Vanaf heden wordt Feyenoord niet meer gesponsord door Opel, dus mag BMW inspringen.
Auto’s en voetbal, ze kruisen elkaars paden nog wel eens. Neem de ‘voetballersauto’s‘, vaak bedoeld om aan te duiden dat vooral rijke mensen die niet perse auto’s als primaire interesse hebben, bepaalde modellen kopen. Of gewoon sponsoring, waar een voetbalorganisatie of club een deal sluit met een autofabrikant.
Auto van de zaak
Voetballers leven al niet op water en brood, maar in de meeste gevallen maken dergelijke sponsordeals het wel heel makkelijk. Audi heeft bijvoorbeeld gezorgd voor een auto voor de spelers van Real Madrid en Bayern München. En wij Nederlanders kennen allemaal vast nog wel de reclames van Opel die samen met Feyenoord in zee ging. Ook speelde Feyenoord een tijd met het Opel-logo prominent voorop de shirts van de spelers. Dat dealtje stond nog en zorgde ook voor altijd beschikbare auto’s.
Opel eruit
Het is echter tijd voor Opel om de stekker uit die sponsordeal te trekken. Zij leveren niet meer de auto’s en overige mobiliteit voor Feyenoord. De reden is heel simpel, volgens Mark Koevermans, de directeur van de Rotterdamse club. Hij zegt dat de nieuwe baas van PSA niks heeft met voetbal. Reden genoeg om te kappen met deze deal, dus.
Overigens heeft BMW geen busjes dus voor de jeugdopleiding blijft de Rotterdamse leasemaatschappij Breelease die de deal begeleidt overigens wel Opel busjes inzetten. Dat is dan wel weer sympathiek.
BMW erin
Met Opel weg is er dus ruimte voor een nieuw automerk om Feyenoord te sponsoren, de keuze is gevallen op BMW, dealer Breeman helpt de club. Het Duitse merk is een samenwerking aangegaan met de voetbalclub. Dat betekent een nieuwe auto van de zaak voor Dick Advocaat, maar ook de spelers mogen een bezoekje brengen aan de BMW-dealer.
In plaats van een samenwerking zoals Bayern en Audi, krijgt het huidige team van Feyenoord meer vrijheid. Ze worden niet allemaal in een i3 of hybride gestopt, maar mogen zelf kiezen welke auto ze willen. De meest populaire auto uit de range wordt de BMW 2 Serie Gran Coupé.
Overeenkomst
De deal tussen Breeman BMW en Feyenoord is nu gesloten voor vier jaar. Halverwege, dus na twee jaar, mogen alle auto’s vervangen worden. Zo wordt er in principe altijd met de nieuwste modellen gereden. In eerste instantie gaat het om 140 auto’s voor die twee jaar, bij vervanging verdubbelt dat aantal.
Breeman BMW en Feyenoord zijn de ideale partners, beide in Rotterdam-Zuid en beide bestaan ze al 112 jaar. De deal gaat in vanaf vandaag. Spoedig zal je een hoop BMW’s kunnen spotten bij De Kuip.
Overigens zul je waarschijnlijk de X5 en X6 op de foto’s ook spotten, maar van wie zullen die zijn? Dat mogen jullie speculeren in de comments!
@Loek: boven het artikel heb je nog een fotootje staan van een Opel Corsa sedan. Ff fixen.
Mooi reclamestukje. Gesponsord door Breeman?
@jaapiyo: dat jullie elkaar intern niet kunnen bereiken joh..
@2wheeler: haha
Wat een lelijk ding op de header zeg.. dan zijn de kleuren 1 ding, maar vergelijk dit ontwerp met een E46, dan begrijp ik niet dat mensen denken; “wat een mooie wagen, die wil ik!”
Ok dus ik kan zaterdag beter niet melden dat mijn nieuwe auto een 2 Gran Coupe is geworden… ;-)
@michaelras: nee idd dat kan je beter niet doen ?
Lijkt me verstandig, laat ‘m ook maar niet naast de F4 staan: Tamburini draait zich om in z’n graf.
Je hebt toch wel een echte, met Kuipstoelen…
Anders ben je geen echte Feyenoordfan.
@moveyourmind: Jij luistert ook naar Zomertijd??
Ah, daar had ik hem dus van.
Had nou gewoon een voorbeeld genomen aan de beste en sympathiekste club van Nederland https://m.youtube.com/watch?v=fVRAXgixwts.
@jaapiyo: Droom maar lekker verder. Er is maar één club in Nederland die als eerste de Europa cup 1 en de wereldbeker heeft gewonnen en dat zijn niet PSV of AJAX. Verder is Alfa leuk alleen prefereer ik BMW, maar dat is wat objectief.
@bmwfe: en daarna niets meer??
@kle500: Ach, Feyenoord was de laatste Nederlandse ploeg die internationaal wat heeft gewonnen (UEFA Cup 2002). En wat voor auto’s geldt, geldt ook voor voetbal: allemaal erg subjectief.
@bmwfe: of objectief, is maar hoe je het bekijkt.
@michaelras: laat maar lullen. Ik moest even wennen aan het design, maar hij begint me steeds meer aan te spreken. Ik zou het eigenlijk best een interessante duurtest auto vinden.
Bijleggen voor een 3 serie zou ik zeggen. Heb je tenminste een bmw en geen uitgerokken Mini Cooper
@bierbuik: tja, merknaam he. Voor design kun je beter naar frankrijk of korea.
@thijsj: daar zijn de meningen ook over verdeeld… wat design betreft kun je beter terug in de tijd.. of ik word oud, dat kan ook
@nautique206: design is wel aan smaal onderhevig ja. Kaar dat ben ik wel met je eens. Ik vind oudere auto’s ook vaal mooier.
@bierbuik: vergelijk de bestuurders van de huidige BMW’s met die van de E46 en je snapt direct waarom nieuwe BMW’s gretig aftrek vinden. Niemand die zich wil associëren met petjes of Gucci tasjes.
Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar doe mij maar een Insignia Grand Sport ipv dat ding op de eerste foto…
Liever een knappe Insignia dan zo’n wanstaltige 2 Gran Coupé, wat een ongelofelijk lelijk hok is het ook zeg.
Als voetballer rij je qua imago toch liever in een BMW als een Opel.
Maar de eventuele patsers onder de Feyenoorders zullen wel geen X5 M mogen kiezen.
X6 M ? Voetballers moeten all the way gaan hé
Voor Dickie hebben ze toch wel een laag model? Zo’n hoge instap als bij een X7 kan hij alleen met een roltrap.
Dickie rijdt een dikke Mercedes.
Vind het wel echt een merk voor Feyenoordspelers…
Met die grille die nog groter is dan een officieel goal.
Kunnen ze thuis een beetje extra oefenen.
Op het eerste gezicht dacht ik dat er een rode Insignia op de foto stond…
@drsjeroen: …. maar toen zag ik dat die lelijk was dus wel een BMW moest zijn en geen Insignia
Na-apers. Mijn cluppie ADO Den Haag heeft een deal met BMW Dusseldorp tot minimaal 2025. Dussss.
Twee liefdes van mij die samenwerken. Het leven kan niet mooier zijn.
@Rick-dos: mijn cluppie? Ben je eigenaar? Heb je aandelen?
@christian85 Ja. Ja. en Ja.
@Rick-dos: ja?
@christian85 Ja.
Die club is toch van China tegenwoordig?
@jaapiyo. Hallo! Je leest het op het internet hoor. Dus is het waar.
Dat geldt alleen voor dingen die Helmut Marko en Max Verstappen betreffen.
@Rick-dos: AZ heeft ook al Dealer Dusseldorp als sponsor, leuk een titelkandidaat en een degradant.
@toniominestrone Ik zou AZ niet een degradant willen noemen.
@Rick-dos: touché ?
Wat een hok die 2 GC, niet om aan te gluren. Lachwekkend zelfs!
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat de selectie van Feyenoord ongekend woest is, daar zij zich allemaal hadden verheugd op het mogen rijden van de nieuwe Mokka-e.
Zou BMW het al doorhebben dat die 2 Gran Coupe nogal heel lelijk is? Vanaf de achterdeur zie ik er zowaar wat eerste generatie Prius in…
Denk dat ze toch niet volledige vrijheid kregen met kiezen, anders verkies je toch nooit een 2gc boven een m5/m8 neem ik aan
Zullen wel tot een bepaald bedrag mogen uitzoeken, M modellen worden wel heel prijzig ook qua afschrijving.
Volgens mij hebben die jongens van Ajax ook geen AMG modellen anders zouden ze denk ik allemaal wel G 63 rijden denk ik.
Hoop partijen bij betrokken. Wordt flink aan verdiend aan alle kanten.
BMW geen busjes? Is de 2-Serie GT nu al van de markt gehaald dan?
@karhengst: 2GT is 7-persoons, ze willen Vivaro/Zafira 9-persoons.
Ik zou er oprecht niet blij van worden als ik een een 2 GC zou moeten gaan rijden. Al niet als die gratis is.
@smex: en wat rij je nu?
Ik rij nu een BMW 420i Gran Coupe met M pakket.
Dan denk je: ‘Yes, een BMW!’ Krijg je één of ander lelijk C-segment sedannetje met een BMW logo.
Een Insignia is mooier. Een Grandland X is zelf mooier. Jemig.
Tjemig wat zijn die BMW’s tegenwoordig lelijk. Overigens, wat moet Lee Towers nu gaan rijden?
EDIT: *sommige BMW’s. De 8, 3, jaja 4 ,5, X1, X3, X5 zijn wel te pruimen. Ahja, des goûts et des couleurs…
Hoezo heeft BMW geen busjes? X1, X2, X3, X4, X5, X6, X7, er is geen merk ter wereld dat zoveel busjes heeft als BMW.
Als je alles mag kiezen, zou ik direct een M8 GC nemen natuurlijk :)