• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit circuitwapen gaat zo snel als een mug

Auteur: Loek, gepost 21 maart 2019 om 18:35 – 18 Reacties

Performance Solutions Mosquito


Een vergelijking die nog nooit gemaakt is. Wel uiterst relevant!

Tsjechië is lekker bezig. Naast het al een tijdje succesvolle Skoda kwam het land ineens op de proppen met zeswielige gekte. En omdat dat het land niet genoeg onder de aandacht bracht, is er nog een bijzonder project. Dit is de Performance Solutions Mosquito, een auto die georiënteerd is op het circuit. Maar, naast de rondes die de auto wilt doen, met name op het circuit van Le Mans, komen er ook 18 exemplaren waar je een nummerbord op mag schroeven.

Kijken we naar het idee van de auto, dan komt er meteen één aartsrivaal bovendrijven: Brabham. De BT62 is eveneens een nieuwkomer, waar ook de circuitkwaliteiten prioriteit hebben. Maar net als de Mosquito zijn er ook straatlegale versies van de BT62 te verkrijgen.

Mosquito

Maar goed, de Mosquito dus. Een naam die logisch is op een auto die vederlicht en toch pijlsnel is, zoals de daadwerkelijke kleine prikbeesten. De motor is een atmosferische(!) V8, waar deze vandaan komt is niet bekend. 600 turbolag-loze pk’s, klinkt lekker. Dit in combinatie met een leeggewicht van slechts 974 kg klinkt nog lekkerder, al zal de straatversie waarschijnlijk ietsje zwaarder worden. De sprint naar de 100 km/u is gepiept in 2,9 seconden, te danken aan een zesbak met schakelflippers. Qua aerodynamica heeft P.S. niet bespaard, lettend op de enorme achterspoiler. De term Active Ride Control System lijkt de wijzen op actieve aerodynamica, wat tegenwoordig the way to go is.

Prijzen zijn nog niet bekend, maar bronnen spreken al over een bedrag met zes nullen. Alle overige info staat op de site van Performance Solutions.

Ook interessant!

  • Gespot - Dik 700 pk aan musclecar-geweld op Nederlands kenteken
  • 600 pk BMW iX M60 komt al heel snel
    600 pk BMW iX M60 komt al heel snel
  • 500 pk sterke GR Yaris nu ook een dingetje
  • Video: Golf 4 met 1.200 pk is bizar snel!

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Racing, tsjechie

Vorig bericht: « Het verhaal van een miskende coupé
Volgend bericht: Dit is de Porsche Cayenne Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    21 maart 2019 om 18:48

    Heerlijk! Gaaf dat Brabham auto’s gaat maken!

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      21 maart 2019 om 18:54

      @ghost: Huh??? Hebben wij de zelfde tekst gelezen? Of begrijp ik je reactie totaal verkeerd?

      Login om te reageren
      • Foramen zegt

        21 maart 2019 om 18:58

        @isn1981: lees de tekst nog eens ;-)
        Wordt Brabham genoemd, was overigens ook op goodwood aanwezig, klonk geweldig.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          21 maart 2019 om 18:59

          @foramen: app liep vast, waardoor een stuk wegviel..sorry!

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        21 maart 2019 om 19:00

        @isn1981: zie hieronder, moest nog een stuk bij maar app liep vast en wilde direct onder mezelf reageren als aanvulling maar ging niet 1,2,3..

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      21 maart 2019 om 18:59

      @ghost: moest zijn; gaaf ook dat Brabham ook auto’s gaat bouwen, wist ik nog niet! ?

      Login om te reageren
      • isn1981 zegt

        21 maart 2019 om 20:04

        @ghost: hahaha oke duidelijk??

        Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    21 maart 2019 om 19:01

    Vroeger had je vooral in Engeland allemaal kleine fabrikanten van sportwagens.en kitcars, gehuisvest in oude boerenschuurtjes en Romneyloodsen op een vervallen industrieterrein. Die helaas op een paar na de tijd niet hebben overleefd.

    Maar het lijkt erop dat oude tijden weer herleven, nu zie je langzaam steeds meer van dit soort kleine fabrikanten in het Oostblok opduiken. Met dat verschil dat ze het net even wat professioneler aanpakken. En ook moeten aanpakken, want de (wettelijke) eisen zijn natuurlijk niet meer hetzelfde als vele decennia terug.

    Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    21 maart 2019 om 19:22

    Een mug? Dan komt die niet ver… pats!

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    21 maart 2019 om 19:38

    Horen we nooit meer wat van….

    Login om te reageren
  5. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    21 maart 2019 om 19:47

    Kom op, moet je echt raden waar dat blok vanaf komt. Durf er mijn geld op in te zetten dat dat gewoon een chevy LS blok is

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      21 maart 2019 om 20:08

      Ik dacht toch echt even dat dit weer zo’n elektro-monster zou worden.
      Eentje met een irritant hoog zoemend geluid dan natuurlijk.

      Login om te reageren
  6. PeugeotGTI zegt

    22 maart 2019 om 07:58

    Tsja, een lage en brede auto met een door aerodynamica gedicteerd design en een enorme spoiler en heel veel pk’s. Ik zie het verschil tussen al die trackday auto’s eigenlijk bjjma niet meer. Zullen er echt mensen zijn die dit verkiezen boven iets met een bekende badge of iets dat zich al bewezen heeft?

    Login om te reageren
  7. gazonson zegt

    22 maart 2019 om 08:52

    Zelfs de nieuwe Ferrari F8 Tributo gaat sneller van 0 tot 100

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      22 maart 2019 om 09:28

      @gazonson:
      Maar die weegt geen 975 kg en heeft vast een stuk minder downforce dan deze auto.
      Denk dat je het artikel / de auto niet helemaal begrepen hebt…

      Login om te reageren
  8. ramshoek zegt

    22 maart 2019 om 09:15

    Bij Active Ride Control zou ik eerder denken aan elektronisch geregelde demping of zelfs actieve wielophanging.
    Maar goed, we wachten af.

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      22 maart 2019 om 09:21

      @ramshoek: Als correctie op mezelf. Active Ride Control staat op de site van deze club als ARC® En volgens mij is ARC de naam die ons eigen Nederlandse Intrax Suspension gebruikt voor een van hun demperlijnen. Betreft een systeem dat lijkt op wat Koni ook heeft. Daar heet het FSD > Frequency Selective Dampening. Een systeem waarbij de mate van demping afhankelijk is van de frequentie van de bobbels die opgevangen moeten worden. Hoogfrequente kleine bobbels worden soepeltjes gedempt, laagfrequente bewegingen, zoals ook het overhangen in een bocht, worden juist extra stevig gedempt wat overhangen en duiken beperkt.

      Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    22 maart 2019 om 10:29

    Nou, 10.000,00 euro vind ik niet gek voor zo’n auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North