Hoeveel kosten rauwe paarden nu eigenlijk?

Auteur: , 63 Reacties
Dodge Challenger (LC) '18

Met name het omrekenen naar Euro's deed heel erg veel pijn.

Met de Mustang had Ford in 2005 destijds een gouden greep gedaan. Na het fiasco met de reïncarnatie van de Thunderbird besloot Ford om weer terug te gaan naar de basis. Een eenvoudige en eerlijke musclecar. Veel vermogen voor weinig geld. Toegegeven, ook op het punt verfijning was de auto minder dan de voorgaande Mustang. Maar hey, je koopt een Mustang niet om zijn raffinement. Sterker nog, juist door het ontbreken daarvan was en is de nieuwe Mustang een groot succes. Uiteraard volgde de concurrentie snel. Chevrolet met de Camaro en Dodge met de Challenger. Die laatste is een beetje een onderschoven kindje.

Waar de Mustang en de Camaro al op de tweede generatie zitten, is de Challenger alleen wat opgefrist. Nog een verschil zit ‘m in de verkrijgbaarheid. De Mustang en Camaro zijn in Europa te bestellen. De Challenger zul je echt moeten importeren. Daarom kijken we vandaag even naar het leveringsprogramma van de Challenger. Waar de Ford en Chevy verkrijgbaar zijn met vierpits turbo-torretjes, begint het feest bij een Challenger pas met een dikke V6. Omdat de Challenger al wat ouder is (de laatste facelift stamt uit 2014), wordt de auto vrij scherp in de markt gezet. Wat heet: als je de Amerikaanse prijzen ziet, kun je dit lijstje beschouwen als 17 redenen om te emigreren naar de US of A.

Dodge Challenger SXT
3.6 Pentastar V6 (305 pk)
Prijs in dollars: 26.995 (€ 21.723)
Als het puur om de looks gaat en verder niet zo veel, dan is de Challenger SXT op zich een prima optie. Het is niet zo dat de SXT erg langzaam is. 0-100 in iets meer dan zes seconden is niet echt ‘schamel’ te noemen. De uitrusting is dat wel een beetje. Je krijgt een achttraps-automaat, maar de lichtmetalen velgen zijn slechts 18″ groot en de bekleding is van stof. Maar hey: in de States kost deze Challenger nét zoveel als een kale Golf GTI.

Dodge Challenger SXT (LC) '18

Dodge Challenger SXT Plus
3.6 Pentastar V6 (305 pk)
Prijs in dollars: 29.995 (€ 24.136)

De SXT Plus is mechanisch gelijk aan de gewone SXT< maar is aanzienlijk luxer uitgerust en stoerder uitgevoerd. De Plus heeft 20" velgen, een groot navigatiesysteem, parkeersensoren, Apple Car Play en Nappalederen bekleding. Eigenlijk zoals je hem wil hebben. En dat voor het geld van een redelijk aangeklede Passat.

Dodge Challenger SXT Plus (LC) '18

Dodge Challenger R/T
5.7 Hemi V8 (372 pk)
Prijs in dollars: 33.495 (€ 26.953)

Hier kun je goed zien hoe krom de prijzen in Nederland zijn. Een nieuwe auto met V8 voor minder dan 100.000 euro gaat je niet lukken. De Challenger R/T heeft een sobere uitrusting, een handgeschakelde zesbak van Tremec en dus die waanzinnige V8. In de VS heb je eenza’n dikke Musclecar met V8 voor de prijs van een BMW 230i met metallic lak.

Dodge Challenger R/T (LC) '18

Dodge Challenger GT AWD
3.6 Pentastar V6 (305 pk)
Prijs in dollars: 33.495 (€ 26.953)

Een vreemde eend in de bijt. Je zou denken dat de vierwielaangedreven Challenger een enorme motor heeft, maar niets is minder waar. De Challenger AWD is er alleen met de instap-V6. Qua luxe is de Challenger GT de meest luxe V6 en dat voor minder geld dan Audi in de VS vraagt voor een Q3 2.0 quattro.

Dodge Challenger GT AWD (LC) '18

Dodge Challenger R/T Plus
5.7 Hemi V8 (372 pk)
Prijs in dollars: 36.495 (€ 29.368)

Zelfde als de Hemi R/T, maar dan met een veel luxer interieur en opties.

Dodge Challenger R/T Plus (LC) (2018)

Dodge Challenger R/T Shaker
5.7 Hemi V8 (375 pk)
Prijs in dollars: 36.995 (€ 29.770)

Veel mensen vinden het jammer dat een elektrische auto geen geluid maakt. Dan mis je toch wat beleving. Bij de Challenger in R/T Shaker uitvoering komt daar nog meer beleving bij. Naast het feit dat je de V8 overduidelijk hoort (niet via speakers), kun je het blok ook door de motorkap zien bewegen. De motorkap heeft een uitsparing waar het blok net bovenuit komt. Hoe cool is dat?

Dodge Challenger R/T Shaker (LC) '18

Dodge Challenger T/A
5.7 Hemi V8 (375 pk)
Prijs in dollars: 37.495 (€ 30.172)

T/A staat voor Trans Am en is een hommage aan de oude Challenger T/A. De auto gaat niet sneller, maar heeft allerlei onderdelen erop geschroefd gekregen waardoor de V8 veel meer kabaal maakt, zoals een nieuwe luchtfilter. Om betere te stoppen zitten er Brembo remmen op en om het af te maken krijgt de T/A zijn eigen stickerset met. Gaaf.

Dodge Challenger T/A (LC) '18

Dodge Challenger R/T Scat Pack
6.4 Hemi V8 (485 pk)
Prijs in dollars: 39.995 (€ 32.184)

Er zijn altijd mensen die niet zoveel hebben met luxe, maar wel met een dikke motor. Nu is er voor hen een Challenger R/T. Maar het kan leuker, door de Scat Pack te selecteren. De Challenger R/T Scat Pack heeft namelijk de dikke 6.4 V8 uit de SRT onder de kap liggen, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Verder krijg je niet zoveel eigenlijk, het interieur is zeer basic en kaal. Porsche noemt het dan ‘RS’ en vraagt er het dubbele voor. Bij Dodge is de vraagprijs gelijk aan die van een Audi A3 Sportback E-Tron.

Dodge Challenger R/T Scat Pack (LC) '18

Dodge Challenger R/T Plus Shaker
5.7 Hemi V8 (375 pk)
Prijs in dollars: 39.995 (€ 32.184)

Je kan kiezen: of de 6.4 V8 met helemaal niets, of de R/T Plus Shaker, dus met het luxe interieur die halfopen motorkap.

Dodge Challenger R/T Scat Pack (LC) '18

Dodge Challenger T/A Plus
5.7 Hemi V8 (375 pk)
Prijs in dollars: 40.495 (€ 32.586)

Hetzelfde als een T/A, maar dan met het luxere interieur. Eigenlijk heb je niet meer nodig.

Dodge Challenger R/T Scat Pack Shaker (LC) '18

Dodge Challenger 392 Hemi Scat Pack Shaker
6.4 Hemi V8 (485 pk)
Prijs in dollars: 42.795 (€ 34.437)

Voor als je van uiterlijk vertoon, veel vermogen en trillende motoren houdt. Verder is deze Challenger erg basic, maar het ziet er wel ongelooflijk cool uit.

Dodge Challenger 392 HEMI Scat Pack Shaker (LC) '18

Dodge Challenger T/A 392
6.4 Hemi V8 (485 pk)
Prijs in dollars: 42.795 (€ 34.437)

Deze Challenger heeft het T/A uiterlijk en de dikke V8 met 485 pk. Voor slechts 42.795 dollar, daar verkoopt Audi US je niet eens een TT 2.0T voor.

Dodge Challenger T/A 392 (LC) '18

Dodge Challenger SRT 392
6.4 Hemi V8 (485 pk)
Prijs in dollars 50.495 (€ 40.633)

Mocht je overwegen om daadwerkelijk bochten te gaan maken, is de SRT een goed uitgangspunt. Deze heeft het sportinterieur, aangepast onderstel, grotere remmen, betere banden et cetera voor een betere handling. Een complete musclecar waar je niet alleen op de dagstrip mee uit de voeten kan, maar ook op een roadcourse. Prijs van dat lekkers? Hetzelfde als een BMW 440i met 145 pk mínder.

Dodge Challenger SRT-8 (LC) '18

Dodge Challenger SRT Hellcat
6.2 Hemi V8 (707 pk)
Prijs in dollars 65.495 (€ 52.704)

Jazeker, deze kennen we allemaal nog wel. De Hellcat was tot voor kort de duurste, gaafste en sterkste Challenger die je kon kopen. Als je in de States woont, althans. Groot verschil met de andere Challengers is dat deze gebaseerd is op de ‘oude’ 6.2 HEMI V8. Verder is alles aan dit monster aangepast voor het hogere vermogen. Erg gaaf is de luchtinlaat via de linkerkoplamp. Alleen daardoor is de auto 65.495 dollar waard. Bij Mercedes US krijg je een E400 4-Matic met AMG-paketje mee voor dat geld. De Hellcat heeft wel even 374 pk méér! In Nederland gaat er nog een lading CO2-taks overheen. Onlangs stond er een gebruikte te koop voor maar liefst 200.000 euro.

Dodge Challenger SRT Hellcat (LC) '18

Dodge Challenger SRT Hellcat WideBody
6.2 Hemi V8 (707 pk)
Prijs in dollars 70.495 (€ 56.727)

De Challenger SRT Hellcat heeft eigenlijk één nadeel: hij ziet er niet veel sneller uit dan een ‘gewone’ Challenger SRT. Nu is dat geen muurbloempje, maar een beetje visuele oomph kan de auto zeker gebruiken. De WideBody lost dat probleem voor je op. Uiteraard is het geen subtiele conversie, maar man-oh-man wat kan de Challenger het goed hebben. Eigenlijk had de Challenger SRT Hellcat van het begin af aan moeten zijn.

Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody (LC) '18

Dodge Challenger SRT Demon
6.2 Hemi V8 (840 pk)
Prijs in dollars: 84.390 (€ 67.909)

85 mille voor een Dodge is voor veel Amerikanen een nogal hoog bedrag. Althans, als er geen Viper op staat. De reden waarom de Demon zo geslaagd is komt door de simplistische benadering. Dit ding is maar voor twee dingen gebouwd: rustig cruisen en iedereen het snot voor de ogen rijden op de dagstrip. De Demon is in Amerika de snelst accelererende auto op de kwartmijl. De Bugatti Chiron, Porsche 918 Spyder, Tesla Model S P100D: allemaal langzamer dan dit apparaat. De prijs valt heel erg mee, want voor 85 mille in dollars ben je klaar. Bij BMW heb je voor dat geld in de VS een 640i Gran Coupe met een paar opties.

Dodge Challenger SRT Demon (LC) '18



63 reacties

Leuke wagens die Challengers. Op uiterlijk vlak mijn favoriet van de 3 nieuwe pony cars. Waren de jaarlijkse belastingen in België betaalbaar kocht ik mij direct een 329 hemi met de T/A striping. Maar dankzij vadertje staat zal het de v6 zijn waarschijnlijk als hij er ooit komt.
@shiva: VS + belasting = België. België + belasting + extra BPM roof = Nederland. Wij zijn blij dat we het geluid van een 4-cilinder nog net kunnen horen boven al het gepruttel van die 3-cilinders
Mensen zullen me wel raar vinden, maar persoonlijk zou ik voor de V6 met 4WD gaan. Lekker suf en inefficiënt, maar dat mag ook wel bij zo’n auto. Heb altijd een zwak gehad voor de instapmotoren van dit soort musclecars.
@granlusso: Kijk eens wat je voor circa 5000 dollar aan RIPP supercharger kunt kopen.
Dan is het ineens king of de road met ruim 430 WHP = 480 engine HP. En zuiniger, echt een superkit!
Wat is het toch een geweldig land op dit gebied hè? 305pk onder de kap voor nog geen 22.000 euro en een gemiddelde bezineprijs van omgerekend 50 eurocent per liter. Er is van alles mis met de VS, maar puur vanuit een petrolhead-oogpunt kun je je haast niks beters wensen.
@edge: Op dat gebied wel, maar dan ook alleen op dat gebied. Verder kun je veel beter in de eerste wereld wonen, zoals West-Europa.
@kapiteinaudi: Je bedoeld het West Europa wat dadelijk voor de helft uit (Noord) Afrika bestaat ?
@robusa:
Dat West Europa met minder kinder sterfte, betaald verlof, werkloosheids uitkering, betaalbaar onderwijs, betaalbare zieken zorg en percentueel meer blanken dan in de VS. Van die minderheid Noord Afrikanen zullen we niet ten onder gaan. Eerder door te polariseren, door mensen tegen elkaar op te zetten en door mensen die mentaal een 12jarige pestkop zijn die het schoppen tot president. Als je de geschiedenis van de VS bekijkt zal het jou misschien opvallen dat migratie het land net groot gemaakt heeft.
@shiva: Klopt maar zal vast niet lang meer duren is onmogelijk vol te houden zo.
Die minderheid Noord afrikanen vertegenwoordigd de meerderheid in de gevangenis, vreemd toch ?
Migratie heeft de States groot gemaakt klopt ook maar wel met overwegend mensen die eraan mee wilde helpen en het niet proberen het af te breken.
@RobUSA: Hoe krijgen tokkies het soms voor elkaar om alles maar dan ook alles te linken met vluchtelingen
@thenotorious: Hoe krijgen nog steeds een paar tokkies het voor elkaar om te denken dat de integratie gelukt is terwijl mensen die ervoor geleerd hebben van links tot rechts zeggen dat het mislukt is.
@thenotorious: vluchtelingen? Door onze elite uitgenodigde gelukzoekers (wat je de gelukzoekers niet kwalijk kan nemen, maar de eerstgenoemde groep wel).
@rulefollower: en weer terug naar de auto’s
@rulefollower: jeej! Het motto van de PVV zoveel mogelijk ‘(LINKSE) ELITE EN VLUCHTELINGEN’ schreeuwen..
@thenotorious: omdat de tokkies bang zijn dat de vluchtelingen hun uitkeringen, zorg-en huurtoeslagen afpakken.
@robusa:
Leuk dat je alle Noord Afrikanen kent en weet dat ze hier enkel de boel willen afbreken. Dat ze net het zelfde over de Ieren zeiden die naar de VS trokken 100jaar geleden zullen we negeren. Misschien moet je eens een link leggen tussen armoede, oproeien in verpauperde buurten en criminaliteit in plaats van volledige minderheids groepen over de zelfde kam te scheren. Want de zelfde link kan in de VS ook gemaakt worden. Een vurig pleidooi tegen migratie van een Nederlander die zelf gemigreerd is komt gewoon slecht over. Al kan ik wel inzien waarom iemand met zo gedachten zich thuis voelt in zuidelijke staten. Kan je een pinneputs opzetten en met andere mensen met de zelfde gedachten gaan praten over hoeveel beter het blanke ras is.
@RobUSA: hahaha triest figuur, als een land bestaat uit “niet-oorspronkelijke” inwoners is het de VS wel.

Dit soort opmerkingen benadrukken de hypocrisie die “westerlingen” aanhouden. Doen alsof je zo ontwikkeld bent als land/continent, maar wel nog steeds mensen afrekenen op afkomst😂😂😂
@amgsoixanttrois: Obama/Tiger woods/Shag/Dr Dre/Oprah/Snoop dog/Eddie Murphy enz enz anyone ? Wanneer krijgt NL zijn eerste zwarte president dan ? Buiten de hood gaat het prima hier met de integratie.
@RobUSA: de enige orginele amerikanen zijn de indianen.

De rest is migratie.
@kapiteinaudi: op gebied van arbeid ook, als je daar niet werkt kun je in een caravan gaan wonen, hier gooit de overheid geld naar je toe
En dat alles ook te verkrijgen in de 4 deurs Charger ( behalve de Demon ) mooiste sedan op dit moment in mijn ogen. Maar wat een plaatje is die Challenger zeker als je er tientallen per dag mag aanschouwen in real live. Zeker door die kleine aanpassingen van de laatste opfrisbeurt, geniaal die achterkant zo dik en stoer.
@ Willeme : Mis nog plaatje van die ongeloofelijke mooie velgen in mat goude kleur die je veel op de Hell Cat ziet.
@RobUSA: ik vond 18 foto’s met een Challenger erop redelijk voldoende ;-).
Een kale Golf GTI voor €21k in Nederland? Misschien zonder alle belastingen maar ik denk dat je er nog zeker €12k bij mag tellen.
@ghost: Hij bedoeld alle prijzen in vergelijking met wat die auto’s in de States kosten.
Met Nederlandse prijzen erbij word het helemaal een horror story :))
In 2009 rekende ik voor mijn klant een Audi S5 uit, netjes uitgerust 100.000€ .
Moraal van het verhaal, hij bestelde in Amerika dezelfde wagen , nog geen 50.000 €
D’ieteren heeft ons nooit de sleutel willen geven om de GPS aan te passen.
https://youtu.be/4MrRJasjwQo
Zo’n 3.6 V6 twee jaar terug op de 6 seconden gekregen. In de juiste omstandigheden lukt daaronder ook wel. Leuke auto!
@thomasbol: de Demon haalt het ook onder de 6. Iets leukere auto😁
Mocht ik ooit geld “over” hebben dan de Demon! Gewoon als daily. Omdat het kan!
Het is om redenen als deze dat ik me ernstig afvraag waarom ik nog niet naar de andere kant van de plas ben verhuisd.
@ikschrijfookoverautos: En wat te denken van de wegen (hier in SWFL) als biljartlakens, geen flitskasten, geen traject controle, geen files, benzine 0,50, geen wegenbelasting, geen APK, geen BPM, rechts inhalen, geen gekke regels van bv je band mag geen 0,5 cm uit de carrosserie steken, ik rij al 5 jaar elke rit overal 10 miles (16km) harder als op de borden met 77.000 miles ( 110.000 km) en nog 0,0 boetes, was mijn kentekenbewijs van bedrijfswagen ooit vergeten op te halen 2 jaar later bij soort van RDW ehh meneer dat is dan $5.00 aub, ruime wegen en ruime gratis parkeerplaatsten, haast geen fietsers/wandelaars dus rustiger verkeersbeeld en betere doorstroming, veel minder agressie op de weg, duimpjes omhoog ipv haters enz enz.
@robusa: Mooie beschrijving ! Woon in Canada …(Alberta) Ja soms koud, vanochtend min 26 C… wel zon erbij…not a bad day! Zelfde als jouw reactie geldt hier. Relaxed 110 km/ h op snelweg, …geen files..maar ook veel meer fun ! 5 % BTW… Benzine..cheap…heerst nog ware V8 cultuur hier… 17 jaar geleden hier heen gegaan..nooit spijt gehad. Voor iedereen “else” boek eens een trip naar Canada of US of A..! Enjoy !
@snowbird: Haha @ snowbird dan had je nu hier in FL moeten zijn + 26 graden toch zo’n 52 graden verschil wow. Hier 6% BTW en mijn bedrijf betaald rond de 10% belasting (in NL 21% en 52%) dan betaal ik graag wat meer voor mijn zorg geen probleem !
Rijkswegen mag je max 70 miles ( 110km ) maar meestal zet ik hem op cruise controle op 83 ( 130 ) en nooit aangehouden hier word gewoon gedoogd. En op een rit van 45 minuten hoef ik hem vaak er niet eens af te halen gewoon alleen van baan verwisselen … :)) en iedereen rijd ongeveer 78-83 top ! veel minder snelheidsverschillen dus niet zoals in NL van 80 tot 130 dat maakt alles heel onrustig.
@snowbird: Canada is inderdaad wat de VS zou moeten zijn. Maar de VS, hoe het daar inelkaar zit wist het Goede Doel jaren terug al perfect te verwoorden “En wat Amerika betreft dat land bestaat niet echt”.
@RobUSA: idd Nederland is kampioen burgertje pesten.
@ikschrijfookoverautos: Geen bijtelling nog vergeten en het land waar een V8 nog steeds als heilig word gezien ipv vervuiler/crimineel/aso.
@RobUSA: ik pak NU mijn koffers. In alle eerlijkheid, het is oprecht een droom van mij om er ooit eens te wonen, dus wie weet.
@ikschrijfookoverautos: tot je in Cali komt waar een K&N filter al illegaal is hahaha
@ikschrijfookoverautos: kijk nog ff naar de rest van het systeem met zorg en dergelijke. Dan is een goede vakantie naar de VS misschien toch iets beter
@lekkerlinksrijden: Tuurlijk, daar staat altijd wat tegenover… maar ik betaal samen met de vrouw ongeveer 30.000 euro belasting teveel in vergelijking met de getallen die hier net genoemd worden. Er vanuit gaande dat ik maximaal 30 jaar ga werken, is dat bijna een miljoen wat we samen kunnen spenderen aan zorg…. komen we een heel eind mij waarschijnlijk ;)
@robusa: In welk deel van de VS woon jij eigenlijk? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
@berlinetta: Zuid West Florida in Cape Coral vlak bij de plaats Naples waar de designer van de Demon woont en die heeft er 3 weken geleden eentje binnen gehad.
@robusa: Mooie plek om te wonen lijkt me!
@berlinetta: Is top hier super rustig en vriendelijk kijk ff op google maps 400 miles aan kanalen waarvan je vanuit je achtertuin zo naar open zee kan varen, ruime wegen en veel wegen.
Staat bijna altijd in positieve top tien lijstjes van heel America.
Wat een fantastisch land is het toch!! (Van uit mijn autoblog oog gezien dan)
Ben nu een maand in Amerika en wat een verschil qua wagenpark geen 14% bakjes maar gewoon lekkere grote auto’s zal weer even wennen worden bij terugkomst.
Ik snap die amerikaantjes wel. Er is genoeg mis met dat land maar als het op auto’s aankomt dan weten ze wel hoe ze het moeten aanpakken. Mensen horen niet afgestraft te worden om een gave bak te rijden. In Europa zeiken we altijd die Amerikaanse musclecars en supercars als de Corvette af. Feit blijft wel dat je als normale Amerikaan nog de aspiraties kan hebben om ooit zo’n wagen te kunnen bezitten…ze zijn bereikbaar.

Vergelijk dat met Europa waar de gemiddelde persoon waarschijnlijk nooit iets dikkers dan een Passat kan betalen….laat staan een M, AMG of RS. Dat is gewoon jammer.
Is dat emigreren nog wel zo makkelijk? Je moet toch kunnen aantonen dat je een werkgever hebt. En die moet dan garant voor je staan dat ze echt jou nodig hebben en niet iemand kunnen aannemen van Amerika. Maar als je dan je baan verliest of je kan niet zoveel meer betekenen voor het bedrijf dan kan je de boel weer inpakken. Het is dan niet toegestaan om te solliciteren op andere banen.
@redbee5: Ja, bij specialistische functies. Dat geldt voor een aantal landen.

Ik weet niet precies het fijne er van. Ik weet wel dat als je geregeld er heen gaat, en wat centjes hebt dat je een green card zo kan krijgen.
@unknown234: Wat centjes is meer dan 1 miljoen dan kan je wat doen 500.000 in een bouwproject steken bv maar je blijft de kans houden om ze ook kwijt te raken.
Afgelopen zomer zowel de Chargrr R/T als Charger SXT meegekregen op vakantie (de SXT nadat bleek dat de R/T een scheve velg had). Naast het feit dat de R/T meer herrie maakt is er qua snelheid echt weinig verschil. De extra PK’s worden opgeslokt door het gewicht. Ben na 3 weken Charger wel echt verliefd geworden op die auto, rijdt heerlijk.
Tja, typisch zo’n wagen die in Amerika geweldig is, maar in Europa gewoon niet past. Te groot, te lomp en te fout. Maar als je hem toevallig een keer ziet, dan wil je hem ook!
@dutchdriftking: Oneens hij is ongeveer net zo groot als een CLS en persoonlijk vind ik die met verlagingsset en 20 inch velgen fouter als deze Challenger. Vind sowieso dat je als autoliefhebber de Challenger niet als fout kan beschouwen maar als een plaatje van een auto met dito power, maar gewoon positief anders van wat er allemaal op de weg rijd met een hoog Matchbox gehalte waar de meeste mannen maar al te graag in zouden willen rijden toch ?
@RobUSA: daarom ook mijn laatste zin. Maar laten we eerlijk zijn, met een CLS (zonder 20 inch en verlaging) bij de klant voorrijden kan nog net als je in het juiste soort werk zit, met een Challenger roep je nogal een aantal vragen op… Dat kan uiteraard in sommige gevallen ook positief uitpakken. Maar helaas lang niet altijd. Jammer eigenlijk dat je in ons land succes moet hebben, maar als dat dan is gelukt mag je het niet laten zien..
Ik heb niet heel veel met zulke auto’s. Als het al een Amerikaanse musclecar moet worden, zal mijn keuze uitgaan naar een oud bakbeest uit de jaren ’60 of ’70. Maar zo’n SRT Hellcat is wel een beest zeg. De Demon is leuk, maar niks voor mij. 700PK voor iets meer dan een halve ton…
Allemaal leuk dat vermogen voor geen geld, maar ze wonen wel heel ver weg van de Autobahn……
@ericc: Eens maar dat stopt ze vaak niet om hun gaspedaal in te trappen Bron : YouTube. :))
En wat wel lachen is dat ze hier heel anders tegen elkaar racen dan in NL , hier komt er iemand naast je rijden en kijkt je aan van racen ? dan 3 keer toeteren en gaan … om dan elkaar te feliciteren na de race bij het volgende stoplicht, veel mooier word het leven niet ( zeker met mijn gechipte Camaro ZL1 conv )
@robusa: Wij Nederlanders zullen dat vaak nooit begrijpen omdat wij dat niet snappen.
Vinden het pooierbakken, gunnen mekaar vrij weinig, en als je gewoon doet doe je al gek genoeg.
Alleen de mensen die langere tijd in de VS hebben gezeten (3maand-aantal jaren) snappen de bekrompemheid op dit vlak van Nederlanders.
Ik ben heel erg fan van deze Challenger. Heel simpel en clean design. Hij ziet eruit als een echte musclecar, maar is toch ook weer modern. I love it. En die prijzen… Man man man dan voel je je toch wel genaaid als Nederlander.
Dodge heeft overigens speciaal voor de US Politie een HEMI Charger variant met 4wd gemaakt. Particulier kan je enkel de V6 met AWD krijgen.
Oh en die Demon, Jay Leno heeft em al met de voorwielen van de vloer gehad! Wheelies in een productie auto! Geweldig!
@Willeme : Maar een Demon voor die 85 K gaat je helaas niet lukken, dealers gooide er al 40k vaak bovenop als je er al eentje kon krijgen en dus staan ze op ebay voor rond de 120K vaak helaas.
@RobUSA: klopt. Dealer markups verstoren de markt in de VS vaker. Simpel gevalletje vraag en aanbod.

In dit overzicht zijn we uitgegaan van de prijzen die Dodge zelf communiceert. Anders is er geen lijn in te ontdekken. Want de SXT-modellen bijvoorbeeld gaan met grote kortingen de deur uit en er zijn ook divsese dealerspeciaaltjes. Vandaar.
@willeme: Was ook niet bedoeld voor jou met je prachtig mooie artikel maar als algemene info.
Ja klopt die SXT zou je best een keer voor $19,999 kunnen meepakken :0 sweet
Fantastisch artikel met voldoende foto’s. Hulde aan het land van de onbegrensde mogelijkheden. Bijzondere vermelding voor Sergio Marchionne, die dit feestje financieel mogelijk maakt. Je kunt natuurlijk ook een Tesla 3 bestellen en misschien krijg je die ergens in 2019 afgeleverd. Durf te leven.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).