• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolide

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 11 oktober 2018 om 12:06 – 32 Reacties

Afbeelding Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolideAfbeelding Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolideAfbeelding Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolideAfbeelding Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolideAfbeelding Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolideAfbeelding Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolideAfbeelding Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolideAfbeelding Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolide

Speedy Irishman
Eerlijk waar.

DP Motorsport heeft in zijn geschiedenis vooral naam gemaakt met de conversies en ombouwpakketten van de Porsche 964. Zo nu en dan wijken ze wel eens af van deze fantastische generatie, maar het is wel degelijk het model waarmee ze uitblinken. Dit bewijzen ze maar weer eens met de zogenaamde Speedy Irishman, een zeer smakelijke 964 Carrera 2.

De naam van de bolide is niet uit de lucht komen vallen. DP Motorsport baseert deze namelijk op kleurcode 213 van de Porsche: Irish Green. Op een klein aantal gouden en zwarte accenten na, is de gehele auto gehuld in de diepgroene tint. De kleur werkt haarfijn op deze klassieker, die op een handvol plekken is aangepakt. Het tuningsbedrijf heeft de bolide bijvoorbeeld aan weerszijden met 25 mm verbreed met plastic dat verstevigd is met carbon en kevlar.

Dit alles staat in fijn contrast met de binnenzijde van de Carrera 2. De kuipstoelen van Recaro zijn gewikkeld in een bruin leer van Porsche, dat verder verfijnd is met een heerlijk ouderwets geblokt patroon. De kleurencombinatie herkennen we eveneens terug in de rest van het interieur. Op het dashboard, de tunnel en een handvol andere details maakt leer plaats voor alcantara.

Op technisch gebied heeft DP Motorsport de auto ook goed voorbereid voor het nodige gooi-en-smijtwerk. De Carrera 2 heeft naast een aangepaste ophanging – hij heeft nu verschillende KW Clubsport onderdelen – ook nog eens verbeterde assen. De wagen wordt aangedreven door een 3,8-liter boxer die in totaal 325 pk produceert. De bolide kost 198.000 euro en dat is inclusief de basis 964. Heb je het origineel zelf in de garage staan, dan kun je deze naar ze toebrengen en is het eindbedrag kleiner.

Ook interessant!

  • The Collectables Porsche 911
    Porsche 911 (964) Carrera 4
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Bad Boys Porsche 911
    Koop de originele Bad Boys Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, dp-motorsport, Klassiekers, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Hier komt de eerste dealer van Polestar
Volgend bericht: Hennessey’s nieuwste speeltje heeft meer PK dan Ford GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. cvoo zegt

    11 oktober 2018 om 12:33

    Gaaf hoor! Erg mooi gedaan en een kleurcombi die eigenlijk altijd goed werkt, zeker op classics. Alleen jammer van de verschillende tapijtjes waarmee alles achterin is bekleed. I.p.v. die zitjes lijkt het mij praktischer om daar wat weekendtassen kwijt te kunnen. Dat zullen ze daar ook vast wel kunnen regelen.

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      11 oktober 2018 om 15:22

      @cvoo: Lijkt me leuk om hier een keer een artikel te lezen over welke ombouwkits er allemaal zijn voor de 964. Er zijn er talloze, denk aan RUF, Singer, DP motorsport, Manthey en ook in Nederland van Thull.

      Login om te reageren
      • ikleesookoverautos zegt

        11 oktober 2018 om 17:37

        @991gt3rs: Rauhwelt.

        Login om te reageren
      • p993 zegt

        13 oktober 2018 om 10:23

        @991gt3rs: hmmm….RUF is niet bepaald een ombouwkitje…. ; )

        Login om te reageren
  2. wahltiroler zegt

    11 oktober 2018 om 12:42

    Mooie combi.

    Klassieke Porsche met klassieke kleur…

    Old “Irish” racung green

    Login om te reageren
  3. theblazerunner zegt

    11 oktober 2018 om 12:43

    Nice! Ik vind alleen die Recaro Sportster CS een beetje te modern ogen voor zo’n oude 911

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      11 oktober 2018 om 12:52

      @theblazerunner: dat is wat ik ook al dacht van buiten super en mooi klassiek van binnen wat minder.

      Mooie materialen maar niet echt bij deze auto passend.

      Een beetje klompen met Nike Airmax kussentjes…

      (Zonder overigens Porsche met Klompen te vergeljken(

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    11 oktober 2018 om 12:49

    Als ik een Porsche zou kopen moet het zoiets worden. Gaaf ding hoor.

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      11 oktober 2018 om 19:42

      @viezefreddyw: ik denk dat het wel meer zijn waarde zal houden t.o.v. de F430 of niet? Al moet ik zeggen dat een gillende acht cilinder uit Italië mij keer op keer kippenvel bezorgt, dus niet inruilen! ?

      Login om te reageren
  5. lambowambo zegt

    11 oktober 2018 om 12:52

    Wat een plaatje zeg. Hoe ontzettend dik en begerenswaardig Singers ook zijn, ik zie dit nog nét iets liever.

    Login om te reageren
  6. pa045 zegt

    11 oktober 2018 om 13:05

    Ik blijf erbij dat het zonde is hiervoor een 964 te gebruiken. Een niet verprutste 964 is prachtig. Wil je een klassiekere 911, koop dan een oudere. De Singers en DP(?) zijn nu goud waard. Over 10 jaar zijn het omgebouwde frikandellen.

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      11 oktober 2018 om 14:56

      @pa045: precies dit gevoel begin ik steeds meer ook te krijgen. Ben groot fan van resto mods, pro touring etc. Maar iets ouder laten lijken, het omgekeerde dus, druist een beetje tegen het gevoel in.

      Login om te reageren
  7. baklava zegt

    11 oktober 2018 om 13:10

    Heel dik. Toch liever een Singer

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      11 oktober 2018 om 13:15

      @baklava: die is ook twee keer zo duur. Zo weet ik er nog wel een paar :)

      Login om te reageren
      • cazzo046 zegt

        11 oktober 2018 om 13:49

        @davelepeef: 3 keer…

        Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    11 oktober 2018 om 13:32

    De auto heeft een zekere rafeligheid -> zie bijvoorbeeld de bekleding achter de stoelen. Dat heeft wel wat, misschien wel leuker dan zo’n übergepolijst interieur van een Singer.

    Zou ‘m alleen zonder al dat alcantara op dashboard stuurkolom e.d. will hebben. Alcantara bekleed stuurwieltje is wél goed.

    Login om te reageren
  9. jorden zegt

    11 oktober 2018 om 13:33

    Lekker zeg!! Singer is mij toch wat over de top. Schurkt naar mijn mening tegen kitch aan. Ze zijn ook dusdanig grondig verbouwd, dat het in mijn ogen replica 911’s zijn. Net zoiets als Rolex’en met PVD coating.

    Login om te reageren
  10. cazzo046 zegt

    11 oktober 2018 om 13:50

    Heel mooi, alleen jammer van de te moderne stoelen idd.
    Verder ben ik benieuwd wat de verbetering aan de assen inhoudt.

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    11 oktober 2018 om 14:07

    In dezelfde prijsrange als de Mustang van gisteren! Dan heb ik liever deze!

    Login om te reageren
  12. frederik zegt

    11 oktober 2018 om 14:13

    Eigenlijk smaakvoller dan een Singer aan de buitenkant. En die klassieke jaren ’60 klokken zijn geweldig. Alleen het alcantara dashboard hoeft van mij niet. En ik vind een gekleurde koelfan ook niet mooi. Maar dat zijn details. :)

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    11 oktober 2018 om 14:38

    Exterieur is wel mooi gedaan, maar dat interieur vind ik niet zo geslaagd. Teveel kleuren door elkaar. Het dashboard ziet eruit alsof er een zak roet tegenaan is gegooid. De stoelen zijn veel te modern voor deze auto en achter de stoelen lijkt het wel een tapijtenhandel die de stagiair heeft ingebouwd. Dat had wel iets beter gekund.

    Login om te reageren
  14. e28forever zegt

    11 oktober 2018 om 15:54

    O wat is deze mooi!
    Echt magnifiek.

    Login om te reageren
  15. skinnybmw zegt

    11 oktober 2018 om 16:09

    Hoe kun je nu, op het interieur na, zien dat dit een 964 is en niet een originele?

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      11 oktober 2018 om 22:22

      @skinnybmw: Interieur en motor. De rest is aangepast naar vroeger. En het chassisnummer natuurlijk. Bij het interieur is het ventilatierooster in het midden van het dashboard pas halverwege de jaren ‘80 geïntroduceerd dus daar zie je het meteen aan.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        12 oktober 2018 om 00:51

        @frederik: Dank je…waar ik meer op doelde is dat wanneer ik eentje tegenkom in de auto op de snelweg o.i.d. maar eigenlijk is er dan geen verschil te zien. Mooi!

        Login om te reageren
  16. tymo zegt

    11 oktober 2018 om 16:56

    Waarom zie je toch steeds meer alcantara op dashboards? Het is leuk om boter-kaas-en-eieren te spelen in de file, maar voor de rest zie ik geen voordelen. Het staat zo rommelig.

    Verder een pracht-exemplaar, niets meer aan doen!

    Login om te reageren
  17. jeroenwz zegt

    11 oktober 2018 om 17:02

    Prachtige wagen. Dit vind ik veel mooier en interessanter dan al die moderne sportieve auto’s die vooral opvallen door erg veel pk’s…
    En dan nog redelijk betaalbaar ook…

    Login om te reageren
  18. frank2b zegt

    11 oktober 2018 om 18:15

    Wauw. Dát is klasse!

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    11 oktober 2018 om 18:40

    Vreselijk. Heb je een prachtige 964 ga je deze er uit laten zien als een veel oudere 911. Ik snap niet waarom dat mooi, stoer of leuk zou moeten zijn.

    Login om te reageren
  20. figo460 zegt

    11 oktober 2018 om 19:51

    Hmmm, lastig. Het is een mooie auto, maar pak dan een echt f-model en tune die dan. Je gaat toch ook geen 360 Modena ombouwen tot een 246 GT?

    En als je dan toch zoiets wil: Een Von Schmidt (uit Oss).

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      11 oktober 2018 om 22:23

      @figo460: Tja maar wil je die niet liever origineel houden? Een 964 is minder waard en minder zeldzaam, de motor is krachtiger, dus het is op zich een goede basis voor een project.

      Login om te reageren
      • figo460 zegt

        12 oktober 2018 om 06:18

        @frederik: daar heb je een punt.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North