
En je kunt er ook je kinderen én hun hockeysticks in kwijt.
Degenen die gisteren een blik op de site hebben geworpen zullen vast de oranje Cayenne nog niet vergeten zijn. Deze Cayenne was op een bijzonder opzichtige manier aangepakt door Mansory, zoals we inmiddels van ze gewend zijn. Vandaag hebben we een Cayenne die naast een Mansory Cayenne minder op zou vallen, maar hem wel helemaal zoek zou rijden.
De Porsche Cayenne die je hier ziet is de Nebulus. Deze bijzondere Cayenne is het resultaat van een samenwerking tussen verschillende bedrijven, waaronder HGP Turbo’s. De meest opzienbarende veranderingen zijn op motorisch vlak.
Het vermogen van deze SUV is namelijk opgekrikt naar maar liefst 962 pk en het koppel is gestegen naar 1.250 Nm. Dit hebben ze voor elkaar gekregen door de turbo’s, het inlaatspruitstuk en het luchtfilter te vervangen door opgewaardeerde exemplaren. In een standaard Cayenne moet je genoegen nemen met 550 pk en 770 Nm koppel.
Een reguliere Cayenne Turbo is al geen slome jongen, zeker als je bedenkt dat de auto 2.175 kg weegt. Daarmee is al een topsnelheid van 286 km/u en een 0-100-tijd van 3,9 seconden mogelijk, zonder dat er aan gesleuteld is. Aan de Porsche Cayenne ‘Nebulus’ is echter wel gesleuteld, waardoor deze de 333 km/u aan kan tikken. 0-100 km/u is in 3,1 seconden mogelijk en 0-200 km/u in 10 seconden.
Het exterieur van de Cayenne is grotendeels ongemoeid gelaten. Geen carbon motorkap en dat soort geintjes dus. Om toch te laten zien dat deze Porsche Cayenne anders is dan de doorsnee Cayenne waarmee de kinderen naar de hockey worden gebracht heeft de Nebulus wel een wrap en 22 inch aftermarket-velgen gekregen.
De auto is eerst in matzwart gewrapt en vervolgens is het rode patroon daarop aangebracht in een nieuwe wraplaag. Dit proces nam ongeveer een week in beslag. Hetzelfde psychedelische patroon zagen we ook op een eerdere creatie van HGP, een Audi RS7 met eveneens 962 pk.
Wil je ook graag een Porsche Cayenne met 962 pk? De upgrade kost €24.900, inclusief installatie.









Ja graag, maar zonder de wrap en zonder die afgrijselijke velgen. Die 25k meerprijs valt me mee.
@pcooperworks: 25k valt inderdaad mee!
25K om 0,8sec sneller op de maximaal toegestane snelheid in Nederland) te zitten.
Dan liever een standaard uitvoering en een E46 M3 erbij ?
@mikem3: als je dit soort bedragen kunt betalen kan die e46 er sowieso nog wel naast :) haha
@mikem3: waarom altijd dat onzinnige 0-100? Rij je met je BMW ook niet harder dan 100 km/u dan? Met zulke auto’s gaat het om 0-160, 0-200 en 80-120, 100-160 en dat soort waardes.
@daniel1975: De belangrijkste vergeet je: 100 tot 200 is echt een echte graadmeter vwb snelheid
Wel lachen natuurlijk bij t stoplicht
Ja een Tesla trekt ook sneller op. Maar is t leuker dan een 911 Turbo… neen zeg ik. En dat geldt ook voor deze Cayenne.
@rutgerg: Dat doet een tesla dus niet. https://youtu.be/TyBGbx5nV5M
@schwedenkreutz: er is nog hoop! Danku. Al is dit wel een Turbo S ;-)
@rutgerg: bovendien moet de Tesla 40 min. opwarmen voor de sprint. Zo wordt een stoplichtsprintje erg lastig……..
Dit ding gaat dus niet harder dan een 911 turbo..
Gewoon een loserbak, crossovers zijn geen racemachines en zullen het nooit worden.. hoeveel pk ze ook hebben!
Hij gaat harder, maar gaat hij ook sneller? Het eerste is iets, wat je vriendin wil, het tweede niet.
Wat een waanzin.
Als je ziet wat een Panamera, E63s of RS6 weegt, dan is dit bakbeest relatief echt licht, nauwelijks 100kg meer irl. Met het filmpje vanop Gotland ring en Tim Schrick in het achterhoofd, als je dan toch >2 ton gaat qua gewicht, kan net zo goed dit zijn dan met offroad capaciteit.
Moet je wel baas zijn en effectief offroad gaan jassen ermee, anders blijf thuis.
Geef toch wel weer aan hoe goed de 4.0 V8 van de VAG groep in de basis is. Een beetje saai wellicht om deze in vrijwel ieder model te hangen, maar op die manier blijft de motor wel lang rendabel om te upgraden en hebben we voorlopig nog een fijne V8.
3 keer gas geven en je bent een nieuwe versnellingsbak nodig