• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De dikste automaten met 20 procent bijtelling: dit zijn ze

Auteur: Dizono, gepost 8 september 2015 om 20:50 – 45 Reacties

Audi A6 Ultra TDI


Je zou maar geen linkervoet hebben. Of gewoon niet graag schakelen, dat kan natuurlijk ook. Bijtelling betalen doen we allemaal niet graag, dus gingen we opzoek naar lekker dikke automaten met minimaal 150 pk en met 20 procent bijtelling.

De filedruk mag de afgelopen jaren dan flink zijn afgenomen, als Randstedelijk forens is er bijna niet aan filerijden te ontkomen. Een automaat, zeker in combinatie met adaptieve cruisecontrol, is dan een zegen. De sportieve rijders onder ons mogen ze dan verfoeien, met de huidige generatie automaten is bijzonder weinig mis. Dat ze vaak zuiniger en sneller zijn dan een vergelijkbare auto met handbak is veelzeggend. We zetten een aantal voor de leaserijder interessante modellen op een rijtje. Minder bijtellen hoeft écht niet vervelend te zijn.

Audi A6 2.0 TDI ultra 190pk
Je kunt bij Audi zowel voor een A1, A3, A4 of A6 met automaat en 20 procent bijtelling terecht kunt, al moet je op levering van de A4 nog heel even wachten. Dan de A6 TDI Ultra maar, die er zowel met 150 pk als 190 pk-sterke versie van de tweeliter diesel leverbaar is. Dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt.

BMW 420d

BMW 420d Gran Coupé
Bij BMW kun je vrijwel alle *18d en *20d’s rijden met twintig procent bijtelling en automaat, van 1 Serie tot 5 Serie. Onze keuze is de 420d Gran Coupe, een schitterende vierdeurs coupé die met 190 pk-sterke zelfontbrander en automaat een ideale Autobahn-cruiser is.

DS5

Citroën DS5 BlueHDi 180
Eigenzinnig, luxe en opvallend, de (Citroën) DS5 in drie woorden. En sinds de facelift is de BlueHDi met 180 pk niet langer gekopeld aan een robotische handbak, maar een echte zestraps automaat. Très bon!

Ford Mondeo HEV

Ford Mondeo HEV
Onder de kap van de Mondeo van de weinige benzinemotoren in dit overzicht. Geholpen door hybridetechniek is deze tweeliter met automaat zuinig genoeg voor 20 procent bijtelling. Het gecombineerde vermogen bedraagt 187 pk, al valt de topsnelheid met 187 km/u wat tegen. Alles voor de CO2-uitstoot…

Jaguar XE

Jaguar XE 2.0D 180pk
Look at it, it’s a Jaaaaag! Niet alleen is de XE onmiskenbaar een Jaguar, met zijn gelikte lijnenspel en Britse luxe is het ook een gewaagde concurrent voor de grote Drie uit Duitsland. De tweeliter Iridium-diesel is zowel met 163 pk als 180 pk en automaat goed voor 20 procent bijtelling.

Lexus GS 300h

Lexus GS 300h
Qua aandrijflijn lijkt de Lexus veel op de Ford Mondeo HEV; Een 2.5 benzine, gekoppeld aan (niet plug-in) hybridetechniek. Het gecombineerde vermogen bedraagt liefst 223 pk, maar ook hier vallen de prestaties ietwat tegen: een top van 190 km/u en 0-100 in 9.2 seconde. Behalve de GS heeft ook de IS 300h deze hybride-aandrijflijn, door het lichtere gewicht is de IS iets sneller.

GLA 220

Mercedes-Benz GLA 220 d
Mercedes heeft een aardige keuze aan gunstige bijtellers met automaat, zij het met kanttekeningen. Zo kun je de C-Klasse als C300h krijgen, maar deze dieselhybride krijgt vanuit eigen huis natuurlijk flinke concurrentie van de C350e, een plug-in benzine met slechts 7 procent bijtelling. Ook de E-Klasse is onder de gestelde voorwaarden in meerdere uitvoeringen leverbaar met 20 procent bijtelling, maar dit model loopt op zijn laatste benen. Daarom brengen we de GLA met 177-pk sterke diesel onder de aandacht. Ook de onlangs gefacelifte A-Klasse is met deze combinatie van blok en transmissie te krijgen, eveneens met 20 procent bijtelling.

Mini Cooper SD

MINI Cooper SD
De kleinste auto van het stel, maar met 170 pk ook een van de snelste. In 7,2 seconde zit je op de honderd, de top bedraagt 225 km/u. Duur is de MINI ook, zeker als je de prijs per centimeter gaat uitrekenen.

Pegeot 508 SW

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180
Franse auto’s, dieselmotoren en een automaat, een soort heilige drie-eenheid. Deze dikke stationwagen van Peugeot is goed voor 180 pk. Verwacht geen uiterst sportief weggedrag, deze 508 SW is vooral een comfortabele en vlotte kilometervreter.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, 4-serie, 508, a6, Audi, automaat, BMW, cooper-sd, Diesel, Ford, gla, gran-coupe, Hybride, Jaguar, lease, Lexus, Mercedes, MINI, mondeo, Peugeot, tdi, xe

Vorig bericht: « De nieuwe Lexus RX 450h is officieel
Volgend bericht: BMW M6 Competition Edition was BMW’s IAA-primeur? »

Lees Interacties

Reacties

  1. baske zegt

    8 september 2015 om 20:54

    Leuk artikel!

    Login om te reageren
  2. agera zegt

    8 september 2015 om 20:54

    XE voor mij!
    Look at it! Its a Jaaaaag!

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      8 september 2015 om 22:32

      @agera: voor mij ook! Gelukkig bouwen ze er meer dan één. Al lijkt dat soms niet zo.

      Login om te reageren
  3. mastemaker zegt

    8 september 2015 om 20:56

    Idd leuk artikel maar er zit wel wat prijsverschil tussen de auto’s wellicht ook een handig vergelijk. Anders kan je ook een 25% auto kiezen die een stuk goedkoper is!

    Login om te reageren
    • ralkil12 zegt

      9 september 2015 om 16:24

      @mastemaker: de audi a6 is 25 procent als je avant neemt

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    8 september 2015 om 20:57

    Ik zou me voor geen enkele auto schamen als die op mijn oprit zou staan. Stuk voor stuk zijn het dijken van auto’s. De DS5 vind ik nog de leukste van het stel. Vooral dat interieur met die stoelen met horlogebekleding. Rij je ook nog eens iets origineels.

    Login om te reageren
  5. jeppie zegt

    8 september 2015 om 20:58

    XE of een Peugeot voor mij

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    8 september 2015 om 20:59

    Voor mij graag de Lexus. Ik zag er vandaag eentje rijden en het is gewoon een heel erg mooi kar. Dat ie niet zo snel is boeit me niet zo, zolang je maar lekker ontspannen kan cruisen.

    Nummer twee is de Jaguar. Goed design, leuk interieur en het is geen Duitser. Daarbij is dit echt een bijzondere auto, iets wat ik bij de X-Type niet had.

    Nummer drie de A6. Het liefst als Avant pakezel. Ideale familieauto. Kwalitatief misschien een van de betere, alleen denk ik dat de V6 diesel veel beter bij het karakter past van de A6 dan die nagelende vierpitter.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 september 2015 om 10:03

      @gtwillem: De 190pk TDI zal waarschijnlijk snel zat zijn, maar je wilt inderdaad zo`n heerlijke 6 pitter.

      Login om te reageren
    • ralkil12 zegt

      9 september 2015 om 16:25

      @gtwillem: haha die audi word wel 25 procent dan

      Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    8 september 2015 om 21:05

    Uit het lijstje zou ik kiezen:

    Lexus GS300h: Weliswaar ietwat tegenvallende prestaties, maar wel een zeer fijn uiterlijk.
    Jaguar XE in 180pk-trim: Een zoveel leukere/mooiere concurrent voor de gevestigde, Duitse orde.
    DS5 en 508 SW: beiden beeldschone Franse wagens.

    Login om te reageren
  8. knipperlichtje zegt

    8 september 2015 om 21:06

    Voor mij de 420d, verschilt op de foto’s maar heel weinig van de 3 serie, maar in het echt ziet hij er veel beter uit. En zo’n hatchback maakt een estate vrijwel overbodig. Op plaats 2 komt de A6, ik vind het een prachtige auto, zeker na de facelift, maar een A6 zonder quattro vind ik niet kloppen. Dat is een totaal irrationeel gevoel, maar gevoel moet soms ook tellen.

    Login om te reageren
  9. quadruple zegt

    8 september 2015 om 21:06

    Mooie 4 serie, kom maar op! De XE is ook erg tof

    Login om te reageren
  10. prop zegt

    8 september 2015 om 21:07

    Eeuh wel de Audi A4 ook hoor. Zelfs als Avant met 20 punten bijtelling en diesel automaat 150pk

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      8 september 2015 om 21:12

      @prop: Check, je hebt gelijk! Nu ja, bijna dan, want de 150 pk-versie is er niet met automaat. De 190 pk wel en ook die doet 20 procent!

      Login om te reageren
      • prop zegt

        8 september 2015 om 21:18

        @dizono:

        Owja idd. Nog niet dan. Maar de 150pk komt wel. Einde van het jaar. Vooruit doet ie 21% .. of was t nou 22%

        Niet elke auto uit dit rijtje kan dit jaar meer geleverd worden

        Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    8 september 2015 om 21:09

    Leuk, maar als echte autoliefhebber laat je je niet afschrikken door een beetje meer bijtelling… Dan maar een iets minder luxe vakantie en sim only ipv een abonnement met de nieuwste telefoon. Want iets meer bijtelling en de écht leuke varianten komen in het vizier.

    Login om te reageren
    • purepet9000 zegt

      8 september 2015 om 21:44

      @moveyourmind: Leuk, ga maar weer fietsen.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      8 september 2015 om 22:13

      @moveyourmind: dit overzicht geeft aan dat je zelfs enkele leuke auto’s kan krijgen. Anders moet je naar duurdere auto’s moet kijken waar je óók nog eens meer bijtelling over moet betalen. Je kan best een liefhebber zijn zonder je het schompes aan alles te betalen.

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      8 september 2015 om 22:58

      @moveyourmind: je kunt je wel scheel betalen aan meer en meer auto, maar ‘do you need anything more than a 320d?’ Chris Harris ziet niet zo’n noodzaak. http://youtu.be/zKrXFTL_6pw

      Login om te reageren
  12. gerjanm zegt

    8 september 2015 om 21:18

    Allemaal knappe bakken, alleen van de GLA ben ik echt geef fan van. Heb laatst eens een 4serie gran coupe goed bekeken. Echt een knappe bak! Misschien wel een beetje niches vullen, maar wel goed gelukt.
    De Jaguar heeft wel mijn voorkeur, maar ik ben ook benieuwd hoe die Lexus rijdt, ziet er in ieder geval netjes uit.

    Login om te reageren
  13. dirkiii zegt

    8 september 2015 om 21:20

    Mijn vorige auto was een 508 echt een hele fijne auto om mee te rijden. Eerst vond ik de stoel niet ideaal zitten maar toen ik dat aangaf bij de dealer hebben ze het zit gedeelte iets gekanteld zodat de benen ook lekker ondersteund werden. Echt een aanrader voor mensen die deze auto hebben.

    Login om te reageren
  14. dawwg zegt

    8 september 2015 om 21:22

    En hoe zit het met te lange eindoverbrengingen (a la V40 D4), haalt alle lol er vanaf. En zeker bij de Lexus, zwaar, CVT en traahaag ….

    Login om te reageren
    • Robbert01 zegt

      8 september 2015 om 22:22

      @dawwg: De V40 D4 die je nu kan bestellen heeft andere verhoudingen dan de D4 die eind vorig jaar geleverd werd met 14% bijtelling. En er zit geen begrenzer meer op :)

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        9 september 2015 om 21:05

        @Robbert01: En fatsoenlijke velgen inderdaad. Maar de vraag blijft staan; andere verhoudingen wil niet automagisch zeggen ‘lekker vlot in z’n 6′ :)

        Login om te reageren
  15. sportstand zegt

    8 september 2015 om 21:26

    De nieuwe A4 is er zelfs met een 3.0 TDI met 20%!

    Login om te reageren
    • sportstand zegt

      8 september 2015 om 21:30

      @sportstand: Ik hoorde dit van de dealer, maar ik kan het nu nergens meer vinden

      Login om te reageren
  16. c350cdi zegt

    8 september 2015 om 21:27

    Kan een A3 e-tron ook?
    Gisteren nog een potje snelwegsprintjes met een A3 gedaan.
    Ding trekt akelig hard van 100-180.
    en dat voor maar 7%.

    Tot batterijtje leeg is, dan is het over en uit met de A3 ;-)

    Login om te reageren
  17. purepet9000 zegt

    8 september 2015 om 21:43

    En nu tot de 40.000.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      8 september 2015 om 23:28

      @purepet9000:
      Euh, twee Citroen Cactussen?

      Login om te reageren
  18. volvokaj zegt

    8 september 2015 om 21:51

    Volvo V60/V40 D4?? 190PK, 400NM met een automaat??

    Login om te reageren
  19. 888natan zegt

    8 september 2015 om 22:15

    Mijn voorkeur gaat uit naar een 5 serie touring, een grote logge (keine ahnung hoe je het schrijft) auto maar wel degelijk. De A6 is ook niet mis, een kennis heeft een de motor van een s4 erin gezet.

    (Vergeet die laatste zin, onnodig!)

    Login om te reageren
    • basta zegt

      9 september 2015 om 12:58

      @888natan: Helaas vallen Alle BMW 5 Touring en A6 Avant modellen in de 25% bijtelling. Om deze reden rijd ik sinds augustus de V60 D6 R-design voor 7%. Anders hadden zowel de BMW 5 Touring en A6 Avant een goede kans gemaakt met 20%.

      Login om te reageren
  20. Sir_Vmax zegt

    8 september 2015 om 22:55

    Xe of 4 serie

    Login om te reageren
  21. thoisss zegt

    8 september 2015 om 23:53

    De A6 van de begeleidende foto bij het artikel is grappig genoeg een 25% bijteller. Alleen de sedan is met 20% te verkrijgen!

    Login om te reageren
  22. 2wheeler zegt

    9 september 2015 om 00:00

    Wat is die GLA toch een misbaksel

    Login om te reageren
  23. smoothoperator zegt

    9 september 2015 om 00:54

    Voor mij de lexus! Daarna de jaguar en de fransman! Die Duitse meuk zou ik niet eens willen al hadden deze 0% bijtelling.

    Login om te reageren
  24. kennone zegt

    9 september 2015 om 08:00

    Die Peugeot en Citroën mogen geschrapt worden. Dat mag je geen automaat noemen wat daar onderhangt.

    Login om te reageren
    • LaLancia zegt

      9 september 2015 om 08:55

      @kennone:
      Want? Hij heeft maar liefst een versnellinkje minder dan een Mercedes?

      Ik zou voor de A6 sedan of de 508 berline gaan. Vind ik bijzonder geslaagde creaties. De GLA daarentegen krijg ik braakneigingen van. Daarnaast heeft die een versnelling minder dan de BMW, dus dat mag je geen automaat noemen.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        9 september 2015 om 09:22

        @lalancia: semi automaat. Dus gewoon een gerobotiseerde versnellingsbak en knetter traag.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          9 september 2015 om 09:55

          @kennone:
          Het stukje tekst onder de Citroen:
          “En sinds de facelift is de BlueHDi met 180 pk niet langer gekoppeld aan een robotische handbak, maar een echte zestraps automaat. Très bon!”

          @dizono schrijft niet voor niks dit soort stukjes tekst. Neem dan alsjeblieft ook even de moeite om het te lezen…..

          Login om te reageren
        • LaLancia zegt

          9 september 2015 om 12:10

          @kennone: het is inderdaad gewoon een ‘Wandler’ volautomaat van ik meen Aisin. Met zes verzetten.

          Overigens klopt het niet helemaal wat er staat in het artikel. De DS 5 heeft alleen in combinatie met de 1.6 HDi een halfautomaat (EGS) gehad. De 2.0 HDi is altijd al een zestraps volautomaat geweest, alleen is die bij de facelift vernieuwd.

          Login om te reageren
  25. spoiler zegt

    9 september 2015 om 12:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  26. basta zegt

    9 september 2015 om 13:03

    Voor de volledigheid goed om te vermelden dat geen enkele 5 serie Touring of A6 Avant 20% bijtelling heeft! Anders had 1 van deze 2 auto’s met grote waarschijnlijkheid op mijn oprit gestaan.

    Ik heb een station nodig om met 3 kids op vakantie te gaan, maar 25% op de cataloguswaarde bijtellen van een A6 Avant of 5 Touring werd mij echt te gek tov de 7% bijtelling op mijn V60 D6 R-design die gechipt is naar 346 PK en 738 NM door Rica :-)

    Login om te reageren
  27. sanderm3 zegt

    9 september 2015 om 13:04

    Bij het lexus stukje hebben ze het ook over de “IS”. Gaan ze nu deze type aanduiding ook verbieden in de toekomst?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North