• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Porsche Cayenne gaat harder dan een 911 Turbo

Auteur: machielvdd, gepost 17 september 2020 om 18:11 – 17 Reacties

Nebulus Porsche Cayenne

En je kunt er ook je kinderen én hun hockeysticks in kwijt.

Degenen die gisteren een blik op de site hebben geworpen zullen vast de oranje Cayenne nog niet vergeten zijn. Deze Cayenne was op een bijzonder opzichtige manier aangepakt door Mansory, zoals we inmiddels van ze gewend zijn. Vandaag hebben we een Cayenne die naast een Mansory Cayenne minder op zou vallen, maar hem wel helemaal zoek zou rijden.

De Porsche Cayenne die je hier ziet is de Nebulus. Deze bijzondere Cayenne is het resultaat van een samenwerking tussen verschillende bedrijven, waaronder HGP Turbo’s. De meest opzienbarende veranderingen zijn op motorisch vlak.

Het vermogen van deze SUV is namelijk opgekrikt naar maar liefst 962 pk en het koppel is gestegen naar 1.250 Nm. Dit hebben ze voor elkaar gekregen door de turbo’s, het inlaatspruitstuk en het luchtfilter te vervangen door opgewaardeerde exemplaren. In een standaard Cayenne moet je genoegen nemen met 550 pk en 770 Nm koppel.

  • Nebulus Porsche Cayenne
  • Nebulus Porsche Cayenne
  • Nebulus Porsche Cayenne

Een reguliere Cayenne Turbo is al geen slome jongen, zeker als je bedenkt dat de auto 2.175 kg weegt. Daarmee is al een topsnelheid van 286 km/u en een 0-100-tijd van 3,9 seconden mogelijk, zonder dat er aan gesleuteld is. Aan de Porsche Cayenne ‘Nebulus’ is echter wel gesleuteld, waardoor deze de 333 km/u aan kan tikken. 0-100 km/u is in 3,1 seconden mogelijk en 0-200 km/u in 10 seconden.

Het exterieur van de Cayenne is grotendeels ongemoeid gelaten. Geen carbon motorkap en dat soort geintjes dus. Om toch te laten zien dat deze Porsche Cayenne anders is dan de doorsnee Cayenne waarmee de kinderen naar de hockey worden gebracht heeft de Nebulus wel een wrap en 22 inch aftermarket-velgen gekregen.

De auto is eerst in matzwart gewrapt en vervolgens is het rode patroon daarop aangebracht in een nieuwe wraplaag. Dit proces nam ongeveer een week in beslag. Hetzelfde psychedelische patroon zagen we ook op een eerdere creatie van HGP, een Audi RS7 met eveneens 962 pk.

Wil je ook graag een Porsche Cayenne met 962 pk? De upgrade kost €24.900, inclusief installatie.

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, hgp, Porsche, tuning, turbo

Vorig bericht: « VW ID.3 boekt eerste overwinning in strijd met Tesla Model 3
Volgend bericht: De Mini Moke is herrezen uit de dood »

Lees Interacties

Reacties

  1. pcooperworks zegt

    17 september 2020 om 19:15

    Ja graag, maar zonder de wrap en zonder die afgrijselijke velgen. Die 25k meerprijs valt me mee.

    Login om te reageren
    • mrbowser zegt

      17 september 2020 om 19:29

      @pcooperworks: 25k valt inderdaad mee!

      Login om te reageren
  2. mikem3 zegt

    17 september 2020 om 19:50

    25K om 0,8sec sneller op de maximaal toegestane snelheid in Nederland) te zitten.

    Dan liever een standaard uitvoering en een E46 M3 erbij ?

    Login om te reageren
    • giel zegt

      17 september 2020 om 20:22

      @mikem3: als je dit soort bedragen kunt betalen kan die e46 er sowieso nog wel naast :) haha

      Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      17 september 2020 om 22:58

      @mikem3: waarom altijd dat onzinnige 0-100? Rij je met je BMW ook niet harder dan 100 km/u dan? Met zulke auto’s gaat het om 0-160, 0-200 en 80-120, 100-160 en dat soort waardes.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        18 september 2020 om 11:39

        @daniel1975: De belangrijkste vergeet je: 100 tot 200 is echt een echte graadmeter vwb snelheid

        Login om te reageren
  3. tvklarenbosch zegt

    17 september 2020 om 19:51

    Wel lachen natuurlijk bij t stoplicht

    Login om te reageren
  4. rutgerg zegt

    17 september 2020 om 20:07

    Ja een Tesla trekt ook sneller op. Maar is t leuker dan een 911 Turbo… neen zeg ik. En dat geldt ook voor deze Cayenne.

    Login om te reageren
    • schwedenkreutz zegt

      18 september 2020 om 08:42

      @rutgerg: Dat doet een tesla dus niet. https://youtu.be/TyBGbx5nV5M

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        18 september 2020 om 08:57

        @schwedenkreutz: er is nog hoop! Danku. Al is dit wel een Turbo S ;-)

        Login om te reageren
        • schwedenkreutz zegt

          18 september 2020 om 09:02

          @rutgerg: bovendien moet de Tesla 40 min. opwarmen voor de sprint. Zo wordt een stoplichtsprintje erg lastig……..

          Login om te reageren
  5. davido89 zegt

    17 september 2020 om 21:42

    Dit ding gaat dus niet harder dan een 911 turbo..
    Gewoon een loserbak, crossovers zijn geen racemachines en zullen het nooit worden.. hoeveel pk ze ook hebben!

    Login om te reageren
  6. 911targa zegt

    17 september 2020 om 21:48

    Hij gaat harder, maar gaat hij ook sneller? Het eerste is iets, wat je vriendin wil, het tweede niet.

    Login om te reageren
  7. scrmeagle zegt

    17 september 2020 om 22:07

    Wat een waanzin.

    Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    18 september 2020 om 06:32

    Als je ziet wat een Panamera, E63s of RS6 weegt, dan is dit bakbeest relatief echt licht, nauwelijks 100kg meer irl. Met het filmpje vanop Gotland ring en Tim Schrick in het achterhoofd, als je dan toch >2 ton gaat qua gewicht, kan net zo goed dit zijn dan met offroad capaciteit.

    Moet je wel baas zijn en effectief offroad gaan jassen ermee, anders blijf thuis.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    18 september 2020 om 08:50

    Geef toch wel weer aan hoe goed de 4.0 V8 van de VAG groep in de basis is. Een beetje saai wellicht om deze in vrijwel ieder model te hangen, maar op die manier blijft de motor wel lang rendabel om te upgraden en hebben we voorlopig nog een fijne V8.

    Login om te reageren
  10. jarnobakker zegt

    18 september 2020 om 11:45

    3 keer gas geven en je bent een nieuwe versnellingsbak nodig

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North