• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit gaat jouw uitvoering van de Volkswagen ID.3 kosten

Auteur: machielvdd, gepost 2 december 2019 om 18:36 – 45 Reacties

Dit gaat de ID.3 echt kosten

De prijzen voor meeruitvoeringen zijn niet mals.

Het is misschien wat voorbarig om te spreken van de nieuwe Golf, maar de ID.3 gaat hoe dan ook een belangrijk model zijn voor Volkswagen. Begin september konden we al veel details al melden, maar naar de Nederlandse prijzen was het nog raden. Nu kunnen we daar wat meer over vertellen.

De eerste modellen die we in Nederland krijgen zijn 1st-uitvoeringen. Zoals de naam al doet vermoeden zijn dit extra rijk uitgeruste introductiemodellen. Deze komen er in drie smaakjes: de normale 1st, de 1st Plus en de 1st Max. Alledrie beschikken ze over een 58 kW accu die goed moet zijn voor een actieradius van 410 km. Van de gelimiteerde 1st komen er een paar duizend exemplaren naar Nederland die allemaal al gereserveerd zijn.

ID.3 1st
First things first: de goedkoopste versie moet circa €38.000 gaan kosten. De exacte Nederlandse prijzen heeft Volkswagen nog steeds niet wereldkundig gemaakt, maar dit zijn de prijzen die gedeeld zijn op een PON evenement vandaag. Voor dit bedrag krijg je en ID.3 die is uitgerust met parkeersensoren, navigatie, lane assist en 18 inch velgen.

ID.3 1st Plus
Voor een beetje leukere uitvoering betaal je echter een stuk meer: de Plus kost namelijk €44.000. Dan krijg je er een achteruitrijcamera, inklapbare buitenspiegels, keyless entry en speciale LED Matrix koplampen bij. De Plus is daarnaast in twee kleuren uitgevoerd. De velgen zijn ook een maatje groter, namelijk 19 inch.

Dit gaat de ID.3 echt kosten

ID.3 1st Max
Ga je voor de Max dan moet je €49.000 betalen. Dan heb je bovenop de genoemde opties ook een dodehoeksensor, draadloze telefoonoplader, panoramadak, elektrisch verstelbare stoelen, een head-up display en een Beats audio. De velgen zijn uitgekomen op 20 inch.

Alle versies van de ID.3 1st zijn leverbaar in vier kleuren (of eigenlijk maar één): gletscher white metallic, moonstone grey unilak, makena turquoise metallic en mangan grey metallic.

Mocht je deze prijzen wat aan de hoge kant vinden, dan moet je nog even geduld hebben. Later zullen namelijk goedkopere uitvoeringen volgen. Ter indicatie: in Duitsland ligt de vanafprijs van het instapmodel (wat nog NIET leverbaar is en dus lagere accuspecs heeft) onder de €30.000.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ
  • Gelekt: dit is de Volkswagen ID.6!
  • Dit kost de Volkswagen ID.4 GTX

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, id-3, opties, Volkswagen

Vorig bericht: « Snelheidsverlaging naar 100 km/u vanaf 16 maart
Volgend bericht: Dankzij Uber gaan we meer aan de zuip »

Lees Interacties

Reacties

  1. lompey zegt

    2 december 2019 om 18:39

    Geen id welke ik moet kiezen

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      2 december 2019 om 22:06

      @lompey: ook af te halen op het gemeentehuis, afdeling burgerzaken?

      Login om te reageren
  2. bpc zegt

    2 december 2019 om 18:39

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. Dutchcarwizard zegt

    2 december 2019 om 18:39

    Goedkope uitvoeringen komen later, waar hebben we dat eerder gehoord?

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      2 december 2019 om 18:50

      @baidu: Volkswagen zou toch nóóit tegen ons liegen?

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      2 december 2019 om 19:51

      @baidu: vrijwel alle merken beginnen leveringen met rijk uitgeruste modellen waarna de kalere instap versies met lichtere motorisering in een later stadium volgt, hierin is VAG absoluut niet de enige.

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        3 december 2019 om 20:43

        @escort77: Nee, maar dat beweert baidu toch ook niet?

        Login om te reageren
  4. alloallo zegt

    2 december 2019 om 18:49

    Waarom dat grote prijsverschil met DLD? Kan niet de bpm of btw zijn??

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      2 december 2019 om 18:52

      @alloallo: de markt, vraag en aanbod. Hier verkopen die dingen toch wel.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        2 december 2019 om 19:00

        @detroitv8: Niet mee eens, hier zullen ze slecht verkocht worden, maar goed in de lease. Als particuliere verkoop eens los getrokken wordt van lease (huur) constructie dan zie je ineens schrikbarende cijfers hoe erg onze auto markt vermoord is door de belastingen

        Login om te reageren
        • alloallo zegt

          2 december 2019 om 19:03

          Ook weer waar! Maar toch niet handig qua bijtelling @rike:

          Login om te reageren
        • detroitv8 zegt

          2 december 2019 om 19:09

          @rike: lease is ook verkoop, lol. Redelijk normaal om daar als merk op te focussen. >€20.000 wagens worden merendeels zakelijk aangeschaft.

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            2 december 2019 om 19:59

            @detroitv8: maar lease sloopt óók de kopersmarkt. Voorbeelden genoeg, als je kijkt naar de subsidieregelingen van de afgelopen 15 jaar:

            De verkoopprijzen van bijtellingsvriendelijke auto’s worden afgestemd op de geldende subsidies; prijzen kunnen dus zowel naar boven als naar beneden worden bijgesteld.

            De export explodeert; auto’s die goedkoper in de markt werden gezet, gingen/gaan massaal naar het buitenland, want daar konden de fleet owners betere prijzen krijgen dan via de dealers en autohandel hier. Geen gezeur met garantie, en mocht er onverhoopt toch nog iets van BPM over zijn betaald, kon dat deels ook nog een keer worden teruggevraagd.

            Auto’s die hier duurder in de markt werden gezet (bijvoorbeeld de vele ‘spaardieseltjes’ omdat deze werden vrijgesteld van BPM afdracht, dus met meer marge konden worden verkocht), bleken na hun leasecontract de vrijstelling kwijt te raken, en daardoor te duur voor de particuliere koper (vanwege de hogere MRB die geldt voor diesels en voor hybrides met een zwaar accupakket aan boord).

            Door deze massale export, ontstond er voor de Nederlandse occasionmarkt de merkwaardige situatie dat er een te kort ontstond aan jonge occasions, die dus weer via de import naar Nederland werden/moesten gehaald. Met als gevolg dat alle stappen en maatregelen die moesten leiden tot het ‘vergroenen’ van de automarkt, een averechts effect genereerden, want het waren juist die ‘vuile’ auto’s die als jonge occasion zo in trek waren (en zijn).

            Gelukkig hebben onze politici, van VVD en CDA tot D66 en Groenlinks, in een zeldzame eendrachtige vorm van samenwerking, besloten dat ook in het huidige klimaatakkoord men collectief de kop in het zand zal steken, zodat enige negatieve neveneffecten vakkundig kunnen worden genegeerd. Mooi hè, dat poldermodel.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              2 december 2019 om 21:21

              @RRRobert: nou, nou, we hebben al heel lang de situatie dat de zakelijke markt vooral diesel wil en de particuliere markt om benzine wagens vraagt. Dus dat er wat internationale handel met occasions is dat is niet nieuw of slecht. Je doet het voorkomen als iets slechts maar dat is echt kortzichtig. Het is juist fijn dat als de overheid een stimuleringsmaatregel heeft met een lagere bijtelling de markt die heel goed aanneemt. En dat de handel daarna er voor zorgt dat vraag en aanbod weer passen. Als we ergens vanaf moeten dan is het de handel met schadewagens, daar heeft de particulier hinder van, die koopt een goedkoop opgelapte schadewagen voor teveel geld.

              Login om te reageren
              • Robert zegt

                2 december 2019 om 21:42

                @mashell: wat jij omschrijft als ‘wat internationale handel’ bedraagt zo tussen de 70 en 80% van alle(!) auto’s die door de leasemaatschappijen als auto met lage bijtelling aan de man of vrouw brengt. Al jaren lang. Al die overheidssteun gaat binnen vier tot vijf jaar de grens over. Prius II en III, Civic Hybrid, Ampera’s, enz., ooit stonden ze net zo hoog in de verkoop top tien als de Tesla Model 3, en nu zijn ze net zo voorkomend in het straatbeeld als pak-em-beet een Subaru, Lancia of eh… elke andere Honda van zes jaar of ouder. De uitstroom van de Metsubsidie PHEV en alle stekkerauto’s van bijvoorbeeld VW is ook al begonnen.

                Toen minister Wiebes nog staatssecretaris van Financiën was, draaide hij de toenmalige regeling de nek om, met de mededeling dat ‘die met 6 miljard euro wel erg veel belastinggeld had gekost’. Onbegrijpelijk ook dat juist die man feitelijk alle nieuwe regelingen weer als oude wijn in nieuwe zakken aan de man heeft gebracht.

              • mashell zegt

                3 december 2019 om 09:30

                @rrrobert: er gaat helemaal geen overheidssteun de grens over. De overheid wil dat we zuinige auto’s leasen, heeft daarvoor een belastingkorting voor leaser in het leven geroepen, aan het eind van het lease contract gaat de auto de grens over en komt er een benzine model voor in de plaats. Er is geen probleem, het idee dat de Nederlandse markt helemaal zelfvoorzienend zou moeten zijn slaat nergens op. Overigens denk ik dat het met elektrisch rijden (dus niet die zuipende hybride modellen) helemaal anders gaat, die hebben lage gebruikskosten en dat is de droom van de particulier.

              • ghost zegt

                3 december 2019 om 09:54

                @mashell: ik neem de aanschaf als particulier gewoon mee in het plaatje hoor. Als een beetje EV mij €65k kost en heb vervolgens enkel vrijstelling van MRB, vind ik niet dat er veel voordelen aan kleven. Tanken kost geld, stroom ook, zeker in de toekomst gaan de energieprijzen door het dak, was gisteren nog op het nieuws. Al die vraag naar meer en meer stroom, heeft simpelweg zijn prijs. Nu heb je wellicht lagere kosten, 3 jaar van nu, kost het net zoveel en had je gewild dat je nog heerlijk benzine aan het verstoken was.

                De tijd zal ook leren of er echt een klimaatcrisis is of niet. Ik vermoed zelf van niet, maar ach, ik ben geen pessimist, eerder een realist, en ik denk dat we zorgvuldiger om kunnen gaan met veel dingen, maar de automotive tak gaat niet de oplossing zijn van de klimaatproblemen.

            • ghost zegt

              3 december 2019 om 09:47

              @RRRobert: eens met je maar wat ik nooit heb gesnapt is,

              Wij zijn 1 Europa volgens Brussel.
              Begin dan ook eens met 1 uniforme prijs voor alles, 1 uniforme snelheid om de snelwegen, etc. Onhandig als de malle. Import zal wederom floreren op deze manier. Alsmede de export na verloop van tijd op auto’s die in NL zijn aangeschaft.

              Login om te reageren
            • porsche928 zegt

              3 december 2019 om 13:09

              @RRRobert: dat poldermodel zal wel blijven met zoveel partijen. Waar is de goedeouwe tijd gebleven dat er maar 3-4 grote partijen waren.

              Login om te reageren
    • bakboord1 zegt

      2 december 2019 om 18:57

      @alloallo: mijn eerste gedachte was ook: “parallelimport kom er maar in!”. Erg vreemd inderdaad. En om deze 1st edition nu als luxe te beschrijven. LM, navi, parkeersensoren en lane assist mag je toch wel als standaard verwachten op een nieuwe elektrische auto.

      Login om te reageren
      • alloallo zegt

        2 december 2019 om 19:01

        @bakboord1: exact! Kortom over een paar maanden een demo of company car opduikelen In DLD

        Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        2 december 2019 om 20:33

        @bakboord1: vergeet niet dat je nog 0 euro bpm kunt aftikken bij import..

        Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      2 december 2019 om 19:28

      @alloallo: dat is de uitvoering met 300 km actieradius die pas later komt

      Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      2 december 2019 om 21:23

      @alloallo: lees goed, dat is de basisversie met kleinere accu waarvan de prijs hier nog niet bekend is.

      Login om te reageren
  5. detroitv8 zegt

    2 december 2019 om 18:53

    Geen gekke getallen. Nogmaals de bevestiging dat een Hyundai Kona overpriced is.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      3 december 2019 om 06:41

      @detroitv8: rijker uitgerust, meer bereik en betere service.

      Login om te reageren
  6. RiKe zegt

    2 december 2019 om 18:57

    En de zoveelste e-auto die rond de 40k of meer kost en dus niet door Jan en alleman gekocht kan worden. Zal wel weer een lease kanon worden en een absolute flop in de particuliere verkoop (as usual)

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      2 december 2019 om 19:13

      @rike: Geef de techniek nog een paar jaren en de prijzen zullen wel gigantisch dalen

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        2 december 2019 om 19:50

        @ty5500: Dat is te hopen, en dan tevens het bereik omhoog, en de tijd voor opladen omlaag

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 december 2019 om 21:25

      @rike: Jan en alleman kochten toch al geen nieuwe auto’s, dat gebeurt dus bij een electrische auto ook niet. Maar de naïviteit van Jan en alleman is onuitroeibaar, het idee dat een nieuwe electrische auto voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn is net zo absurd als dat een grachtenpand in Amsterdam voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        2 december 2019 om 22:06

        @mashell: Als de overheid mensen praktisch wil forceren om over te gaan naar de EV dan moet deze wel betaalbaar zijn. Je kan wel het gebruik van een BEV ontmoedigen door deze zwaarder te belasten, maar dan raak je de toekomstige kopers juist in hun koopkracht waardoor de overstap naar een EV alleen maar lastiger wordt. Kortom, ze schieten zichzelf (zoals altijd) in de voet door kortzichtigheid.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          3 december 2019 om 09:33

          @rike: er wordt niet geforceerd, er is geen E-day, er wordt alleen gestimuleerd bij de nieuw verkopen (de enige plek waar dat kan). Een elektrische wagen is duur in aanschaf maar goedkoop in gebruik (en door het “we moeten van het gas af” wordt elektriciteit steeds goedkoper ook nog). Elektrische wagens zullen tweedehands erg gewild zijn.

          Login om te reageren
  7. SvenskaAeroplanAB zegt

    2 december 2019 om 19:18

    Beats audio? Serieus?

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      2 december 2019 om 19:24

      @svenskaaeroplanab: Volkswagen, Volksaudio.

      Login om te reageren
    • grasvreter zegt

      2 december 2019 om 19:53

      @svenskaaeroplanab: veel te harde bass en overal lelijke logo’s, en daar betalen mensen nog voor ook. Bijzonder eh.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        2 december 2019 om 20:00

        @grasvreter: Gelukkig heb je een equalizer om de overtollige bas er uit te filteren. Het is best mogelijk om Beats nog aardig te laten klinken

        Login om te reageren
    • HzR zegt

      2 december 2019 om 20:47

      @svenskaaeroplanab: volgens Dre is een ID3 the shizzle

      Login om te reageren
  8. monsieurleloure zegt

    2 december 2019 om 19:26

    Zit er ook een warmtepomp in de standaarduitrusting? Zo niet zal de actieradius in de winter om te janken zijn…

    Login om te reageren
    • kisman zegt

      2 december 2019 om 20:59

      @monsieurleloure: Begin alvast maar met janken dan, want wordt in NL niet op de 1st geleverd.

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        2 december 2019 om 21:44

        @kisman: De komende 30 jaar komt hier zeker geen VW op de oprit, dus ik hoef daar niet om te gaan janken…

        Login om te reageren
  9. ghost zegt

    2 december 2019 om 19:38

    Pon / VW zou er goed aan doen om de 1st Max onder de 45k te houden ivm bijtellingsregels van 2020..

    Login om te reageren
  10. koeberg zegt

    2 december 2019 om 22:50

    > parkeersensoren, navigatie, lane assist en 18 inch velgen
    Niets mis mee toch?
    De plus kost 6000 euro meer. Dat is veel geld! Wat krijg je daarvoor?
    > achteruitrijcamera, inklapbare buitenspiegels, keyless entry en speciale LED Matrix koplampen.
    En twee kleuren lak en iets grotere velgen.
    Tja. Dat is me echt geen 6000 euro waard.

    Login om te reageren
  11. falafel zegt

    3 december 2019 om 00:57

    Vroeger was een VW voor de gewone man……………nu voor de gesitueerde zeg maar.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    3 december 2019 om 08:29

    Exemplaren onder de 30k met zo’n 300km range moeten grote groepen leaserijders overhalen naar “tThe dark side” dus.

    Login om te reageren
  13. boriske zegt

    3 december 2019 om 09:09

    Is er een optie zonder die jaren 80 console? Waarom niet het interieur van de Golf 8… kan ik echt niet vatten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North