Deze Porsche 964 Carrera 2 is een ware dikbolide

Auteur: , 32 Reacties

Eerlijk waar.

DP Motorsport heeft in zijn geschiedenis vooral naam gemaakt met de conversies en ombouwpakketten van de Porsche 964. Zo nu en dan wijken ze wel eens af van deze fantastische generatie, maar het is wel degelijk het model waarmee ze uitblinken. Dit bewijzen ze maar weer eens met de zogenaamde Speedy Irishman, een zeer smakelijke 964 Carrera 2.

De naam van de bolide is niet uit de lucht komen vallen. DP Motorsport baseert deze namelijk op kleurcode 213 van de Porsche: Irish Green. Op een klein aantal gouden en zwarte accenten na, is de gehele auto gehuld in de diepgroene tint. De kleur werkt haarfijn op deze klassieker, die op een handvol plekken is aangepakt. Het tuningsbedrijf heeft de bolide bijvoorbeeld aan weerszijden met 25 mm verbreed met plastic dat verstevigd is met carbon en kevlar.

Dit alles staat in fijn contrast met de binnenzijde van de Carrera 2. De kuipstoelen van Recaro zijn gewikkeld in een bruin leer van Porsche, dat verder verfijnd is met een heerlijk ouderwets geblokt patroon. De kleurencombinatie herkennen we eveneens terug in de rest van het interieur. Op het dashboard, de tunnel en een handvol andere details maakt leer plaats voor alcantara.

Op technisch gebied heeft DP Motorsport de auto ook goed voorbereid voor het nodige gooi-en-smijtwerk. De Carrera 2 heeft naast een aangepaste ophanging – hij heeft nu verschillende KW Clubsport onderdelen – ook nog eens verbeterde assen. De wagen wordt aangedreven door een 3,8-liter boxer die in totaal 325 pk produceert. De bolide kost 198.000 euro en dat is inclusief de basis 964. Heb je het origineel zelf in de garage staan, dan kun je deze naar ze toebrengen en is het eindbedrag kleiner.



32 reacties

Gaaf hoor! Erg mooi gedaan en een kleurcombi die eigenlijk altijd goed werkt, zeker op classics. Alleen jammer van de verschillende tapijtjes waarmee alles achterin is bekleed. I.p.v. die zitjes lijkt het mij praktischer om daar wat weekendtassen kwijt te kunnen. Dat zullen ze daar ook vast wel kunnen regelen.
@cvoo: Lijkt me leuk om hier een keer een artikel te lezen over welke ombouwkits er allemaal zijn voor de 964. Er zijn er talloze, denk aan RUF, Singer, DP motorsport, Manthey en ook in Nederland van Thull.
@991gt3rs: Rauhwelt.
@991gt3rs: hmmm….RUF is niet bepaald een ombouwkitje…. ; )
Mooie combi.

Klassieke Porsche met klassieke kleur…

Old “Irish” racung green
Nice! Ik vind alleen die Recaro Sportster CS een beetje te modern ogen voor zo’n oude 911
@theblazerunner: dat is wat ik ook al dacht van buiten super en mooi klassiek van binnen wat minder.

Mooie materialen maar niet echt bij deze auto passend.

Een beetje klompen met Nike Airmax kussentjes…

(Zonder overigens Porsche met Klompen te vergeljken(
Als ik een Porsche zou kopen moet het zoiets worden. Gaaf ding hoor.
@viezefreddyw: ik denk dat het wel meer zijn waarde zal houden t.o.v. de F430 of niet? Al moet ik zeggen dat een gillende acht cilinder uit Italië mij keer op keer kippenvel bezorgt, dus niet inruilen! 😜
Wat een plaatje zeg. Hoe ontzettend dik en begerenswaardig Singers ook zijn, ik zie dit nog nét iets liever.
Ik blijf erbij dat het zonde is hiervoor een 964 te gebruiken. Een niet verprutste 964 is prachtig. Wil je een klassiekere 911, koop dan een oudere. De Singers en DP(?) zijn nu goud waard. Over 10 jaar zijn het omgebouwde frikandellen.
@pa045: precies dit gevoel begin ik steeds meer ook te krijgen. Ben groot fan van resto mods, pro touring etc. Maar iets ouder laten lijken, het omgekeerde dus, druist een beetje tegen het gevoel in.
Heel dik. Toch liever een Singer
@baklava: die is ook twee keer zo duur. Zo weet ik er nog wel een paar :)
@davelepeef: 3 keer…
De auto heeft een zekere rafeligheid -> zie bijvoorbeeld de bekleding achter de stoelen. Dat heeft wel wat, misschien wel leuker dan zo’n übergepolijst interieur van een Singer.

Zou ‘m alleen zonder al dat alcantara op dashboard stuurkolom e.d. will hebben. Alcantara bekleed stuurwieltje is wél goed.
Lekker zeg!! Singer is mij toch wat over de top. Schurkt naar mijn mening tegen kitch aan. Ze zijn ook dusdanig grondig verbouwd, dat het in mijn ogen replica 911’s zijn. Net zoiets als Rolex’en met PVD coating.
Heel mooi, alleen jammer van de te moderne stoelen idd.
Verder ben ik benieuwd wat de verbetering aan de assen inhoudt.
In dezelfde prijsrange als de Mustang van gisteren! Dan heb ik liever deze!
Eigenlijk smaakvoller dan een Singer aan de buitenkant. En die klassieke jaren ’60 klokken zijn geweldig. Alleen het alcantara dashboard hoeft van mij niet. En ik vind een gekleurde koelfan ook niet mooi. Maar dat zijn details. :)
Exterieur is wel mooi gedaan, maar dat interieur vind ik niet zo geslaagd. Teveel kleuren door elkaar. Het dashboard ziet eruit alsof er een zak roet tegenaan is gegooid. De stoelen zijn veel te modern voor deze auto en achter de stoelen lijkt het wel een tapijtenhandel die de stagiair heeft ingebouwd. Dat had wel iets beter gekund.
O wat is deze mooi!
Echt magnifiek.
Hoe kun je nu, op het interieur na, zien dat dit een 964 is en niet een originele?
@skinnybmw: Interieur en motor. De rest is aangepast naar vroeger. En het chassisnummer natuurlijk. Bij het interieur is het ventilatierooster in het midden van het dashboard pas halverwege de jaren ‘80 geïntroduceerd dus daar zie je het meteen aan.
@frederik: Dank je…waar ik meer op doelde is dat wanneer ik eentje tegenkom in de auto op de snelweg o.i.d. maar eigenlijk is er dan geen verschil te zien. Mooi!
Waarom zie je toch steeds meer alcantara op dashboards? Het is leuk om boter-kaas-en-eieren te spelen in de file, maar voor de rest zie ik geen voordelen. Het staat zo rommelig.

Verder een pracht-exemplaar, niets meer aan doen!
Prachtige wagen. Dit vind ik veel mooier en interessanter dan al die moderne sportieve auto’s die vooral opvallen door erg veel pk’s…
En dan nog redelijk betaalbaar ook…
Wauw. Dát is klasse!
Vreselijk. Heb je een prachtige 964 ga je deze er uit laten zien als een veel oudere 911. Ik snap niet waarom dat mooi, stoer of leuk zou moeten zijn.
Hmmm, lastig. Het is een mooie auto, maar pak dan een echt f-model en tune die dan. Je gaat toch ook geen 360 Modena ombouwen tot een 246 GT?

En als je dan toch zoiets wil: Een Von Schmidt (uit Oss).
@figo460: Tja maar wil je die niet liever origineel houden? Een 964 is minder waard en minder zeldzaam, de motor is krachtiger, dus het is op zich een goede basis voor een project.
@frederik: daar heb je een punt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).