• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Opel Astra is duurder dan een BMW M2

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 oktober 2015 om 13:59 – 41 Reacties

Afbeelding Deze Opel Astra is duurder dan een BMW M2Afbeelding Deze Opel Astra is duurder dan een BMW M2Afbeelding Deze Opel Astra is duurder dan een BMW M2Afbeelding Deze Opel Astra is duurder dan een BMW M2Afbeelding Deze Opel Astra is duurder dan een BMW M2Afbeelding Deze Opel Astra is duurder dan een BMW M2Afbeelding Deze Opel Astra is duurder dan een BMW M2Afbeelding Deze Opel Astra is duurder dan een BMW M2

Dikke Opel jongus
Een Astra die nieuw 95.000 euro kost, die hadden we niet zien aankomen. Maar voor dat geld krijg je wel 330 pk, waar je vervolgens echter niet de straat mee op kunt.

Mocht je de koeienletters ‘OPEL MOTORSPORT’ op de voorruit gemist hebben, ga dan even langs de opticien. Opel presenteert zijn eerste hete Astra van de nieuwste generatie (een OPC laat nog even op zich wachten), die is bestemd voor toerwagenracing. Het ding heet dan ook heel toepasselijk Touring Car Racing (TCR).

330 pk, 1.200 kg

Onder de kap huist een tweeliter turbomotor die 243 kW (330 pk) levert en een maximumkoppel van 420 Nm (beide bepaald door het ‘Balance of Performance’-concept). Het leeggewicht van de Astra TCR is met 1.200 kilogram ideaal voor het snellere bochtenwerk. Wel is de auto voor echte mannen en vrouwen die hun mannetje staan, want elektronische hulpsystemen zoals ABS en ESP zijn niet toegestaan.

Alle 330 paarden worden naar de voorwielen overgebracht via een sequentiële zestraps sporttransmissie en een dubbele koppeling. De coureur schakelt met schakelpeddels aan het stuur, en als hij terugschakelt, zorgt een geautomatiseerd dubbel ontkoppelingssysteem voor stabiliteit.

Opel Astra TCR

Grote ho-ijzers

De Astra TCR is aan de voorzijde voorzien van remschijven van 378 mm doorsnee en remklauwen met zes zuigers. Achter monteert Opel remschijven van 265 mm en remklauwen met twee zuigers. De coureur kan de rembalans regelen vanuit de cockpit, waar hij op een dikke Recaro zetelt.

De eerste exemplaren worden eind februari 2016 aan privéteams afgeleverd, voor de al genoemde 95 mille. Niemand zei dat racen geodkoop was. En bekijk het positief: voor een beetje een GT3-racer ben je het viervoudige kwijt.

Ook interessant!

  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine
  • Compleet nieuwe Opel Astra
    [Update] Compleet nieuwe Opel Astra, elektrisch pas in 2022
  • Prijzen Opel Astra
    Prijzen Opel Astra bekend (nog scherp ook!)

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, Opel, Racing, TCR

Vorig bericht: « Volvo maakt alle toekomstige modellen plug-in hybride
Volgend bericht: Cayenne-rijdende politiemol Mark M. had banden met Carstore »

Lees Interacties

Reacties

  1. Smokey zegt

    15 oktober 2015 om 14:03

    Zware bak zeg.. Maar Opel maakt tot nu toe niet de lichtste wagens ? Begreep met de BNR autoshow dat dit wel gaat veranderen…..

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 oktober 2015 om 14:49

      @Smokey: Da’s een bewussie. Volgens de TCR regelgeving moet een auto inclusief coureur namelijk 1260kg wegen.

      Login om te reageren
    • martinus zegt

      15 oktober 2015 om 15:02

      @smokey: ongeacht hoe duur die nou is… een Opel blijft een Opel..

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        15 oktober 2015 om 15:44

        @martinus:

        Heb je hem weer…

        Login om te reageren
      • ronnys zegt

        15 oktober 2015 om 17:04

        @martinus: Gelukkig wel, want als het een VW was geweest dan had je na 1 rondje de zwarte vlag gekregen wegens te hoog olie verbruik of was je door de TC afgekeurd door illegaal software.

        Login om te reageren
      • bimmert zegt

        15 oktober 2015 om 17:55

        @martinus:
        Blijf jij maar lekker in je 11e hands “premium” golf rondrijden dan, alsof iemand daar gelukkig van wordt…..

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 oktober 2015 om 18:34

        @martinus: ja… En wat is daar mis mee? Prima toerwagentje, toch?

        Login om te reageren
        • mrs250 zegt

          15 oktober 2015 om 18:57

          @gtwillem: kijk uit, dalijk krijg je weer een heel betoog over waarom een Tesla een veel beter alternatief zou zijn. Ik weet niet hoe, maar Martinus krijgt het vast verzonnen.

          Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        15 oktober 2015 om 18:58

        @martinus: beter zoveel geld voor deze Opel, als 40 rooitjes voor zo’n hondenhok van een golf 2.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          15 oktober 2015 om 21:38

          @406_v6: of 106.000 voor een Kever willen betalen…

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            15 oktober 2015 om 22:20

            @rufctr01: precies!

            Login om te reageren
  2. fconderkantlat zegt

    15 oktober 2015 om 14:04

    duurder dan een m2, maar ik denk dat ie voor dat geld een m2 ook helemaal de moeder rijdt op een circuit

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      15 oktober 2015 om 15:29

      @arashrsf: wacht totdat bmw met een only-track version komt van de m2. die rijdt de astraat helemaal de moeder…

      Login om te reageren
      • danone zegt

        15 oktober 2015 om 20:27

        @gwnbmw: ja dat mag ook wel als de straatversie al 370pk heeft. Plus, als een M3 GTS al 2x zo duur is als een gewone M3/4 verwacht ik dat een track-only versie van de M2 qua prijs wat hoger uit valt dan deze Astra.

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        15 oktober 2015 om 22:22

        @gwnbmw: moet wel voldoen aan de specs voor deze klasse… Dus evenveel PK’s, gewicht enz. Dan nog maar eens een x kijken wie wie ziek rijdt.

        Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    15 oktober 2015 om 14:07

    Een Insignia OPC ook haha

    Login om te reageren
  4. flippiez06 zegt

    15 oktober 2015 om 14:18

    @arashrsf huh “de moeder” ?

    Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      15 oktober 2015 om 14:23

      @flippiez06: jij moet nog even een cursus internet volgen denk ik..

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 oktober 2015 om 14:26

      @flippiez06: Hij bedoelt min of meer dat je moeder in de Astra sneller is dan jij in de M2.

      Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      15 oktober 2015 om 14:26

      @flippiez06: jij moet nog even een cursus internet volgen denk ik…

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    15 oktober 2015 om 14:20

    Ik vind 1.200 kg anders nog best veel voor een compleet gestripte hatchback met een viercilinder, Recaro-stoeltje, hier en daar wat carbon en zonder elektronische hulpmiddeltjes. Maarja, het is wel een dikke Recaro he! Die weegt blijkbaar toch wel wat.

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      15 oktober 2015 om 14:23

      @berlinetta: @Smokey: Het gewicht wordt, net zoals pk’s en koppel, voorgeschreven door de regels. “The target minimum racing weight (with driver) is 1,260 kg.” http://tcr-series.com/

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 oktober 2015 om 14:26

        @stephanotis: Oh oke, dat wist ik niet. Logisch ook.

        Login om te reageren
  6. woot zegt

    15 oktober 2015 om 14:38

    Tof apparaat! Alleen jammer dat ‘ie er nog niet als 3 deurs is.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 oktober 2015 om 14:45

      @woot: Het is ook nog maar de vraag of ‘ie er als driedeurs gaat komen. De driedeurs C-segmenters verkopen voor geen meter in vergelijking met hun vijfdeurs broertjes en zusjes en zijn onderhand echt een uitstervend ras aan het worden. Zeker voor een merk als Opel, dat nou niet het geld heeft om nichemodellen op de markt te zetten, is een driedeurs een dure investering.

      Login om te reageren
      • woot zegt

        15 oktober 2015 om 14:53

        @Edge: Dat weet ik en hij gaat ook niet komen (naar alle waarschijnlijkheid). Maar dacht dat ze misschien voor de racer een uitzondering zouden maken. Misschien dat ze een nieuwe GTC gaan maken later, niet onder de naam Astra.

        Login om te reageren
  7. fconderkantlat zegt

    15 oktober 2015 om 14:39

    kijk! dikke opel jongus!

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    15 oktober 2015 om 14:40

    Opel is inmiddels een echt premium merk! Een hoge prijs vragen en toch standaard een heel kaal interieur bieden.

    Login om te reageren
  9. clarkson zegt

    15 oktober 2015 om 14:44

    Zal een leuke strijd gaan worden met de seat’s. Het is een beetje het zelfde principe.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    15 oktober 2015 om 14:47

    TCR, als in voor de TCR Series dat op papier heel erg leuk is maar niet fatsoenlijk via TV te volgen is? Da’s eigenlijk best jammer. Ik had het toffer gevonden als ze met de WTCC gaan meedoen, dat kun je tenminste nog een beetje fatsoenlijk volgen op de televee.

    Login om te reageren
  11. Alex_79 zegt

    15 oktober 2015 om 14:53

    Deze Opel is inderdaad bestemd voor de TCR classe, een klasse tourwagenracing die een goedkoper alternatief voor het World Touringcar Championship moet vormen. O.a. de Volkswagen Groep (Audi TT, VW Golf, Seat Leon) heeft er auto’s rondrijden, evenals Honda (Civic), Ford (Focus) en er deden een paar wedstrijden ook twee Opels mee die door Campos Racing waren geprepareerd, die deden het zo slecht, dat het me niet verbaasd dat Opel het nu wat officiëler aanpakt. In de seizoensfinale van Macau zal ook een Alfa Romeo Giulietta TCR te bewonderen zijn. Officiele foto;s ontbreken nog, maar deze impressie dook wel al op

    http://img15.deviantart.net/9383/i/2014/345/2/d/alfa_romeo_giulietta_vln_2015_by_renxo93-d89hujj.jpg

    Login om te reageren
  12. agera zegt

    15 oktober 2015 om 15:19

    Dan liever deze:
    http://www.autoblog.nl/gallery/Seat/Leon_Cup_Racer/Seat-Leon-Cup-Racer-07.jpg

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      15 oktober 2015 om 15:34

      @agera: Die domineert het huidige seizoen:de nummers 1 2 en 3 Comini, Oriola en Gené rijden er allemaal mee. Als de tweede rijders van hun teams niet zoveel brokken hadden gemaakt (vooral Nykjaer en Afanasiev zijn nogal eens te wild) hadden ze de hele top5 van het klassement beheerst

      http://www.youtube.com/watch?v=EB05sIwJ4Fw

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    15 oktober 2015 om 16:55

    Wel een gaaf ding, maar een ton voor een Opel neer leggen gaat mij echt te ver.

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      15 oktober 2015 om 17:08

      @dutchdriftking: Dan heb je geluk, want deze kost nog geen ton!

      Login om te reageren
  14. vondudenstein zegt

    15 oktober 2015 om 17:19

    Vette Opel!… wait what?… vette Opel?

    Login om te reageren
  15. jwvdkraan zegt

    15 oktober 2015 om 17:25

    Zou Opel stiekem plannen hebben voor de WTCC

    Login om te reageren
  16. dutchcorvette zegt

    15 oktober 2015 om 17:39

    Voor dat geld heb je een nieuwe corvette C7

    Login om te reageren
  17. mastemaker zegt

    15 oktober 2015 om 20:51

    Ik dacht (zonder wat gelezen te hebben) dat het om de Corsa ging. Wel een hele dure, dat dan weer wel

    Login om te reageren
  18. michaelb zegt

    15 oktober 2015 om 22:42

    Een relatief lichte Astra. Dat is nieuw.

    Login om te reageren
  19. vonklausenburg zegt

    16 oktober 2015 om 11:25

    Taxi Centrale Renesse overweegt juridische stappen nu.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North