• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit automerk krijgt eindelijk een eigen dealer

Auteur: RubenPriest, gepost 8 januari 2018 om 22:06 – 40 Reacties

Afbeelding Dit automerk krijgt eindelijk een eigen dealerAfbeelding Dit automerk krijgt eindelijk een eigen dealerAfbeelding Dit automerk krijgt eindelijk een eigen dealerAfbeelding Dit automerk krijgt eindelijk een eigen dealerAfbeelding Dit automerk krijgt eindelijk een eigen dealerAfbeelding Dit automerk krijgt eindelijk een eigen dealerAfbeelding Dit automerk krijgt eindelijk een eigen dealer

Dit automerk krijgt eindelijk een eigen dealer
In den beginne..

Het heeft even geduurd, maar het merk Genesis heeft eindelijk een eigen dealer gekregen. Uiteraard in thuisland Zuid-Korea. Hyundai heeft de tijd genomen, want de oprichting van Genesis Motors gebeurde reeds in november 2015.

Dat het wat langer heeft geduurd is niet zo vreemd. Immers moet het merk eerst een aantal modellen hebben om een showroom te kunnen vullen, al zijn er automerken die daar anders over denken (*kuch* Bugatti). In de tussenliggende periode hebben we kennis mogen maken met de G90, G80 en G70. Drie luxe sedans die een, in mijn ogen, behoorlijk appetijtelijk voorkomen hebben.

De dealer is te vinden in de luxe wijk Gangnam Style in de hoofdstad Seoul. Het pand bestaat uit twee verdiepingen en is vanaf juni operationeel.

Op de vrijgegeven plaatjes ziet het er allemaal wat doods en zakelijk uit, maar laten we hopen dat ze de boel nog een beetje opvrolijken. Er komt een speciale sectie waar klanten diverse interieur-opties en kleuren kunnen doornemen met de verkoper. Daarnaast komt er een mogelijkheid om een virtuele proefrit te ondernemen middels Augmented Reality. Er zijn vijf geprogrammeerde routes ingesteld die zich afspelen in de straten van Seoul.

Genesis Gangnam zal als flagship store gaan opereren. Het is de bedoeling dat elders op de wereld ook Genesis-dealers volgen.

Ook interessant!

  • Nog goedkopere Hyundai EV
    Nog goedkopere Hyundai EV is eindelijk op komst
  • Hyundai Kona N met 280 pk eindelijk officieel
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

dealers, genesis, Hyundai, zuid-korea

Vorig bericht: « Geen ruime villa, wel een ruime garage*
Volgend bericht: Komt er nu dan wel een BMW Z4 M? »

Lees Interacties

Reacties

  1. alassad zegt

    8 januari 2018 om 22:11

    Oppan gangnam style! (Sorry voor deze reactie)

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      8 januari 2018 om 22:18

      @alassad: wow you suck

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        8 januari 2018 om 22:32

        @shalomleon: 5 dolla? ik ook maar lekker belangrijk:).

        Login om te reageren
  2. koekwaus zegt

    8 januari 2018 om 22:26

    Van voren is het een beetje een Lexus, vanuit andere hoeken Zie ik een BMW. Geen lelijke auto voor de rest.

    Login om te reageren
  3. toyotavenray zegt

    8 januari 2018 om 22:32

    En toch zal het bedrijf dan flink moeten groeien als je mee wil in deze tijd. Ook met hybrides en elektrische auto’s.

    Login om te reageren
    • vrs18vt zegt

      8 januari 2018 om 23:50

      @toyotavenray: u bent niet bekend met het gamma aan modellen bij Hyundai/Kia? Ioniq of Niro ?

      Login om te reageren
      • toyotavenray zegt

        9 januari 2018 om 07:04

        @vrs18vt: toevallig werk ik bij een Toyota dealer en krijgen we ook Hyundai binnen.

        Login om te reageren
        • edjehaze zegt

          9 januari 2018 om 19:20

          @toyotavenray: laat me raden, bij Toyota in Venray?

          Login om te reageren
          • toyotavenray zegt

            9 januari 2018 om 19:51

            @edjehaze: hoe weet jij dat. Zie je dat misschien aan mijn gebruikersnaam. Ik heb wel eens een mailtje gestuurd naar Autoblog om dit te willen veranderen maar ik kreeg daar geen reactie op.

            Login om te reageren
    • Loek zegt

      9 januari 2018 om 08:42

      @toyotavenray: Genesis gaat elders ter wereld zo hard dat er vraag naar blijft. Aangezien dat in Europa beperkt is krijgen wij alleen de auto’s van moederconcernen Kia en Hyundai. En die doen het ook best prima tegenwoordig.

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        9 januari 2018 om 10:38

        @720s: hier in Tsjechië zie ik ze toch regelmatig. Niet zo vaak als een premium Duitser maar toch met regelmaat.

        Login om te reageren
  4. desalen zegt

    8 januari 2018 om 22:36

    De lokale betonboer heeft goede zaken gedaan

    Imo zeker geen lelijke auto’s! Gun ze het van harte

    Login om te reageren
  5. mopar zegt

    8 januari 2018 om 22:36

    Leuk, mooie sfeer ook. Inrichting verzorgt door Eva Braun?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      8 januari 2018 om 23:07

      @mopar: hahahaha! Mooi man haha!

      Login om te reageren
    • chimaera zegt

      9 januari 2018 om 07:49

      @mopar: Goud!

      Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      9 januari 2018 om 12:20

      @mopar: eerder Alfred Speer zou ik zeggen. Eva hield zich met andere zaken bezig…

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        9 januari 2018 om 13:09

        @doublechevron65: Het heeft in ieder geval exact dezelfde allure als dat van hun laatste optrekje….

        Login om te reageren
  6. dirkv zegt

    8 januari 2018 om 22:45

    Het ziet er een beetje spartaans uit daar bij de Genesis dealer maar dan gaat wel alle aandacht naar de auto.
    De auto’s van Genesis zitten goed in elkaar en rijden lekker. Jammer dat de motoren niet zuinig zijn en ze in Nederland dus zwaar belast zouden worden door de fiscus met als gevolg een hoge consumenten prijs. Een beetje het zelfde verhaal als met Subaru, fijne auto’s maar door de hoge BPM veel te duur in Nederland om te kunnen concurreren.

    Login om te reageren
  7. Citrofieleviltwin zegt

    8 januari 2018 om 22:46

    Staan volgens mijn mening al even hoog of zelfs verder dan Infiniti. Jammer eigenlijk en hoewel ik het Genesis zeker en vast gun, heeft het Renault-Nissan concern te veel kansen laten liggen in het premiumsegment. Ze concentreren zich teveel aan de onderkant van het segment. Dat geeft mooie verkoopcijfers maar ik zie nog liever een mooi gelijnde premiumbak dan de zoveelste Sandero of Lodgy.

    Login om te reageren
    • RooieRick zegt

      8 januari 2018 om 23:04

      @Citrofieleviltwin: Het stuk gaat over Genesis. Dan haal je even Infiniti aan. Vervolgens heb je het over Renault-Nissan die kansen laat liggen in het premiumsegment. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        8 januari 2018 om 23:08

        @blackbaron: Infiniti is van Nissan, dat had een mooie tegenhanger kunnen zijn van Genesis.

        Login om te reageren
        • RooieRick zegt

          8 januari 2018 om 23:19

          @2wheeler: Weet ik, mijn partner heeft een Infiniti M56 gehad. Infiniti en Genesis staan wat mij betreft op gelijke voet. Zo worden ze ook gezien in de VS. Net zoals Lexus bijvoorbeeld.
          Natuurlijk zou het leuk zijn om ze in Europa vaker te zien op de weg maar deze merken liggen echt niet wakker van de verkoopaantallen in Europa.

          Login om te reageren
          • Citrofieleviltwin zegt

            8 januari 2018 om 23:31

            @blackbaron: Op gelijke voet? Infiniti modellen in het ene land verkopen als Nissan Skyline en vice versa. Not done als je serieus wilt genomen worden in het premiumsegment. Dat is ook de reden dat Lincoln flopt met hun omgekatte Mondeo’s. De Infiniti QX30 is dan ook niet veel meer dan een Mercedes GLA. Verkopen ze eindelijk een premiumproduct maar niet volledig zelf ontwikkeld. Infiniti laat veel kansen liggen of ze hanteren alleszins een merkwaardige strategie in tegenstelling tot Genesis.

            Login om te reageren
            • RooieRick zegt

              8 januari 2018 om 23:44

              @citrofieleviltwin: Genesis werd eerst als Hyundai Genesis aan de man gebracht, een gewone Hyundai met een luxe aankleding. Toyota verkoopt ook Toyota modellen als Lexus model. Mercedes verkoopt een pick-up wat onderhuids een Nissan is. Wat is nu het punt precies?

              Login om te reageren
              • Citrofieleviltwin zegt

                8 januari 2018 om 23:56

                @blackbaron: “The name Genesis reflects Hyundai’s first entry into the luxury market segment.” De eerste Genesis was een probeersel om te bekomen wat het huidige Genesis nu is. Het punt dat ik wou waarmaken daar ben je al lang over.. Genesis heeft sneller en beter geleerd dan Infiniti en heeft meer respect kunnen afdwingen door alle ontwikkelingen binnenhuis te kunnen uitvoeren. De Mercedes pick up dat onderhuids een Nissan is moet zijn succes nog uitwijzen. Als het zal verlopen zoals de Citan dan heeft het geen positieve toekomst.

              • RooieRick zegt

                9 januari 2018 om 00:07

                @citrofieleviltwin: Tja ik raak door jou het spoor bijster. Nissan als Infiniti verkopen is not done. Hyundai Genesis modellen in andere en eigen land als Hyundai verkopen is prima. Hyundai Genesis is nu een probeersel?
                Dat ze snel leren en heel goed naar de marketing hebben gekeken is al jaren duidelijk.

              • Citrofieleviltwin zegt

                9 januari 2018 om 00:23

                @blackbaron: De Hyundai Genesis heeft er altijd geweest als een op zichzelf staand model met eigen design. Het was geen Nissan Maxima met Infiniti badge of het was geen Infiniti dat hernoemd is naar Nissan Skyline. Bij deze was dit het laatste dat ik er aan toe te voegen had. I rest my case.

              • E34M5Touring zegt

                9 januari 2018 om 10:01

                @citrofieleviltwin: Euhh, de Equus is de voorloper van deze modellen. De vorige Genesis is een 3 serie formaat sedannetje. Met het succes van de Equus is daarna besloten de luxe auto’s onder een eigen label te zetten. Zoals Lexus en Infiniti. Men doet dit ook om zich verder van de KIA K900 af te zetten. Die begon wel heel erg op de Equus te lijken. Zou me niks verbazen als op een gegeven moment ook KIA met een luxe label komt.

            • Loek zegt

              9 januari 2018 om 08:40

              @citrofieleviltwin: DS is ook niks meer dan omgebouwde Peugeots, sterker nog, de eerste 3 jaar van DS in Europa waren de enige 3 auto’s gerebadgde Citroens. Al die premium meuk is niks anders dan verheerlijking van het logo: dat er qua basis een auto van de helft van de prijs onder zit is “common courtesy”. Zo werkt het bij elk premium zustermerk van elk autobedrijf.

              Login om te reageren
        • Citrofieleviltwin zegt

          8 januari 2018 om 23:24

          @2wheeler: You got it, thumbs up.

          Login om te reageren
      • Citrofieleviltwin zegt

        8 januari 2018 om 23:24

        @blackbaron: Wat ik wil zeggen is hoe dat Genesis al op korte tijd veel heeft weten te verwezenlijken en dat ze al in 1 adem kunnen genoemd worden met bijvoorbeeld Infiniti. Dat dwingt respect af. Meer niet.

        Login om te reageren
        • RooieRick zegt

          8 januari 2018 om 23:31

          @citrofieleviltwin: @citrofieleviltwin: Dat deel is duidelijk. Begrijp ik nog steeds niet het gedeelte waar Renault-Nissan kansen laat liggen in het premiumsegment. Daar hebben ze Infiniti voor. Met de andere merken zitten ze in de andere segmenten.

          Login om te reageren
          • Citrofieleviltwin zegt

            9 januari 2018 om 00:05

            @blackbaron: Zie reactie 2wheeler.

            Login om te reageren
    • dirkv zegt

      8 januari 2018 om 23:14

      @Citrofieleviltwin: Zo slecht doen ze het toch niet?
      Zowel Infiniti als Genesis maken premium auto’s en niet onverdienstelijk ook. Infiniti zet jaarlijks een kleine 250.000 auto’s weg en Genesis zo’n 140.000.
      In Europa wil het idd niet zo lukken maar aan de overkant van de plas, het midden oosten en het verre Oosten zijn het echt wel status auto’s hoor.

      Login om te reageren
      • Citrofieleviltwin zegt

        8 januari 2018 om 23:36

        @dirkv: Infiniti bestaat sinds 1989 en Genesis sinds 2007 denk ik. Op amper tien jaar tijd de helft aantal auto’s verkopen waar je concurrent al decennia over doet? Ze doen het natuurlijk niet onaardig maar is toch wel het teken dat Genesis veelbelovend is als deze cijfers vergelijkt.

        Login om te reageren
        • RooieRick zegt

          8 januari 2018 om 23:52

          @citrofieleviltwin: Genesis sinds 2015, Hyundai Genesis sinds 2004, het eerste Hyundai Genesis model werd in 2007 geïntroduceerd.

          Login om te reageren
          • Citrofieleviltwin zegt

            9 januari 2018 om 00:07

            @blackbaron: Heel leuk dat je dat hebt opgehelderd… Feit is dat Infiniti al veel langer bestaat en Genesis dus de betere leerling is en sneller leert.

            Login om te reageren
            • RooieRick zegt

              9 januari 2018 om 00:19

              @citrofieleviltwin: Alstublieft. Klopt, zei ik in een andere post ook. Snel leren, goede marketing middels alle tegenwoordige media etc. helpt ontzettend goed. Bij Infiniti liggen de prioriteiten blijkbaar anders. Wellicht leren ze nu bij van Hyundai/Genesis. Tijd zal het zeggen.

              Login om te reageren
  8. eefie zegt

    9 januari 2018 om 17:53

    Ik zag er vandaag eentje rijden op tv, voor de Koreaanse top.
    Auto is wel te groot voor de kleine rocketman

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      10 januari 2018 om 20:06

      @eefie: Hyundai (en Genesis) komt uit Zuid Korea en Kim jong un uit Noord Korea.

      Little Rocket Man zal dus nooit een auto van de aartsvijand rijden.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North