• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is dit de gaafste Range Rover ooit?

Auteur: willeme, gepost 18 januari 2018 om 22:02 – 39 Reacties

Afbeelding Is dit de gaafste Range Rover ooit?Afbeelding Is dit de gaafste Range Rover ooit?Afbeelding Is dit de gaafste Range Rover ooit?Afbeelding Is dit de gaafste Range Rover ooit?Afbeelding Is dit de gaafste Range Rover ooit?Afbeelding Is dit de gaafste Range Rover ooit?Afbeelding Is dit de gaafste Range Rover ooit?Afbeelding Is dit de gaafste Range Rover ooit?

Jensen Range Rover Chieftain
Hier worden we namelijk erg blij van!

Het is een van de betere trends van de afgelopen paar jaar: restomodden. Het recept is eigenlijk heel erg simpel. Pak een oude iconische auto, pas alles aan wat je maar aan wil passen en zorg ervoor dat het bijna niet opvalt. Enkele bekende namen in de business zijn Singer, Alfaholics en natuurlijk Eagle. Zelfs in ons eigen landje zijn er restomodders die zich bezighouden met Land Rover Defenders. Maar wat moet je doen als je liever een luxere Range Rover hebt? Je kan bij Kingsley terecht. Bij Kingsley worden vooral de imperfecties van de klassieke Range Rover aangepakt.

Mocht je het een tikje extremer wensen, staat Jensen voor je klaar. Maar Jensen is toch een oud Brits sportwagenmerk? Klopt. Maar dat merk is al jaren niet meer actief. Het nieuwe Jensen (Jensen International Automotive) is een bedrijf dat jullie allemaal kennen van de moderne variant van de restomod-versie van de Interceptor. Daar hebben ze de afgelopen paar jaar al 24 stuks van omgebouwd. Hun nieuwe project kun je zien op de foto’s, de Range Rover Chieftain.

In tegenstelling tot wat je zou denken, staat de Chieftain op een ander chassis dan de originele Range Rover, namelijk die van de derde generatie Discovery. Die generatie Discovery is een bijzondere auto omdat deze een zelfdragend chassis én een ladderchassis heeft. Jensen heeft voor de Chieftain enkel het ladderchassis gebruikt en het met 345 mm ingekort. Vervolgens werd het koetswerk van een Range Rover erop gezet. Ook het interieur komt van een eerste generatie Range Rover, alleen is het opnieuw bekleed en voorzien van nieuwe elektronica en meer gadgets.

Dan de motor. Ze hebben zich niet ingehouden bij Jensen. Uiteraard ligt er een V8 van General Motors in. Het is de 6.2 liter grote ‘LSA’ met supercharger uit de Cadillac CTS-V. Het vermogen bedraagt een gezonde 565 pk en het koppel is een boomomwortelende 750 Nm. Het vermogen wordt via een nieuwe transmissie overgebracht op alle vier de wielen, uiteraard. Nadelen? Het gewicht (meer dan 2.300 kilogram) is een tikje aan de hoge kant, evenals de prijs (zo’n 250.000 pond).

Met dank aan @Sketcher voor de tip!

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Video: Carwash sloopt Range Rover

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

jensen, Land Rover, range-rover, restomod, supercharger, V8

Vorig bericht: « Dít is de nieuwe vriendin van Max Verstappen
Volgend bericht: Tesla laat twee top-werknemers gaan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    18 januari 2018 om 22:16

    Oei, wat een boel knopjes op die middenconsole. Ik mag toch hopen dat de in ieder geval de gremlins uit de elektronica hebben gehaald. Wel mooi om te zien hoe ze die navigatie in een period behuizing hebben gestoken.

    Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je dit en de UK gekeurd krijgt: als Discovery (chassisnummer) of als Range Rover (basis)?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      19 januari 2018 om 00:25

      @RRRobert: is gewoon een Disco 3 met een andere hut erop, dus een Disco 3.
      Als je deze hut op het chassis van een Sport had gezet, zou het een Sport blijven.

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    18 januari 2018 om 22:16

    Toch wil je dit niet hebben voor dat geld. Dan koop je gewoon een nieuwe.

    Login om te reageren
    • itiswhatitis zegt

      18 januari 2018 om 22:18

      @ghost: niet mee eens de klassieke lijnen zijn zoveel mooier

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        19 januari 2018 om 00:01

        @itiswhatitis: 250k is gewoon teveel. Als je die klassieke lijnen wilt koop je een oude Range Rover, scheelt nog eens een duizendje of 245 ook. Voor een klassieke ‘Rover is een 6+ liter V8 met 500+ pk gewoon teveel. De 3.5-ish V8 is meer dan zat voor dit type auto.

        En als je nieuw gaat shoppen voor dit bedrag kun je een SVR voor de deur zetten. Ook een beetje onnodig maar op die auto werkt het gewoon. En dat geluid…

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          19 januari 2018 om 00:47

          @720s: denk dat ze het zo aangepakt zullen hebben dat hij het vermogen goed kan hebben. Ik kies deze boven een svr

          Login om te reageren
        • tvklarenbosch zegt

          19 januari 2018 om 07:39

          @720s: het kost zoveel vanwege de manuren. Niet teveel dus. Verder vind ik het geluid van de RR SVR bijzonder kinderachtig voor zo’n auto. Past gewoon niet.

          Login om te reageren
        • willeme zegt

          19 januari 2018 om 07:58

          @720s: uit ervaring kan ik je vertellen: die Rover V8 is veel te licht, zeker met dit chassis. Komt echt vermogen en koppel te kort naar hedendaagse maatstaven. Wel lekkere doseerbaarheid in het terrein, maar hopeloos qua vebruik (hoog) en prestaties (laag). Daarom knallen alle restomodders er een GM LS V8 in ;).

          Login om te reageren
        • itiswhatitis zegt

          19 januari 2018 om 16:39

          @720s: 250k is ind teveel, er zijn vgm verschillende bedrijven in the UK die classic range rovers voorzien van moderne goodies. Ik dacht dat dit meestal rond de 60k kost.

          Login om te reageren
  3. leaper035t zegt

    18 januari 2018 om 22:18

    Waarvoor dienen de lampen onder de richtingaanwijzers? Dagrijverlichting, originele mistlampen?

    Login om te reageren
  4. phaeton zegt

    18 januari 2018 om 22:19

    Voor dat geld eis ik een kleine, lome v8 met zo’n 300pk. Al zou ik het nooit kopen. Liever de vorige generatie, laatste modeljaar voor de grote facelift. Origineel met die v8, meer dan prima.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      18 januari 2018 om 22:34

      @phaeton: Die lome V8 met 300 pk, zo hoort het.

      Login om te reageren
  5. mrbasa zegt

    18 januari 2018 om 22:24

    Idee; briljant
    uitvoering;mwa

    Login om te reageren
  6. porschepdk zegt

    18 januari 2018 om 22:27

    Doe maar een nieuwe voor mij!

    Login om te reageren
  7. Tonnie zegt

    18 januari 2018 om 22:28

    Dit soort dingen vind ik echt briljant! Als ik ’t geld had stond er zo’n eagle, singer en alfaholic alfa voor de deur.

    Login om te reageren
    • mrbasa zegt

      19 januari 2018 om 04:12

      @thijsj: eens, maar deze niet!

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        19 januari 2018 om 11:38

        @mrbasa: haha nee over deze zou ik ook even twijfelen. Die lui van stanceworks hebben wel een hele vette landcruiser(?) dacht ik. Doe mij dan maar zo een erbij.

        Login om te reageren
  8. roquez zegt

    18 januari 2018 om 22:35

    Drie-deurs was sowieso cooler gewest, dus nee.

    Login om te reageren
  9. shibby zegt

    18 januari 2018 om 22:39

    Driespaaksvelgen. Sowieso wel!

    Login om te reageren
  10. sleepyj zegt

    18 januari 2018 om 22:59

    Ik vind dit echt heel gaaf, hopelijk zijn er vermogende gekken die het geld erop stuk slaan.

    Login om te reageren
  11. MaartenD zegt

    18 januari 2018 om 23:04

    Heel erg gaaf!

    Login om te reageren
  12. sabrerator zegt

    18 januari 2018 om 23:09

    Mooi!
    Maar dan een op basis van een LSE (de long wheelbase) en met een TVR-spec Rover V8, dus 4,5 of 5 liter erin. Da’s pas echt leuk, en volledig Brits (hoewel, de V8 is dan eigenlijk van Buick).

    Login om te reageren
  13. jochem99 zegt

    18 januari 2018 om 23:32

    Dit is echt heel dik!

    Login om te reageren
  14. 2wheeler zegt

    18 januari 2018 om 23:33

    Helemaal gaaf, helemaal top, vakmanschap en dat zie je. Absoluut. Maar dan die prijs jongens… een kwart miljoen. Het zal allemaal geld kosten, maar dit is toch absurd. Hetzelfde verhaal bij diverse Singers.

    Login om te reageren
  15. misterdrogba zegt

    18 januari 2018 om 23:53

    Met een moderne diesel uit de huidige Range Rover gamma vind ik het wel nog iets hebben. Huidige blok is een beetje overkill.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      19 januari 2018 om 00:44

      @misterdrogba: met 2300kg is dit echt geen overkil. Heb je gewoon altijd voldoende vermogen

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        19 januari 2018 om 06:36

        @kennone: De huidige Range Rovers hebben een vergelijkbaar gewicht en een 3.0 diesel instapmotor. Die dingen gaan ook lekker vooruit hoor.

        Lijkt me gewoon geschikter als daily driver, zo’n moderne pittige diesel.

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          19 januari 2018 om 09:45

          @misterdrogba: gaan lekker vooruit. Maar rap zijn ze nog niet misschien.

          Login om te reageren
  16. kennone zegt

    19 januari 2018 om 00:43

    Als ik het geld had voor een nieuwe Range met een fatsoenlijke motor en uitrusting dan zou ik dit toch echt overwegen. Wat is dit gaaf zeg!!

    Login om te reageren
  17. blaze3027 zegt

    19 januari 2018 om 01:21

    Nee!

    Login om te reageren
  18. Design_Driven zegt

    19 januari 2018 om 08:27

    @willem. Blijft kennelijk lastig even de tipgever of tipgevers bedanken. Graag gedaan hoor. OT. Hier zou ik veel geld voor over hebben, mocht ik het hebben. Geweldig project, vooral het interieur is gewoon precies goed.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      19 januari 2018 om 08:30

      @sketcher: hey, hartstikke bedankt joh.

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        19 januari 2018 om 08:43

        @rikus: lol, vind het gewoon jammer dat er zo slordig mee omgegaan wordt. Het kan natuurlijk dat ze het zelf enkele uren na mijn tip nieuws over gevonden hebben maar in het verleden zijn er ook wel tips en foto’s van mij gebruikt zonder tip of the hat. Animo om iets leuks door te sturen wordt zo lager.

        Login om te reageren
  19. rikus zegt

    19 januari 2018 om 08:30

    Doe mij maar een Vitara en een twee-onder-een-kap woning.

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    19 januari 2018 om 08:31

    De orginele 3.9 liter Buick V8 kwam, zelfs met Lucas hot fuel injection vermogen te kort, zoals @willeme ook aangeeft. Het kreng liep altijd 1 : 5 of je nu 90 of 130 reed en had ondanks de V8 een gebrek aan power omdat de 4wd alle vermogen wegslurpte.
    Desondanks was ik zwaar verliefd op mijn Range, naar mijn bescheiden mening is de eerste BMW-Range de enig waardige opvolger ooit geweest qua auto en qua uitstraling. Wat dat betreft hadden die Beiers het 100% voor elkaar.
    Destijds droomde ik van een Touareg aandrijflijn uit een sleaup Diesel Touareg voor de mijne, ik kan me dan ook helenaal vinden in deze Restomod, de velgen vind ik iets te, maar ik zou deze eerder overwegen dan een splinternieuwe, ik vind de huidige RR te dik, te vet en te poenig, hij is niet meer de keuze van de Lord of the manor. En dat was de ouwe wel!
    Met de mijne ging je ook het terrein in, daar stond’ie zijn mannetje en hoefde je geen zorgen te maken voor krasjes of een butsje.
    Is nog steeds één van mijn lievelingswagens omdat het zo’n goede all rounder was.
    Alleen die aandrijflijn hè

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      19 januari 2018 om 08:53

      @desjonnies: Weet jij als allround kenner of die volgers, de Range Rover (P38A) eigenlijk een beetje betrouwbaar zijn? Ik vind ze eigenlijk steeds gaver en overweeg stiekem wel eens om er eentje aan te schaffen. Liggen rover V8 motoren in geloof ik.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        19 januari 2018 om 09:57

        @vreddy_b:
        De V8 is een betrouwbare krachtbron die oorspronkelijk bij Buick vandaan komt.
        Hij is wel gevoelig voor regelmatig onderhoud, vooral regelmatig olie verversen is belangrijk.
        Ik had een 1993 automaat met een vier bak en die was probleemloos.
        De remmen zijn onderbemeten en de chassis en bodies kunnen goed roesten.
        Mijne was destijds een testwagen van BMW geweest en was in zeer goede staat.
        Als ik er nu eentje zou willen, zou ik de beste kopen en zou ik het aankoopbedrag wat minder belangrijk vinden.
        Blijf weg van de Diesels, de VM turbo diesel kan het gewicht van een RR nauwelijks aan.

        Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    19 januari 2018 om 11:03

    Uiteraard was de Jaguar-Landrover 5.0 V8 supercharged een verantwoordere keuze geweest. Maar verder natuurlijk geniaal dit.

    Login om te reageren
  22. supercharged5punt0 zegt

    19 januari 2018 om 21:48

    Wat is boom-om-wortelend?

    Verder gaaf ding. Even aan mijn vriendin vragen of ik hem mag (hebben).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North