Deze Volvo XC60 is een dikke Zweedse gehaktbal

Auteur: , 36 Reacties

Met dank aan wat hulp uit Duitsland.

De Duitse tuner Heico Sportiv zal wel blij zijn. Vanuit het Duitse Weiterstadt legt het bedrijf zich al sinds jaar en dag toe op het tunen van Volvo’s. Dan is het toch een beetje zuur als een concurrent je de wind uit de zeilen haalt. Precies dat gebeurde met Heico. Het Zweedse Polestar schurkte steeds dichter en dichter tegen Volvo aan. Maar dat is nu verleden tijd. Polestar is inmiddels volledig geassimileerd door Volvo’s moederbedrijf Geely. En dus heeft Heico weer alle ruimte om zich te vergrijpen aan reeds bestaande Volvo’s (en wellicht Polestars in de toekomst).

Net als het geval was bij het vorige model heeft Heico inmiddels ook voor de nieuwe XC60 een dikmaak-kitje klaarliggen. Flinke bumpers, grote velgen, indrukwekkende stortkokers, een verlagingssetje dat eventueel samenwerkt met de optionele adaptieve demping, het is allemaal van de partij. De kit is alleen beschikbaar op auto’s met R-Design pakket en voor 2.490 Euro ben je helemaal het mannetje. Eventuele motortuning moet je er los bijbestellen.



36 reacties

Ik snap het wel, als mensen dit niet willen.
@sleepyj: want?
@bmwfreak038: omdat ik het geen porum vind. SUV achtig ding verlagen, met een bumperlippen zodat het nog lager lijkt. Tel daarbij de grote, niet al te fraaie velgen bij op en je maakt een prima ogende auto een stuk minder mooi. En dan het schreeuwerige Heico achterop. Nah, van die 2500 zou ik anders besteden. Prijs valt mee overigens.
@sleepyj: het heico en de velgen snap ik wel trouwens.
@sleepyj: excuses voor mijn slechte zinnen. Niet heel fraai getypt.
@bmwfreak038: 1 uitlaat per cilinder😂
@sleepyj: Ziet er toch niet verkeerd uit? Volvo is niet meer wat het 10 jaar terug was met een s80 t6 als sportieve optie.
@fmgarcia: O hij is wel erg laag trouwens. De wielen zijn ook een tandje te groot imo. Achter bumper is perfect gelukt.
Die prijs valt me alleszins mee. Hoewel ik het geld eerder aan technische upgrades zou uitgeven dan aan uiterlijk vertoon.
@henk_he: serieus, een S-Line of M-pakketje is doorgaans duurder. En dan is het nog in eigen huis ontwikkeld tijdens het reguliere ontwerpproces. Heico moet eerst de auto kopen, helemaal nameten en passen en proberen, netjes dat ze de prijs zo laag hebben weten te houden.
Ja. Ik zou t doen. T enige wat ontbreekt is de poen.
Dit is toch gewoon gaaf spul!
Heb je een ”suv” verlaag je hem helemaal tot een normale hatchback? Zo is niet natuur zo.
Als ik een pauperbak wil koop ik wel een X6.
Ieder z’n smaak, maar voor wat je ervoor krijgt is 2.5k echt geen geld.
Dacht eerst dat er Heino achterop stond…

Zit ook niet veel verschil in, tussen Heino en deze Heico Volvo…

Allebei Albinowit, een Duits pak en een tenenkrommend geluid:

https://youtu.be/f5LnR6XjMkg
@moveyourmind: snap niet waarom ze hiervoor een diesel pakken.. klinkt alsof iemand zit te bellenblazen in een microfoon met alleen de subwoofer aan.
@gasskaas: Mooi verwoord!

Het lijkt ook wel heel erg veel hier op dit:

https://youtu.be/2sJxxikKk8Q
@moveyourmind: dat is ook zeer tenenkrommend, met zijn zonnebril in een indoor hal.
Voor dat geld had ik er wel zo’n pakketje opgeknupt. Ziet er wel lekker dik uit
Die i3 velgen staan hem best goed.
Wat lijkt dat ding van de zijkant raar..
Lekkere bak hoor zo! Sierstukjes doen me denken aan Alpina.
Velgen een maatje te groot imo..
4 dikke uitlaten voor een 2.0 4 cilinder??? Overdrijven kan ook….
Kan me haast niet voorstellen dat alle genoemde onderdelen voor 2.500 te koop zijn. Ik vermoed dat de velgen of de plastic scooterkappen rond de wielen afzonderlijk al een dergelijk bedrag kosten…
Ik vind het wel geslaagd.
Is helaas wel een stukje duurder dan hier beschreven wordt. Alleen de verlaging kost al 2500 euro. Velgen 700 euro per stuk. Alles bij elkaar zit je zo aan de 10K.
Ondertussen heb je nog steeds een Volvo die al jaren NIKS echts sportiefs meer heeft.
@jaapiyo: waarom nou niet eerst even gedegen onderzoek doen voordat je een artikel schrijft?
Auto komt mij over als een 1.0 tsi met gti-r look… “All show and now go”
@shadowbroker: Ja en ik weet dat de xc60 komt met de t8 aandrijflijn. Maar nog steeds niks in mijn ogen
@shadowbroker: T8 is snel. Maar de XC90 t8 is op de tussen sprint gewoon trager dan mijn Volvo baksteen uit 1996.. dus zo spectaculair zal het allemaal wel niet worden
@kennone: denk dat de t8 mijn baksteen uit 1990 wel flink de oren wast 😂
@kennone: Ja t8 is snel maar nog steeds een preuts 4 cillindertje
Hier zal elke tokkie zich wel thuis in voelen
@kauwsjotel: wat een vooroordeel….wat is er mis met je auto een beetje te personaliseren.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).