Precies zoals het hoort.
De eerste Range Rover Sport was een schot in de roos voor Land Rover. Wel de prestige van een dure SUV, maar dan gericht op een jonger en extroverter publiek. De auto was een populair statussymbool onder succesvolle artiesten en sporters. Voor Land Rover was dit dubbel zo leuk, want naast succesvol was de auto in technisch opzicht geen Range Rover, maar een Discovery.
De tweede generatie is nu alweer een tijdje onder ons en zoals bekend in technisch opzicht een ‘compacte Range Rover’. De diversiteit qua beschikbare aandrijflijnen is enorm. Er kan gekozen worden voor een eenvoudige viercilinder diesel, maar een supercharged V8 in de Range Rover Sport SVR is ook gewoon mogelijk. Het is die laatste uitvoering die Project Kahn bij de kladden heeft gepakt. Als Kahn wil, kunnen ze best indrukwekkende projecten afleveren. Meestal slaan ze echter door in kitscherigheid, waardoor enkel Premier League-voetballers het een fraaie auto vinden.
Deze SVR kreeg een nogal heftige bodykit aangemeten. Met name de voorkant komt nogal ‘grotesk’ over. Die grille is ook niet het laatste woord in goede smaak. En in hemelsnaam, waarom zou je ‘ R A N G E R O V E R’ op de motorkap laten vervangen door de naam van een oud-keeper van Bayern München? Wel zijn de velgen zijn geslaagd te noemen. Ze meten 23″ en zijn daarmee wellicht een tikkeltje aan de grote kant, maar ze misstaan zeker niet. Prijzig detail is dat de velgen ‘gespiegeld’ zijn, waardoor ze aan beide kanten gelijk ogen, iets dat fabrikanten vaak níet doen.
Onder de motorkap heeft Kahn (nog) niets ondernomen. De V8 is nog steeds dezelfde 5.0 met mechanische compressor, goed voor 575 pk. Het interieur heeft Kahn daarentegen wel behoorlijk aangepakt. Het ‘gezellige huiskamer’-gevoel wat de ‘echte’ Range Rover weet te bieden, is hier absoluut niet aanwezig. Het is aannemelijk sportiever, met zwart en wit (geperforeerd) leer. Ook heeft deze auto koolstofvezel afwerking in plaats van hout. Op een auto van meer dan 2.400 kilogram kun je niet voldoende koolstofvezel hebben, natuurlijk.
Marijn90 zegt
Er zit nog aardig wat restalcohol in mijn bloed maar volgens mij zie ik toch echt een r-klasse op de eerste foto.
2scan zegt
@marijn90: haha same…zieke kater en begrepen niks van die R klasse ?
jaapies zegt
@2scan: hahaha, ja! Maar die concepts hadden ook dikke velgen, zoals we gister uitvoerig konden lezen… Of ze ook gespiegeld waren, geloof het niet…
willeme zegt
@marijn90: Thanks! Er staat al een tijdje in nieuwe Gallery in, maar bij de app kan het even duren voordat deze te zien is zonder R-Klasse ;-).
Robert zegt
Ik vind dit dus drie keer niks. De auto niks, de tuner niks en het eindresultaat al helemaal niks.
Maar ik ben dan ook geen profvoetballer of autotune-rapper.
reobnednab zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
PunicaOase zegt
Vind het origineel mooier, dat geldt ook voor de velgen.
kees66 zegt
De stoelen zijn mooi… dat is ook gelijk het enige positieve dat ik er over kan zeggen…
str8six zegt
Vind ‘m echt dik!
bk4life zegt
Prachtig ding ?
vaakbenjetebang zegt
Dat zijaanzicht van die voorbumper, waarin je de naar voren uitstekende pruillip en de daar weer onder geplakte splitter goed kunt zien… Die Kahn heeft wel een heel apart gevoel voor esthetiek, zo veel is duidelijk.
BaRa zegt
Er zit nog een restje verpakkingsmateriaal rond de velgen. Hadden ze er voor de fotoshoot toch af kunnen halen. Nu is het zo slordig, met dat randje rubber eromheen.
(https://jalopnik.com/low-profile-tires-are-ruining-modern-cars-1836309462)
freezzr zegt
@BaRa: je link werkt niet.
BaRa zegt
@freezzr: Ik klik erop en hij werkt wel…?
stalensnuitje zegt
Ach, koop een “standaard” SVR in een lekker knalkleurtje, leg deze velgen eronder en die zwarte balk tussen de achterlichten mag er ook wel op. Daarna mag ie hier op de oprit.
e1000bmw zegt
Front heeft wel wat weg van een Saab…
mats106rallye zegt
Juist!
cossiekiller zegt
Ik vind hem wel vet. In het svr blauw en met donkerbruin interieur ipv dat witachtige. De rest is AF. Indien het perse een SUV moet zijn natuurlijk…