• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Range Rover is gaver dan het origineel

Auteur: willeme, gepost 8 november 2018 om 18:02 – 28 Reacties

Afbeelding Deze Range Rover is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Range Rover is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Range Rover is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Range Rover is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Range Rover is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Range Rover is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Range Rover is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Range Rover is gaver dan het origineel

ECD Range Rover Classic
Je ziet het nauwelijks, maar deze Range Rover is net even anders dan anders.

Het is de eerste echt luxe terreinwagen die alles kan: de Range Rover Classic. Met deze auto heeft Land Rover een meesterzet gedaan. Niet alleen omdat het een commercieel succes was voor de Britten. Het was eigenlijk een voorbode voor veel moderne SUV’s die later op de weg verschenen. In de jaren ’90 kwamen de Cadillac Escalade en Lincoln Navigator erbij, om maar te zwijgen van de zwik SUV’s van Europese merken die in het nieuwe millennium gelanceerd werden.

Hoeveel we ook houden van de eerste generatie Range Rover, we kunnen niet blind zijn voor de schoonheidsfoutjes van de auto. De styling is onovertroffen, het comfort is waanzinnig en de terreincapaciteiten zijn indrukwekkend, maar de auto is door een lading half-stakende Britse arbeiders in de jaren ’80 in elkaar geschroefd en dat is een garantie voor een zeer wonderlijke bouwkwaliteit. Die V8 motor loopt erg soepel, maar zuipt vooral heel erg veel, zonder echt vermogen te bieden.

Rang Rover Classic ECD

Gelukkig heeft ECD een goede optie voor je als je een Range Rover Classic wilt die net even wat bedrijfszekerder is. Aan het begin van dit jaar toonden wij jullie de creatie van Jensen International Automotive. Dat was een combinatie van een Range Rover Classic koetswerk op een Land Rover Discovery III chassis. Bij het Amerikaanse ECD blijven ze iets dichter bij het origineel.

Het was de bedoeling om het design zoveel mogelijk onaangetast te houden, maar de auto alleen aan te passen aan de wensen en eisen van consumenten in 2018. Zo heeft het schijnbare originele dashboard een modern infotainment systeem en is het mogelijk om draadloos je smartphone op te laden. De geslaagde restomod heeft nu ook gescheiden climate control. De stoelen zijn origineel, maar opnieuw bekleed met leder.

ECD Range Rover Classic

In technisch opzicht veranderde er meer. Zo werd het onderstel compleet herzien met nieuwe luchtvering. De originele Rover V8 (van origine een GM ontwerp) werd bedankt voor de bewezen diensten. Nu ligt er een 6.2 liter V8 uit de Chevy Silverado onder met 355 pk en 520 Nm. Als je het wenst, is 430 pk ook mogelijk. De prijzen voor dit alles zijn niet eens zo krankzinnig hoog: afhankelijk van de gekozen specificatie ben je zo’n 160.000 tot 200.000 dollar kwijt.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Land Rover bewaart de foutste Range Rover voor het laatst
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Land Rover, range-rover, restomod, tuning, V8

Vorig bericht: « MINI Clubman (R55) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Met deze 13 elektrische auto’s kom je het verst »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    8 november 2018 om 18:14

    Dit heeft toch zoveel meer klasse en uitstraling dan de huidige (die helaas zo lomp is als een kamerolifant en qua elegantie ergens tussen Vito en Transit zit).

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      8 november 2018 om 18:18

      @mashell: Mwah, zag laatst nog een gloednieuwe in een grijs/groene kleur, met lichte bekleding en nette wielen. Best keurig hoor.

      Login om te reageren
  2. amersfoorter zegt

    8 november 2018 om 18:16

    Jeep wagoneer was eerder. En die had tenminste een betrouwbare v8

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 november 2018 om 18:33

      @amersfoorter: Daarom staat er ook ‘echt luxe’. Niveau van verfijning lag bij de Range Rover op een hoger niveau.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 november 2018 om 21:00

      @amersfoorter: Ooit iemand van American High Society in een Jeep Wagoneer gezien? Range Rover was zelfs goed genoeg voor de Queen.

      Nu ja, zelfs de originele Land Rover werd gebruikt door Royalty…

      Login om te reageren
    • chimaera zegt

      9 november 2018 om 07:46

      @amersfoorter: Die Rover V8 blokken zijn heel betrouwbaar hoor.

      Login om te reageren
  3. amersfoorter zegt

    8 november 2018 om 18:17

    Ah deze heeft idd ook een juiste v8

    Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    8 november 2018 om 18:21

    Bijna oldtimer kenteken, zou zakelijk nog vrij interessant kunnen zijn.

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    8 november 2018 om 18:23

    Kleur is Pembroke grey, een grijs waarbij iedere marine basis automatisch de poort opendeed als je aan kwam rijden. En inderdaad de 3.9 V8 heeft weinig vermogen maar een legendarische dorst.

    Login om te reageren
    • Teerdz zegt

      8 november 2018 om 18:47

      @desjonnies: Niet alleen de 3.9 hoor, de 3.5 en 4.6 konden er ook zeker wat van. Als je gas gaf, zag je de bezinemeter gewoon weglopen, die laatste deed op gas gemiddeld zelfs 1:3/1:4 haha

      Login om te reageren
  6. chriscross zegt

    8 november 2018 om 18:23

    Misschien wel een icoon maar het blijft een hok met de vormen van een baksteen

    Login om te reageren
    • peke zegt

      8 november 2018 om 22:35

      @chriscross: vind het toch een mooi steentje

      Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    8 november 2018 om 18:36

    Erg mooi gedaan, maar toch zou ik liever een net exemplaar in originele staat willen hebben. Vind het toch zonde om een klassieker dusdanig te verbouwen dat de auto eigenlijk zichzelf niet meer is. En daarbij ook de charme, geur en gebreken van een auto uit het verleden kwijtraakt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 november 2018 om 18:41

      @moveyourmind: Hmm. Waar ík een Singer Porsche 911 een verschrikking vind, met de rare verbreding, de oliedop en de kitscherige details zoals de bekledding van motorruimte vind ik dit juist helemaal ok. Dit ziet er oud uit, heeft wel een upgrade maar geen verbouwing gehad.

      Login om te reageren
  8. sr20det zegt

    8 november 2018 om 18:40

    Perenkist.

    Range Rover Classic is 3-deurs btw.

    Login om te reageren
  9. robert110 zegt

    8 november 2018 om 18:40

    Het blijft een prachtig ontwerp. Al zou mijn voorkeur wel uitgaan naar het oude interieur.

    Login om te reageren
  10. samajeste zegt

    8 november 2018 om 18:40

    160.000 – 200.000 niet eens zo krankzinnig hoog? Hoeveel krijgen jullie wel niet betaald Willeme en waar kan ik solliciteren?

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      8 november 2018 om 23:17

      @samajeste: ik wil dat ook wel weten!

      Login om te reageren
  11. snorrie zegt

    8 november 2018 om 18:45

    Zo zeg, die prijzen vallen zeker mee! Ik ga er meteen 2 bestellen. Goeie tip ?

    Login om te reageren
  12. Design_Driven zegt

    8 november 2018 om 18:48

    Geweldig. Als ik het geld had zou ik gelijk mijn G AMG afbestellen en deze kopen. Erg mooie restomod.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      8 november 2018 om 19:00

      @sketcher: helemaal mee eens!

      Login om te reageren
  13. tenaci zegt

    8 november 2018 om 18:59

    Huh? Waar komt die close up van de koplampunit met die lilluke ronde knippers ineens vandaan? Ik zie ze (gelukkig) niet op de rest van de foto’s.

    Login om te reageren
    • walker928 zegt

      8 november 2018 om 21:35

      @tenaci: Ik vermoed voorlicht van Harley Davidson ingebouwd…

      Login om te reageren
  14. drommedaris zegt

    8 november 2018 om 19:13

    Dit heb ik nog liever dan zo’n pleps Macan patserautootje die nu net uit is

    Login om te reageren
  15. dirkv zegt

    8 november 2018 om 19:27

    Mooie wagen en dan zitten er voorin ook nog twee asbakken waar je een royale sigaar in kwijt kan. (Foto 2)

    Login om te reageren
  16. lebeaunl zegt

    8 november 2018 om 22:00

    Had er dan een mooie EV van gemaakt..

    Login om te reageren
  17. tjongejongen zegt

    9 november 2018 om 08:44

    Ik weet niet of iemand het opgemerkt heeft maar die navi kan echt niet. Aftermarket straalt er gewoon van af.

    Login om te reageren
  18. Eduardo Cuvelier zegt

    31 mei 2024 om 11:35

    ECD Range Rover Classic – Score :
    – ED-209 : ‘Serenity’
    – https://www.youtube.com/watch?v=qsLHYST5vRA

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North