• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Pagani Zonda heeft naar verluidt 1.000.000 km op de klok

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 november 2015 om 07:45 – 33 Reacties

Pagani Zonda La Nonna


Waar de meeste eigenaren al bang zijn een dorpje verder te rijden met hun Pagani, heeft deze Zonda zijn klokje rondgereden. Dat zijn meer kilometers dan dat er speciale Zonda-‘uitzwaaiedities‘ zijn verschenen.

Dit exemplaar mag met recht ‘de matras van Pagani’ genoemd worden, Pagani zelf houdt het op het iets respectvollere ‘La Nonna’.

Het Zonda-chassis begon zijn leven in 1998 als een 394 pk sterke C12. Eindbaas Horacio Pagani (inmiddels 60) was pas 43 jaar oud, en zijn bedrijf stond nog aan de wieg van het succes dat het tegenwoordig heeft. Met deze La Nonna werden de meeste test- en logkilometers afgelegd, en naarmate de tijd vorderde veranderde ook haar uiterlijk. Net zoals bijvoorbeeld McLaren niet verdrinkt in de P1-prototypes, moet het nog kleinere Pagani creatief zijn met zijn chassis en koetswerk.

Net als de lineup evolueerde Pagani’s testmodel, en heden ten dage oogt de Zonda als een 760 RS. Je had waarschijnlijk al wel gegokt dat er hier en daar wat onderdelen zijn vervangen. We hebben het hier per slot van rekening over een Pagani, niet over een Scania. Overigens kijken we wel licht kritisch naar deze claim van Prototype Zero, want 58.000 kilometer per jaar met een Pagani is wel heel erg veel.

Ter gelegenheid van het jubileum van deze kilometervreter knapte Pagani La Nonna helemaal op, waarbij duidelijk te zien is dat sommige Italiaanse schones met de nodige zorg en aandacht heel mooi oud kunnen worden (hoi, Monica Belucci). De Zonda staat nu als uithangbord in de bekende Italiaanse Pagani-showroom, en zal later naar het museum overgeheveld worden.

Ook interessant!

  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Hamilton rijdt V12
    Hamilton belooft ALLEEN EV's te rijden, rijdt toch V12
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

pagani, restauratie, showroom, zonda

Vorig bericht: « Lezersvraag: wat was jouw allerslechtste auto?
Volgend bericht: Ben Saunders ramt 550 pk aan Range Rover over een ijsmeer »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrie zegt

    27 november 2015 om 07:54

    Ik zou ‘r doen.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      27 november 2015 om 08:01

      @snorrie: okee, pak jij ff die Pagani, klapt de rest van ons reaguurders wel over Monica Belucci heen. Geen probleem.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        27 november 2015 om 08:14

        Indrukwekkende kilometers. Ik vraag mij af welke sportieve auto/Supercar is er te koop voor de “gewone man”? En dan bedoel ik: sparen voor je droomauto een keer een sloot geld overmaken en dan verder qua onderhoud niet meer kwijt zijn dan aan een gewone middenklasser?

        Login om te reageren
        • dell zegt

          27 november 2015 om 08:47

          @pomoek: Porsche?

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            27 november 2015 om 09:52

            @dell: vind de 911 al jaren geen supercar meer. Eerder een sportieve auto. Je ziet ze echt op elke hoek van de straat en de ene eigenaar wast zijn Porsche nog minder dan de ander.

            Login om te reageren
        • camber24 zegt

          27 november 2015 om 10:22

          @pomoek: goed dat je reageert op @snorrie / mij. Reactie sluit lekker aan. Top.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            27 november 2015 om 13:35

            @camber24: iets met kant en wal bedoel je? :)

            Login om te reageren
          • pomoek zegt

            27 november 2015 om 13:58

            @camber24: Israar. Wilde op @snorrie reageren, besloot dat niet te doen, heb @snorrie weg gehaald maar toch staat de reactie onder die van jou. Blijkbaar iets in Android wat niet helemaal lekker gaat. Wilde sowieso niet op jou reageren overigens.

            Login om te reageren
            • suzikubelona zegt

              27 november 2015 om 18:32

              @pomoek: Het ligt gewoon aan jezelf hoor. Anderen duwen op annuleren, en gaan vervolgens naar ‘reactie toevoegen’. Je hoeft dus niet terug met je Samdroid. Die doet ’t gewoon. ?

              Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          27 november 2015 om 10:59

          @pomoek: Audi R8

          Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        27 november 2015 om 08:23

        @camber24: ik ga als laatste

        Login om te reageren
        • keeper1 zegt

          27 november 2015 om 08:57

          @87sandyd: ik als eerste

          Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          27 november 2015 om 09:53

          @87sandyd: je kunt ook gelijk in een pan zaad roeren, belucci zal tegen die tijd hetzelfde idee geven.

          Login om te reageren
      • str8six zegt

        27 november 2015 om 18:10

        @camber24: poh, heb liever een Pagani voor de deur dan een nacht met oma Belluci. Jezus wat zag die er beroerd uit in Spectre.

        Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      27 november 2015 om 08:04

      @snorrie: mooi dan sla ik even over

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    27 november 2015 om 07:59

    Schitterende auto blijft die Zonda toch. De Zonda lijkt nooit oud te worden, tijdloze auto. Mooi ook dat er een Pagani-museum bestaat, ondanks dat het merk nog geen 20 jaar oud is. Eindbaas Horacio heeft het toch wel even geflikt.

    Login om te reageren
  3. volvologisch zegt

    27 november 2015 om 08:02

    botox behandelingetje hier, botox behandelingetje daar, en hij kan gewoon weer mee!

    Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    27 november 2015 om 08:41

    Ik wil hem anders best wel overnemen voor een zacht prijsje. Die andere Mercedes V12’s met heel veel kilometers staan ook voor redelijke bedragen te koop :)
    http://www.gaspedaal.nl/Mercedes-Benz/?trfw=600&kmin=250000&brnst=Benzine&srt=df

    Login om te reageren
  5. roberto zegt

    27 november 2015 om 09:21

    Ja maar meneer Pagani, uw Zonda heeft veel meer kilometers gereden dan die van de concurrent. En ja.. in originele staat is hij ook niet meer…

    Ik zie kansen voor, en ik zal mij er maar voor op offeren, om deze Zonda voor een zacht prijsje over te nemen. Alleen nog even langs Saldodipje.nl

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      27 november 2015 om 09:58

      @roberto: Misschien is dit een optie? http://www.autoblog.nl/nieuws/nailed-it-pagani-replica-op-basis-van-ford-scorpio-74157

      Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    27 november 2015 om 10:44

    Dr staat een filmpje van die Metcalfe kerel op youtube, dan zie je die development car ook. Met een front van een Zonda maar het spoilerwerk van een van de specials. Soort technisch lego, je schroeft er aan wat je wil proberen en kijken maar hoe het werkt. Hij gaf ook aan de de diverse motoren allemaal getest werden in dat frame. Wat zal dat ding te lijden hebben gehad.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    27 november 2015 om 10:55

    En dan nu in een Museum zetten? Dat is nou jammer. Gewoon lekker blijven rijden.

    Login om te reageren
  8. goodolddays zegt

    27 november 2015 om 11:36

    1000000 km’s, hahaha wat debiel veel echt respect voor zo’n exoot!!

    Login om te reageren
  9. stephano zegt

    27 november 2015 om 11:42

    Hoop dat het waar is! Hypercars zijn gemaakt om gebruikt te worden, niet om in een of ander privé museumpje te staan en maximaal 2 keer in hun leven hun benen te mogen strekken!

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    27 november 2015 om 12:23

    ‘La Nonna’ is de testauto van Pagani geweest. En een testauto die bijna 60.000k per jaar rijdt is niet ondenkbaar, beetje vertegenwoordiger haalt dat ook met zijn Golf Diesel.

    Het is overigens niet zo dat alleen het uiterlijk veranderd is. Toen de S kwam, werd dat eerst op Nonna gedaan. Zelfde voor de F, Club Sport tot en met dus de 760RS. Ondanks dat een miljoen erg veel is, is deze auto dus telkens aan modificaties onderhevig geweest: telkens nieuwe verse onderdelen.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      27 november 2015 om 21:34

      @gtwillem: waar het om gaat is dat de Carbon tube het zelfde is gebleven die 1.000.000 km. Alle rest wat daar is opgeschroefd is mee geëvalueerd en dus vervangen. Dit is/was de testauto waar alles om draaide.

      Login om te reageren
  11. jassenroover zegt

    27 november 2015 om 12:44

    De reden dat hij werd opgeknapt was volgens mij ter gelegenheid van de 60ste verjaardag van Horracio.

    Login om te reageren
  12. bullgod76 zegt

    27 november 2015 om 12:51

    Geweldige auto is die Zonda toch.
    Maar wat zouden ze met die wagens gedaan hebben die ik er in 2011 gezien heb? Toen hadden ze er o.a. de Zonda R staan die op de Nurburgring records verbroken had.

    Login om te reageren
  13. bullgod76 zegt

    27 november 2015 om 12:54

    http://italy2011.oldehanhoff.nl/wp-content/lg-gallery/dag13/DSC02221.JPG

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    27 november 2015 om 13:12

    Ach met wat deftig onderhoud …zo’n v12 leid niet te hard.

    Een 3 of 4 in lijn moet je dat wrs niet mee proberen maar een V2,V4,I6,V8, V12 kan dat wel aan. 5I, V6 en V10 ga ik me niet over uitspreken.

    Login om te reageren
    • remcott zegt

      27 november 2015 om 20:03

      @Hupke: waarom dat onderscheid, qua types. Bijvoorbeeld de V2 die je noemt ….., ken genoeg V-twins die het miljoen niet zomaar halen. En waarom zou een V6 inherent onbetrouwbaarder zijn als een lijn zes?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        29 november 2015 om 17:34

        @remcott:

        Trillings modici

        Een v6 is ongebalanseerd, dat zijn 2 ongebalanseerde 3 cylinders. Een V12 is het minst trillende dat je gaat vinden. 2 zescylinders in V. Een V24 is ook gebalanceerd maar die heeft dan weer het nadeel van een te lange krukas en daardoor torsie trillingen.

        Login om te reageren
  15. remcott zegt

    29 november 2015 om 20:07

    Eens dat een V12 heel mooi loopt maar ik blijf bij mijn vraag: waarom zou een V6 per definitie onbetrouwbaarder zijn als een lijn zes?
    Dus ik heb het niet over al of niet mooier lopen of balansassen en dergelijke maar over de vermeende betrouwbaarheid.
    En alhoewel ik absoluut liefhebber ben van b.v. BMW’s zescilinders ga ik de stelling niet aan dat die beter zijn als de V6’en van Audi/Mercedes en eventuele andere concurrenten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North