• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbal

Auteur: jaapiyo, gepost 31 januari 2018 om 17:58 – 36 Reacties

Afbeelding Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbalAfbeelding Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbalAfbeelding Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbalAfbeelding Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbalAfbeelding Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbalAfbeelding Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbalAfbeelding Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbalAfbeelding Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbal

XC60
Met dank aan wat hulp uit Duitsland.

De Duitse tuner Heico Sportiv zal wel blij zijn. Vanuit het Duitse Weiterstadt legt het bedrijf zich al sinds jaar en dag toe op het tunen van Volvo’s. Dan is het toch een beetje zuur als een concurrent je de wind uit de zeilen haalt. Precies dat gebeurde met Heico. Het Zweedse Polestar schurkte steeds dichter en dichter tegen Volvo aan. Maar dat is nu verleden tijd. Polestar is inmiddels volledig geassimileerd door Volvo’s moederbedrijf Geely. En dus heeft Heico weer alle ruimte om zich te vergrijpen aan reeds bestaande Volvo’s (en wellicht Polestars in de toekomst).

Net als het geval was bij het vorige model heeft Heico inmiddels ook voor de nieuwe XC60 een dikmaak-kitje klaarliggen. Flinke bumpers, grote velgen, indrukwekkende stortkokers, een verlagingssetje dat eventueel samenwerkt met de optionele adaptieve demping, het is allemaal van de partij. De kit is alleen beschikbaar op auto’s met R-Design pakket en voor 2.490 Euro ben je helemaal het mannetje. Eventuele motortuning moet je er los bijbestellen.

Ook interessant!

  • Deze Volvo XC60 is dik, maar niet té dik
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
    Volvo XC60 T8 (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

heico, SUV, tuning, Volvo, xc60

Vorig bericht: « Overheid onderzoekt haalbaarheid F1 GP in Assen
Volgend bericht: Serieus: VW wil graag extra geld stoppen in diesels »

Lees Interacties

Reacties

  1. sleepyj zegt

    31 januari 2018 om 18:10

    Ik snap het wel, als mensen dit niet willen.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      31 januari 2018 om 18:32

      @sleepyj: want?

      Login om te reageren
      • sleepyj zegt

        31 januari 2018 om 19:25

        @bmwfreak038: omdat ik het geen porum vind. SUV achtig ding verlagen, met een bumperlippen zodat het nog lager lijkt. Tel daarbij de grote, niet al te fraaie velgen bij op en je maakt een prima ogende auto een stuk minder mooi. En dan het schreeuwerige Heico achterop. Nah, van die 2500 zou ik anders besteden. Prijs valt mee overigens.

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          31 januari 2018 om 19:26

          @sleepyj: het heico en de velgen snap ik wel trouwens.

          Login om te reageren
        • sleepyj zegt

          1 februari 2018 om 06:33

          @sleepyj: excuses voor mijn slechte zinnen. Niet heel fraai getypt.

          Login om te reageren
      • kennone zegt

        1 februari 2018 om 00:09

        @bmwfreak038: 1 uitlaat per cilinder?

        Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      31 januari 2018 om 19:09

      @sleepyj: Ziet er toch niet verkeerd uit? Volvo is niet meer wat het 10 jaar terug was met een s80 t6 als sportieve optie.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        31 januari 2018 om 19:10

        @fmgarcia: O hij is wel erg laag trouwens. De wielen zijn ook een tandje te groot imo. Achter bumper is perfect gelukt.

        Login om te reageren
  2. henk_he zegt

    31 januari 2018 om 18:18

    Die prijs valt me alleszins mee. Hoewel ik het geld eerder aan technische upgrades zou uitgeven dan aan uiterlijk vertoon.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      1 februari 2018 om 19:39

      @henk_he: serieus, een S-Line of M-pakketje is doorgaans duurder. En dan is het nog in eigen huis ontwikkeld tijdens het reguliere ontwerpproces. Heico moet eerst de auto kopen, helemaal nameten en passen en proberen, netjes dat ze de prijs zo laag hebben weten te houden.

      Login om te reageren
  3. volvo480gtt zegt

    31 januari 2018 om 18:29

    Ja. Ik zou t doen. T enige wat ontbreekt is de poen.

    Login om te reageren
  4. bmwfreak038 zegt

    31 januari 2018 om 18:33

    Dit is toch gewoon gaaf spul!

    Login om te reageren
  5. thenotorious zegt

    31 januari 2018 om 18:33

    Heb je een ”suv” verlaag je hem helemaal tot een normale hatchback? Zo is niet natuur zo.

    Login om te reageren
  6. jaso013 zegt

    31 januari 2018 om 18:34

    Als ik een pauperbak wil koop ik wel een X6.

    Login om te reageren
  7. coffeecup zegt

    31 januari 2018 om 18:37

    Ieder z’n smaak, maar voor wat je ervoor krijgt is 2.5k echt geen geld.

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    31 januari 2018 om 18:38

    Dacht eerst dat er Heino achterop stond…

    Zit ook niet veel verschil in, tussen Heino en deze Heico Volvo…

    Allebei Albinowit, een Duits pak en een tenenkrommend geluid:

    https://youtu.be/f5LnR6XjMkg

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      31 januari 2018 om 19:28

      @moveyourmind: snap niet waarom ze hiervoor een diesel pakken.. klinkt alsof iemand zit te bellenblazen in een microfoon met alleen de subwoofer aan.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        31 januari 2018 om 19:36

        @gasskaas: Mooi verwoord!

        Het lijkt ook wel heel erg veel hier op dit:

        https://youtu.be/2sJxxikKk8Q

        Login om te reageren
        • gasskaas zegt

          31 januari 2018 om 19:43

          @moveyourmind: dat is ook zeer tenenkrommend, met zijn zonnebril in een indoor hal.

          Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    31 januari 2018 om 18:47

    Voor dat geld had ik er wel zo’n pakketje opgeknupt. Ziet er wel lekker dik uit

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    31 januari 2018 om 18:47

    Die i3 velgen staan hem best goed.

    Login om te reageren
  11. strammermax zegt

    31 januari 2018 om 18:51

    Wat lijkt dat ding van de zijkant raar..

    Login om te reageren
  12. 2wheeler zegt

    31 januari 2018 om 18:55

    Lekkere bak hoor zo! Sierstukjes doen me denken aan Alpina.

    Login om te reageren
  13. 87sandyd zegt

    31 januari 2018 om 19:07

    Velgen een maatje te groot imo..

    Login om te reageren
  14. 730ld zegt

    31 januari 2018 om 19:13

    4 dikke uitlaten voor een 2.0 4 cilinder??? Overdrijven kan ook….

    Login om te reageren
  15. drf76 zegt

    31 januari 2018 om 19:35

    Kan me haast niet voorstellen dat alle genoemde onderdelen voor 2.500 te koop zijn. Ik vermoed dat de velgen of de plastic scooterkappen rond de wielen afzonderlijk al een dergelijk bedrag kosten…

    Login om te reageren
  16. evogt3 zegt

    31 januari 2018 om 20:22

    Ik vind het wel geslaagd.
    Is helaas wel een stukje duurder dan hier beschreven wordt. Alleen de verlaging kost al 2500 euro. Velgen 700 euro per stuk. Alles bij elkaar zit je zo aan de 10K.

    Login om te reageren
  17. turbobrick zegt

    31 januari 2018 om 20:41

    Ondertussen heb je nog steeds een Volvo die al jaren NIKS echts sportiefs meer heeft.

    Login om te reageren
  18. evogt3 zegt

    31 januari 2018 om 21:53

    @jaapiyo: waarom nou niet eerst even gedegen onderzoek doen voordat je een artikel schrijft?

    Login om te reageren
  19. shadowbroker zegt

    31 januari 2018 om 23:35

    Auto komt mij over als een 1.0 tsi met gti-r look… “All show and now go”

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      31 januari 2018 om 23:36

      @shadowbroker: Ja en ik weet dat de xc60 komt met de t8 aandrijflijn. Maar nog steeds niks in mijn ogen

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        1 februari 2018 om 00:13

        @shadowbroker: T8 is snel. Maar de XC90 t8 is op de tussen sprint gewoon trager dan mijn Volvo baksteen uit 1996.. dus zo spectaculair zal het allemaal wel niet worden

        Login om te reageren
        • 240volvo zegt

          1 februari 2018 om 07:53

          @kennone: denk dat de t8 mijn baksteen uit 1990 wel flink de oren wast ?

          Login om te reageren
        • shadowbroker zegt

          1 februari 2018 om 08:18

          @kennone: Ja t8 is snel maar nog steeds een preuts 4 cillindertje

          Login om te reageren
  20. kauwsjotel zegt

    1 februari 2018 om 09:32

    Hier zal elke tokkie zich wel thuis in voelen

    Login om te reageren
    • zwafra zegt

      2 februari 2018 om 12:48

      @kauwsjotel: wat een vooroordeel….wat is er mis met je auto een beetje te personaliseren.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North