• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit Fordje heeft 600 pk per achterwiel

Auteur: willeme, gepost 30 augustus 2019 om 11:01 – 21 Reacties

Hennessey Ford Mustang GT500 Venom 1200


Knappe jongen die 10.000 km met een setje achterbanden kan doen.

Vermogen. Ondanks dat het slechts één van de facetten is die een auto geweldig kunnen maken, is het een van de meest tot de verbeelding sprekende. Meer vermogen betekent immers dat je auto beter en sneller kan accelereren. Dat zorgt ervoor dat je je als mens geslaagder voelt dan de mensen die niet zo snel kunnen versnellen. Kortom, wil je je een beter mens voelen, kap dan even met het doneren aan goede doelen en maak je auto nog sneller dan dat deze al is.

In het geval van de Ford Mustang Shelby GT500 zullen r weinig mensen zijn die met droge ogen zullen beweren dat ‘ie eigenlijk meer vermogen nodig heeft. Drie keer raden wat de Texanen van Hennessey hebben gedaan… Juist, ze hebben de spiksplinternieuwe Shelby GT500 een enorme krachtinjectie gegeven. Dat is een auto die al relatief veel vermogen heeft. Met 760 pk heeft de Mustang 110 pk meer dan de supercar van The Blue Oval, de Ford GT.

Hennessey Ford Mustang GT500 Venom 1200 '20

Voor de Mustang GT500 heeft Hennessey drie pakketjes in de aanbieding. De eerste is de ‘Venom 850’, die geheel toevallig 850 pk levert. Het koppel bedraagt dan 983 Nm. In principe is dat al veel te veel om goed op de weg te krijgen, maar meer is mogelijk als je gaat voor de ‘Venom 1000’-kit, die een mooie ronde 1.000 pk levert. Het koppel van de Venom 1000 is 1.152 Nm. Mocht je denken dat het heel erg weinig is of veel aandelen in GoodYear hebben, is er gelukkig de Venom 1200. Deze levert bij 7.000 toeren namelijk 1.200 pk. Qua Newtonmeters zit je ook goed, want er zijn er namelijk 1.356 stuks!

Hennessey Ford Mustang GT500 Venom 1200 '20

Voor die Venom 1200 conversie haalt Hennessey wel alles uit de kast, zoals twee turbo’s, verbeterd brandstofsysteem, sterkere zuigers, roestvrij stalen uitlaatsysteem, grotere intercooler en nog wat modificaties, met name om ervoor te zorgen dat de auto het vermogen aankan. Hennessey is qua uiterlijke verfraaiing heel terughoudend te werk gegaan. Ze concentreren zich met name op de techniek. Daar hebben ze vertrouwen in, want je krijgt 12 maanden en 12.000 mijl garantie op de tuning.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • De blubberdikke nieuwe Shelby Raptor is hier (525+ pk)
  • Ford Bronco Raptor is 400 pk sterk topmodel
  • retro F-150 Raptor
    Grote retro F-150 Raptor heeft kleine 600 pk

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

biturbo, Ford, gt500, Hennessey, mustang, shelby, tuning, V8

Vorig bericht: « Bugatti gaat bijzondere projecten niet accepteren
Volgend bericht: VT 1 België: zo doet Albon het in vergelijking met Verstappen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    30 augustus 2019 om 11:27

    1.200pk op de achterwielen. Pas boven de 200km/h op droog heb je daar wat aan. Optioneel 4wd lijkt mij verstandig.

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      30 augustus 2019 om 12:16

      @dutchdriftking: kan je als een King driften Dutch ….

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        30 augustus 2019 om 13:25

        @autodrome: haha zoveel vermogen is moeilijk te doseren.

        Login om te reageren
        • autodrome zegt

          30 augustus 2019 om 19:51

          @dutchdriftking: tja, heb je wel een punt .. donuts dan maar?

          Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      30 augustus 2019 om 12:45

      @dutchdriftking: 15″ velgen met drag radials eronder en gaan

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        30 augustus 2019 om 13:25

        @cabriohater: past dat om de remmen?

        Login om te reageren
        • suzikubelona zegt

          30 augustus 2019 om 16:00

          @dutchdriftking: Daar heb je een parachute voor.

          Login om te reageren
        • lluq zegt

          30 augustus 2019 om 17:14

          @dutchdriftking: remmen is angst

          Login om te reageren
  2. gandini zegt

    30 augustus 2019 om 11:39

    Ligt het aan mij of begint die Mustang langzaam steeds meer naar “supercar” te schuiven?
    Zeker zo met die achterspoiler en dat diffuser-gedeelte.

    Ik mis zo langzamerhand een beetje dat lompe dikke uiterlijk dat de Challenger en de Camaro wel nog hebben.

    Login om te reageren
    • v60polestar zegt

      30 augustus 2019 om 11:50

      @gandini: ik vind de mustang in gt500 versie toch nog best lomp ogen?

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        30 augustus 2019 om 16:41

        @v60polestar: Ja dat wel, maar niet echt dat “zo snel mogelijk naar het volgende stoplicht”-lomp. Dit ziet eruit alsof je er ook serieus mee op een bochtig circuit kunt rijden. Een beetje hetzelfde als de Corvette C7 heeft: nog steeds echt Amerikaans, maar zo onderhand wel echt trackday-waardig.

        Login om te reageren
    • dappers zegt

      30 augustus 2019 om 17:08

      @gandini: ik vind hem van achteren juist wel wat van een GTR weg hebben. Vooral met die dikke potten eronder.

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        30 augustus 2019 om 17:33

        @dappers: Ja precies! En dat is alles behalve een amerikaanse muscle car toch?

        Login om te reageren
  3. autodrome zegt

    30 augustus 2019 om 12:15

    Dat is echt lomp veel koppel op je achterwielen …. Fluwelen rechtervoet …

    Login om te reageren
  4. RobUSA zegt

    30 augustus 2019 om 12:57

    En de volgende auto die ik als kind ( voel ik me nog steeds) zo uit het matchbox rek zou grijpen/trekken. Never grow up !

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      30 augustus 2019 om 13:04

      @robusa: Als petrolhead moet je gewoon toegeven dat de leuke auto’s het kind in je boven brengen. Kwijlen bij een mooie kleur, bulderend geluid, mooie drifts/donuts, crashes, stoplichtsprintjes/drag races, circuit races enz enz.

      Login om te reageren
  5. RobUSA zegt

    30 augustus 2019 om 13:06

    OT kan niet wachten om de nieuwe GT500 te aanschouwen/rijden. 760 pk is Mooi genoeg om te beginnen. ;))

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      30 augustus 2019 om 13:39

      @RobUSA: eentje huren bij Hertz?

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        30 augustus 2019 om 14:27

        @tortuga: Denk niet dat Hij daar Komt helaas.

        Login om te reageren
      • O plaat zegt

        30 augustus 2019 om 14:47

        @tortuga:
        Je kan al sinds de jaren 60 geen Shelby meer huren bij Hertz. Het probleem was dat zo wat elke huurder de motor er uithaalde om in zijn auto te leggen, wat veel problemen met zich mee bracht. De ‘Shelbys’ die ze nu verhuren zijn mustang GTs die gesupercharged zijn om even veel pk te hebben als een Shelby maar zonder de hoogtoerige 5.3L motor, zonder de Shelby ophanging, velgen en remmen. Op het logo dat ze er op kleven na is er dus niets Shelby aan een Hertz ‘Shelby’.

        Login om te reageren
  6. shibby zegt

    30 augustus 2019 om 21:30

    Fantastisch! Die 12000km leg je in een paar uurtjes af met zoveel powahh

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North