• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993’s

Auteur: RubenPriest, gepost 28 augustus 2018 om 14:56 – 50 Reacties

Afbeelding Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993’sAfbeelding Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993’sAfbeelding Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993’sAfbeelding Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993’sAfbeelding Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993’sAfbeelding Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993’sAfbeelding Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993’sAfbeelding Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993’s

Dit bedrijf verkoopt carbon Porsche 993's
Auto’s worden op maat gemaakt.

In de States zijn ze gek op Porsches. Kijk naar het prachtige autobedrijf Singer bijvoorbeeld. Een andere firma in deze categorie is Gunther Werks. Dit autobedrijf uit Californië heeft tijdens de Monterey Car Week de nieuwste creatie gepresenteerd.

Wat je ziet is een compleet nieuw gebouwde carbon koets op basis van een Porsche 911 (993). De basis van de 993 blijft behouden, maar de body is geheel van carbon. Moderne technologie ontmoet het analoge gevoel, zoals Gunther Werks het zelf omschrijft. Bijkomend voordeel is dat het gewicht van de auto drastisch naar beneden wordt gebracht dankzij het lichtgewicht materiaal. De auto wordt vanaf het frame opnieuw opgebouwd.

Gunther Werks bouwt auto’s compleet naar smaak van de klant. In Monterey heeft de firma laten weten 25 bespoke 993’s te gaan bouwen met zo’n carbon koets. De oorspronkelijke motor is verwijderd en daar is een nieuwe 4.0 liter boxer voor in de plaats gekomen van Rothsport Racing. Het blok levert 400 pk en 447 Nm koppel. De Porsche komt op JRZ ophanging te staan en de keuze voor het rubber is gevallen op Pirelli P Zero Corsa’s. Klanten kunnen zelf een 993 brengen, of Gunther Werks gaat op zoek naar een donorauto. De eerste auto is inmiddels af. Het is een grijs exemplaar met rode details geworden. Je checkt deze 911 in de gallery.

Ook interessant!

  • Gunther Werks 993 Speedster is niet te versmaden
  • Paarse Gunther Werks Speedster
    Paarse Gunther Werks Speedster is purple-tastic
  • Knotsgekke Porsche 993
    Knotsgekke Porsche 993 is krankzinnig duur
  • Gunter Werks 993 Speedster
    Gunther Werks 911 Speedster is pure perfectie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 993, carbon, gunther-werks, pebble-beach-2018, Porsche, restomod, tuning

Vorig bericht: « Kopen: de Ferrari 812 Superfast van Afrojack
Volgend bericht: Affengeil: toch extra F1-race dichtbij huis vanaf 2019! »

Lees Interacties

Reacties

  1. pier zegt

    28 augustus 2018 om 15:00

    De koplampen hadden niet gehoeven maar voor de rest erg gaaf!

    Login om te reageren
    • momo zegt

      28 augustus 2018 om 15:10

      @pier: Ik vind de koplampen net binnen de grenzen vallen. Doet me een beetje denken aan de koplampen van de 997, alleen net wat cleaner.

      Login om te reageren
    • jaspervdwinden zegt

      28 augustus 2018 om 15:12

      @pier: zonder koplamen is anders ook niks…

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        28 augustus 2018 om 19:22

        @jaspervdwinden: dan lijkt ‘ie te veel op een Panamera ?

        Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      28 augustus 2018 om 16:30

      @pier: ik dacht precies hetzelfde, maar na 3 minuten nadenken en nog eens kijken is het nét te doen. Persoonlijk denk ik dat de originele mooier hadden gestaan.

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    28 augustus 2018 om 15:07

    De titel van het artikel loopt niet. Volgens mij moet het zijn: Dit bedrijf verkoopt Porsche’s 993 van Carbon.

    Login om te reageren
    • f40racer zegt

      28 augustus 2018 om 15:25

      @ghost: Dan vind ik de titel toch beter klinken

      Login om te reageren
    • evdw zegt

      28 augustus 2018 om 15:51

      @ghost: Dit bedrijf verkoopt carbon Porsches 993.

      Login om te reageren
  3. jvdberg zegt

    28 augustus 2018 om 15:10

    Oei, gevalletje pokkewerk…maar wel heel erg gaaf…

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    28 augustus 2018 om 15:11

    Ziet er goed uit! De koplampen zijn ook gaaf!
    En hoeveel lichter? Want een 993 Turbo heeft ook 408 pk!

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      29 augustus 2018 om 00:17

      @rufctr01: maar luchtgekoeld atmosferisch is toch wel sehr geil

      Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    28 augustus 2018 om 15:20

    Heel erg gaaf! Had persoonlijk gekozen voor blanke lak over het carbon ipv de grijze kleur, lijkt net grondverf. Hoeveel kg scheelt dit?

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      28 augustus 2018 om 15:41

      @allesmetturbo: ja daar dacht ik ook meteen aan. Ziet er best gaaf uit zo op de 1e foto.

      Login om te reageren
  6. tvklarenbosch zegt

    28 augustus 2018 om 15:29

    Damn dat zal niet goedkoop zijn. Is er een prijs bekend?

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      28 augustus 2018 om 15:41

      @tvklarenbosch: probeer het volgende: het aantal verloren kilo’s vermenigvuldigen met het aantal gewonnen PK’s, en dat maal 2000. Dan zul je niet al te hard achterover slaan van de werkelijke prijs.

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        28 augustus 2018 om 15:47

        @ghengiskhan: aangenomen dat ze 100 kilo besparen zou dat op €22.800.000,- uitkomen. Das wel erg ruig lijkt me.

        Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    28 augustus 2018 om 15:30

    Ben wel benieuwd hoeveel kilootjes dit nou scheelt.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 augustus 2018 om 15:51

      @berlinetta: Ik las op een US site dat ie totaal nu onder de 2600 pounds is. Kan het alleen nu ff snel niet terugvinden dus pin me er niet op vast.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 augustus 2018 om 16:11

        @e34m5touring: 1.179 kg zou dat dan moeten zijn. Moet vast lekker rijden zo.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          28 augustus 2018 om 16:28

          @berlinetta: Ja zeker! Ik zoek nog ff verder. Als ik het vind link ik wel ff.

          Login om te reageren
          • KUYL zegt

            28 augustus 2018 om 17:08

            @e34m5touring: Alle artikelen die over deze wagen gaan, zeggen ongeveer de gewichten die jij ook noemt. Uitgaande dat een 993 RS 1270 op de weegschaal legt, kan dat toch bijna niet waar zijn. Die carbon panelen moeten echt veel kilo`s schelen met de originele stalen. Ja deze is nog wel iets breder, maar dat zou niet alle winst moeten compenseren. vervelend is dat ze op de eigen site een enorme speclist hebben staan, maar gewicht er net niet tussen staat.

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              28 augustus 2018 om 17:38

              @KUYL: ik neem aan dat alleen buitenste body delen zijn vervangen. Dat kan ook niet zomaar aangezien het ding een zelfdragende carrosserie heeft, dus of alleen zichtdelen zijn vervangen, of er is extra versteviging aangebracht.

              Login om te reageren
              • KUYL zegt

                28 augustus 2018 om 18:36

                @davelepeef: nogal logisch ja. Maar dan alsnog kan je veel besparen tov de standaard stalen delen. Zelf zeggen ze in een artikel al 45 lbs te besparen met het dak. Wat op zich zou kunnen. Maar dan echt al het andere ook van carbon en dan net onder een RS uitkomen is gewoon een beetje apart.

              • davelepeef zegt

                28 augustus 2018 om 20:09

                @kuyl: als die dakconstructie volledig koolstofvezel is dan mogen ze ‘m lekker houden. Een 993 heeft al van die iele stijlen, zonder versteviging is enkel koolstof nooit sterk genoeg voor een flink klapper. Vergeet ook niet dat staal plaatwerk ook niet superzwaar is.

              • KUYL zegt

                28 augustus 2018 om 20:15

                @davelepeef: het zal alleen het paneel zijn en niet de constructie. Maar (een goede constructie) carbon is sterker dan staal en kan ook beter omgaan met energie in een klapper.

              • davelepeef zegt

                28 augustus 2018 om 20:44

                @kuyl: mja. Met alleen het paneel win je geen 20kg.

  8. geelbarrel zegt

    28 augustus 2018 om 15:36

    Ligt Ruben te snurken.. dit artikel ademt lichtgewicht… fact & figures please!

    #kiloknaller

    Login om te reageren
  9. dare2think zegt

    28 augustus 2018 om 15:42

    Kan er een deukje komen in carbon? Of komt er meteen een gat in omdat het niet buigt maar breekt?

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      28 augustus 2018 om 15:48

      @dare2think: carbon kan wel iets buigen, maar veert terug of breekt.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 augustus 2018 om 16:10

      @dare2think: Kapot = kapot bij carbon. Reparatie is volgens mij (nog) niet mogelijk. Vervanging van een paneel natuurlijk wel.

      Login om te reageren
  10. alcantara zegt

    28 augustus 2018 om 16:14

    Echt iets voor mij, maar zal wel weer duur zijn zeker?

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      28 augustus 2018 om 19:25

      @alcantara: als je de vraag moet stellen is het antwoord altijd “ja”

      Login om te reageren
  11. hotze zegt

    28 augustus 2018 om 16:15

    2677 lbs, 1214 kg.
    Start bij $ 525.000, zo’n € 450.000. Dat zal waarschijnlijk met aanlevering van een eigen chassis zijn.
    Als je deze laat ombouwen hoeft er wellicht geen BPM afgedragen te worden anders komt dat er nog bij.
    Gaaf apparaat hoor. Op hun website is de 911 versierd (of ontsierd) met een porny spoiler i.p.v. de ducktail.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      28 augustus 2018 om 17:39

      @hotze: nah. Weg met die ducktail

      Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    28 augustus 2018 om 16:28

    Ziet er op het eerste zicht prachtig uit!
    Weet niet of ik hem zou laten staan voor een Singer!

    Login om te reageren
  13. lightisride zegt

    28 augustus 2018 om 16:43

    inderdaad waar zijn de fact & figures?
    Een 993 Carrera RS woog 1270 kg. OK een normale 993 1370. Maar er moet toch wel wat vanaf wil het aantrekkelijk worden.
    maar hoeveel? En hoe rijdt dat? Met relatief steeds meer gewicht op de achteras.
    Het lijkt mij meer een gimmick.

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      28 augustus 2018 om 16:57

      @lightisride: Was met net voor, 1270 is gewoon een 993 RS. Of er gaat iets volledig mis en het carbon is puur voor de show, of de genoemde kilo`s in de comments kloppen niet.
      Zie op de foto ook carbon/ceramische schijven, die rondom versus staal moeten al bijna verantwoordelijk zijn voor 56 kilo winst.

      Login om te reageren
      • cazzo046 zegt

        28 augustus 2018 om 17:01

        @kuyl: Dat lijkt me wel heel veel, wat wegen die stalen schijven dan?

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          28 augustus 2018 om 17:22

          @cazzo046: Ik weet niet hoeveel alle schijven precies wegen. Maar voor veel custom wagens worden de sets van de Corvette ZR1 gebruikt. Is zelfde set als op de Ferrari enzo.
          Die wegen 13.5 lbs.
          Tweedelige lichtgewicht stalen van RB 28 lbs.
          Dus dat is al 14,5 lbs per wiel geeft al grofweg 33 kilo besparing rondom.
          Bij eendelige stalen schijven nog wat meer winst, dus dan ben je al aardig op weg.
          En ja het is een beetje nat vingerwerk, maar het verschil is echt enorm van die schijven.
          Best onwerkelijk om ze vast te hebben na een stalen in de hand te hebben gehad.

          Login om te reageren
          • KUYL zegt

            28 augustus 2018 om 17:23

            @kuyl: Stom, klein foutje gemaakt, 33 moet zijn 26 kilo.

            Login om te reageren
  14. cazzo046 zegt

    28 augustus 2018 om 16:59

    De basis is natuurlijk nog gewoon van staal. Tis geen RUF waarbij de hele body opnieuw ontworpen is.
    Vind 1214kg voor een widebody niet slecht. Een 993 4S weegt 1430 kg volgens kenteken. Is toch >200KG lichter.

    Login om te reageren
  15. cazzo046 zegt

    28 augustus 2018 om 17:05

    Vind de gewichtsbesparing overigens niet in verhouding tot de prijs.

    Login om te reageren
  16. lompey zegt

    28 augustus 2018 om 17:18

    Heerlijk. Vooral in adamskostuum

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    28 augustus 2018 om 17:38

    Wel grappig, carbon look was hip voordat de mat zwart hip was (en dat is al weer jaren uit) dit op een oud model toepassen is daarom leuk gevonden. Maar tjonge, wat blijft dat carbon er lelijk uitzien, snel een kleurtje er overheen.

    Login om te reageren
  18. dromedaris zegt

    28 augustus 2018 om 19:53

    Dit zou Horacio afkeuren! Trekt op niks die aansluitingen.

    Login om te reageren
  19. ouwedibbes83 zegt

    28 augustus 2018 om 20:53

    Wat zie je op foto 13? Een blauw gaspatroon?

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      28 augustus 2018 om 21:45

      @ouwedibbes83: Externe reservoirs van de JRZ dempers

      Login om te reageren
  20. Jochempie zegt

    29 augustus 2018 om 08:46

    Als RUF de CTR 2017 nou op een 993 had doen lijken, was ik daar voor gegaan. Nu weet ik het niet.

    Login om te reageren
  21. lambowambo zegt

    29 augustus 2018 om 09:18

    Absoluut voorstander van dit soort restauratie 2.0 projecten.

    Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    29 augustus 2018 om 13:22

    Hoeveel lichter is hij nu eigenlijk?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North