• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit bijzondere Suzuki-model werd daadwerkelijk verkocht

Auteur: RubenPriest, gepost 24 mei 2016 om 19:01 – 22 Reacties

Suzuki


Het zijn niet louter dakloze supercars zoals de F-Type Project 7 of de SLR Stirling Moss die de aandacht opeisen. In de jaren negentig had men namelijk de bijzondere Swifster.

En boy, wat een fantastisch ding was het. De permanente cabrio is afkomstig van Zender. Een Duitse tuner dat tegenwoordig niet meer zo druk is met gekke creaties. Niet zo vreemd ook. Dit soort projecten kosten immers geld en de boel moest ook nog verkocht worden, het liefst met winst. De roze Swifster (zie afbeelding onderaan dit artikel) was een concept. Er dook echter een klein groepje enthousiastelingen op. Zender nam daarom de cabrio in productie onder de naam Speedster. Er werden uiteindelijk 15 Speedsters gebouwd en verkocht. Zeker één Speedster kwam naar Nederland.

De witte Speedster is een verkapte Suzuki Swift GTi met een 1,3 liter vierpitter onder de kap. Goed voor 101 trappelende paardjes. De roze Swifster is met slechts één gebouwde concept de zeldzaamste.

Suzuki

Suzuki

Ook interessant!

  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig
  • Deze opgehoogde Suzuki Jimny is extreem cool
  • Huh: Suzuki Jimny wordt ineens eenzitter

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Suzuki, swift, tuning, zender

Vorig bericht: « Officieel: het is over en uit voor Fifth Gear
Volgend bericht: Flitspaal vs trajectcontrole: DIT is het verschil! »

Lees Interacties

Reacties

  1. escort77 zegt

    24 mei 2016 om 19:08

    Lelijk ding, Elvis zou zeggen “return to zender”

    Login om te reageren
  2. gedece zegt

    24 mei 2016 om 19:10

    Nu weet ik wat te doen met die oude Swift van de bomma

    Login om te reageren
  3. gash zegt

    24 mei 2016 om 19:10

    Ik herinner me nog dat deze gemaakt werden. Wat waren de Swift GTI’s toen populair zeg. Lange tijd geleden dat ik een mooie originele heb gezien.

    Login om te reageren
    • dwersbongel zegt

      24 mei 2016 om 19:19

      @gash: die zijn er ook bijna niet meer. Of opgelost of de rally in en zo uiteindelijk opgelost. Zonde, want het waren erg leuke bommetjes.

      Login om te reageren
  4. sanderm3 zegt

    24 mei 2016 om 19:12

    Ideaal voor The Stig zo te zien

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      24 mei 2016 om 21:39

      @sanderm3: en zijn tweelingbroer ?

      Login om te reageren
  5. Robert zegt

    24 mei 2016 om 19:13

    Wat een tof ding. Ik heb zelf een ‘gewone’ Swift gehad, maar deze kende ik nog niet.

    Die Swiftjes konden roesten als de beste, maar de techniek was onverwoestbaar. Ik koester nog veel leuke herinneringen aan die ‘skelter’.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      24 mei 2016 om 19:58

      @RRRobert: Mwah, dan heb je een beetje een roze bril op hoor. Er rijdt er geen een meer rond met originele kokerbalken inderdaad, maar homokineten houden het ook niet heel lang uit. En dan moeten we het nog over de versnellingsbak van gerecyclede colablikjes hebben…

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        24 mei 2016 om 20:13

        @baasbas: nou, de mijne was z’n leven begonnen als pizzakoerier. Ik moest er (logischerwijze) een nieuwe koppeling + drukgroep in zetten en bij de apk bleken de remmen tamelijk ver heen, maar behalve een ruilradiateur (ook slachtoffer van corrosie) nooit geen gedonder mee gehad. Alleen na 8, 9 jaar was de onderzijde van het plaatwerk rondom helemaal krokant.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          24 mei 2016 om 20:45

          @RRRobert: Dan heb je best geluk gehad. De tweede versnelling is berucht…

          Login om te reageren
  6. bmwm3gtr zegt

    24 mei 2016 om 19:15

    Hoef je niet bang te zijn voor steenslag in je ruit want die gaat gewoon dwars door je hoofd heen

    Login om te reageren
  7. thefuelofsatan zegt

    24 mei 2016 om 19:21

    Ik kan na Koninginnedag 2009 niet normaal meer naar een Swift kijken. Ben ik de enige?

    Login om te reageren
    • retsok zegt

      24 mei 2016 om 19:31

      @thefuelofsatan: Ja, niet zo aanstellen.

      Login om te reageren
    • kaasisslecht zegt

      24 mei 2016 om 20:08

      @thefuelofsatan: het is dat je er over begint. Ik was het al lang vergeten

      Login om te reageren
  8. pedro_verhelle zegt

    24 mei 2016 om 19:55

    ontwikkeld voord Daft Punk denk ik stiekem..

    Login om te reageren
  9. eefie zegt

    24 mei 2016 om 20:14

    Het idee is leuk, de uitvoering is mislukt

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    24 mei 2016 om 20:33

    Ik vind hem gaaf.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    24 mei 2016 om 21:27

    Kek karretje

    Login om te reageren
  12. Rob zegt

    24 mei 2016 om 23:37

    Wat je noemt een verzamelitem! Super grappig, maar absoluut voor de heb.

    Overigens moest ik direct denken aan de Corsa A Spider, maar die had in mijn geheugen ook geen voorruit. Blijkbaar wel dus:
    http://www.autofans.be/reportages/nocat/29392-vrijdag-fandag-opel-corsa-gsi-michalak-corsaspider

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      25 mei 2016 om 14:04

      @Rob: Die Corsa ken ik, rijdt hier heel af toe in de buurt rond.

      Login om te reageren
  13. pinut187 zegt

    25 mei 2016 om 02:39

    Grappig karretje maar ik heb liever iets met een voorruit.

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    25 mei 2016 om 08:54

    Heerlijk gek apparaat!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North