• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze oude Lexus LS400 heeft meer pk’s dan een Audi RS6

Auteur: Dizono, gepost 25 mei 2016 om 08:02 – 57 Reacties

Lexus LS400 Turbo


En hij staat te koop in het Zuiden des Lands.

Op dit moment kun je bij Lexus aankloppen voor de GS-F. Deze heeft een atmosferische 5.0 V8 onder de kap, goed voor 477 pk. Dat lijkt een surplus aan vermogen, maar de concurrentie (Audi RS6, BMW M5, Giulia Quadrifoglio) blaast de Lexus compleet weg met hun turbo-motoren. Je mag eigenlijk niet klagen over een kleine 500 pk, maar volgens Wouter is daar toch voldoende reden toe3.

Je kunt natuurlijk halsstarrig blijven vasthouden aan natuurlijk ademende motoren, je kunt er ook gewoon een hele dikke turbo op schroeven. Dat is wat de vorige eigenaar van deze eerste generatie Lexus LS400 deed met diens 4.0 V8. Standaard goed voor 264 pk, maar met een ‘Garrett GT3582R Turbo, grote intercooler, grotere injectoren, Bosch brandstofpomp, custom uitlaatspruitstukken+uitlaatsysteem, 50mm dumpvalve, 50mm externe wastegate en een ECU Master EMU vrij programmeerbaar motormanagement systeem,’ komt het vermogen nu boven de 600 pk uit en bedraagt het koppel ruim 800 Nm. Kijk, dat zijn de betere waarden.

Lexus ls400 turbo

Niet alleen de motor werd aangepast, ook bak en onderstel kregen een update. De klassieke viertrapsautomaat werd onder handen genomen, waardoor deze nu razendsnel, maar ook behoorlijk bruut van verzet wisselt. Verder is de Lexus voorzien van een schroefset en betere schijven en klauwen. Van buiten verraden alleen de verlaging en de dikke wielen dat deze LS niet meer standaard is.

Lexussen hebben de naam betrouwbaar te zijn, hoe dat zit met deze anabolen-LS is nog maar de vraag. Het feit dat de Martkplaats-advertentie meldt dat er 5000 km geleden nog nieuwe zuigerveren, drijfstanglagers, koppakkingen en kopbouten is voorzien, geef echter een vermoeden. Toch een gokje wagen? Zorg dan dat je 13.500 euro bij elkaar sprokkelt en reis af naar Helmond. Daar staat deze sleeper eerste klas namelijk te koop.

Lexus LS400 TUrbo

Met dank aan Caspar voor de tip!

Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

Lexus, ls, ls400, marktplaats, occasion, tuning, youngtimer

Vorig bericht: « Kies de mooiste kampioensauto van de laatste 12 jaar F1
Volgend bericht: Mitsubishi-sjoemelgate: dit is de financiële schade »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    25 mei 2016 om 08:06

    Lekker zo een sleeper

    Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    25 mei 2016 om 08:08

    Bak geld in geinvesteerd dus.Eigenaar zal hem niet voor niks weg doen.Problemcar?

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      25 mei 2016 om 08:16

      @Alfarobert: of gewoon tijd voor een nieuw project

      Login om te reageren
    • tuutertuuter zegt

      25 mei 2016 om 11:47

      @Alfarobert: Als jij in 4 jaar 10.000 euro aan je hobby uitgeeft hoeft dat niet per sé weggegooid geld te zijn. Je hebt daar waarschijnlijk ontzettend van kunnen genieten.

      Login om te reageren
      • x3ro zegt

        25 mei 2016 om 12:23

        @tuutertuuter: Kan je vertellen dat je het hier niet red met 10 ruggen over 4 jaar.

        Login om te reageren
        • G-Ammo zegt

          26 mei 2016 om 12:15

          @x3ro: als je veel zelf kan, zou dat best kunnen :)

          Login om te reageren
  3. beemerc zegt

    25 mei 2016 om 08:08

    1 op 4 rijden huuuuhhhh

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    25 mei 2016 om 08:11

    Wat een fantastisch monster! Zo’n LS vind ik sowieso al een erg gave bak, deze is natuurlijk al helemaal tof.

    Login om te reageren
  5. rdamnn zegt

    25 mei 2016 om 08:19

    Of 4 op 1 huhhh

    Login om te reageren
  6. melkkoe zegt

    25 mei 2016 om 08:31

    Zal met 600 pk ongetwijfeld erg snel zijn. Maar ik vermoed dat de rs6 met qauttro en moderne automaat toch wat vlotter is

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      25 mei 2016 om 08:39

      @melkkoe: deze lexus is wel weer een heel stuk lichter

      Login om te reageren
  7. sanderz28 zegt

    25 mei 2016 om 08:32

    Geniaal!

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 mei 2016 om 08:35

    Fantastisch! Als je ziet wat ze in Japan allemaal doen met Lexussen… Heb ook al een twintig turbo versie gezien. Gekkies!

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      25 mei 2016 om 10:15

      @svenska_aeroplan_ab: Twintig turbo is wel aardig gek ja !

      Login om te reageren
  9. joostm91 zegt

    25 mei 2016 om 08:36

    Ex van Max? :)

    Login om te reageren
  10. riddertevoet zegt

    25 mei 2016 om 08:43

    Er staat me nog helder voor de geest hoe ‘Christopher Moltisanti’ in de pilot van The Sopranos iemand omver kegelde in zo’n Lexus LS.

    Login om te reageren
    • dafmaf zegt

      25 mei 2016 om 09:06

      @riddertevoet: Uit de tijd dat Lexi kopieën waren van Mercedes. Dit is een S-klasse uit die tijd. Er was ook een onbeschaamde SLK-kopie.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        25 mei 2016 om 09:17

        @dafmaf: een SLK kopie?
        Als je doelt op de SC430 sla je de plank wel een beetje mis.

        Login om te reageren
        • dafmaf zegt

          25 mei 2016 om 09:29

          @awesome: Vind je? Ik vind ze op elkaar lijken als een iPhone 6s en een Galaxy S6.

          https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/1st_Mercedes-Benz_SLK.jpg
          https://www.carsbase.com/photo/Wald-Lexus_SC430_mp538_pic_26240.jpg

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            25 mei 2016 om 10:51

            @dafmaf: De lexus is een paar segmenten hoger gepositioneerd, formaatje E-cabrio. Niet te vergelijken dus.
            En qua looks? Totaal niet! De SC430 was ongeveer de eerste lexus met een eigen gezicht, de hele auto lijkt in niets op een SLK.

            Login om te reageren
            • dafmaf zegt

              25 mei 2016 om 13:18

              @awesome: Grappig. Ik zie meer overeenkomsten, jij meer verschillen. Niets wereldschokkends verder.

              Login om te reageren
    • Mielie zegt

      25 mei 2016 om 09:46

      @riddertevoet: en terecht, ze kregen nog geld van ‘m. ?

      Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    25 mei 2016 om 08:46

    Behoorlijk gave wagen, zo’n LS. Nu al helemaal! <3

    Login om te reageren
  12. clarkson zegt

    25 mei 2016 om 09:05

    Veel pk’s voor dat geld. Maar voor de rest ziet het er niet uit. Saai apparaat.

    Login om te reageren
  13. hacker zegt

    25 mei 2016 om 09:08

    Standaard 264pk

    Nu: 600pk

    Standaard: 100% betrouwbaar

    Nu: 20% betrouwbaar

    Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      25 mei 2016 om 09:19

      @hacker: een transmissie die bruut schakelt met 600pk… Ik voel m al aankomen..

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        25 mei 2016 om 09:25

        @srthellcat: en klappen dat die maakt!! Laatste keer dat ie schakelde kwam er een ENORME klap..

        Login om te reageren
  14. flik2punt0 zegt

    25 mei 2016 om 09:17

    Das wel een dikke sleeper, en dat in nederland! Alleen de prijs is wel verdacht laag voor een wagen met al die aanpassingen, krom chassis?

    Login om te reageren
  15. awesome zegt

    25 mei 2016 om 09:19

    Ik sla mijn geld liever stuk op deze http://link.marktplaats.nl/m1052769957?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=87530

    Login om te reageren
    • zweed zegt

      25 mei 2016 om 09:46

      @awesome: @awesome

      Login om te reageren
  16. autodrop zegt

    25 mei 2016 om 09:21

    Veel mooier dan de “Duitse eenheidsworsten van nu”.

    Login om te reageren
    • trident zegt

      25 mei 2016 om 09:48

      @autodrop: deze is gebaseerd op duitse eenheidsworst

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        25 mei 2016 om 18:29

        @trident: Het gaat ook om het stukje “nu” ?

        Login om te reageren
  17. pinut187 zegt

    25 mei 2016 om 09:31

    Lekkere sleeper maar hoe lang dit allemaal nog goed gaat is de vraag..

    Login om te reageren
  18. allesmetturbo zegt

    25 mei 2016 om 09:32

    Nice! + turbo is altijd goed :D

    Login om te reageren
  19. skid zegt

    25 mei 2016 om 09:35

    Helmond? Nou nee.

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      25 mei 2016 om 23:43

      @skid: let maar op op ik kom katte meppen

      Login om te reageren
  20. x3ro zegt

    25 mei 2016 om 09:39

    Hoop geblaat van mensen die weer geen verstand ervan hebben. Auto staat in Helmond waar ik altijd mijn GTItjes en nu mij ST in onderhoud heb. De gebruiker is voorheen actief geweest op extreme machines. Ook alle suggestieve onzin in het geschreven stuk. Word een hoop gesuggereerd zonder ergens verstand van te hebben. Omtrent de prijs die zogenaamd verdacht laag is, voor tussen de 4 en 7 ruggen pik je een LS op. Hoeveel rendement denk je van je turboinvestering terug te zien? Juist daar gaat niemand 20 ruggen voor neerleggen. Reden van vertrek? Tijd voor iets anders. Eigenaar heeft namelijk ook een 500+ pk S4 gehad en dit is zijn hobby.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      25 mei 2016 om 10:29

      @x3ro: Ook jij hebt geen idee van de betrouwbaarheid van deze wagen, al ken je het bedrijf.
      Dus er wordt terecht gewaarschuwd.

      Login om te reageren
      • x3ro zegt

        25 mei 2016 om 12:22

        @bofkont: Er worden dingen gesuggereerd aan de hand van wat er 5000 kilometer geleden aan onderhoud gepleegd is. Dat er wat vaker dingen preventief vervangen worden bij een aangepakt blok als dit is normaal. Ken ook het hele verhaal van diegene die deze ombouw gedaan heeft en hem altijd in onderhoud heeft gehad. Heb dan net wat meer achtergrond informatie lijkt mij..

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          25 mei 2016 om 14:15

          @x3ro: nogmaals dat zegt niets over de betrouwbaarheid , een mooi verhaal kan iedereen vertellen.

          Login om te reageren
    • hahaha zegt

      25 mei 2016 om 21:23

      @x3ro: Is dit die wagen met een oliekoeler van 2 of 3k?
      Dat was toen een drama op dat forum.

      Login om te reageren
  21. gash zegt

    25 mei 2016 om 09:48

    Zo’n wagen blijft altijd een speciaal project waaraan je veel meer tijd besteed dan een standaard exemplaar. Gigantisch leuk project, kan ook best een betrouwbare wagen zijn, maar op een bepaald moment bent je er klaar mee en is het tijd voor een ander om de handschoen op te pakken. (of slopen en in delen verkopen………)

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    25 mei 2016 om 09:52

    Zou leuk zijn om er een S65/Sl65 bak oid onder te kunnen bouwen.. of de Zf 8 traps-bak.. maar goed dat gaat serieus geld kosten en of het ooit goed past??

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 mei 2016 om 10:25

      @w0o0dy: Past allebei niet. Extreme tuningsprojecten wordt er vaak terug gegrepen op de Borg Warner T-56 of de ZF uit de Corvette ZR-1. Die zijn relatief compact, eenvoudig te plaatsen, kunnen énorm veel koppel en vermogen aan en hebben standaard lekker lange verhoudingen.

      Dit is een ander leuk projectje met een Lexus motor met 1.000pk, in een Omega sleeper:

      http://rats.no/omega_tg.html

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 mei 2016 om 11:42

        @willeme: hier een plaatje van een adapter voor een BMW ZF… is dat niet de 8 traps? Of heeft BMW vlook al veel eerder ZF gebruikt?
        http://www.widowsportscars.co.uk/#!1uz-fe-to-zf-bmw-adapter/zoom/c1vat/image_1s4s

        Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      25 mei 2016 om 19:35

      @w0o0dy: Zo’n ZF 8 traps is de hoeren automaat in de auto industrie. Iedereen maakt er gebruik van en dat vind ik jammer. Maakt alle auto’s een beetje “hetzelfde”.

      Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    25 mei 2016 om 10:24

    joekel van een sleeper. Jammer van de afschuwelijke velgen.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      25 mei 2016 om 10:54

      @dutchdriftking: nee joh! Juist door die velgen moet ik denken aan de oude videoclips van Jay-Z en kornuiten. Can’t knock the hustle!

      Login om te reageren
  24. amgc63 zegt

    25 mei 2016 om 10:36

    Afgesteld door sky-engineering. ?

    Login om te reageren
  25. giulio zegt

    25 mei 2016 om 11:18

    Met dit soort ‘slapers’ moet ik altijd weer denken aan momenten dat boyracers bij 180 of 220 km per uur op mijn bumper staan te drukken, om te laten zien dat ze nog een stuk harder gaan. Om ze 10 minuten later weer voorbij te stuiven omdat ze bang zijn dat de motor het niet houdt..
    Op de Duitse autobahn that is..

    Login om te reageren
  26. jannemaneke zegt

    25 mei 2016 om 12:51

    Dergelijke auto’s worden ook wel sleepers genoemd omdat ze vroeg of laat voor goed inslapen…

    Wat ik ook twijfelachtig vind: ze hebben de originele transmissie geupdate zodat die razendsnel zou schakelen. Indien dit om een klassieke automaat gaat wat hebben ze er dan aan gedaan? Het binnenwerk vervangen door een dubbel clutch automaat? Twijfelachtig verhaaltje hoor.

    Login om te reageren
    • x3ro zegt

      25 mei 2016 om 12:57

      @jannemaneke: De klassieke automaatbak is nogal op comfort gericht daar het de Aziatische S-klasse betreft. Gezien zo’n bak gewoon softwarematig wordt aangestuurd is hier ook zat in te herschrijven zodat het de kant op gaat van een Lexus LS met sportstand. Stap meer weet op je fiets met al die kennis.

      Login om te reageren
      • jannemaneke zegt

        25 mei 2016 om 13:16

        @x3ro: een klassieke automaat kan men gewoonweg niet razendsnel doen schakelen door een simpele softwarematige update. Indien u dit gelooft dan gelooft u waarschijnlijk nog in zwarte piet.

        Login om te reageren
        • x3ro zegt

          25 mei 2016 om 13:42

          @jannemaneke: Lees mijn comment nog maar eens. Heb het nergens over razendsnel schakelen, alleen over het aanpassen van de standaard op comfort gerichte automaat zodat deze vlotter schakelt. “Indien u dit gelooft dan gelooft u waarschijnlijk nog in zwarte piet.” Toevallig een zware tijd gehad op de basisschool?

          Login om te reageren
  27. deepep zegt

    25 mei 2016 om 13:20

    Orgineel staan die auto’s als erg betrouwbaar te boek.

    Denk dat je er best nog wat mee kan rijden nu er gesmeed spul in zit. Logisch dat het alsnog heeft moeten gebeuren na 5k km.

    Leuke sleeper!

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    25 mei 2016 om 18:49

    Liever met een 2JZ dan zo’n geturbode V8…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North