Het resultaat is niet eens zo verkeerd.
Japanse verfijning en Amerikaanse bravoure gaan zelden goed samen, maar kunnen verrassen. Een beetje Wagyu burger of Godzilla sushi-roll kan best een smakelijke aangelegenheid te zijn. Laten we ook niet vergeten dat een typisch Japanse suopercar als de Honda NSX in Amerika gebouwd is.
Niet alle Japanners zijn introvert en bescheiden. Een goed voorbeeld daarvan is een tuner als Liberty Walk. Hun creaties lijken voornamelijk geschapen om een auto niet een klein beetje, maar juist heel veel dikker te maken. Geen subtiele centimetertjes, maar hele decimeters erbij.
Kijk maar naar de Dodge Challenger. Bij veel auto’s is de Liberty Walk behandeling veel te overdreven, maar de Challenger kan het ergens gewoon hebben. De Challenger is een van de weinige auto’s die er standaard geweldig uitziet, maar goed vaart bij uiterlijke wijzigingen.
Dit exemplaar geeft een totaal nieuwe betekenis aan het woord laag. Aan de voorkant zien we een weinig subtiele spoilerlip aan de voorkant. In Almere Muziekwijk ben je die na drie drempels al kwijt. Aan de achterkant zien we een ducktail die doet denken aan de spoilers die je ziet op Nascars. Uiteraard ontbreken de vergrote wielkasten niet. De prijs valt redelijk mee: een kleine 6.000 euro wenst de Japanse tuner voor de bodykit te krijgen.
Een stukje duurder is het onderstel, dat is voorzien van Airride. Daar ben je namelijk bijna 8.000 euro voor kwijt. Dan is er nog een velgenset van 20″. Het is een zogenaamde breedset, dus achter zijn de banden breder dan voor. Hiervoor ben je 1.000 euro per wiel kwijt. Het is waarschijnlijk niet ieders smaak, maar het is absoluut origineel en transformeert de auto wel degelijk. Als je dan toch wil opvallen, doe het dan goed! Overigens doet Liberty Walk alleen het uiterlijk aanpassen, voor meer vermogen moet je even een belletje doen naar deze jongens.
Meer lezen? Check hier hoeveel je kwijt bent voor een Challenger!
fanboy zegt
Je ziet dat hij echt voor de Japanse markt is gemaakt. Als er een dikke Amerikaan in gaat zitten loopt de boel aan.
RobUSA zegt
@fanboy: Al die dikke Amerikaanse vrouwen die op Amerikaanse xxx websites vind ook zeker :))
chrisvonmeer zegt
-edit: staat ook in de tekst gelinkt ;-) –
kees66 zegt
“Het resultaat is niet eens zo verkeerd.”
Daarover verschillen we dan van mening… persoonlijk vind ik deze auto volledig verkracht… en is niets meer over van de ‘power’ uitstraling van de Challenger, het is nu gewoon een ‘petjes-auto’ geworden, en dan zelfs nog een vreselijk lelijke. Hopelijk komt deze nog eens een liefhebber tegen die alle troep er weer vanaf sloopt en de auto zijn waarde teruggeeft.
willeme zegt
@kees66: Iemand die van tuning houdt, kan toch ook een liefhebber zijn? Ik vind een beetje afwisseling en ‘gekkigheid’ altijd wel leuk. Natuurlijk staat ‘ie iets te laag, maar het idee is best geinig vind ik ;-). In Amerika rijden al honderdduizenden exemplaren rond van een Challenger, gelukkig :-D
rob5nismo zegt
Ik vind dat de ducktail echt wat toe voegt aan het geheel
toyotafortuner zegt
Vies dik! Love it!
goodfellar1 zegt
Super nice. Mag wel iets hoger op zijn pootjes!
tortuga zegt
@goodfellar1: pssssht… airlift… nog een andere wens?
goodfellar1 zegt
@tortuga: verkocht!
sezz zegt
En paar hood pins en hij is af.
tortuga zegt
@sezz: canards en ander kleurtje. Licht units aanpassen en langs de charger boer. Hopelijk is het manuele
toniominestrone zegt
Iets teveel camper.
toniominestrone zegt
@toniominestrone: camber
mopar70 zegt
@toniominestrone: Zeg dan gewoon kamper. ;)
vetnek zegt
Japanse verfijning.. daar dachten ze in Pearl Harbour anders over.
mopar70 zegt
@vetnek: Slecht zeg.
vetnek zegt
@mopar70: ???
schuimbekje3 zegt
@vetnek: Pearl Harbor is een schoolvoorbeeld van hoe ‘intelligentie diensten’ gevaarlijker zijn dan je ergste vijanden. De Britten wisten dat Japan Amerika zouden aanvallen maar hebben dat niet gemeld omdat britse spionnen wisten dat Nazi Duitsland de oorlog zou verklaren aan de VS, waardoor Engeland een extra bondgenoot kregen.
Verder was deze aanval een ander voordeel voor ons, omdat de Russen nu wisten dat de Japanners niet in het zuiden van Sovjet unie zouden binnenvallen en kon al zijn vrije troepen gebruiken om oost europa te bevrijden waardoor WO2 misschien wel 7 jaar korter was dan anders.
notsobig zegt
Eigenlijk zouden de zijspiegels nog naar de zijschermen moeten verhuizen…
dondeboer zegt
6 mille voor een paar ABS wielkasverbreders, een lipje en een spoilertje? Sjees wat een geld. Ik zie ’t er niet aan af.
posthumus zegt
Schattige uitlaatjes
ghost zegt
Hou maar in Japan..
Dutchdriftking zegt
Een Challenger SRT8. Een van de eerste serie (2008?) rood met zwart3 viper strepen, helemaal waus!
emping zegt
Liberty Walk is gewoon top. Ik vind het erg geslaagd.
drdre1 zegt
Liberty Walk is een one-trick pony. Je kan ’t ook signatuur noemen, maar als je die L-spatborden er af haalt en de verbreding dan blijft er weinig over qua originaliteit.
RobUSA zegt
Het oude model, teveel camber, duck tail staat goed maar laat het tunen van deze beesten ook maar Amerikanen over dank u.