• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze spierbundel heeft een Italiaanse verrassing voorin

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 6 november 2018 om 13:03 – 44 Reacties

Deze spierbundel heeft een Italiaanse verrassing voorin


Kijk naar het logo en glimlach.

Officieel is de SEMA Show alweer enkele dagen voorbij, maar nog steeds vinden we in de rommel enkele parels. De zogenaamde ‘Corrupt Mustang‘ behoort zonder meer tot deze groep van écht toffe projecten. Het brein achter deze Amerikaan uit 1968, American Legends, ging tegen zijn eigen naam in en wierp een gespierde achtcilinder van Ferrari in de auto.

Met zijn ietwat heiligschennende engine swap weet de Mustang in ieder geval wel de trend te doorbreken. De SEMA Show is immers grotendeels een Amerikaans feest waar talloze producten van eigen bodem in de spotlichten worden gezet. Een toepasselijk voorbeeld is de Mopar Hellephant, die gebaseerd is op een Dodge Charger uit exact hetzelfde bouwjaar. Deze krankzinnige bolide heeft een 7-liter V8 die meer dan 1.000 pk en 1.200 Nm produceert.

Deze spierbundel heeft een Italiaanse verrassing voorin

Qua prestaties komt de bolide van American Legends niet dicht in de buurt van de Hellephant, maar dat betekent geenszins dat de Mustang een treurig verschijnsel is geworden. Integendeel: dankzij een 4,3-liter V8 uit de Ferrari F430 klinkt hij zo mogelijk nog lekkerder dan de creatie van Mopar. Fabriek af produceert deze atmosferische achtcilinder 490 pk, maar American Legends heeft de motor m.b.v. enkele ingrijpende aanpassingen flink op weten te schroeven.

Jammer genoeg heeft American Legends op het moment van schrijven geen exacte cijfers in handen, daar ze de auto nog niet op de dyno hebben gezet. Dat gezegd hebbende mikken ze op een minimaal vermogen van 700 pk. Om hierbij in de buurt te komen hebben de Amerikanen de V8 twee flinke slakkenhuizen van Nelson Racing gegeven, evenals een inlaatspruitstuk van de Ferrari California. De auto staat tevens op veren van RideTech en heeft remmen van Wilwood. (Bron: HotRod)

Deze spierbundel heeft een Italiaanse verrassing voorin

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

430, f430, Ferrari, Ford, Klassiekers, motor, mustang, sema, sema-2018, tuning

Vorig bericht: « Russische alleskunner lacht crossovers keihard uit
Volgend bericht: Voor bijna 200K is deze aluminium kist van jou »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    6 november 2018 om 13:13

    Om in stijl te blijven, hadden ze er ook nog Brembo’s ipv Willwoods in moeten lepelen.

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    6 november 2018 om 13:18

    Ik zeg maar drie woorden verder: Nelson racing turbo’s.

    Login om te reageren
  3. bmwfreak038 zegt

    6 november 2018 om 13:23

    Vloeken in de kerk, een Italiaans blok.

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      6 november 2018 om 13:33

      @bmwfreak038: hoezo vloeken in de kerk? De gemiddelde amerikaan lepelt namelijk in elke Europese auto een dikke LS motor. Nu gebeurt het eindelijk eens andersom.

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        6 november 2018 om 14:41

        @bullgod76: zo had ik het dan weer niet bekeken.

        Login om te reageren
      • Dizono zegt

        6 november 2018 om 14:54

        @bullgod76: Niet alleen Amerikanen, wat te denken van Iso Rivolta, Facel Vega, Gordon Keeble, Intermeccanica, AC, De Tomaso…

        Login om te reageren
        • mout zegt

          6 november 2018 om 16:13

          @dizono: Gordon Keeble – hoe kóm je erop?!
          Ik was al bijna vergeten dat ik die vergeten was!

          Login om te reageren
          • Dizono zegt

            6 november 2018 om 21:33

            @mout: ik check wekelijks even of ik er al eentje kan betalen. Wat een beauty…

            Login om te reageren
        • e28forever zegt

          6 november 2018 om 20:21

          @Dizono: Jensen Interceptor.

          Login om te reageren
          • Dizono zegt

            6 november 2018 om 21:31

            @e28forever: klopt! Net als diens voorgangers. En Trident, Allard, Bizzarini, Bitter en in zekere zin zelfs de Rover V8…

            Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          8 november 2018 om 20:38

          @dizono: Allemaal merken die verdwenen zijn. Toeval?

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 november 2018 om 20:37

      @bmwfreak038: Een Chevy V8 in een Ferrari lepelen zou pas vloeken in de kerk zijn.

      Nu ja, ik vloek graag…

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        11 november 2018 om 10:58

        @Esprit_de_Flandre: Haha ja ik kan er ook wat van.

        Login om te reageren
  4. Rob zegt

    6 november 2018 om 13:24

    Of het je smaak is of niet, het ziet er weer uitstekend gebouwd uit

    Login om te reageren
  5. goodolddays zegt

    6 november 2018 om 13:27

    Dat hele ding ziet er niet uit, verspilling van de moeite

    Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    6 november 2018 om 13:41

    Ben benieuwd of de Ferrari jongens hier hun advocatuur voor aan het werk gaan zetten…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 november 2018 om 13:49

      @tjorque: lijkt me een moeilijk verhaal worden.. de motor is immers van Ferrari. Dat hebben zij er zelf opgezet!

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        6 november 2018 om 14:43

        @w0o0dy: ja maar, mag dat van Ferrari wel om er een niet Ferrari koets om te hangen? Die paarden jongens kunnen wat dat betreft behoorlijke klepzeikerds zijn… zeker als het in tegenspraak is met de “klasse” waar ze voor staan…

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          6 november 2018 om 14:56

          @tjorque: tja, ze kunnen er wat van vinden, maar kunnen ze er ook iets tegen beginnen? Het lijkt me dat iedere juridische basis voor actie ontbreekt..

          Login om te reageren
        • kevdutchie zegt

          6 november 2018 om 15:17

          @tjorque: je hebt in de USA ook de welbekende “GT4586”, een Toyota GT86 uitgevoerd met de 4.5 van de 458. Waarom zou Ferrari hier iets over te zeggen hebben?

          Login om te reageren
          • dailydriver zegt

            7 november 2018 om 19:38

            @kevdutchie: deze is immers alweer total loss gereden.

            Login om te reageren
            • kevdutchie zegt

              7 november 2018 om 21:32

              @dailydriver: is dat zo? Ik heb er niks van gezien en kan er ook niks over vind.

              Login om te reageren
        • bullgod76 zegt

          6 november 2018 om 15:45

          @tjorque: zolang de auto niet het uiterlijk heeft van een Ferrari, en je noemt de auto ook geen Ferrari is het helemaal geen probleem.

          Login om te reageren
  7. duckmefaddy zegt

    6 november 2018 om 14:20

    Wel erg duur en dan rij je nog rond met een Fiat blok in je Fordje

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    6 november 2018 om 14:28

    Wacht, ze doen een toeren-maken raceblok in een musclecar. En dan stoppen ze daar weer turbo’s op. Hmmm.
    Zou geweldig zijn als dit blok het goed doet met Turbo’s natuurlijk.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 november 2018 om 15:02

      @gregorius: Nelson racing turbo systemen zijn over het algemeen erg goed (ook in toeren draaien) dus het is niet zomaar boost verhogen tot die motor knalt. Dus waarschijnlijk draait deze nog steeds ruim 7000 toeren (al is dat ivt het orgineel misschien wat lager).

      Login om te reageren
  9. wimof zegt

    6 november 2018 om 14:41

    Zijn de Amerikaanse laspunten uit die tijd stevig genoeg om dat bijeen te houden.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      6 november 2018 om 17:49

      @wimof:
      Nope, tot 500pk lukt het met een aftermarket ophaning. Vanaf dan moet je je monocroque rails om te bouwen naar een soort van ladder chasis en moet je de vloerplaten boven de achteras verstevigen. Alle onderdelen hier voor kan je gewoon via een kitje kopen bij onderandere Maier Racing.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        6 november 2018 om 20:39

        @shiva: monocroque!!! Woord van de dag!!!

        Login om te reageren
  10. kevdutchie zegt

    6 november 2018 om 15:14

    Het geen wat ik me afvroeg, is dat speedhunters aangeeft dat het een 4.2L F136 is, enkel is de 4.2 een crossplane V8 geleverd in de masarati. Maar aangezien ze wel aangeven dat het een flatplane V8 is, lijkt het me inderdaad een 4.3 uit de F430, icm een California inlaatspruitstuk.

    Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      6 november 2018 om 15:15

      @kevdutchie: toevoeging, gewoon een California motor dus, aangezien dat ook de 4.3 is.

      Login om te reageren
      • kevdutchie zegt

        6 november 2018 om 15:25

        @kevdutchie: even de FB Page bekeken, het blok komt inderdaad uit de California.

        Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    6 november 2018 om 15:16

    Voor wie meer wil zien van dit project:
    https://m.facebook.com/corrupttmustang/

    Login om te reageren
  12. rob5nismo zegt

    6 november 2018 om 16:23

    Ruig project

    Login om te reageren
  13. O plaat zegt

    6 november 2018 om 17:54

    Engine swaps zijn altijd een leuk weekend project. Alle respect voor het werk dat hier in zit. Alleen jammer dat hier technisch gezien de grootste zonde die je kan maken op vlak van muscle cars gemaakt word. Een Chrysler (FCA) blok in een Ford leggen. Om die reden had ik een challenger een betere gekeuze gevonden nu ja opinions are like assholes…

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      6 november 2018 om 18:33

      @shiva: Wat is je mening over de porschette van gas monkey?

      Login om te reageren
      • O plaat zegt

        6 november 2018 om 18:40

        @rob5nismo:
        het grootste respect voor wie zo iets in één knutselt. Ik zou het alleen nooit kant en klaar kopen.

        Login om te reageren
  14. amersfoorter zegt

    6 november 2018 om 18:43

    Flatplane klinkt ruk tov crossplane

    Login om te reageren
  15. sr20det zegt

    6 november 2018 om 19:15

    Doe ook ff artikeltje maken over de 240z met een hart uit een e60 m5 @autoblog @dizono @willeme @ikschrijfookoverautos @casperh

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      6 november 2018 om 19:25

      @sr20det: Genoteerd!

      Login om te reageren
    • zelfbenoemdingenieur zegt

      7 november 2018 om 12:20

      @sr20det: Het joetjoep kanaal van die gast heet “B is for Build”. Is wel een aanrader voor liefhebbers van sleutelvideo’s.

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        8 november 2018 om 18:41

        @zelfbenoemdingenieur: al is het wel een ongelofelijke beunhaas die gast.

        Login om te reageren
  16. tortuga zegt

    6 november 2018 om 19:42

    Wat je ook zegt of denkt maar dit is gewoon prachtig 2 verschillende paardjes samen gebracht!

    Login om te reageren
  17. tjongejongen zegt

    7 november 2018 om 09:10

    Ik krijg altijd een bijgevoel als een Ferrari blok voorin wordt gelepeld.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North