
@shiva: Dat van die draaicirkel zal wel, maar de wegligging van een T3 is natuurlijk nevernooitnie beter dan can welke Trafic dan ook. Kan gewoon niet.
leuk ding! maar ik houd t toch bij mn ouwe trouwe g30 diesel. (dezelfde as t a team ;-)
V8 achterin, hoe koelt dat?
@dutchdriftking: De motor zit niet achterin, maar voorin tussen de 2 stoelen.
@dutchdriftking: motor zit niet achterin, maar tussen de voorstoelen. @Casperh
@dutchdriftking: als je de foto bekijkt dan zie je dat de carroserie rijkelijk van luchtinlaat gaten is voorzien…
“Klaar voor RDW”…. dan trek ‘m zelf ff door de RDW-keuring als je er zo zeker van bent dat ie daar klaar voor is :’)
@flowdesign: Zelzaam blijk van vertrouwen!
Heel gaaf ding. Goedkoop als je bedenkt dat sommige mafkezen meer dan een ton (!) durven vragen voor een T1.
@r3fl3x: kwestie van vraag en aanbod.
@freezzr: jaja, vraag en aanbod… Maar snap jij het?
@r3fl3x: ja, maar om dat hier uit te gaan leggen kost me iets teveel lamme duimen ;)
@CasperH

Dit mooie busje heeft de motor helemaal niet achterin. Hij zit gedeeltelijk tussen en achter de voorstoelen. Een zogenaamde “cab over” dus.
@carmasterr: fuck, je hebt gelijk (net als @phevtreb trouwens), aangepast!
Voorraam? Kan de voorruit open dan?
LS swap doen? Misschien wat passender dan de zoveelste jap met een LS swap. Al vraag ik me wel af wat er nog van het busje overblijft als er zo veel power bijkomt.
@corrado16v:
In de VS zie je amper nog klassiekers van GM rijden zonder LS swap. Als je een donor wagen hebt snap ik het nog. Maar persoonlijk heb ik toch wat meer respect voor mensen die de matching numbers blok reviseren en opvoeren. Uit een 350 v8 haal je 350-400pk met wat performance parts.
Leuke bus dat wel.
Rijden hipsters nu in Mercedes ambulances, brandweer- en legerbusjes? Toen ik nog in NL woonde was dat nog voor de krusties….
Leuk project.. Maar dan zou ik willen starten bij 3k en geen 13k. Daarna de motor reviseren en voorzien van G3. Als t even kan nog voorzien van 4×4. Verder ombouwen naar een surf/camper, rooftent erop en ik denk dat je er dan een leuk bedrag voor kan vragen. Of niet weg doen en zelf mee gaan toeren….I like.
@tvr1974:

4×4 zal moeilijk worden met deze layout.
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-KHPNG8UJ.jpg

Is die van mezelf. Heb er de grootste lol mee! En heeft me veel minder gekost dan wat deze moet kosten.
@lusw: toffe wagen. +1
@lusw: I know… maar dacht aangezien er van latere Chevy modellen wel 4 x 4 uitvoeringen bestaan dacht ik; zou het niet mogelijk zijn dat als chassis te gebruiken en dan deze carrosserie er op…
Een G3 installatie zal namelijk ook niet 1,2,3, kunnen vermoed ik en mijn voorkeur zou een diesel blok zijn vanwege betrouwbaarheid en verbruik maar ook dat is lastig vermoed ik… Maar ja dat zou mijn ideale camper zijn.. Ideaal om het F1 circus in Europa te volgen en naar afgelegen stranden enz te cruisen in de zomer en naar wintersportlocaties in de winter….
Is dit ook niet de originele Scooby-Doo bus ? Of levert dat geen streetcredz meer op tegenwoordig ?!?
klaar voor RDW zegt de verkoper. Ik geloof er niks van… Een geel plaatje erbij verkoopt namelijk een heel stuk makkerlijker
Ik rij gewoon lekker in een 2takt barkas bus …. De vw t1 van de andere kant van de prikkeldraad.
Erg leuke wagen dit. Zou best vaker op de wegen mogen voorkomen. Zeker in dit soort kleurstellingen, fleurt de boel lekker op.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).